Se indlæg
 Udskriv debat
Kørekort i Thailand
Conrad
Hej Cesse,

Tak for svar. Jeg spurgte, fordi jeg også havde dansk kørekort og internationalt kørekort til både bil og MC og jeg skulle til reaktionstest og farve blindheds prøve.

Jeg havde også lægeattest og adresse attest fra Immigration.

Det er min erfaring også efter snak med andre udlændinge her, at på Phuket er det vejen til at få kørekort, når man har internationalt kørekort.

Hilsen Conrad

Anjin
Når man har dansk kørekort til bil + mc . Hvad gør jeg så i praksis når jeg ønsker at overholde loven i Thailand ?
Jeg mener jeg skal have internationalt kørekort, men ved ikke hvor jeg henvender mig for at få det ?

Mit ophold i Thailand er pt via de 30 dages turistvisum, men jeg forventer at søge om 1 års visum inden længe, så venligst oplys hvis det betyder en forskel.

Så en lille ekstra detalje. Når jeg har kørekort til mc - er jeg så automatisk godkendt til motobike i Thailand ? Det ville vel være det mest logiske, men ikke alt forekommer logisk har jeg oplevet Smile

Nirvana
internationalt kørekort får du hos din kommune og det koster 25 kr og du skal huske pas foto
Come As You Are

HD
Hej Jeg har kørekort bil / mc + international. Jeg er i dag pensionist og rejser til Thailand 2 gange om året, nogle gange på en 3 måneders visa. Da jeg køre bil/mc kunne jeg godt tænke mig at få Thai kørekort. Jeg har Thai bank conto +visa i Thailand, men bor det kun som turist, men fik en adresse ved en jeg kender, men kunne måske bare ha´brugt min, men det skal være en lovlig kørekort,så det er måske adressen der kan bliven en problem

Kim Ludvigsen
Du skal bruge en bopælsattest, som du enten kan få fra den danske ambassade i Bangkok eller fra den lokale immigration. En lejekontakt er nok, også selvom den kun er på tre måneder. Men hvis du bor gratis, er det nok lidt sværere. Du kan kontakte ambassaden eller immigration, hvis du vil have nærmere besked.

Bemærk, at det koster vist omkring 1.100 baht på ambassaden, mens det skulle være gratis hos immigration, omend teori og praksis ikke altid følges ad i Thailand.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
The following paperwork is required by the D L T with copies:

Passport with valid non-immigrant visa (tourist visa is not accepted)
Work Permit or Certificate or Letter of Residence issued by Thai immigration or the Embassy. The work permit must be valid and the letter or certificate no more than 30 days old
Medical certificate – no more than 30 days old
Two photographs, 1x1 inch (no more than six months old)
Fee

Har været nød til at afskille DLT pga siden her ellers skriver Dansk Thai Webside når det er i "Citat", skide træls, men sådan er det nu bare....

Applicants will be required to:

Fill in the licence application form
Hand in the application
Participate in an eyesight test
Participate in a reaction test
Participate in a two-hour Thai road regulations training session
Complete a written test on road regulations
Take a practical driving test. The driving test takes place within the DLT's grounds on a mock road system and not on the roads. It normally takes no longer than half an hour
Once all the formalities have been completed the person will receive a temporary Thai driving licence, valid for one year. After this period the person will need to renew their licence and can apply for a licence that is valid for five years.

Motorcycle Licences

To get a motorcycle licence the procedure is essentially the same, but, the test can be done in English. Once the test has been successfully passed there is no maximum size of engine that can be driven.

Til sidst vil jeg bare sige at første gang jeg fik mit 1 år kørekort (2 stk, 1 til bil, 1 til mc) var der ingen test, bare aflever papir og mine kort..

Efter et år skal ens "mideligtidelige" et års kørekort laves om til et "Rigtige" 5 års kørekort, og der skulle jeg ud over alle papir igennem nogle få test..
At jeg kunne se forskel på Rød-Gul-Grøn.
Kunne nå at trykke på en bremse hurtig nok til at man ikke kørte for langt (en lille test maskine indefor)
Og vise jeg kunne afstande bedømme med at flytte 1 stang hen til en anden på en maskine...

Så ingen teori prøver eller køreprøve for mig, MEN det her er jo Thailand, så det kan sikker være anderledes andre steder her nede...

Mit Immigration kontor lave adresse attest gratise i 2012, Ambassaden tog 1.000 baht i 2011 for det..
Sygehuset tager 400-500 baht i 2011 for læge attesten, den lille privat læge ved vejen 40 baht i 2012 i mit område..

taxidriver990
Tror det er meget forskelligt alt efter hvor man opholder sig.
Jeg fik mit thai koerekort uden at have "non-visa"
Laegeattestten hentede fruen til mig, jeg saa aldrig en laege.
Tilgengaeld skulle jeg svare roed og groen via et trafiklys paa et kontor, men da jeg ikke kan sige farverne paa thai OVERSATTE min hustru, saa hvor meget den test var vaerd kan jo diskuteres

Proev at rette hoeflig henvendelse paa det "koere-kontor" du tilhoerer, de vil sikkert gerne hjaelpe
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Kim Ludvigsen
HD, som taxidriver skriver, er det meget forskelligt, alt efter hvor du opholder dig - og det gælder også de krav, som badedyr citerer. På Phuket skal du fx ikke møde op med billeder, de bruges alligevel ikke. De tager selv et billede af dig. Og jeg gav vist kun 200 for lægeattesten på hospitalet her, men jeg skulle nok have valgt en læge, kan jeg af af de andres indlæg :-)
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
misterurn
jeg har lige været nede og få lavet mine to thai kørekort fra det første 1 års og så var meningen til 5 års, men da jeg kun havde 2 mdr tourist visa kunne jeg kun få det forlænget 1 år ad gangen. det her var på kørekort kontoret i chonburi (pattaya). inden var jeg på immigration i jomtien og få verificeret at jeg "boede" i thailand, det kostede 400 bth og så 2 stk lægeattester, 2 foto og div kopier af pas og kørekort, det hjælper de med udenfor immigration og også udenfor kørekort kontoret, så man har det hele med, det kostede ikke meget..
men hvis der er nogen herinde der kender til hvordan jeg får mine kort forlænget i 5 år uden 1 års eller non immigrant visa, kunne jeg godt tænke mig at vide, tænkte at jeg måske skulle prøve næste år i buriram istedet hvor min kone kommer fra..

http://www.vingtsun-kungfu.dk
tingtong
jeg tror det er slut med at få 5 år på et turist visum, på phuket kan man osse kun få 1 år af gangen. men ellers er det som beskrevet, dog har jeg osse et kopi af min udlejers ID kort, men kan ikke huske om det var nødvendigt

Spring til debat: