Se indlæg|
Invitation til orienteringsmøde omkring investerings mulighed
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/07-2011 14:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hugoboerge skrev: Bortset fra at det bliver mere og mere broget hvad er det saa manden vil saelge ? Tøj, og måske også andet. hugoboerge skrev:Foerst skal man vide kundernes behov. Har han lavet en markedsundersoegelse ? Det må man håbe. Jeg tror, det bliver svært at sælge no brand-tøj på nettet, hvor man ikke kan prøve det. Men jeg erkender gerne, at jeg ikke har styr på markedet. hugoboerge skrev: Bortset fra det saa tror jeg ikke at der er nogen her paa DTW der har lyst til at investere i dette oensketaenknings projekt. Man skal i hvert fald have betydeligt flere oplysninger, men det har Preben jo også lagt op til i form af et møde. Personligt ville jeg ikke investere i den slags, hvilket dels skyldes manglende tro på, at man kan tilføje noget epokegørende nyt til en netbutik, og dels at jeg ikke er risikovillig med min kapital. Det har ikke noget med Prebens fortid at gøre. |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 10/07-2011 20:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Der er tilsyneladende stadig mange, der bekymrer sig om risikoen ved investeringen, selvom Preben siden mandag den 4. juli har sagt, at han selv vil klare hele investeringen. Til gengæld kan jeg ikke se den store fidus i et "orienteringsmøde", hvis der ingen potentielle investorer er at orientere. Preben vil gerne have input i form af gode idéer, men mon nogen gider møde op med idéer, hvis der ikke er udsigt til en eller anden form for gevinst? Eller er der allerede behov for at ansætte medarbejdere / finde forretningspartnere (ikke investorer)? Det ser ud, som om konceptet er på plads, portalen er lavet, og aftaler er på plads med fabrik, speditør, alternative salgskanaler og lager, så nu er det vel stort set bare at gå igang. Eller? Peter
|
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 10/07-2011 20:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
DKPete skrev: Det er muligvis en smule dyrere i lœngden, men jeg skal ikke bøvle med ansatte i Danmark, lagerleje, forsikring af varelager Øøøh venligst vær opmærksom på at DU skal tegne en forsikring på lager gods !!!!!!! Hvis lagret brænder/bliver oversvømmet eller lign. er det DIN forsikring der skal dække ikke dem der har lagret !!!! Hej Pete sådan fungerer det ikke på et lagerhotel/ekspedionslager. Under transporten er jeg dœkket af en lille forsikring fra rederiets side, som ikke tilsvarer vœrdien af containerens indhold, sœ her skal jeg tegne en tillœgsforsikring op til vœrdien af container (indkøbspris + 10%), men i det øjeblik at containeren bliver tømt hos handlings firmaet, så er det deres ansvar under samme forudsœtning : de forsikrer varens indkøbspris, transport, indfortoldning + 40%. Alt svind er deres risiko.Det er den enste måde jeg har handlet på, og det kan du meget nemt forhandle dig frtem til. Min forsikring kommer aldrig ind i billedet (du skal selvfølgelig forsikre dig ved at modtage af forsikringspolicen, at de virkelig er forsikret) mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 10/07-2011 21:10
|
Saa laenge du er i Thailand er der nok ikke meget svind andet end i statskassen i form af manglende moms & skat!!! [/quote]Til det vil jeg holde tonen : Få et liv, og befri mig for dine "kritiske kommentarer" mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 10/07-2011 21:36
|
Kim Ludvigsen skrev: hugoboerge skrev: Bortset fra at det bliver mere og mere broget hvad er det saa manden vil saelge ? Tøj, og måske også andet. hugoboerge skrev:Foerst skal man vide kundernes behov. Har han lavet en markedsundersoegelse ? Det må man håbe. Jeg tror, det bliver svært at sælge no brand-tøj på nettet, hvor man ikke kan prøve det. Men jeg erkender gerne, at jeg ikke har styr på markedet. hugoboerge skrev: Bortset fra det saa tror jeg ikke at der er nogen her paa DTW der har lyst til at investere i dette oensketaenknings projekt. Man skal i hvert fald have betydeligt flere oplysninger, men det har Preben jo også lagt op til i form af et møde. Personligt ville jeg ikke investere i den slags, hvilket dels skyldes manglende tro på, at man kan tilføje noget epokegørende nyt til en netbutik, og dels at jeg ikke er risikovillig med min kapital. Det har ikke noget med Prebens fortid at gøre. Tak for hjœlpen til at vœre støttepœdagog for HugoBørge....og tak for igen gode iagttagelser. Du har ret i alt : "flere oplysninger" Dette drejer sig desvœrre ikke om en bar i Pattaya, som jeg kunne beskrive på 5 linjer, og så ville jeg endda have gentaget mig selv et par gange. Konceptet er meget kompleks, og jeg mente oprindeligt at et møde med nysgerrige folk kunne vœre interessant. Det kunne det også, men der skal luges godt ud ved indgangen.. ![]() "risikovillighed" dette er en helt fair kommentar. Nogle vil gerne at prøve at gå ud på en usikker isflade, mens andre bliver sikkert i land. Sådan er folk heldigvis forskellig sat sammen. "investorere/mødedeltagere. Jeg havde i min naivitet forestillet mig, at der gik 10 mennesker rundt i Thailand med lyst til at høre mere om dette. Jeg har aldrig lagt mig fast på en ejerstruktur af selskabet. Realiteten er at jeg starter det selv med de partnere i Danmark, som jeg betaler for deres ydelser. Men skulle der komme en investor, som tror på dette, er jeg villig til at invitere ham ind, hvis kemien er i orden. Man kunne også forestille sig to-tre større investorere, suppleret af flere mindre investorere på fx 100.000baht, altså en salgs andelsforening, hvor du har stemmerettighed efter størrelsen af investeringen. Denne sammensœtning har den fordel at du får et større forum at diskutere udviklingen af selskabet. Jeg var/er åben for alle kombinationer. Størrelsen af den eventuelle investering er ikke afgørende, kun engagement og erfaring. Kan jeg køre dette projekt i bare et par år kan jeg hente al den kapital jeg kan drømme hos mine kontakter i Kina, og oveni få rigtig gode kreditter på fabrikkerne, men kineserne er meget korrekte og firkantede i investerings øjemed, og jeg skal bevise først at min ide kan holde vand. Jeg kunne aldrig på det tidspunkt finde på at søge investorere i Danmark, kun i Thailand og Kina. De er langt mere seriøse. Det var min naive forstilling (kan jeg se nu, men det er over 100 indlœg for sent). Iøvrigt tak for at du har forståelse for min fortid, og menneskelig kvalitet til at kunne acceptere den. Tak for det. mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 10/07-2011 21:48
|
DKPete skrev : [/quote]Det var en helt ny vinkel. Hvem skal koeberne betale til ? Et kreditkort i udlandet ? Preben skriver Dankort, Hvor er Prebens firma indregistret ? Formoder at firmaet der arrangerer forsendelser, lager osv betaler moms af ydelserne som det firma leverer ? Hvad med told af varer der importeres til Danmark ? Det begynder at blive broget men det har det vaeret et paent stykke tid, men underholdende er det.[/quote] Hej Pete : Der bliver oprettet 4 selskaber : Et selskab i Kina til sourcing, indkøb, QC, og meget vigtig : indpakning og fremstilling af et komplet "vestligt" foto beskrivelse af containerens indhold. Et selskab i Thailand med samme funktion, og med den sløjfe at dette er holding selskabet for hele konstruktionen. Et grossistfirma i Danmark til at sœlge til mine "andre afsœtningskanaler". Kunderne i dette selskab er andre grossiter eller markedskrœmmere, som alt efter mit kendskab til dem eller deres kreditvœrdighed handler kontant eller på 30 dages kredit.. Dette selskab importerer alle varer, og er ansvarlig for afregning af told og moms til statskassen. Et andet firma i Danmark, som kontrollerer webportalen, køber sine varer af grossistselskabet. Kunderne i denne webbutik handler på nettet og betaler med Dankort, kreditkort eller bankoverførsel. Ingern varekredit overhovedet. 'broget" - måske gennem denne portal, men der er mening i galskaben..![]() mvh Preben |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 11/07-2011 04:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Jeg er kommet frem til 4 selskaber.. Hvilken type af selskaber i respektive land snakker du om ? Hvor i kæden har du tænkt dig at lægge provenuet ? Hvem får insigt i de 4 selskaber ?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 11/07-2011 05:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
preben26 skrev: Hej Pete : Der bliver oprettet 4 selskaber : Et selskab i Kina til sourcing, indkøb, QC, og meget vigtig : indpakning og fremstilling af et komplet "vestligt" foto beskrivelse af containerens indhold. Et selskab i Thailand med samme funktion, og med den sløjfe at dette er holding selskabet for hele konstruktionen. Et grossistfirma i Danmark til at sœlge til mine "andre afsœtningskanaler". Kunderne i dette selskab er andre grossiter eller markedskrœmmere, som alt efter mit kendskab til dem eller deres kreditvœrdighed handler kontant eller på 30 dages kredit.. Dette selskab importerer alle varer, og er ansvarlig for afregning af told og moms til statskassen. Et andet firma i Danmark, som kontrollerer webportalen, køber sine varer af grossistselskabet. Kunderne i denne webbutik handler på nettet og betaler med Dankort, kreditkort eller bankoverførsel. Ingern varekredit overhovedet. 'broget" - måske gennem denne portal, men der er mening i galskaben..![]() mvh Preben Der bliver godt nok en del at holde styr på: Jeg er med på din 'Pluk & Pak' funktion og dermed outsourcing af lager og distribution, selvom jeg er skeptisk over for dine omkostnings estimater. Men, da det som jeg forstår det, er tøj fra China du vil handle med, er der en problematik vi slet ikke har hørt om. Tolden på varerne? Og er der ikke kvote ordning på alle textiler fra China? Hvilket kan betyde import stop til Eu-lande, når som helst på året, kvoten er opbrugt. Og loft over evt. GSP-certifikater (form A?) ved indførelse i Eu-sammenhæng? Og dermed højere told efterfølgende? >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 11/07-2011 07:24
|
paulsenp skrev: Der er tilsyneladende stadig mange, der bekymrer sig om risikoen ved investeringen, selvom Preben siden mandag den 4. juli har sagt, at han selv vil klare hele investeringen. Til gengæld kan jeg ikke se den store fidus i et "orienteringsmøde", hvis der ingen potentielle investorer er at orientere. Preben vil gerne have input i form af gode idéer, men mon nogen gider møde op med idéer, hvis der ikke er udsigt til en eller anden form for gevinst? Eller er der allerede behov for at ansætte medarbejdere / finde forretningspartnere (ikke investorer)? Det ser ud, som om konceptet er på plads, portalen er lavet, og aftaler er på plads med fabrik, speditør, alternative salgskanaler og lager, så nu er det vel stort set bare at gå igang. Eller? Hej Peter, du har ret : der er ikke brug for investering på nyvœrende tidspunkt. "orienteringsmøde" jeg har gennem tidligere ansœttelser/projekter erfaret, at det er vigtigt for ekspansion af din virksomhed, at du omgiver dig med en gruppe af mennesker, enten investorer eller ansatte, som har kompetencer, som du ikke selv er i besiddelse af. Nu har jeg aflyst mødet, men havde håbet på at kunne møde folk, som enten kunne vœre investorer eller måske direkte ansatte. Jeg havde ikke forventet at folk dukkede op, og fyldte mig med gode ideer, og så sagde tak for kaffe. Men fra opstartsdaato og fremefter, er det for mig en daglig udfordring at finde disse mennesker, som kan hjœlpe mig til det niveau, som jeg har en forestilling om, at denne webportal kan nå til. "forretningspartnere". Alle mine danske forretningspartnere er allerede på plads, så jeg har ikke det store behov på nuvœrende tidspunkt. Så sker det også indimellem at en forretningspartner, kan udvikle sig til et investorforhold, og det er interessant. Der kan dog altid dukke en person op, som har et eller andet at tilbyde, som passer ind i mit koncept, og så er jeg klar. "kom i gang" Du har ret, og jeg er langt fremme. Jeg regner med at lave den første indkøbstur om 4 uger, og så skal webportalen vœre oppe at køre om 8 uger..... mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 11/07-2011 07:34
|
Boes skrev: Jeg er kommet frem til 4 selskaber.. Hvilken type af selskaber i respektive land snakker du om ? Hvor i kæden har du tænkt dig at lægge provenuet ? Hvem får insigt i de 4 selskaber ? ![]() Hej Boes, nogle af disse er "meget tœt på", så jeg kan ikke beskrive alt i dette forum, men løst : Selskab i Kina : Ltd Ptn Selskab i Thailand : Ltd Ptn Grossist selskab i Danmark : A/S Webportal i Danmark : A/S "provenu" det er altid en fordel med en kœde af selskaber i forskellige lande, så må du selv konkludere resten (men det er lovligt, som fx McDonald og 7Eleven. Alle udenlandske selskaber med firma i Danmark benytter som koncept). "indblik" Der er tale om 4 selvstœndige selskaber, så revision og myndigheder har indblik i det selskab der kommer under jurisdiktion. Revisor i Kina kender kun til regnskabet i det kinesiske selskab, og de kinesiske skattemyndigheder afregner kun med det kinesiske selskab. Sådan er loven i alle lande. Undtagelsen er det thailandske selskab, som også fungerer som holding selskab, da er fra dette selskab at alle pengene kommer. Ejeren/ejerkredsen af holdingselskabet har indblik (og forhåbentligt overblik) i alle dispositioner og regnskaber, og det er herfra alle beslutninger tages. I den nœrmeste fremtid er det nemt, jeg skal nemlig bare mødes med mig selv... mvh Preben |
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 11/07-2011 08:05
|
Der bliver godt nok en del at holde styr på: Jeg er med på din 'Pluk & Pak' funktion og dermed outsourcing af lager og distribution, selvom jeg er skeptisk over for dine omkostnings estimater. Men, da det som jeg forstår det, er tøj fra China du vil handle med, er der en problematik vi slet ikke har hørt om. Tolden på varerne? Og er der ikke kvote ordning på alle textiler fra China? Hvilket kan betyde import stop til Eu-lande, når som helst på året, kvoten er opbrugt. Og loft over evt. GSP-certifikater (form A?) ved indførelse i Eu-sammenhæng? Og dermed højere told efterfølgende?[/quote] Hej igen VIP, korte kommentarer : "meget at holde styr på" Det har du ret i, og derfor et det meget vigtigt at mit kontor i Kina afsender varerne pakket og mœrket således, at alt er let forståelig ved ankomst til Danmark. Jeg forventer opstartsvanskeligheder her, og jeg forventer at tilbringe de første 2-3 måneder i Kina for at få dette fuldstœndigt på plads. Men heldigvis findes der computerprogrammer for lagerstyring, som hjœlper dig langt på vej. "omkostningsniveau" Du skal lige bemœrke at jeg ikke har afsløret mit omkostningsniveau, kun som et eksempel. Dette er en aftalehemmelighed mellem mig og min samarbejdspartner i Danmark, men jeg anser den for vœrende meget fordelagtig for mig. Den danske distributør forventer at jeg afsender 2.000 pakker om dagen efter 6 - 9 mdr, og de har vœsentligt mere forstand på dette end jeg. De forventer at en enkal ansat hos dem kan betjene denne mœngde, hvis pakningen fra Kina er i orden, og så tjener de selvfølgelig på selve forsendelsen i Danmark. Lad os "for sjov" sige at handlingsomkostningen er 2kr, og forsendelsesprisen per pakke er 20kr, så er deres indtjening på mig : 2kr x 2000 = 4000kr 20kr x 2000 = 40.000kr Altså en daglig omsœtning med mig på 44.000kr i et system, hvor de ingen ekstra omkostninger har ved at tage mig ind som kunde. De har allerede lager, ansatte, forsikring, leveringssystem. årlig omsœtning mit selskab er så 365 x 44.000kr, og det bliver et stort tal. "told" Der er en toldafgift på kinesiske varer (ca 11% i gernnemsnit), men der er intet loft på, som tidligere med kvote systemer. Kvote systemer blev ophœvet i OECD aftalen med Kina i 2006, og der er fri eksport hele året. Ind imellem indfører nogle lande "anti-dumping" afgifter, som fx Danmark har lavet på kinesisk producerede cykler. Dette er ulovligt, men nogle eu-lande er så forhippede på at beskytte deres hjemmeproduktion, at de gør det alligevel. Hvis dette skulle ske for alle tekstilgrupper (nœsten en umulighed), så flytter man bare importdestinationen i EU til fx Sverige eller lignende. Der krœves på nuvœrende tidspunkt en Form A (eller også kaldt GSP oprindelses certifikat), og dem kan jeg få på 5 minutter i Kina. Der er intet loft over antallet af Form A certifikater. Kina er fuldt ud trådt ind i den frie verdenshandel, og dette gœlder i øvrigt også for Thailand. Håber det er svar nok på dine spørgsmål mvh Preben |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 11/07-2011 09:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Hej Preben Ikke for at være pernitten - men du må hellere checke dit forsikrings setup igen. Her hvor jeg arbejder har vi 115.000 m2 lager bla. for web portaler og store grossist selskaber. Siden et kaffe lager brændte i århus i 90'erne, har det været sådan at varens ejer skal forsikre mod brand, tyveri etc. - speditøren/lager operatøren er dækker IKKE ! Godt at høre at du vareforsikre din søtransport, her er der mange der undlader "fordi rederiet har en forsikring" - det har de men dækker kun SDR 2 pr kilo. En anden ting er at i tilfælde af fex brand eller skibet går ned - hæfter alle vare ejere solidarisk - dvs at hvis der fex opstår brand overbord og 1000 containers brænder/smides overbord - skal ALLE være med til at dække omkostningerne herved - også selvom der ikke er sket noget med dine varer. - håber du har styr på din detail pakning fra Kina - vi har konstant 5-10 mand til at ompakke/mærke gods hvor man har lavet fejl fra østen... og det er sgu dyrt :-) Held & lykke |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 11/07-2011 09:48
|
preben26 skrev: ... "omkostningsniveau" ... Den danske distributør forventer at jeg afsender 2.000 pakker om dagen efter 6 - 9 mdr, og de har vœsentligt mere forstand på dette end jeg. Mener du i fuld alvor, at en distributør vil være bedre til at lave dine salgsbudgetter end du selv? De forventer at en enkal ansat hos dem kan betjene denne mœngde, hvis pakningen fra Kina er i orden, og så tjener de selvfølgelig på selve forsendelsen i Danmark. Den ene ansatte skal så håndtere op imod 5 pakker i minuttet. Lad os "for sjov" sige at handlingsomkostningen er 2kr, og forsendelsesprisen per pakke er 20kr, så er deres indtjening på mig : 2kr x 2000 = 4000kr 20kr x 2000 = 40.000kr Altså en daglig omsœtning med mig på 44.000kr i et system, hvor de ingen ekstra omkostninger har ved at tage mig ind som kunde. De har allerede lager, ansatte, forsikring, leveringssystem. Ingen ekstra omkostninger? Tror du at de har en ansat gående rundt uden at lave noget? Din "for sjov" forsendelsespris på 20 kr er måske ikke helt skæv, men næsten hele beløbet vil gå direkte videre til PostDanmark. årlig omsœtning mit selskab er så 365 x 44.000kr, og det bliver et stort tal. ... Selvfølgelig har distributøren ekstra omkostninger, store omkostninger. Ellers burde du nok danne et 5. selskab til at klare den del af forretningen. Peter
|
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 11/07-2011 16:21
|
paulsenp skrev: preben26 skrev: ... "omkostningsniveau" ... Den danske distributør forventer at jeg afsender 2.000 pakker om dagen efter 6 - 9 mdr, og de har vœsentligt mere forstand på dette end jeg. Mener du i fuld alvor, at en distributør vil være bedre til at lave dine salgsbudgetter end du selv? De forventer at en enkal ansat hos dem kan betjene denne mœngde, hvis pakningen fra Kina er i orden, og så tjener de selvfølgelig på selve forsendelsen i Danmark. Den ene ansatte skal så håndtere op imod 5 pakker i minuttet. Lad os "for sjov" sige at handlingsomkostningen er 2kr, og forsendelsesprisen per pakke er 20kr, så er deres indtjening på mig : 2kr x 2000 = 4000kr 20kr x 2000 = 40.000kr Altså en daglig omsœtning med mig på 44.000kr i et system, hvor de ingen ekstra omkostninger har ved at tage mig ind som kunde. De har allerede lager, ansatte, forsikring, leveringssystem. Ingen ekstra omkostninger? Tror du at de har en ansat gående rundt uden at lave noget? Din "for sjov" forsendelsespris på 20 kr er måske ikke helt skæv, men næsten hele beløbet vil gå direkte videre til PostDanmark. årlig omsœtning mit selskab er så 365 x 44.000kr, og det bliver et stort tal. ... Selvfølgelig har distributøren ekstra omkostninger, store omkostninger. Ellers burde du nok danne et 5. selskab til at klare den del af forretningen. Hej, jeg kunne svare på alle dine spørgsmål ved at fortœlle hvem min samarbejdsaftale er med, men denne information er kun for medejere og folk, som jeg har 100% tillid til, og til denne gruppe hører både du og dette forum ikke. Men dine spørgsmål er som hele debatten : man ser toppen af et isbjerg, og antager straks at der er fyldt med løgne nedenunder. "mener du i fuldt alvor at distributøren er bedre til at regne dine budgetter ud end dig selv?". Nu skal jeg kort referere samtalen med chefen omkring dette : XX: Hvor mange pakker forventer du at sende per måned ? Preben : Det er svœrt for mig at sœtte et tal på, da dette er et nystartet firma. Jeg kan sagtens sige et skønsmœssigt antal, men jeg kan jo ikke garantere det. XX : Lad mig høre, hvad du har i sinde at lave, så må vi se om vi kan lave et tilbud til dig. Preben : (Jeg beskriver så i ca 2 timer mit projekt for ham, i detaljer). XX : (efter ca. 2 minutter på en regnemaskine). Projektet er spœndende. Det er vi udviklet netop til at håndtere. Da du kommer med et nystartet firma, antager vi at dit daglige stykantal vœre jœvnt stigende. Jeg vil give dig et skriftligt tilbud for det første år, med den klausul at vi mødes igen efter 6 måneder, og ser hvorledes udviklingen har vœret. Baseret på din beskrivelse af dine salgspriser og salgsmetoder har jeg løseligt kalkuleret at dit stk antal vil vœre omkring 2000 stk per døgn efter 6 måneder. Er det skudt meget forbi, må vi genforhandle prisen, og det gœlder selvfølgelig både opefter og nedefter. Ud fra dette vil din stk pris de første 6 mdr vœre xx kr. Preben : Det er et fair udspil, og det kan jeg acceptere nu og her. Sådan forhandles der i den virkelige verden, så dine antydninger med en negativ snert af at jeg forsøger at bilde folk noget forkert ind, er simpelthen for groft. Og dit indlœg fortsœtter i samme skuffe : "Mener du i fuld alvor, at en distributør vil være bedre til at lave dine salgsbudgetter end du selv?" (Se mit referat ovenfor. Hvis en leverandør tilbyder dig en fordelagtig pris på kontrakt, så tager du imod. Fœrdig diskussion, vi ses om 6 mdr.) "Den ene ansatte skal så håndtere op imod 5 pakker i minuttet." (Du antyder at det er umuligt, og dermed løgn. Men - Ja, det kan han, og mange mange flere, med det apparat de har stående og den klargøring, som jeg foretager i Kina. Op til 40 pakker i minuttet. Der er selvfølgelig tale om robot-arm plukning og transportbånd osv) "Tror du at de har en ansat gående rundt uden at lave noget? ( I enhver større virksomhed kan du modtage nye ordrer og kunder uden at skulle ansœtte. Du bliver bare mere effektiv i din udnyttelse af dit personale og produktions apparat. Din kommentar bœrer prœg af naivitet eller bare mangel på forståelse af handelsverdenen, og det er fint nok med mig, men kan du ikke lade vœre med at mistœnkeliggøre mig på baggrund af dette). . "Din "for sjov" forsendelsespris på 20 kr er måske ikke helt skæv, men næsten hele beløbet vil gå direkte videre til PostDanmark.". (Du aner ikke om 20kr er helt skœv eller ej. Du har INGEN anelse om størrelse, indhold og vœgt af pakkerne. Det er HELT ude i skoven at du gør dig til specialist på forsendelsespriser på mine pakker. Også din konklusion omkring PostDanmark er skudt 100% forbi, mere kan jeg ikke sige. Og nu skal der nok komme kommentarer om pyramider, klovn, osv, men firmaet forbliver min hemmelighed, som ikke kommer ud i dette forum) "Selvfølgelig har distributøren ekstra omkostninger, store omkostninger. Ellers burde du nok danne et 5. selskab til at klare den del af forretningen". (Lad os antage at Mœrsk Line giver mig et tilbud på 2500kr for en søtransport fra Kina til København, fordi de har beregnet at de skal sende mange tomme containere i den retning i de nœste 12 mdr, eller fordi de vil konkurrere med et andet rederi på ruten, så vil du heller ikke tro på det, fordi din søster kender en, som har betalt 17.700kr for den samme transport sidste år. Men det betyder jo ikke at jeg lyver eller at jeg skal oprette et 5. selskab, og købe mit eget skib, og mine egne containere, og sejle selv. Nogle gange opstår der muligheder i den virkelige verden, og så må du bare gribe dem. Kan du ikke se, hvor latterlig din kommentar er ??. Hvis der er et stort selskab, som har et meget stort apparat stående til et lignende produkt, men tiderne er dårlige, så er de interesserede i en ny kunde med potentiale og store mœngdetal. Jeg er trœt af at forsvare mig mod alt mellem himmel og jord, og det er meget sjœldent at der kommer et godt modspil. Hvis I ikke har interesse i dette projekt, så lad dog tastaturet i ro. Min verden er den virkelige verden, som er foranderlig, og hvor muligheder opstår og lukkes ned hele tiden. Jeg kender ikke din verden, men den er ikke forenlig med min. mvh Preben |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 11/07-2011 20:01
|
Hej igen Preben, Nu er debatten ved at tage en kedelig vending, så jeg vil ikke komme med et detaljeret svar, men blot kommentere enkelte punkter. Jeg ved ikke, om du bare har en dårlig dag, men du overfortolker det, jeg har skrevet. Det var nok uheldigt formuleret, men jeg var simpelthen overrasket over, at en distributør kunne være bedre til at lægge dine salgsbudgetter end du selv. Mht spørgsmålet om forsendelsespris, nej da, jeg er bestemt ikke ekspert, men... eftersom det drejer sig om beklædningsgenstande og detailsalg, er der nok tale om enkeltstykspakker af varierende størrelse og vægt, afhængigt bl.a. af om det er til babyer eller XXXL. Og så kan 20 kr da være rimelig nok. Specielt eftersom der jo kun var tale om en "for sjov" pris. mht navnet på distributøren er det da helt fint, at du ikke vil offentliggøre det. Jeg har alligevel ikke noget at bruge det til. Kommentarer om pyramider, klovn, osv. er ikke lige min stil, men dit koncept har da intet med pyramider at gøre. Om du har tillid til mig eller ej er aldeles ligegyldigt, da vi jo intet har at gøre med hinanden bortset fra vores skriverier her. Og til slut vil jeg gentage mig selv. I et af mine første indlæg skrev jeg, at det ville glæde mig, om der kommer en sund og profitabel virksomhed ud af dit projekt. Det gælder stadig. Peter
|
|
|
|
| preben26 |
Lagt på d. 12/07-2011 06:17
|
paulsenp skrev: Hej igen Preben, Nu er debatten ved at tage en kedelig vending, så jeg vil ikke komme med et detaljeret svar, men blot kommentere enkelte punkter. Jeg ved ikke, om du bare har en dårlig dag, men du overfortolker det, jeg har skrevet. Det var nok uheldigt formuleret, men jeg var simpelthen overrasket over, at en distributør kunne være bedre til at lægge dine salgsbudgetter end du selv. Mht spørgsmålet om forsendelsespris, nej da, jeg er bestemt ikke ekspert, men... eftersom det drejer sig om beklædningsgenstande og detailsalg, er der nok tale om enkeltstykspakker af varierende størrelse og vægt, afhængigt bl.a. af om det er til babyer eller XXXL. Og så kan 20 kr da være rimelig nok. Specielt eftersom der jo kun var tale om en "for sjov" pris. mht navnet på distributøren er det da helt fint, at du ikke vil offentliggøre det. Jeg har alligevel ikke noget at bruge det til. Kommentarer om pyramider, klovn, osv. er ikke lige min stil, men dit koncept har da intet med pyramider at gøre. Om du har tillid til mig eller ej er aldeles ligegyldigt, da vi jo intet har at gøre med hinanden bortset fra vores skriverier her. Og til slut vil jeg gentage mig selv. I et af mine første indlæg skrev jeg, at det ville glæde mig, om der kommer en sund og profitabel virksomhed ud af dit projekt. Det gælder stadig. Hej Peter undskyld, undskyld, undskyld. Jeg havde en rigtig lorteda i går, og fik så din mail, da jeg kom hjem, og så fik jeg bare nok. Jeg overfortolker/lœswr dine kommentarer forkert. jeg kœmper bare dag for dag imod fordomme og negativitet, og nogle gange i Bangkok er det bare for meget. Undskuld at det gik ud over dig, Jeg skal gøre mit bedste for at vœre mere professionel fremover mvh Preben |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 12/07-2011 07:52
|
Det er helt ok Preben, jeg kan tåle det.
Peter
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.