Se indlæg
 Udskriv debat
Løkke varsler ændringer af 24-års regel
Ved et hurtig kig på DF uddannelses niveau, vil man se at der er meget langt imellem universitets uddannelserne, flere har kun folkeskole, enkelte har gymnasialt niveau som hf, gymnasier og handelsskoler, andre butiks uddannelser og sosu’er. Universitets uddannet Jurister og præster er de højeste uddannelser,

gad vide hvordan de vil se på folk der har en universitets præsteuddannelse, hvor kristendom ikke var hovedfaget.

kig på Vis medlemsside, ved siden af hvert foto, for at se deres uddannelse, eller mangel på samme.

http://www.ft.dk/...pagination

thaikurt1
Nu er der jo hele ikke nogen af dem der søge familiesammenfølgen til Danmark.

Så hvad er endelig menig med dit indlæg ?

http://nej
thaikurt1 skrev:
Nu er der jo hele ikke nogen af dem der søge familiesammenfølgen til Danmark.

Så hvad er endelig menig med dit indlæg ?

Min mening er, at en flok underuddannet højtråbende landsbytosser, holder et videns samfund fast i en spændetrøje, fint at man stiller krav til udlændinge, men når landes intellektuelle elite, som man må formode er dem der styrer landet, ikke selv ville havde skyggen af en chance, for at leve op til nogle af de krav de selv stiller, må man spørge sig selv, hvordan disse mennesker, nogen siden vil kunne bidrage, til at løse den tsunami af problemer, deres regering's eventyr har opbygget.

I dit højt elskede thailand, hvor de fleste europæere lever i et parallelsamfund, uden forståelse eller tilknytning til samfundet, er det naturligvis et krav, at have en universitets uddannelse, hvis man vil sidde i folketinget, i Danmark sidder der personer der kun har grundskolen, hvilket for nutidens ungdom svarer til 5-6klasse trin.

Og i øvrigt er der ingen af de 179 medlemmer af folketinget, som har en uddannelse fra et top 20 universitet, eller har ved siden af en mellemlang uddannelse, læst et verdenssprog på universitets niveau.
Redigeret af d. 10/11-2010 11:47

thaikurt1
Inden du kommer for godt i gang med endnu et at din indlæg hvor du igen er ude efter DF så er den dansk befolkning stor se enig at de krav man stiller til familiesammenføre.

Ingen der overhovede er skrevet noget på skrift farer du frem og sammenlige du en MF med menneskerne anden etnisk baggrund end dansk at de ikke selv kan leve op til de krav hvorfor skulle de dog det.
der er ikke et krav for at stille op som MF.

Med de ny regler - Thaikurt, vil det for 95% af brugerne eller medlemmerne her på siden blive umuligt at få famile sammenføring, med mindre altså de er det allerede, for loven er mærkelig nok ikke med tilbagevirkende kraft - det er dog nok det næste Pia K vil forlange, for hendes fortsatte støtte til vores mindretals regering!

Med kontrol apparatet der tænkes indført i bl.a. Thailand vil man kigge på pengestrømme fra konti i Danmark til Thailand, kontrollere ejendomme i Thailand ejet af herboende dansk/thai ægtepar og se om der nu også er betalt skat af de penge der er sendt ud og alle der omgås reglerne med efterløn og opholder sig i Thailand ulovligt (man kan ikke tage efterløn med til Thailand hvis nogen skulle være i tvivl).

Det forkastelige ved loven er at det er staten der nu åbenbart påtager sig rollen som mor for voksne danskere og skal bestemme hvem man skal gifte sig med - undskyld men det fatter jeg ikke at normalt tænkende personer kan anerkende, men mindre naturligvis man lige er DF'er med den gennemsnitlig IQ lidt under de 100.

Jeg er FLOV over at være dansker når jeg rejser rundt i verden, for der er ikke nogen der deler vores fremmedhad mod alle der ikke har gode solide danske familienavne. Alle HER på siden burde ihvertfald i den grad tage afstand fra DF holdninger - gør man ikke det, hører man nok ikke til i dette forum, men der er selvfølgelig måske nogle "kloge Åger" her, som blander sig i debatten uden på nogen måde at være involveret i ægteskab med en dejlig thailands kvinde - eller mand for den sags skyld (hvis man er kvinde altså Smile

Man må da virkelig håbe, at der er nogle journalister eller folketingsmedlemmer, der holder Løkke ansvarlig for hans udtagelse på venstres landsmøde den 6/11 2010:

En 23-årig amerikansk sygeplejerske, der allerede kan tale meget dansk, skal ikke holdes ude af Danmark.

For hvis hun, foruden hendes mellemlange erhvervs uddannelse, og et par års erhvervserfaring, ikke også lige har læst et verdenssprog på universets niveau, så er hun jo ikke velkommen.

Kom med bare et eksempel på sådan en person, som er gift med en dansker, i vil lede længe, og i vil intet finde.

Der er ikke en eneste af de 179 på Christiansborg der selv kan leve op til de krav, for ingen af dem har en uddannelse fra et top 20 universitet. Eller har ved siden af en mellemlang uddannelse, læst et verdenssprog på universitets niveau.

I folketinget sidder der sågar personer som der kun har grundskolen, hvilket for nutidens ungdom svarer til 5-6klasses trin.
Redigeret af d. 10/11-2010 14:22

keniko
leifkr skrev:
Med de ny regler - Thaikurt, vil det for 95% af brugerne eller medlemmerne her på siden blive umuligt at få famile sammenføring, med mindre altså de er det allerede, for loven er mærkelig nok ikke med tilbagevirkende kraft - det er dog nok det næste Pia K vil forlange, for hendes fortsatte støtte til vores mindretals regering!

Med kontrol apparatet der tænkes indført i bl.a. Thailand vil man kigge på pengestrømme fra konti i Danmark til Thailand, kontrollere ejendomme i Thailand ejet af herboende dansk/thai ægtepar og se om der nu også er betalt skat af de penge der er sendt ud og alle der omgås reglerne med efterløn og opholder sig i Thailand ulovligt (man kan ikke tage efterløn med til Thailand hvis nogen skulle være i tvivl).

Det forkastelige ved loven er at det er staten der nu åbenbart påtager sig rollen som mor for voksne danskere og skal bestemme hvem man skal gifte sig med - undskyld men det fatter jeg ikke at normalt tænkende personer kan anerkende, men mindre naturligvis man lige er DF'er med den gennemsnitlig IQ lidt under de 100.

Jeg er FLOV over at være dansker når jeg rejser rundt i verden, for der er ikke nogen der deler vores fremmedhad mod alle der ikke har gode solide danske familienavne. Alle HER på siden burde ihvertfald i den grad tage afstand fra DF holdninger - gør man ikke det, hører man nok ikke til i dette forum, men der er selvfølgelig måske nogle "kloge Åger" her, som blander sig i debatten uden på nogen måde at være involveret i ægteskab med en dejlig thailands kvinde - eller mand for den sags skyld (hvis man er kvinde altså Smile

Hvor er jeg enig med dig. Jeg er også MEGET FLOV over at være dansker lige nu. Utroligt og beskæmmende hvad der sker i disse dage.
Jeg er godt nok selv i den heldige situation (endnu) at min kone og jeg er familiesammenført, og hvor heldige vi er med det i henhold til de gamle regler. Men jeg har sgu godt nok store problemer med at forklare min kone de nye regler og hvorfor danskerne gør det.

Fy for s.... hvor jeg bare er rasende over disse nye tiltag. Nu må det da snart stoppe, og vi danskere må se at komme ud af busken. Vi lever sgu da i en tid med størrer internationalisering og åbne grænser, men de nye regeringstiltag minder sgu for meget om tiden i trediverne hvor nazisterne kom til magten..

Med fare for at gentage mig selv.... Det er sgu pinligt at være dansker...Angry

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

thaikurt
prøv at læse denne kronik.

http://www.berlin...tikken#new

se dette indslag:

http://nyhederne..../34881096/

og læs denne ´pressemeddelse:

http://www.nyidan...steren.htm

Danmark er for nu af en lukket land, for alle thaier, ikke en eneste vil nu havde en chance. Ligesom stort set ingen andre vil kunne komme ind.

HFD
Havde det ikke været lidt nemmere hvis man havde sagt.
1. Ingen offendtlig hjælp de første 7 år og efter dette kan man søge som i dag om permanent opholdstilladelse ved at bestå en danskprøve, først efter at have bestået denne kan man få offenligt hjælp.
2. Lovpligtlig tegning af forsikring til sygdom og hjemtransport indtil man har fået permanent opholdstilladelse.
???????????????????????????????????????????????????????????????????
I øvrig syntes jeg det heller ikke kan være rigtig at man kan side i et andet land og modtage barsels orlov i 32 uger på den Danke stats pengepung, det burde jo kun gælde i Dk.

I mine øjne burde ingen, der ikke ejer et dansk pas, kunne få dansk overførselsindkomst, om man har været her i 30 år eller 10 er vel ligegyldig, hvis man ikke kan forsøge sig selv, må man tage til det sted, man have et pas fra.

Dog skal SU og uddannelse og i særlige tilfælde også starthjælp altid tilbydes, som et sidste forsøg på at lave nogle gode samfundsborgere ud af dem, der ikke selv har, kunne finde ud af det.

Alle former for lovovertrædelser som medfører domme, burde da naturligvis også give en enkeltbillet hjem.

De 2 ting alene, vil ændre danskernes syn på udlændinge fuldstændig, fra at værre en byrde til at blive en vigtig medspiller.

Men nej, det kan politikkerne ikke finde ud af, og nu skal ægtefæller fra thailand nægtes indrejse, fordi Danmark igennem tiderne er, blev styret af nogle ideologier som ikke har, kunne tage højde for at vores velfærdssamfund, som er blevet alt for stort, har haft en bagside.

Nutidens familiesammenførte er mere en dobbelt så erhvervsaktive som gennemsnits danskeren, hvis de, eller deres danske part, ikke laver noget, skal de nemlig rejse med det sammen.

Men DF har fået overbevist deres egne vælger, som ofte selv lever af overførsel, at det er de nyestes familiesammenførte skyld, det hele.

Men vi burde også se på at flertallet af danskere ikke bidrager til samfundet

Flertallet lever nu af statskassen

http://jp.dk/indl...971585.ece

Kun hver tredje dansker bidrager til samfundet

http://epn.dk/oko...216543.ece

Redigeret af d. 11/11-2010 00:35

thaikurt1
bkk
Her er kan vi kun være enig

Men DF har fået overbevist deres egne vælger, som ofte selv lever af overførsel, at det er de nyestes familiesammenførte skyld, det hele

Det er jeg så ikke enig med dig.

Man har efter indført forskelle regler for at tilpasse sig muslimer på flere måde .

Det sidste nye er at man nu har børnehaver hvor der kun går udlændinge børn og kun for somaliers børn .

De danskerne der har valgt at bo i andre lande har tilpasse sig det land man har bosat sig uden at landet har lavet særlig regler.

natty
ioøvriogt må mAN ikke stemme hvis ens adresees er i udlandtet. Tror kun det er i Danmark

bruno
HFD skrev:
Havde det ikke været lidt nemmere hvis man havde sagt.
1. Ingen offendtlig hjælp de første 7 år og efter dette kan man søge som i dag om permanent opholdstilladelse ved at bestå en danskprøve, først efter at have bestået denne kan man få offenligt hjælp.
2. Lovpligtlig tegning af forsikring til sygdom og hjemtransport indtil man har fået permanent opholdstilladelse.
???????????????????????????????????????????????????????????????????
I øvrig syntes jeg det heller ikke kan være rigtig at man kan side i et andet land og modtage barsels orlov i 32 uger på den Danke stats pengepung, det burde jo kun gælde i Dk.

Hvorfor ?
Det er pisse ireterene når folk, som her skriver et inlæg med deres holdninger uden at der kommer et enste augmentasion, jeg håber der bliver stramet op om det.

Selfølig er der ingen der skal have noget der høre under aktivsocialhjælp lovgivningen fra day one, for så sker det samme igen, som i 80erne og 90 erne at det virker som en gulerod for folk, men hvis der er kommet en til landet via FS og yder sit bidrag til samfunden og betaler skat, moms og div afgifter i vis periode, måske et år, så skal vedkommende også have de samme ratigheder som alle andre, der betaler til den samme kasse, sygsikring kort, sygedagpenge, hvis folk går hen og bliver syge osv.
Hvis ikke, så skal der en knæklig skatterabat til.
Vi siger heller ikke til nye hende på jobet, at de skal betale til kaffekassen men de må ingen kaffe få, de første 30 år på jobet.

http://gj-blog.dk/
paulsenp
thaikurt1 skrev:
...
De danskerne der har valgt at bo i andre lande har tilpasse sig det land man har bosat sig uden at landet har lavet særlig regler.

Er det nu også rigtigt Kurt? Du vil jo først nu, efter mange år i Thailand, til at lære sproget.

Desuden ville du nok stadig bo i Danmark, hvis Thailands regler for visum og opholdstilladelse var lige så skrappe som de danske.
Peter

thaikurt1 skrev:
bkk
Her er kan vi kun være enig

Men DF har fået overbevist deres egne vælger, som ofte selv lever af overførsel, at det er de nyestes familiesammenførte skyld, det hele

Det er jeg så ikke enig med dig.

Man har efter indført forskelle regler for at tilpasse sig muslimer på flere måde .

Det sidste nye er at man nu har børnehaver hvor der kun går udlændinge børn og kun for somaliers børn .

Du aner jo ikke hvad du skriver om...

hvilken regering har forpestet Danmark i de sidste 10 år, under hvilken regering er somaliske dagplejere oprettet, VKO,

dine boomerang argumenter ryger lige tilbage til dig selv, det er ikke under en S og SF regering, at de er blevet oprettet.

familiesammenførte er dobbelt så erhvervsaktive som de danskerne, som de skal forsøge, og nu skal de også havde en dobbelt så høj akademisk uddannelse, som de retardere folkeforfører inde på Christiansborg, der er ved at køre Danmark bankerot.

og hvad med dig selv deltager du aktivt i thai samfundet, snakker du sproget når du er ude og handle, og i hvilke foreninger udfører du frivilligt arbejde,

thaikurt1
Er det nu også rigtigt Kurt? Du vil jo først nu, efter mange år i Thailand, til at lære sproget.
Desuden ville du nok stadig bo i Danmark, hvis Thailands regler for visum og opholdstilladelse var lige så skrappe som de danske.

Der kan jo være grunde til at jeg ikke har haft brug for at tale thai og thailand stille inden krav at til skal man for ar være her.

Der er andre land end thailand hvor det også er betydelig nemme at få visum og opholdstilladelse så mit svar er nej

Der også krav til at være i thailand og så skrappe regler har thailand dog ikke brug for.
Redigeret af thaikurt1 d. 11/11-2010 12:27

thaikurt1
bkk

Det er jeg godt klar over.

Hvis du lade mærke til det stå der
Her er kan vi kun være enig.

Jeg giver ingen begrundet hvorfor jeg er enig med dig.

Det har du hvis ikke lagt mærke til

De to børnehave har ikke med at regering at gøre.

Da de er oprette i to kommuner hvor S har magten
sammen med SF.

Hvad jeg fortager mig i thailand skal jeg ikke stå til
regnskab for dig eller for andre her på DTW.
Redigeret af thaikurt1 d. 11/11-2010 13:24

thaikurt1
Det har du ret i natty

Man har fratage mig retten til at stemme
men ikke til at betale skat

HFD
Nu står der jo igen steder skrevet at man selv skal argumenterer sine indlæg her.
Jeg kan ikke se det skulle være nogen som helst problem selv at sørge for en rejseforsikring så lang tid at man ikke har fået permanent opholdstilladelse, det er der mange andre lande du er nød til at gøre hvis du vil være der, har man så fået job og betaler til kaffekassen skulle der jo heller ikke være noget i vejen for at få permanent ophold efter de 7 år og ikke vente i 30 år med at få gratis kaffe.
Udgifterne til en sådan forsikring skal jo bare være fradragsberettiget. De som så rejser hertil for at modtage sociale ydelser må jo finde en andet sted at være.
Jeg har selv ALDRIG modtaget så meget som en krone fra det offentlige i støtte og selv om min kone er her på fs. og vi lige har fået barn modtager vi ingen ydelser fra det offentlige.
Redigeret af HFD d. 11/11-2010 14:55

natty skrev:
ioøvriogt må mAN ikke stemme hvis ens adresees er i udlandtet. Tror kun det er i Danmark

Det må du da ihvertfald sålænge du er dansk statsborger. Jeg stemte da til valg da jeg boede i Australien - no problem.

Spring til debat: