Se indlæg|
Tatovering i Thailand.
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 28/11-2009 02:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Når jeg er i Thailand, ser jeg ofte vesterlændinge som lige har fået foretaget en tatoveringer. Det ses tydeligt, når de sidder i barrerne med overarmen viklet ind i plastfolie. Gennem foliet ses tydeligt en ny tatovering. Dette fører altid mine tanker tilbage dengang hvor jeg var i Pattaya, under et flådebesøg af hangarskibet USS Kitty Hawk, som lå for anker ude i Pattaya bugten. Her var hele Pattaya invaderet af US Marines i flotte hvide uniformer. Pigerne i barrerne var på hysteriet rand, nærmest i ekstase over synet af de flotte hvide uniformer og potentielle kunder. Den aften sad jeg ikke langt væk fra en Thailandsk tatovør forretning. Her havde USS Marines udstationeret en meget stor sort MP Marine soldat, forsynet med en stor knippel. Det var tydeligt, at hans eneste opgave var at holde de andre marinesoldater væk fra tatovør forretningen. De som nærmede sig forretningen blev korporligt sendt videre. På et tidspunkt hvor tørsten havde overmandet kæmpen, måtte han hen til den nærmeste bar for at få sig en Cola. Her fangede jeg kæmpen, og spurgte hvorfor han havde til opgave at smide alle væk fra tatovør forretning? Svaret kom prompte. Risikoen ved en tatovering i Thailand er rimelig stor. Ikke mindst i forbindelse med en stor smittefare grundet manglende hygiejne. Samtidigt med at disse tatoveringer bliver lavet i fuldskab, og senere bliver fortrudt når fjolset omsider bliver ædru. Så mit spørgsmål er: Er der bruger her på DTW, som har fået en tatovering i Thailand? Og hvor mange af jer har i givet fald fortrudt dette? Og er der nogen af jer som har haft problemer i den forbindelse grundet manglende hygiejne? Rasmus PS: Jeg har ingen tatoveringer, da jeg er en stor tøsedreng i denne sammenhæng! |
|
|
|
| helgegedser |
Lagt på d. 28/11-2009 03:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
Hej Rasmus. Jeg fik lavet en tatovering i Thailand som femtenårig, da jeg sejlede her på østen. Og jeg har fortrudt. Men har dog aldrig haft problemer med tatoveringen på grund af manglende hygiejne. Og det er altså mange år siden jeg var 15 år. MVH |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 28/11-2009 04:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg har fået lavet to tatovering i Thailand og har aldrig fortrudt dette Har ikke haft problemer med hygiejne.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| swaddii |
Lagt på d. 28/11-2009 07:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 258 |
jeg har lige fået lavet tre tatooer for ca en måned siden i Sawang Daen Din ,de er blevet meget pæne og har ikke fortrudt det,har heller ikk haft problemer med infektioner. Ham der lavede dem der var lige så påpasselig med hyigiejnen som de tatovører herhjemme,hvor jeg har fået lavet tattoer
en gang Isaan altid Isaan |
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 28/11-2009 07:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
har en kammerart der fik lavet en i patong, han er stolt af den, og har ikke haft problemer med tatoveringeren. ps har ingen selv |
|
|
|
| noisnabo |
Lagt på d. 28/11-2009 07:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
falang skrev: jeg har lige fået lavet tre tatooer for ca en måned siden i Sawang Daen Din ,de er blevet meget pæne og har ikke fortrudt det,har heller ikk haft problemer med infektioner. Ham der lavede dem der var lige så påpasselig med hyigiejnen som de tatovører herhjemme,hvor jeg har fået lavet tattoer ![]() Sidste år var en dansker på stranden i Pattaya, vel for at spare nogle få hundrede Bath, hvor han fik en tatovering. Folk som havde forstand på den slags, snakkede meget om, at de billigere tatovører stikker for dybt, og at det bløder i flere dage, og så er det at der går betændelse i såret. Måske nogen der ved mere om emnet kan supplere. Jeg selv har absolut ingen streger på kroppen. |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/11-2009 09:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg har fået lavet det meste af min ryg med tattoveringer, hvoedsaligt i thailand. både sak yants, og alm tatoveringer. Jeg har aldrig fortrudt det. Kun 1 gang har jeg oplevet noget lort, det var på borneo, hvor der gik betændelse i en drage på min ryg, og jeg endte på hospitalet i drop i 2 dage ![]() Jeg tror at i gamle dage, var der mange lorte tatovører, men grundet adgangen til internettet, bedre skoler osv, er folk begyndt at forstå at der er noget der hedder infektioner og de ikke kommer fra ånder eller lign men pga tatovøren er en idiot. Se overalt utallige gamle mennesker der sidder og piler næse og prøver at sælge dig mad samtidig! Det da for klamt, men de fatter det ikke forde de ikke har gået mere end 14 dage i skole. Nu forstår de yngre generationer Lidt mere, og dermed er kvaliteten på tatoveringer, svel som kvaliteten af maden forhøjet. Jeg ville aldrig fraråde nogen at få en tatoo i thailand. ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 28/11-2009 10:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
man kan hurtigt vudere om den valgte tattoo artist er "stueren" ![]() jeg har fået lavet et par stk i både dk og thailand har aldrig haft problemer med renligheden, har dog haft problemer med kvaliteten.. men det var i dk og han fik ikke en krone. bare ærgeligt, jeg skal ha så grin en tus på skulderen resten af livet. den bliver ikke fjernet, det for dyrt og gør lige så ondt, som at få den dækket med en anden. som det jo nok ender med, når jeg engang ikke bruger alle mine sparepenge i thailand. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 28/11-2009 10:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Har som andre også fået lavet nogle stykke i Thailand, og har aldrig haft problemer med infektioner. Har som b_j3ns3n haft problemer med kvaliteten fra en dansk tattoo, men den blev flot igen i TH. Har fået ny farve i nogle af de helt gamle i Thailand, og de er som nye igen. Bruger altid den samme tatovører i Ubon Ratchathani, og han går rigtig meget op i hyigiejnen. Nej har aldrig fortrudt dette.. ![]() Ubon.
![]() |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 28/11-2009 10:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej De fleste af mine tatto har jeg fået lavet her i Chiang Mai. Der har aldrig været problemer, hverken med hygiejne eller kvalitet. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 28/11-2009 12:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
ham spaden der lavede min grimme tush i dk, tegnede vist nok for banditterne (eller nogle andre grimme grimme mennesker) og regnede med, at så kunne han lave det som han ville, for de stod altid bag ham. det eneste jeg fortryder, i min tattoo tid er den dag jeg gik ned i den butik. han har lukket biksen og findes heldigvis ikke mere ![]() Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 28/11-2009 12:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
alle mine tatto ca 7-8 stk jeg jeg faaet lavet i udon thani, pris ca 600 tbh i timen, den stoerte jeg har er en drage, og det tog den foerste dag 8 timer non stop, anden dagen 2 timer pris ca 17.000 tbh og jeg maa sige det gjorde skide ondt fra start til slut, men flot blev den. 1 paa min arm, havde jeg problemer med der kom store saer og gjorde skide ondt hele flyveturen hjem til danmark. har aldrig fortrudt og aldrig fuld da jeg fik dem. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 28/11-2009 12:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
jpo skrev: alle mine tatto ca 7-8 stk jeg jeg faaet lavet i udon thani, pris ca 600 tbh i timen, den stoerte jeg har er en drage, og det tog den foerste dag 8 timer non stop, anden dagen 2 timer pris ca 17.000 tbh og jeg maa sige det gjorde skide ondt fra start til slut, men flot blev den. 1 paa min arm, havde jeg problemer med der kom store saer og gjorde skide ondt hele flyveturen hjem til danmark. har aldrig fortrudt og aldrig fuld da jeg fik dem. en hurtig beregnig: 11.000 baht i 'tip' du er da noget af en flottenheimer ![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 28/11-2009 12:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
jpo skrev: alle mine tatto ca 7-8 stk jeg jeg faaet lavet i udon thani, pris ca 600 tbh i timen, den stoerte jeg har er en drage, og det tog den foerste dag 8 timer non stop, anden dagen 2 timer pris ca 17.000 tbh og jeg maa sige det gjorde skide ondt fra start til slut, men flot blev den. 1 paa min arm, havde jeg problemer med der kom store saer og gjorde skide ondt hele flyveturen hjem til danmark. har aldrig fortrudt og aldrig fuld da jeg fik dem. Så står det sku ikke ret godt til med hovedregningen, hvis du skriver du giver 600 baht pr time..... og så ender op med en pris på 17.000 baht for en der har taget 10 timer at lave...??? |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 28/11-2009 13:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ups det var en store der tog 10 timer der kostede ca 17.000 tbh de andre gav jeg ca 600 tbh for i timen (sorry) hvis det blev misforstaaet.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Dream |
Lagt på d. 28/11-2009 13:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 465 |
Godt man ikke er tusset............![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 28/11-2009 13:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Jeg har fået lavet en stor på ryggen, den er lavet over 2 omgange, og har kostet 2x 7.000 baht Begge gange brugte han 10 timer. Såååå ca. 700 baht i timen. Har ikke haft nogle problemer, og jeg er tilfreds med hans job. Lavet i Pattaya |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 28/11-2009 13:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Dream skrev: Godt man ikke er tusset............ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| kvindemin |
Lagt på d. 28/11-2009 13:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 555 |
'laura' var ikke glad, men jeg fik en god rabat ![]() [img]http://u7.tagstat.com/image04/2/a22d/500e052sG8J.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| bagerbager |
Lagt på d. 28/11-2009 13:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 380 |
Dream skrev: skrev du ikke i en anden tråd til kennyhawk at du havde en tatto på maven.......upsGodt man ikke er tusset............ ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.