Se indlæg
 Udskriv debat
Vejret lige nu??
jasoe74
Hej. Er her nogen som er i Thailand lige nu og ved hvordan vejret er i Bangkok/Pattaya området. Jeg kan se på DMI at det skulle regne mere eller mindre hver dag og de næste 6 dage frem, men det er jo ikke altid man kan regne med hvad de skriver, derfor kunne det være rart med en "live" vejrudsigt. Rejser nemlig på onsdag og glæder mig helt vildt. Har ikke været i Thailand de sidste 4 år, så jeg trænger gevaldigt.Grin

vandango
Download googleearth der er vejret med realtime.

Dream

http://www.wunder...al/TH.html

b_j3ns3n
nu er det ikke bangkok patty men min kæreste har lige snakket med dem derhjemme.. det regner i buriram Frown
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

BJ
Der er jo også RAINTIME!Wink
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

jesperfrb
http://www.tmd.go.../index.php

Her er forbindelse til Thailands svar på DMIWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

b_j3ns3n
det regner vist i det meste af området (asien)
http://nyhederne....39612.html

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

sony
Ja og jeg har en kammerat der er i pattaya for tiden og jeg får daglige sms'er om at der er monsumregn og det blæser meget om aftenen.

BJ
jesperfrb skrev:
http://www.tmd.go.../index.php

Her er forbindelse til Thailands svar på DMIWink

Meget go website til at tjæke vejret på i Thailand.Wink
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Det er meget godt med alle de sider om vejret, men det er lige som hjemme i DK med DMI, det er et af de eneste job i verden hvor det officielt er tilladt at lyve og blive godt betalt for det.

Her i Pattaya har vi jo (som skrevet mange gange før) en hel forskellig vejrsituation end alle andre steder i Thailand. Og byen er faktisk delt op i "zoner" hvis man kan sige det sådan.

Her hvor jeg bor, det er lige nede bag ved Buddha Hill, kan solen skinne fra en skyfri himmel og rundt omkring kan regnen styrte ned, Og omvendt, det kan regne frygteligt nordpå i byen og syd og øst er knastør. Og så alle de andre versioner.

Så var der lige udløberne i sidste uge fra Tyfonerne, det er dem der stadig spøger. I dag har vi så et næsten tilsvarende vejr som sidste fredag, og de lover at det vil fortsætte weekenden over, måske endda voldsommere.

Selv oppe i landsbyen har de nu fået regn og det er jo virkeligt uheldigt nu hvor risen skal høstes (den smule der er).

Så find gummistøvlerne frem!!!!

Hilsen fra Skeptikeren, der hygger sig hjemme på terrassen og ikke behøver at gå på bar for at sidde i tørvejr.
WinkWinkWink
Redigeret af d. 16/10-2009 03:50

Djengis
Godmorgen.
Her i Jomtien har det lige stået ned med monsum regn i 2-3 timer.

Men det er ved at klare op og solen er på vej frem.
Dejligt jo - så kan man komme på stranden.

Mvh
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

JD
Bangkok:

Lummert, fugtigt, 32 C., og med garanti regn i eftermiddag.

Område: Ramkhamhaeng.

JD

hfb
Nordøstjylland: 7C og regn.

Så vejret er ""næsten"" som Bangkok Grin

hfb
jasoe74 skrev:
Hej. Er her nogen som er i Thailand lige nu og ved hvordan vejret er i Bangkok/Pattaya området. Jeg kan se på DMI at det skulle regne mere eller mindre hver dag og de næste 6 dage frem, men det er jo ikke altid man kan regne med hvad de skriver, derfor kunne det være rart med en "live" vejrudsigt. Rejser nemlig på onsdag og glæder mig helt vildt. Har ikke været i Thailand de sidste 4 år, så jeg trænger gevaldigt.Grin

Jo, du kan godt tro på DMI, da det ikke er deres egne tal Smile

Ellers prøv:

http://www.wunder...pe=WEATHER

FCKdk
Skeptikeren skrev:
Det er meget godt med alle de sider om vejret, men det er lige som hjemme i DK med DMI, det er et af de eneste job i verden hvor det officielt er tilladt at lyve og blive godt betalt for det.

Her i Pattaya har vi jo (som skrevet mange gange før) en hel forskellig vejrsituation end alle andre steder i Thailand. Og byen er faktisk delt op i "zoner" hvis man kan sige det sådan.

Her hvor jeg bor, det er lige nede bag ved Buddha Hill, kan solen skinne fra en skyfri himmel og rundt omkring kan regnen styrte ned, Og omvendt, det kan regne frygteligt nordpå i byen og syd og øst er knastør. Og så alle de andre versioner.

Så var der lige udløberne i sidste uge fra Tyfonerne, det er dem der stadig spøger. I dag har vi så et næsten tilsvarende vejr som sidste fredag, og de lover at det vil fortsætte weekenden over, måske endda voldsommere.

Selv oppe i landsbyen har de nu fået regn og det er jo virkeligt uheldigt nu hvor risen skal høstes (den smule der er).

Så find gummistøvlerne frem!!!!

Hilsen fra Skeptikeren, der hygger sig hjemme på terrassen og ikke behøver at gå på bar for at sidde i tørvejr.
WinkWinkWink

DMI lyver ikke! De er blot mennesker med ringe kundskaber tildelt
noget teknik af ringe kvalitet som tilsammen giver et endnu dårligere
resultat!!!!
Kan man forvente andet når hovedparten af DMI's medarbejdere består af gravide kvinder????Pfft
Prøv f.eks.at tage et raflebæger, lad 1+2 spå om godt vejr, 3+4 om udholdeligt vejr og 5+6 om dårligt vejr....
Jeg tror et sådant eksperiment, lige så tit vil give et resultat der ikke
afviger væsentligt fra meteorologerne's forudsigelser eller det faktiske
vejr!!!!CoolCoolCool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

jesperfrb
Prøv nu bare det link jeg har lagt ind, der er info om radar, og nedbør med vidreShock

Takker BJ, så ikke du havde fremhævet det!
Redigeret af jesperfrb d. 16/10-2009 12:44
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

claus31130
Idag har der her (lamplaimat 45 km fra Buriram retning Korat) været solskin og knap 40 grader.....

http://www.cs-web.in.th/
Hejsa alle, jeg har tænkt meget over denne tråd, og nået frem til at den er en af de mest informative i lang tid, (nu må vi så håbe at der ikke kommer en ind fra højre - som sædvanlig med en dum bemærkning)

Jeg syntes tråden kan være en stor hjælp for dem som er på vej herud, og dem som bor her forskellige steder. For uanset vejrprognoser her, der og allevegne så er det de lokale som ser og føler på sin krop hvordan det virkelig står til.

Som nu i går hvor der var syv timers regn og torden, og så LIDT sol om eftermiddagen. Den officielle lokale vejrmelding sagde måske regn.

I dag ser det gråt og trist ud her ind over byen, det bliver helt sikkert regn i løbet af eftermiddagen, men temperaturen er omkring 28 her på terrassen med en fugt på 87-88%, og slet ingen vind.

Hvad siger I til sådan en vejrmelding 1 - 2 gange om dagen, vi bor jo spredt over det meste af landet så der er rig mulighed for at informere dem som måske skal ud på en længere tur, og dem der forventer at komme til landet inden for få dage vil jo også have gavn af at vide at sådan er vejret altså lige nu.

Med en kærlig lørdag morgen hilsen fra Skeptikeren i den vidunderlige by Pattaya

sank
Smile Ja Kbh. +5 regn og blæst så du må gerne se at få renset op i syd Pattaya til jeg kommer i næste md. Wink

sank skrev:
Smile Ja Kbh. +5 regn og blæst så du må gerne se at få renset op i syd Pattaya til jeg kommer i næste md. Wink

Bare vi har vejr, så r jeg tilfreds.Smile

Spring til debat: