Se indlæg|
demonstrationer i Thailand
|
|
| bigfoot |
Lagt på d. 09/04-2009 15:43
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
30.000 thailændere demonstrerer i Bangkoks gader og truer med at forstyrre topmødet i feriebyen Pattaya. (Foto: AP) Også Bangkoks taxachauffører deltager i demonstrationen og blokerer for trafiken i store dele af byen. (Foto: AP) Se også … Alle venter på ragnarok i Bangkok 46 såret af granat i Bangkok Der er stilhed før stormen i Bangkok Bangkok rystet af eksplosioner i nat Fly til strandede danskere forsinket Chokdom: Thailands regering opløses Demonstranter omringer retsbygning Stort bombeangreb i lufthavn Demonstranter forlader lufthavnen Store demonstrationer i Thailand Demo i Bangkok varsler ny uro . Taxichauffører sluttede sig i dag til de voksende regeringsfjendtlige demonstrationer i Thailand og blokerede mindst et større vejkryds i hovedstaden Bangkok. Samtidig truer demonstranterne med at forstyrre et asiatisk topmøde. Demonstranterne, der er tilhængere af Thailands tidligere premierminister Thaksin Shinawatra, der blev væltet ved et kup i 2006, kræver, at Thailands premierminister, Abhisit Vejjajiva, træder tilbage, og at der udskrives valg. Omkring 100.000 demonstranter samlede sig i går i området omkring premierministerens kontor. I dag siger vidner, at omkring 30.000 demonstranter er mødt op. Abhisit siger, at demonstranterne ikke truer det asiatiske topmøde, der efter planen skal holdes i feriebyen Pattaya i weekenden. Men demonstranterne siger, at de vil udvide deres aktioner til Pattaya. Topmødet i den sydøstasiatiske samarbejdsorganisation Asean blev aflyst sidste år på grund af uroligheder i Thailand. Den gang var det modstandere af Thaksin, der protesterede i gaderne mod den daværende Thaksin-venlige regering. To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem
|
|
|
|
| bigfoot |
Lagt på d. 09/04-2009 15:47
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
Alle venter på ragnarok i Bangkok Thailands premierminister opfordrede fredag til at bruge fredelige midler til at slutte konflikten. Alligevel optrapper begge parter 23:41 - 28. nov. 2008 | Mikael Rømer Stilhed før stormen i Bangkok - er de fleste enige om. (AFoto: AP) Se også … Demonstranter i Thailand truer topmøde Studie-vært beskudt på live-tv Strandet: Min mor begyndte at græde Klar til rydning af Bangkoks lufthavne Bangkok: Her er de farlige steder Bangkok-oprør: Thai bløder 83 mio. kr. om dagen Undtagelsestilstand i Bangkok-lufthavne Danfoss flyver Frede og Mary hjem Danskere rammes af Thailand-uro Tigger hæren om at holde sig i ro Per Stig ud af Bangkok Frederik kører offroader i Bangkok Premierminister: Jeg træder ikke tilbage Demo i Bangkok varsler ny uro Protester i Bangkok forværrer situation Thailandsk politi vil undgå brug af magt 46 såret af granat i Bangkok SAS får to fly ud af Thailand søndag SAS bringer passagerer hjem Lufthavne i Bangkok lukket til mandag Facebook Ekstra Bladet kalder facebook. Hallo... Henter status... -------------------------------------------------------------------------------- Hvad tænker du om historien? Griner du? Græder du? Noget tredje? Del oplevelsen med dine venner på Facebook: Læser: Griner af: Græder over: Er enig i: Er uenig i: Jubler over: Anbefaler: Undrer sig over: Klik her for at opdatere din status direkte her fra Ekstra Bladet. Vi opdaterer naturligvis aldrig din status uden at spørge først! -------------------------------------------------------------------------------- Send et kort resumé og billede af historien til din Facebook-side: Del 'Alle venter på ragnarok i Bangkok' på Facebook -------------------------------------------------------------------------------- Log ud af facebook Forbind din Facebook-profil med Ekstra Bladet og få nogle helt fantastiske muligheder for at dele dine oplevelser med venner og familie! Klik på den blå Connect with Facebook-knap øverst og følg vejledningen! Det er selvfølgelig helt gratis og helt sikkert. Vi gemmer naturligvis ingen af dine private informationer. Sandynligheden for en voldelig konfrontation i Thailand stiger, da både politi og demonstranter optrapper deres tilstedeværelse i Suvarnabhumi-lufthavnen, skriver nyhedsbureauet AP sent fredag aften, dansk tid. Thailands premierminister opfordrede ellers begge parter til at finde en fredelig udgang på konflikten. - Der er en mærkelig, surrealistisk afventende stemning lige nu, siger TV2's korrespondent fra lufthavnen i Bangkok, klokken 05.00, lokal tid. Og de fleste internationale medier er da også enige om, at uroen ender voldeligt. - I dag ser vi blod med vores øjne. Vi vil slås. På nuværende tidspunkt er der ingen sandsynlighed for, at vi vil forhandle, siger Sondhi Limthongkul, leder af protestbevægelsen People's Alliance for Democracy ifølgee AP. Gruppen kræver regeringen afgang, som de mener styres som marionetdukker af den forhenværende og korruptionsanklagede premierminister Thaksin Shinawatra. Bangkok har været lukket for flytrafik, siden demonstranter tirsdag omringede lufthavnen. Og trods vejspærringer er flere i løbet af fredagen ankommet til lufthavnen i biler og busser. To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem
|
|
|
|
| Johnson |
Lagt på d. 09/04-2009 16:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
![]() |
|
|
|
| pigalle |
Lagt på d. 09/04-2009 16:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 236 |
Det er da nogle halvgamle historier, og hvad her det med computere at gøre, jeg vil da gerne vide hvad du vil fortælle med det?? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/04-2009 23:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
pigalle skrev: Det er da nogle halvgamle historier, og hvad her det med computere at gøre, jeg vil da gerne vide hvad du vil fortælle med det?? Måske burde man lave et computerspil i stil med Citizen. Jeg er selv til hardcore 3Dshootere. Vi taler her om et fremsynet mand, der vil beære os med Thai real life computerspil - jeg hilser ideen meget velkommen. [img]http://xboxmedia.gamespy.com/xbox/image/article/673/673643/360next_graw_1134092874.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/04-2009 13:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvad har de sidste 3 indlæg at gøre med overskriften i tråden |
|
|
|
| Havnso |
Lagt på d. 10/04-2009 13:52
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
jeg holder med de blå eller de grønne moske de lilla er bedre fame surt når man skal til thailand om 2 uger |
|
|
|
| pon04 |
Lagt på d. 10/04-2009 15:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
jeg er lige kommet hjem fra pattaya idag og kan fortælle der er en udpræget nervøsitet i byen så der er politi alle vejne.både i jomtien og de nærmeste til kørelses veje .jeg blev hentet en halvanden time før af taxien end jeg havde bestilt .så der er ingen tvivl om at der bliver en masse ballade i den nærmeste fremtid de havde også brandbiler med vandkanoner klar.så kan der også blive blasket yderlig med vand her til sonkhan aner ikke hvordan man staver det .dette var bare en lille fortælling af min oplevelse inden afrejsen hilsen jørgen |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 10/04-2009 16:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 229 |
Det ser ud til at der bliver rigtig ballade i Pattaya http://ekstrablad...152817.ece |
|
|
|
| Ahrendt |
Lagt på d. 10/04-2009 16:15
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Redshirt Getout! [url]www.youtube.com/watch?v=Mu9DvaUEypQ[/url] |
|
|
|
| Kent26 |
Lagt på d. 10/04-2009 16:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 163 |
Havnso skrev: jeg holder med de blå eller de grønne moske de lilla er bedre fame surt når man skal til thailand om 2 uger Skal først i midten af maj, men fortsætter det her, så tager jeg ikke derned. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 10/04-2009 16:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Okay, så hvis man vil have gang i den under Songkran, så er det afsted til Pattaya ![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 10/04-2009 17:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Ahrendt skrev: Redshirt Getout! [url]www.youtube.com/watch?v=Mu9DvaUEypQ[/url] håber ikke at det gør noget at jeg sætter et direkte video lind i stedet ![]() quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Ahrendt |
Lagt på d. 10/04-2009 17:48
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Helt Ok quickmouse |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 11/04-2009 11:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Undtagelsestilstand eller ej, jeg rejser til Pattaya om 19 dage og jeg glæder mig helt vildt ![]() |
|
|
|
| Django |
Lagt på d. 11/04-2009 11:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 229 |
Payanak skrev: Okay, så hvis man vil have gang i den under Songkran, så er det afsted til Pattaya ![]() Ja med undtagelsestilstand, så bliver der vist ikke meget fest i gaderne på mandag. |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2009 08:36
|
|
Det bliver det nok ikke bedre af... http://www.bornho...29EY188174 http://edition.cn....protests/ lindy Redigeret af d. 12/04-2009 08:38 |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2009 09:57
|
|
Breaking News:State of emergency declared for BangkokFull story: http://www.thaivi...56596.html STATE OF EMERGENCY DECLARED FOR BANGKOK, 5 OTHER PROVINCES BANGKOK: -- The government Sunday afternoon announced the state of emergency for Bangkok and some districts in satellite provinces. The government reasoned that protesters had committed violence in the areas so the government had to declare the state of emergency to restore normality in the areas. The areas include some districts in Nonthaburi, Samut Prakan, Pathum Thani, Nakhon Pathom and Ayutthaya. Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban will be chief enforcer of the state of emergency measures. Police and soldiers as well as civil servants will assist Suthep in the operations to restore normality. After the announcement, Prime Minister Abhisit Vejjajiva went on TV live to explain the reasons behind the declaration of the state of emergency and give more details about the declaration. Abhisit said the government had to declare the state of emergency because the government had to rush solve the problems before the situation escalate. "The government has to declare the state emergency to restore normality as soon as possible," Abhisit said. He said the government would do its best to avoid any loss to the people's life and he begged for public cooperation with the government to restore normality. Abhisit said the chief enforcer of the state of emergency would have power to order arrests, searches of places as well as demolitions of any structure for the sake of law and order. -- The Nation 2009-04-12 State of emergency declared across Bangkok and vicinity BANGKOK : Thai authorities have declared a state of emergency across the capital Bangkok and surrounding areas, state television announced on Sunday, following political protests that closed a regional summit. The decree came "because the situation is worsening with a group of people inciting unrest", a television announcer said before Prime Minister Abhisit Vejjajiva began a live speech on local television. -- AFP 2009-04-12 |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/04-2009 10:02
|
|
Åh nej..... hvad med min ferie...... :-( |
|
|
|
| Havnso |
Lagt på d. 12/04-2009 10:05
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
hvad farve kan man nu bruge i thailand uden at få problemer....gul rød blå er vist ikke de bedste er der andre man bør passe på med per |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.dette var bare en lille fortælling af min oplevelse inden afrejsen hilsen jørgen