Se indlæg
 Udskriv debat
bestikkelse eller racisme
Mitchell
Der skal meget til før end man bliver blind af at læse, men jeg har lige fået oversat et brev på den Danske ambassadei Bangkok, det er et brev der er skrevet af Den offenelige Anklager i Khon Kaen, han skriver citat,Jeg finder ikke at der er grundlag for at retsforfølge din svigerfar Doimai khongkham på baggrunde af dine anklager i mod ham.
jeg lægger ril grund at du i forbindelse med indgåelse af ægteskabet med hans datter skulle betale en brudepris på 500.000 baht til hendes forældre, Den Offenlige anklager anser det for utinkligt at du kun skulle betale 200.000 baht i brudepris.
På Dukmais konto i bank og Agriculture and Coopertaives enbetalte du brudepris på 300.000 baht, du hævder at der var tale om invistering i ris, og dette finder Den Offenlige Anklager ikke er korrekt
Den Offenlige Anklager skønner at ,at da Dukmai hvæede pengene på denne konto til brug for indkøb af ris, var han i sin gode ret til dette.
Din Påstande om at Dukmai overtalte dig til at åbne en bankkonto i førnævnte bank og indsætte et beløb på 300.000baht til investering i risbranchen,og at et afkast på 242.406 baht på denne investering skulle være indsat på denne konto, samt at Dokmai ikke skulle havde ret til at hæve på denne konto, finder den offenlige anklager ikke er korrekt. citat slut
Jeg ved ikke hvor meget den kælling jeg er gift med, hun har bestukket den offenlige anklager til at skriver sådan en gang lort, hvis han ikke er bestukket, så hader han faranger.
Jeg har aldrig nogen sinde betalt 500.000 baht i sinsort/brudepris, kællingen jeg giftede mig med kommer af en fattig bondefamilie hvor forældrene bor i et træskur ude på landet, og de ejer fem høns og tre hunde, og så har min svigerfar en straffeattest der er lang som en vinteraften på Grønland, jeg har betalt 200. 000 baht i sinsort, det virker som om Den Offenlige anklager tror at jeg lige er kommet ind med fire toget, en hver det kender Thailandske forhold ved at man ikke betaler 500.000 baht i sinsort, med mindre tøsen kommer fra en fin overklasse familie.
For det andet betaler man ikke sinsort på et rismarked, det betaler man ved den traditionelle vielsescermoni i hjemmet.
For det tredie har jeg selv opkøbt risen i mit eget navn, jeg har dolkumentation på hele svineriet.så jeg ved ikke havde Det offenlige Røvhul har haft i tankerne der han skrev brevet, og krøllen på halen er at det brev skulle jeg havde haft modtaget i begyndelsen af Januar ,og ikke i midten af marts, da sagen så er forældet, han har sendt det brev alt for sent med vilje, og det bliver ris til hans egen røv i sidste ende, min advokat er helt på stikkerne hvad angår det brevet, vi har grint af det.
Det der står mellem linierne i brevet, det er " din skide farang, rejs hjem til Danmark med dig!"
Nu er det sandeligt gået op for mig hvad der foregår her i bananrepublikken Thailand, det brev ryger tilbage som en Bumerrang til min fordelWink

bangkoknielsen
Mitchell - den afgørelse der nu er truffet, tror jeg slet ikke kommer som en overraskelse for mange af os andre, der har fulgt med i dine skriverier! Tag du nu hjem og slik dine sår - eller rettere dit mistede ansgt - og find så lige ud af hvad ordet "bananrepublik" betyder - for det er Thailand absolut ikke..
Redigeret af bangkoknielsen d. 08/04-2009 14:04

Boes
Jeg synes du skal tanke alvorligt over det du selv skriver: " Ind med 4-toget" er maske ikke helt forkert.
At fa ret i Thailand, som falang er ikke let. Tro mig Janteloven galder herude i allerhojeste grad. Glem ikke at du er kun en skide falang. Men jeg onsker dig held og lykke med dit forehavende.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Fido
Okay, så din ex-svigerfamilie bor i et træskur og din svigerfar har en straffeattest "der er lang som en vinteraften på Grønland". Hvordan fik du så lige overbevist dig selv om at det var den rigtige person til at varetage dine investeringer ??
Shock
One man's ceiling is another man's floor

Suk Rak Ning
Hej Mitchell

Kunne du ikke holde dine indlaeg i samme traad, det vil goere det mere overskueligt for os alle og ikke mindst nye medlemmer.........

Blot en tanke.........

ps. Jeg tror at dit slag er tabt.........Undre mig ogsaa ligesom Fido i indlaeg 4.........
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

jeg kan nu sagtens overskue det, men jeg er jo heller ikke bedøvet af alkohol det meste af tiden. Smile

håber mitchell kommer godt fra det og ønsker ham held og lykke

lung

JackH
Ja, det gaar da osse fint her, (Hik...!)

Mitchell: Det ender galt med dig...

Det undrer mig at du toer blive ved.

"Life is cheap in Thailand"

Frown

JackH

Django
JackD du skifter lidt med dine avatarer pt.

Michell keep on fighting

Suk Rak Ning
lung skrev:
jeg kan nu sagtens overskue det, men jeg er jo heller ikke bedøvet af alkohol det meste af tiden. Smile

lung

Holder ikke Lung.

Jeg er paa vandvognen, men ellers godt forsoegt..Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Frank
Suk Rak Ning skrev:
lung skrev:

lung

Holder ikke Lung.

Jeg er paa vandvognen, men ellers godt forsoegt..Wink

Det kunne være godt med et billede af den. Altså vandvognen. Jeg spejder nogen gange efter den selv. Wink

Nå suk er leveren og nyrer ved at stå afWinkWinkWinkjeg har selv prøvet det det var ikke sjovtGrinså jeg har trappet det ned til 10 fadbamserShock

lindy

suk på vandvognen, he he Smile

i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/142-4961Songkran-Thai-New-Year-Wate.jpg
Redigeret af d. 08/04-2009 22:57

Mitchell
Flere udlændninge her i Thailand mener st ,der er en lov for Thailændere, og så en lov for faranger, altså at loven ikke er lige heri Thailand, jeg har talt med flere Faranger i Nong Khai der har sammenstemmende at heri Thailand er vi faranger ikke andet en nul og nix, når det kommer til retssager, altså her koomer ordet "forskeldsbehandling "til sit rette ord.
hende jeg giftede mig med har været så dum at prale til højre og venstre i sin hjemby omat hun har bestukket både politi og dommer i denne sag, og penge kan jo gøre ALT her, penge er et mirakelmiddel her i Thailand.
Jeg ved ikke om hvor mange af jer der er gift med en Thailænder, har gået på politistationen før i blev gift og bedt politiet om straffeattester på jeres kommende kone og svigerforældre ,det er der vel ingen af jer der har turde overhovedet..
Jeg giftede mig ikke med en prostituerede fra en go go bar, men en kvinde der arbejder på et rådhus, det gjorde hendes søster også ( hun er fyret nu ), og man går vel ud fra at folk med et ærligt arbejde er bare nolunde ærlige, men jeg tog fejl.
Dokmai havde lavet forretning med is før, og var kendt i Khon Kaen, men ingen fortalte mig hvem han var/er i virkeligheden, sådan er Thaier, de smiler bare og holder kæft.
Jeg kan fortælle at blandt andet den Danske ambassade oplever jævnligt Danske mænd der møder op og fortæller at deres nye kone er forsvundet, og at den nye svigerfamilie lades som ingen ting, penge, de er også forsvundet i den blå luft, i sådan en situationen kun råde til en ting,JEJS HJEM, VI KAN IKKE HJÆLPE !.
Har man ikke de rette venner her i Thailand i sådan en situation, så kan man lige så godt pakke kufferten, jeg har bare været ufatteligt heldig i mit uheld at jeg kender de rette venner , der for er jeg stadigvæk her, og jeg har fået et helt andet syn på tingene efter at jeg har oplevet hvad der foregår bag kulliserne når politi/retsvæsen osv går i gang, korruption i Thailand er lige så naturligt som solen skinder ,dette skal man være obs på, dette er så sandeligt ikke Danmark, Thailand ligger nummer 80 på den internationale liste over korrupte lande, det siger ikke så lidt.
Der jeg læste det brev fra Den Offenlige Anklager, lyste det langt væk at der var noget splitter galt, jeg ved ikke hvor meget han selv har betalt i sinsort, og jeg tror næppe han selv har betalt sinsot på en markedsplads...
Jegkan godt forstå de faranger der opgiver det hele og rejser hjem, det gør langt de fleste når de havner i sådan tilfælde som mit, og det ved disse kvinder, de ved at svindel ikke får nogen konsekvens, og så forsætter de der ud af når ders bedraget farangmand er rejst hjem, næste levende billede...
Jeg kender fem Thailænder i Danmark, de kommer fra centralThailand, og de hader folk fra Essan, og mine Thaibekendte advarede mig mod at indlade mig på et giftemål med en kvinde fra Essan, det råd skulle jeg havde lyttet til med begge øre,mine Thailandske bekende sagde direkte til mig at folk/kvinder fra Essan er en flok platugler man ikke kan stole en skid på, da de alt tid springer over, hvor gæret er lavest...
Nu bor jeg hos en mellemklasse Essanfamilie, og dem kan jeg ikke hænge ud med at sige at de er platugler, for de har hjulpet mig utroligt, uden dem var jeg rejst hjem for lang tid siden.
Jeg har aldrig oplevet Janteloven i Thailand på samme måde som den eksister i Danmark, taler man sproget her og opføre sig ordenligt, sætter man sig ind i kulturen og forstår hvad der forgår i Thailand ,så er folk her ganske behagelige menesker i dagligdagen, de har trods alt humor og er medgørligeSmile

JackH
Ja, Mitchell, der er noget at lære hele tiden, og du har da gennemgået et større pensum kan jeg høre...

Jeg vil aldrig gøre følgende:

1. Gifte mig med en thai

2. Købe hus, bil eller andet i Thailand

3. Involvere mig med "low-class" indfødte. (Det er mærkeligt nok det de fleste farang gør)

4. Aldrig modtage en "gratis" ydelse eller tjeneste fra: Kærestens nærmeste familie, politi eller embedsansatte.

5. Aldrig give en thai "fuck-fingeren" og råbe "fuck-off! Du kan risikere at miste livet.

6. Aldrig foranledige at en thai mister anseelse og face. Risiko: Se under pkt. 5.

7. Aldrig diskutere politik eller kongehus med de indfødte. Gør det her på DTW, selvom det irritirerer "wannabe" fjolserne!

Kommentar til pkt. 4: Modtager du en tjeneste vil du blive afkrævet gen-tjenester i det uendelige i værste mafia-stil!

Konklusion: Smil og vær glad - opfør dig som en idiot - du befinder dig i idioternes land, så hvorfor ikke gøre som dem...Grin

JackH
Redigeret af JackH d. 09/04-2009 09:49

Jeg er FULDSTÆNDIG enig !!!!

Hvis flere falanger fulgte det her råd ville der være langt færre problemer....min egen kæphest er især punktet med ikke at købe hus i Thailand der står enten i eget navn eller konen/kæresten....hold kæft hvor har jeg set en del brænde nallerne ...hvorfor ikke bare leje noget ??? det koster jo ikke en skid og skulle der komme problemer ja så forlader man bare skidtet og det værste der kan ske er at man mister et lille depositum. De situationer hvor falanger har betalt hundredetusindevis af bath for et hus og raget sig uklar med kone/kæreste/familie og må forlade hele molevitten med kæmpetab fatter jeg simpelt hen ikke. Samtidig er der den fordel at man kan bo forskellige steder hvis man få lyst.

Hilsen

Falang Bar

JackH skrev:
Ja, Mitchell, der er noget at lære hele tiden, og du har da gennemgået et større pensum kan jeg høre...

1. Gifte mig med en thai

3. Involvere mig med "low-class" indfødte. (Det er mærkeligt nok det de fleste farang gør)

4. Aldrig modtage en "gratis" ydelse eller tjeneste fra: Kærestens nærmeste familie, politi eller embedsansatte.

5. Aldrig give en thai "fuck-fingeren" og råbe "fuck-off! Du kan risikere at miste livet.

6. Aldrig foranledige at en thai mister anseelse og face. Risiko: Se under pkt. 5.

7. Aldrig diskutere politik eller kongehus med de indfødte. Gør det her på DTW, selvom det irritirerer "wannabe" fjolserne!

Kommentar til pkt. 4: Modtager du en tjeneste vil du blive afkrævet gen-tjenester i det uendelige i værste mafia-stil!

Konklusion: Smil og vær glad - opfør dig som en idiot - du befinder dig i idioternes land, så hvorfor ikke gøre som dem...Grin

JackH

Redigeret af d. 09/04-2009 10:05

Frank
Falang Bar skrev:
Jeg er FULDSTÆNDIG enig !!!!

Hvis flere falanger fulgte det her råd ville der være langt færre problemer....min egen kæphest er især punktet med ikke at købe hus i Thailand der står enten i eget navn eller konen/kæresten....hold kæft hvor har jeg set en del brænde nallerne ...hvorfor ikke bare leje noget ??? det koster jo ikke en skid og skulle der komme problemer ja så forlader man bare skidtet og det værste der kan ske er at man mister et lille depositum. De situationer hvor falanger har betalt hundredetusindevis af bath for et hus og raget sig uklar med kone/kæreste/familie og må forlade hele molevitten med kæmpetab fatter jeg simpelt hen ikke. Samtidig er der den fordel at man kan bo forskellige steder hvis man få lyst.

Hilsen

Falang Bar

JackH skrev:

1. Gifte mig med en thai

JackH

Ja det er selvfølgelig rigtigt, at hvis flere gjorde sådan, så ville der være langt færre problemer. Og så kan man jo fortsætte med at sige, at hvis ingen udlændinge indledte forhold til thai'ere, så ville der slet ikke være nogen af de problemer.

Jeg tror nu stadig på, at der er langt flere, der ikke får problemer, end folk der får problemer. Man hører bare ikke så meget til dem.

Med hensyn til at "eje" hus i ægtefællens navn, så vil jeg tro, at de fleste huse ligger mellem kr. 100.000 og kr. 200.000,-. Ved normal skilmisse deler man jo i porten, så tabet vil normalt blive i mellem kr. 50.000 og kr. 100.000, hvis man intet får. Det synes jeg er billigt sluppet, og så slipper man for eventuel ventetid på salg. Og i forhold til at leje, så skal man fra tabet trække depositum samt den leje man ellers skulle have betalt for den periode man har haft huset. Så jeg vil ikke betragte det som at brænde nallerne.

Men i forhold til mobilitet, at kunne flytte hvis man har lyst, så kan jeg sagtens se en fordel ved leje.

vandango
Nee snakkede engang om at vi kunne købe et jordlod i landsbyen billigt for 50.000 Baht. Udenom dette jordlod ligger hendes eget families jordlodder/huse.
Dér kan jeg få bygget meget billigt, hendes familie arbejder med byggeri undenfor rissæssonen.
Jeg takkede pænt nej, ligegyldig hvad vil det hus og jord altid tilhøre hendes familie.

Men det er saftsuseme fristene billigt at få lavet noget derude.

I Nee´s hus er der et stort badeværelse. Ud over flisebelægning indeholder det jo stort set kun 2 vandbassiner og et toilet forsænket i gulvhøjde, et porcelains hul i jorden.

Sover på et lille hotel derude, men er træt af at sidde hver formiddag og bælle kaffe i mig, så jeg kan få gjort "det store", inden jeg tager ud i landsbyen

Sendte Nee 5000 baht, ville have et normalt toilet med brusevask. Nee grinte og sagde, vi har jo ikke vandtryk her ude på landet, så du må tage vand fra bassinerne.

For ca. 4500 Baht fik jeg mit toilet samt bruser og brusebad, Nee fortæller at det kan køre en ½ time, så er der et eller andet der skal tankes op igen.
Hendes bror og en ven af familien byggede toilettet om.

Nu er der nok en eller anden der skriver at det kan jeg få for 1500 baht, men fred være så med det.

For ca. 75.000 kr. kan jeg få mit eget hus med grund, men fravælger trods alt, idet jeg aldrig kan komme til at eje en dyt selv.

Men bevares tanken er sjov at lege med.
Redigeret af vandango d. 09/04-2009 14:17

xxxx
Ja ja Frank man kan jo være optimist og være næste offer......... Andet er der ikke at sige til dit indlæg.
Det er rigtig nogle få er heldige og bliver ikke snydt - plattet - myrdet, men de fleste gør. Mange andre vælger at vende den anden kind til at lade svineriet fortsætte.
Det er dumhed i en grad som ikke kan beskrives.. ja der findes gode side af Thailand, dem oplever alle sgu,, det vi kunne bruge dtw til er at disketere lortet og hjælpe hinanden.. Men sandheden er af uforklarlige grunde fy ord på dtw.

Michell du kommer ingen vegne med dit indlæg her på dtw.. du har tabt og indse det, men alle båtnakkerne vil stadig kalde dig en idiot........
indtil om 6 mdr - 1 eller 2 år når det er dem selv der har været i vridemaskinen.. Så hyler de.

Jeg har lige mistet alt... Sidder lige pt gemt ude på landet og er 100 % afhængig af de mennesker der passer mig.. jeg kan bevæge mig fra sengen til min stol her efter 14 dage på langs.
Min fejl.. jeg havde garderet mig, s¨jeg ikke stod til at miste alt.
Altså sålænge jeg er i live.
Ergo d. 20-03 forsøgte de at slå mig ihjel og havde kæresten ikke tilfældigvis den dag ikke haft overarbejde, ja så havde jeg været død nu.
Om det var min egen skyld som nogle tåber her vil påstå..
Ja jeg kunne jo bare have pakket kufferten og givet alt væk til nogle svinske thaier, så var jeg ikke blevet slået til plukfisk.
Men det er sgu mit, så hvorfor skal vi forære det væk til beskidte mennesker...........

Jeg har navnet... Paiwan på den ene af de 2 som forsøgte at myrde mig, men jeg kan jo ikke bevise en skid, ingen vidner - ingen finger aftryk, da de åbenbart tog køllerne med.
Så jo jeg kan følge sagen op for jeg er i min gode ret.
Men lur mig om ikke de dumme svin har fler vidner på de var et andet sted og hvad får jeg så...
En dom for falsk anmeldelse... jeg tror det.

Nu taber de for jeg overlevede og ja så kan jeg blive ligeså beskidt som Thaier, selvom had o hævn normalt ikke findes i min ordbog.

Her i går sad jeg udefor og snakkede med genboen og nævnte grundene til balladen.. så sagde han bare.. huuh det er ikke meget bedre her, bare i denne gade er fler farang blevet trynet..
Men sprøger jeg kæresten som jeg i øvrigt ikke længere tror en skid på, så lyder det helt anderledes, her er der ingen der snyder farang. næh det er hun jo nød til at sige..
Men jeg kan sagtens spille spillet til jeg bliver rask og kan klare mig selv igen.

Der findes kun 1 godt råd her ude.
Vær mest værd i live.............

pigalle
Magen til pladder denne tråd handler om skal man da lede længe efter, jeg har været i Thailand i mange år, rejst rundt, kander mange både fastboende og mange der kommer her tit, jeg har da aldrig hørt lignende fra det virkelige liv.
Men der er jo nok nogle stykker,der drikker hjernen ud strør om sig med penge og hvor hjernen fare et forkert sted hen, men de mennesker får problemer lige meget hvor i verden de kommer, for de beder selv om det, jeg har da selvfølgelig hørt om nogle stykker der er blevet tørret godt og grundig, men det har i alle tilfælde været deres egen skyld.
Så skal vi nu ikke komme ned på jorden og ikke jage alle de mennesker væk der gerne vil besøge dette dejlige land, og bære man sig fornuftigt ad er der ikke de store problemer i Thailand, og slet ikke mere end andre steder.
Vil man have problemer får man problemer, og nogle er fandens gode til at skabe dem selv.

Khun Tee
pigalle skrev:
Magen til pladder denne tråd handler om skal man da lede længe efter, jeg har været i Thailand i mange år, rejst rundt, kander mange både fastboende og mange der kommer her tit, jeg har da aldrig hørt lignende fra det virkelige liv.
Men der er jo nok nogle stykker,der drikker hjernen ud strør om sig med penge og hvor hjernen fare et forkert sted hen, men de mennesker får problemer lige meget hvor i verden de kommer, for de beder selv om det, jeg har da selvfølgelig hørt om nogle stykker der er blevet tørret godt og grundig, men det har i alle tilfælde været deres egen skyld.
Så skal vi nu ikke komme ned på jorden og ikke jage alle de mennesker væk der gerne vil besøge dette dejlige land, og bære man sig fornuftigt ad er der ikke de store problemer i Thailand, og slet ikke mere end andre steder.
Vil man have problemer får man problemer, og nogle er fandens gode til at skabe dem selv.

Hold da kæft hvor er du naiv, sådan at tro du ved bedre end folk som har levet i thailand længe. Du må sku da lukke øjnene hvis ikke du ser alt det lort som der foregår der nede, selv thaier fortæller om den slags ting du aldrig har observeret (de ved sku da nok bedre end dig).
Det er da utroligt at folk tager sådan på vej hvis der bliver nævnt noget skidt omkring Thailand, det er da bare hvad andre mennesker har oplevet der nede, hvis disse mennesker føler det på den måde er det sku da reelt og du kan da ikke tillade dig at meje dem ned (du var der da ikke i situationen).

Thaier er da ikke blege for at slå nogen ihjel ude i landområderne og jeg kan da til hver en tid skaffe en af vejen hvis jeg vil erlægge 5-10.000 bath for det, længere den da ikke og det kan en thai da bekræfte for dig uden at blinke. Der til skal siges at det bliver brugt i stor stil men tysses ned da politiet er korupt af helvede til, har du penge vil de altid smile til dig men uden er du ingenting for de fleste af dem. Det kalder jeg sku da rasisme og langt mere end i Danmark, Thaierne har rasistiske ord for de fleste folkefærd som lever lige ved siden af dem.

Så vågn dog op mand og find ud af hvad der sker i stedet for at jamre dig over negativ omtale, bare fordi du selv kommer sammen med en thai som formentlig er fundet på en bar i en kæmpe brandert.Shock
John Jensen.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing

Spring til debat: