Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Strict Changes In Immigration Office Areas From February 15
|
|
| pensionisten |
Lagt på d. 08/03-2009 23:26
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Som dansker der snart er nødt til at lave et visarun forvirrer den her ændring mig. Betyder det at jeg som bor på Samui ikke behøver det og kan nøjes med at gå til Immigration i Nathon?? Strict changes in Immigration office areas/locations from February 15 BANGKOK: -- From February 15, 2009 all Thai Immigration offices has been strictly instructed that foreigners have to use the Immigration office that has administrative jurisdiction over the area where they live. All visa changes, extensions, re-entry permits and other immigration requests are to be handled by the immigration offices in the districts in which the foreigners reside. Immigration offices at international airports can handle such issues only in emergencies ('illness' is given as an example). See the attached PDF file (below) for all the 63 Immigration offices in Thailand, and explains which Immigration office you should use from February 15. M.V.H Pensionisten For example, Kanchanaburi handle immigration duties for all of the province except for Sangkhlaburi District (which are handled, it says, by a separate Sangkhlaburi immigration office). Kanchanburi also handles immigration duties for Ratchaburi and Suphanburi provinces. Another example: Nong Khai handles immigration for most of Nong Khai province (except for Lao-bordering districts outside Nong Khai District, to be handled by Beung Kan immigration), plus Udon Thani and Khon Kaen. The big news is that Korat Immigration will only serve foreigners living in Korat province from Feb 15th. This is an order from the Immigration Bureau in Bangkok. So, people from Khon Kaen will have to go to Nong Khai. Foreigners from example Lopburi, Nong Khai or Chaiyaphum will not be accepted in Korat, not even for a re-entry permit. More confusing is that the list says that foreigners in Korat shall submit their applications to Kap Choeng Immigration in Surin province from February 15, 2009. Foreigners living in Phatum Thani Province, Nonthaburi Province, Chainat Province, Lopburi Province, Saraburi province, Singburi province, Ayutthaya Province and Angtong province can visit either Ayutthaya Immigration, Chonburi Immigration or Nakhon Pathom Immigration offices. It's not clear if this affects the One-Stop Visa & Work Permit Center, as previously those eligible for One-Stop services could use them no matter where in the kingdom they resided. One-Stop isn't mentioned, though presumably it's under jurisidiction 1, Metropolitan Bangkok Immigration Inspection Wing. The information provided above has been verified with the Immigration Bureau. -- Thaivisa.com 2009-02-12 |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/03-2009 23:33
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jeg læste ikke alt det du citerede, men reglerne er så vidt jeg husker, for dem som har et visa som kan forlænges, pga job, giftemål osv, forlængelse skal og kan kun ske det sted de hører til. du laver visarun, og det må du så blive ved med, indtil du finder en anden måde at blive i thailand på. husk at du fortiden kan få gratis 3 måneders visum fra thai ambasader |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 09/03-2009 09:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg er Pensionist med års visa men skal ud hvert 3 md. ? Forsøgte hos Emigrationen men nej du kan få 7 dage ?? så tur til Cambodja og så fik jeg 3md. mit visa er O |
|
|
|
| Mitchell |
Lagt på d. 09/03-2009 09:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
ja, der er kommet helt nye boller på suppen, folk der har haft non immigrantvisa for et år, de skal ud af klappen nu hver tredie måned, jeg kender flere der er rasende, de vil ikke bo i Thailand mere, de føler det er en hetz mod udlændninge, samtidigt kan jeg fortælle at i den nye regering sidder der folk der ønsker at smide alle udlændninge ud af Thailand.![]() |
|
|
|
| sn |
Lagt på d. 09/03-2009 10:45
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 92 |
Mitchell skrev: ja, der er kommet helt nye boller på suppen, folk der har haft non immigrantvisa for et år, de skal ud af klappen nu hver tredie måned, jeg kender flere der er rasende, de vil ikke bo i Thailand mere, de føler det er en hetz mod udlændninge, samtidigt kan jeg fortælle at i den nye regering sidder der folk der ønsker at smide alle udlændninge ud af Thailand. ![]() Det første år du har non-O skal du ud hver 3. mdr., når du har forlænget efter de første år, skal du ned på dit lokale imm.-kontor med din TM 47 formular hver 90 dage hvis du ikke rejser ud af Thailand, hvis du har re-entry nulstiller den de 90 dage hver gang du kommer ind i Thailand... Kan du nævne bare en person som sidder i regeringen, som vil smide alle udlændinge ud ????? sn
|
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 09/03-2009 12:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Mitchell skrev: ja, der er kommet helt nye boller på suppen, folk der har haft non immigrantvisa for et år, de skal ud af klappen nu hver tredie måned, jeg kender flere der er rasende, de vil ikke bo i Thailand mere, de føler det er en hetz mod udlændninge, samtidigt kan jeg fortælle at i den nye regering sidder der folk der ønsker at smide alle udlændninge ud af Thailand. ![]() Okay, jamen så lukker de jo selv for det varme vand, de aner jo åbenbart ikke hvem pengene kommer fra! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| joensen |
Lagt på d. 09/03-2009 12:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 142 |
Til Michell. Den er hørt før, at visse personer i regeringen vil have alle udlændinge ud. Thaierne har ikke noget imod udlændinge, så længe vi følger de regler der, og det gør de fleste jo, og så er der ingen problemer. Til FCKdk. Thaierne ved godt hvor pengene kommer fra, det er altså ikke sådan at udlændinge er det vigtigste i dan Thailandske økonomi, slet, slet ikke. Thailand lever af export, ris frugt og så producere de biler og textiler som også bliver exporteret, nu ved jeg godt at japanerne ejer bilfabrikkerne, men de ejer dem i kraft af thailandse virksomheder. ¨Så har Thailand 10% af den resterende tin reserve i verden og så videre, turismen i Thailand er kun 6% af BPU. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 09/03-2009 14:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Den tidligere regering, eller lad os sige gå tilbage til Thaksin, kan vel også siges at de strammede op overfor udlændinge. Det var den regering, der strammede op om visarun. Det var også den regering, der hævede grænserne for hvor meget der skulle være i banken for at få forskellige typer Non Imm visa. Det var regeringen med PPP i spidsen, der strammede op omkring Foreign Business act og reglerne for arbejdstilladelse. Så de er nok ligegode om det alle sammen? De seneste stramninger rammer visa run, men ikke Non Imm eller turist visum, men tilgengæld har de lettet lidt på indkomst/formue forholdene med enten er det retirement visum eller også "gifte" visum. Procedurerne som overskriften og første indlæg i tråden her omtaler, betyder blot at man skal henvende sig med sine visumsager i det distrikts kontor man hører under. Andet er der ikke i det. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 09/03-2009 15:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der sidder også nogle i den danske regering, som vil have alle udlændinge ud... Indkomsten fra turismen i Thailand er så lille at den næsten ikke er noget at snakke om. Det er en skrøne at Thailand 'lever af turismen'. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 09/03-2009 16:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
der vil vel altid være en pia klumpsgård i alle regeringer.. nej thailand lever vel ikke kun af turister, men mon ikke der skulle være nogle millioner som lever af de mange penge stærke turister som svinger forbi thailand i ny og næ. hotel branchen har vel noget personale og leverandører, resturanterne lige så. taxier,tuk tuker osv osv.. turister er ikke alt men de skal helst heller ikke blive helt væk Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 09/03-2009 16:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
lols skrev: Den tidligere regering, eller lad os sige gå tilbage til Thaksin, kan vel også siges at de strammede op overfor udlændinge. Det var den regering, der strammede op om visarun. Det var også den regering, der hævede grænserne for hvor meget der skulle være i banken for at få forskellige typer Non Imm visa. Det var regeringen med PPP i spidsen, der strammede op omkring Foreign Business act og reglerne for arbejdstilladelse. Så de er nok ligegode om det alle sammen? De seneste stramninger rammer visa run, men ikke Non Imm eller turist visum, men tilgengæld har de lettet lidt på indkomst/formue forholdene med enten er det retirement visum eller også "gifte" visum. Procedurerne som overskriften og første indlæg i tråden her omtaler, betyder blot at man skal henvende sig med sine visumsager i det distrikts kontor man hører under. Andet er der ikke i det. Synes ikke lige jeg kan finde noget om dette nogen steder... På thaivisa.com er forvirringen udbredt. På Mof. Gov. kan jeg ikke finde noget. Har du en ide om hvor jeg kan lede?? JackH |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 09/03-2009 17:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
www.thaivisa.com/... Der er reglerne fra nov. 2008 lagt ud. Oversat af Isaan Lawyers. Ændringer er market med rødt, så vidt jeg forstår det. På side 10, afsnit 2.18, står der at "gifte" visum kan fåes med ENTEN indkomst ELLER formue. Mener det før var BÅDE OG? Men hvis der er forvirring omkring dette skrift eller jeg husker forkert med de gamle regler..,. (kan da slet ikke ske... ) så er det selvfølgelig ikke korrekt.Man skal være logget ind hos thaivisa for at se dokumentet, men du kan se det samme dokument her: www.thaiguide.dk/... Redigeret af lols d. 09/03-2009 17:38 |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 09/03-2009 19:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Tak for det, lols. En del ændringer godtnok, men for mit vedkommende til det bedre ![]() JackH |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/03-2009 20:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
b_j3ns3n skrev: der vil vel altid være en pia klumpsgård i alle regeringer.. nej thailand lever vel ikke kun af turister, men mon ikke der skulle være nogle millioner som lever af de mange penge stærke turister som svinger forbi thailand i ny og næ. hotel branchen har vel noget personale og leverandører, resturanterne lige så. taxier,tuk tuker osv osv.. turister er ikke alt men de skal helst heller ikke blive helt væk Nej, men visumreglerne er heller ikke rettet mod turister, hvoraf det vel er de færreste der bliver længere end de 30 dage man får ved ankomsten. Det er vel visa-runners man vil gøre tilværelsen besværlig for. Så kan man spørge sig selv hvorfor. Jeg ser det som en win/win situation for thailand, da mange langtidsophold bliver financieret af oversøisk valuta og lagt i Thailand. |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/03-2009 00:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Mitchel, du kommer ed forkerte oplysninger, alle os med non immigrant retirement visa skal ikke ud hvert 3. måned. Bar Guide, ta lige at sætte dig ind i Thailands indtægtsforhold, inden du udtaler dig, turisme er den næststørste indtægtskilde i Thailand, efter export. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/03-2009 05:00
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
De nye regler siger blot, at man skal benytte sit lokale "immigrations-kontor", og det er for så vidt logisk nok, da man gerne vil have sagsmappen lokalt. Hvis man opfylder kravene for forlængelse af visum fx på grundlag af ægteskab, pension eller arbejde, så benhøver man aldrig at forlade Thailand, men skal blot søge om forlængelse hvert år, samt oplyse sin adresse hver tredje måned, hvilket kan ske per post. Så lols har ret, mere er der ikke i dette. Desuden siger rygterne, at man vil forsøge at skrue loven tilbage til før Taksin, og det er kun en fordel for udlændinge, der vil opholde sig i Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 10/03-2009 08:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Robert Kronberg skrev: De nye regler siger blot, at man skal benytte sit lokale "immigrations-kontor", og det er for så vidt logisk nok, da man gerne vil have sagsmappen lokalt. Hvis man opfylder kravene for forlængelse af visum fx på grundlag af ægteskab, pension eller arbejde, så benhøver man aldrig at forlade Thailand, men skal blot søge om forlængelse hvert år, samt oplyse sin adresse hver tredje måned, hvilket kan ske per post. Så lols har ret, mere er der ikke i dette. Desuden siger rygterne, at man vil forsøge at skrue loven tilbage til før Taksin, og det er kun en fordel for udlændinge, der vil opholde sig i Thailand. Hilsen, Robert Jeg håber der bliver kortere tid mellem Robert Kronbergs indlæg. Dem er vi nogen som har savnet. |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 10/03-2009 09:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Helt enig med Frank. Dejligt at se et helt konkret svar, med en oplysning som selv jeg kunne forstå. ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 10/03-2009 09:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Robert er en ørn, han ved hvad han taler om..........Tak for det..
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 10/03-2009 16:36
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
vil det så sige at jeg ikke skal på visarun om 3 måneder da jeg har Non-Immigrant visa.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.