Se indlæg
 Udskriv debat
"Hvide" løgne som en del af thai / asiatisk kultur
Hejsa. Denne tråd er ikke tænkt som nedrakning af thailændere. Tvært imod.

Det skal helst handle om thailændere og andre asiaters brug af hvide løgne, og hvordan man langsomt bevæger sig hen mod sandheden.

Et eksempel fra en af mine kammeraters verden:

Han møder en kvinde som selv har børn. Men hun har også taget ansvar for to børn, som tilhørte hendes søster.

Kvinden fortæller i første omgang at både børnenes far, og mor, er dræbt i en MC ulykke.

Min kammerat tager sig af alle de børn, som hans samlever føler ansvar for. Og langsom men sikkert flytter sandheden sig. Og det ender med at både søsteren og hendes mand, er døde af AIDS.

Jeg synes det vil være spændende at lære noget mere om det fænomen. Jeg har ikke brug for at 23 danskere fornærmet melder ud om at thailændere ikke lyver mere end andre.

Har du selv været ude for hvide løgne, som tilfældet med de to dødsfald beskrevet her over, som flyttede sig fra en MC ulykke til AIDS?

Og har du set noget som beskriver fænomenet? Bøger, artikler, osv?

Jeg vil gerne vide noget mere om det.

Til sidst: Min kammerat spurgte sin samlever, hvorfor hun havde "løjet" om det. Og svaret var, at hun var bange for at han ville blive vred, tænke negativt om hendes familie, tro at hun selv havde HIV eller AIDS, eller lignende.
Redigeret af d. 13/01-2009 11:09

bagerbager
er det ikke det vi alle gør for at beskytte os mod div misforståelser.........gemmer sandheden til den er sikker på at blive opfattet korekt. har ikke noget problem med det bare sandheden kommer rimeligt hurtig.

manse
Det er vel altid sådan i alle forhold, at nødløgne i starten er en ting, man skal aebjde videre med, men måden Thailænderen bruger den på, er jo nok så forskelligt fra, hvad vi er vandt til.

Jeg har da 2, som jeg egntlig synes er søde, men har da kostet lidt.

Dejlige svigermor fik jeg med i købet, fordi der ikke blev forklaret andet end, at det var et kært familiemedlem. Da det så kom frem, at hun kun havde set sin 40 årige datter 2. gange siden fødslen (og andet som beskrevet før), ja så fik hun løbepas, og vi har ikke set hende siden.

Min kones søsters datter fik jeg sgu også med i købet, med den forklaring, at søsteren intet arbejde havde og manden var dybt alkoholisk, så jeg accepterede dette, og fik hende på en ordentlig skole og hun havde sit eget værelse her i huset, men efter 3 måneder fandt jeg ud af, at moderen hvde et godt arbejde og manden absolut ikke var alkoholisk, men havde et efter Thailand godt betalt job, ja så blev jeg lidt knotten og forlangte at pigen skulle tilbage til hendes forældre.

Ovenstående er ikke sagt i et negativt henseende, men udelukkende for at forklare, at vi faranger mange gange bare acceptere det sagte uden at konfrontere ens bedre halvdel med rigtigheden. Jeg er overbevist om, at thaierne ikke gør det for at lyve, men de gør det mange gange af et godt hjerte, for deres familiemønster er jo så vidt forskellige fra vores.

Nu efter mere end et år, er alt dette med nødløgne og familien sat på plads, så vi har nu et dejligt familieliv for os selv. Så alt får ikke en negativ udgang, men derimod en forståelse for vores forskelligheder.

bagerbager skrev:
er det ikke det vi alle gør for at beskytte os mod div misforståelser.........gemmer sandheden til den er sikker på at blive opfattet korekt. har ikke noget problem med det bare sandheden kommer rimeligt hurtig.

bagerbager, jeg prøver lige igen:

Det er eksempler, og beskrivelser af thailændere og asiateres brug af nødløgne, som denne tråd var beregnet til.

Jeg er rimeligt sikker på, at der er skrevet om thailændernes meget avancerede brug af nødløgne, jeg har bare ikke kunnet finde det.

Manse´s eksempler med moderen og søsteren datter er vist nok ret typiske. Og jeg selv ville aldrig "lyve" på den måde.
Redigeret af d. 13/01-2009 13:05

Payanak
Ja, denne tråd kan måske udvikle sig som nedenstående Shock

http://www.dansk-...rowstart=0

[img]http://static.howstuffworks.com/gif/dynamite-sam.jpg[/img] is not a valid Image.

rinpoche
I "Fra Thailand til Thy", hørte vi om hvorledes en gutterne der var blevet gift med en thai dame, først lang tid efter brylluppet fandt ud af at konen "vistnok" havde en datter. Efter yderligere en tid kom det frem at hun "vistnok" også havde en søn.

manse
Som du selv pointerede i dit første indlæg og også i det senere, så er det rigtige historier du efterlyser, så er det vel irellevant om du kunne gøre det samme eller ikke. Hvis der hver gang sker dette vil bomben nok springe hurtigt. Det ville da være sørgeligt for denne gode start.

sank
Smile Ja og spørger man en Thai om vej og han peger mod nord ? så er det en god ide at sige pænt tak. Og liste mod syd ? de er ikke meget for at indrømme at de ikke aner det Wink

rinpoche
hehe, det er ikke helt forkert Grin

manse skrev:
Som du selv pointerede i dit første indlæg og også i det senere, så er det rigtige historier du efterlyser, så er det vel irellevant om du kunne gøre det samme eller ikke.

Det har du ret i, Manse, det skal ikke gentage sig.

FCKdk
Thailændere & små hvide nødløgne....

Det kan godt nok blive en herligt lang, god tråd!!!!
Fænomenet er større end nogen kan forestille sig,
mit eget bidrag skal da heller ikke mangle:

Min ex-kone havde en større børneflok,
den ældste søn Nikhom,var søn af en Italiensk
bygningsingeniør ved navn Fabio, men så ham
aldrig, fordi han "døde" i en motorcykelulykke
da drengen var nyfødt....
Jeg har så senere under tilfældige omstændigheder
mødt Fabio til byggemøder i forbindelse med
Metroen. Han var en hyggelig fætter som havde
kærestet med min ex. da hun gik på high-school
i Phitsanulok. Så gad vide hvilke løgne min
datter måske ville have hørt hvis ikke , Jeg
havde holdt kontakten ved lige efter bruddet
da min datter fyldte 5 år????WinkWinkWink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

jesperfrb
Ja, hvide løgne bliver brugt over alt i Asien!

Den sidste er kærestens kusine:

Hun har en bar, men behandler ikke sine ansatte så pænt!
Så pigerne flygter til andre steder i thailand!
Men det må ikke siges højt, at de heller vil arbejde i andre bar, så enten er de hjemme eller arbejder på fabrik.
De fleste af pigerne er i familie med kærestens kusine på den ene eller den anden måde!

Kæresten sidder så her og fylder kusinen med hvide løgne
om hvor pigerne er henne!

Der må bare ikke tabes ansigt i ThailandAngry
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

tuktuk
Det kan altså ikke passe, jeg har spurgt min kone og hun siger Thailændere ALDRIG lyver Wink

Nuvel det går vist begge veje, jeg har mødt piger som tror de har fundet sig en milionær, sidst var det en pige som troede hun havde en Sponsor/kæreste med farrari, jeg måtte bedrøve og vise hende skiltet i baggrunden hvor der stod "Biler i Bella", det viste sig jo også efter 2-3 måneder at han ikke havde en farrari men derimod en skraldebil, han var nemlig skraldemand GrinGrin
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
siamdragen
Det gør heller ikke noget at det er løgn,bare det er godt fortalt og ikke er kedeligtGrin
SmileWinkSadFrownShockPfftCoolGrinAngry

The Missing Link
rinpoche skrev:
I "Fra Thailand til Thy", hørte vi om hvorledes en gutterne der var blevet gift med en thai dame, først lang tid efter brylluppet fandt ud af at konen "vistnok" havde en datter. Efter yderligere en tid kom det frem at hun "vistnok" også havde en søn.

Den tror jeg ikke på, for at blive legal gift skal både han og hun fremvise alle de dokumenter hvori tidliger giftemål, skildsmisser, børn OSV, Det vil sige at en Thai kone ikke kan holde noget hemmeligt hvad angår børn og tidliger ægteskab.

Man skal enda dokumentere for forældre og hvor mange søskende man har.
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

The Missing Link
sank skrev:
Smile Ja og spørger man en Thai om vej og han peger mod nord ? så er det en god ide at sige pænt tak. Og liste mod syd ? de er ikke meget for at indrømme at de ikke aner det Wink

Ja, og går du ned på den lokale danske sladerbar og spørger om du kan få et et års visa her i Thailand får du 25 forskellige svar og ikke et svar kan bruges til noget FrownFrownFrown

kommer du og fortæller du har købt en flybillet til 4.800 kr får du straks den besked "du har betalt alt for meget, i BKK kan du købe den meget billiger"

Da jeg købte hus i min kones navn, var den lokale danske sladerbar så negative og alle kendte mindst 1.000.000 dansker der havde mistet alt, fordi de havde købt hus i deres kones navn.

Danskerne er sku ikke selv en skid bedre og er selv fulde af negativ sladder, ret og slet føj for fanø når de prøver at gøre den bedre end thai-erne ShockShock
Redigeret af The Missing Link d. 14/01-2009 05:34
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

maik
Jo mere man beskæftigere sig med thaier...

Jo mere lære man om hvordan danskere i virkeligheden er.
Grin

Maik

http://www.maikjensen.dk
manse
Kære Maik

Det var dog den korteste og flotteste beskrivelse jeg endnu har observeret på DTW. Tak for det, for den varmede virkelig for det er rigtigt sagt.

Kan du have en god dag

manse

Suk Rak Ning
maik skrev:
Jo mere man beskæftigere sig med thaier...

Jo mere lære man om hvordan danskere i virkeligheden er.
Grin

Maik

[img]http://www.torbengeist.dk/TG-Animationer-d/Smeily-57/TG-Smeily-64.gif[/img] is not a valid Image.

Man kan altid få Thailandsk "bøf", ligesom man kan få Dansk "bøf".

Jeg har mødt flere modbydelige mennesker i Danmark end her i Thailand, og nej jeg har ikke de lyserøde briller på, ved godt hvad der foregår visse steder............

Der er jo også nittere i en tombola..........selv trak jeg det største nummer, et nummer fyldt med amoriner. Tak for det.

God dag til alle........Wink
Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/01-2009 09:45
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

FCKdk
The Missing Link skrev:
rinpoche skrev:

Den tror jeg ikke på, for at blive legal gift skal både han og hun fremvise alle de dokumenter hvori tidliger giftemål, skildsmisser, børn OSV, Det vil sige at en Thai kone ikke kan holde noget hemmeligt hvad angår børn og tidliger ægteskab.

Man skal enda dokumentere for forældre og hvor mange søskende man har.

TheMissingLink: Det er bare facts at alt for mange asiater kommer
til Danmark, har ingen børn. Lige pludselig vil de søge om familliesammenføring hos udl.serv., til hvem dog,
du sagde jo du ingen børn havde????
Selv deres alder er de ikke bange for at lyve om, når de
får lavet deres papirer på det lokale "Amphoe".
Dette fødselsår følger dem så over i deres pas.
Men de kommer i konflikt med 24års-reglen lige
pludselig, når udlændingeservice tager dem i deres
løgn lige pludselig, Jeg kender flere der har prøvet dette.
Det endte med udvisning og indrejseforbud i 3-5 år!!!!
WinkWinkWink

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Spring til debat: