Se indlæg
 Udskriv debat
Kriminalitet mod udlændinge i Thailand
Bliver det værre og værre med kriminalitet som bevidst rammer udlændinge i Thailand?

I Pataya/ Jomtien er der flere og flere indbrud, mens folk ligger og sover, der er også mange daglys forbrydelser, tasker og smykker som ranes.

På Phuket skyder de nu folk i benene, når de er på vej hjem, så er de da sikre på at ofre ikke løber sin vej for tidligt.

Det er også imponerende så fanger udlandske mænd, der vælger at hoppe ud fra altanen sent om aftenen/ natten :-(

Føler du dig mindre tryg i Thailand end tidligere?

Jeg gør!

Vil være betænkelig ved at bo i hus, foretrækker lejlighed i et godt sikret område.

Og jeg tænker mig meget om, når jeg kører hjem om aftenen, er helt bevidst om hvilken vej jeg kører.

ubon lynge
Det er da ikke godt at høre aaby, ja skyde dem i benene så løber de da heller ikke efter hjælp, nej det er træls at verden er blevet sådan med alt det vold, bare se her hjemme hvordan det er nu end for bare 1 eller 2 år tilbage.
Jeg har nu aldrig haft noget at sæt en finger på når vi har været i Ubon i længer tid, folk er altid så søde og hilser når de ser mig, er konen med ja så skal de lige snakke lidt, det er da så hyggeligtSmile hvis man da gider det.
Jeg kan da godt forstå du heller vil bo i en lejlighed evt hvor der også er vagt på, man føgler sig lidt mere sikker så det tror jeg da nok jeg vil gøre hvis det var mig. Wink
Ubon.

Pibe

Ja Lynge. Hvis vi sidder fire danskere omkring et bord, her i Jomtien / Pattaya, kan mindst én fortælle at han har oplevet kriminaliteten på sin egen krop.

Men det er jo ikke kun her, at den er gal. De går jo meget til den på Phuket, og selv i mindre byer som Udon Thani sker der røverier mod udlændige.

Nu bor jeg her, og elsker faktisk at være her i området. Så jeg skriver om her, men det vil være forkert at sige at det er værre her, for det tror jeg ikke det er.

Vi er mange flere her, end i andre thailandske byer, så der skal helt pr automatik ske mere her.

Bo
Man kan heller ikke gå i København efter mørket frembrud, uden at få en kniv i ryggen Sad

ubon lynge
Ja aaby der er nok rigtig at der skal ske nogle flere overfald i jomtien ind andre steder når i er flere som bor der i forhold til andre steder i thailand, men det er da bare kedeligt det sker det kan måske komme til at gå ud over dem som ønsker en rejse til thailand. Men hvadså med det thailanske politi er de så bare blevet lidt bedre til at fange de tyveknægte ind tidliger, så vil det da være dejligt jeg syntes at have den opfattelse at politiet der ned er blevet bedre til nogle ting, men det ved jeg ikke så meget om det er letter for jer som bor der ned at sige lidt omWink
Ubon.

Pibe

Saendaeng
Alting bliver dyrere og dyrere her i Th , den kraftige inflation betyder jo at thaierne har endnu mindre penge til at leve for end før , og det er ikke meget de har. Kriminaliteten stiger i takt med inflationen , og det er jo nemmest at gå efter faranger Frown
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Fifidong
Ja, vi er torske-dumme os hvide vesterlændinge.

Selvfølgelig går de efter os, de kriminelle, politiet arbejder jo kun på skrømt når det er os det går ud over.

Måske på tide at de fattige thai'er begynder at plyndre deres egen "filthy-rich" overklasse!

Meeen, der går nok et par generationer inden det her land får sit meget tiltrængte oprør fra de nederste, forarmede og klemte masser.

Fifidong

manse
det var dog den mærkeligste udlægning af at være udlændig jeg nogen sinde har hørt. Selvfølgelig bliver der mere af denne slags anderledes måde at skaffe penge på, når alt bliver håbløst. Det sker jo hele verden rundt, hvis man gider beskæftige sig med verden omkring en. Tegn en forsikring så er man da fri for at får hovedpine af noget så ligegyldigt som materielle ting, ja undskyld tror man, at man er kommet i paradis eller hvad.

manse
Bare for at sætte det hele i en hvis relief. Jeg har 3 af omkringboende der har haft indbrud med rottegift til hundene og alt andet, men manse den enorme farang har de sgu endnu ikke turde gøre noet ved haha, men jeg vil glæde mig til at se dem med hundene, og skulle de slippe igennem har vi nu fået våbentilladelse for den nette sum af 60.000.- bath men det inkludere også træning o.s.v. og selvfølgelig den gode pistol, og så skal der sgu ikke meget til før jeg skyder hvis de ændre havelågen, og det er straffrit.

ubon lynge
manse godt man ikke ved hvor du bor, tænk hvis der en aften kom en for at spørg om vej eller for at få et glas vand, og han åbner din havelåge BANG så er han DØDGrin Grin

God Weekend til jer alle Wink nu står den på campingvognen på MorsWink
Ubon.

Pibe

ingolf
Manse, er du sikker på at det er straffrit? Har du undersögt det? Det skulle jo helst ikke blive monkeyhouse Shock
Kender et par stykker dernede, som også har våben, men uden våbentilladelse. Det kan vel ikke väre straffrit for dem at anvende våbnet!!!

Ingolf

manse
Kære Ingolf

Du har ret, hvis jeg bruger våbenet er det ikke straffrit, men jeg kan heller ikke få en våbentilladelse, så det er konen der har, men jeg skyder og lader hende overtage pistolen, hvis det skulle ske. Alt er undersøgt med politiet, så hvis nogle kravler over muren skal du selvfølgelig først skyde i luften derefter har du alle rettigheder. Jeg håber selvfølgelig ikke dette skal komme an på en prøve, men jeg er kold over for disse personer, for de har ingen hæmninger, det samme har jeg hvis det skulle komme dertil.

Jeg har fået den besked fra politiet, at hvis nogle kravler over muren, ja så er det varsel først, så må jeg jo håbe de løber haha, hvis ikke og de trænger ind i huset har konen frit spil til affyring med personen som mål. Ja det er det vi har fået at vide, og jeg håber det holder hvis det skulle ske

ingolf
Det skal sikkert gå godt Manse, for man skal da også väre mere end almindelig dum, om man forsätter at tränge ind i huset, efter at der er skudt varsel skud efter en!!

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 27/06-2008 13:27

manse
kære ingolf

du har ret, så lad os håbe den bliver i skuffen

i lyder sku som amerikaner, nej hvor er det dejligt med et skydevåben
men er det ikke bare en dårlig undskyldning
du køber en tilladelse osv til 60 k til hvad?
er du bange for dit liv eller er det for at beskytte dit indbo?
hvar det ikke bedre at få et godt forehold til dit lokal-område
og få en god forsikring.
det er sku da tåbeligt at tro at du løser noget ved våben
husk at det er os rige der sidder på kassen, og vi vil ikke dele.
tænk hvis det var dig der var fattig.

Fifidong
manse skrev:
Kære Ingolf

Du har ret, hvis jeg bruger våbenet er det ikke straffrit, men jeg kan heller ikke få en våbentilladelse, så det er konen der har, men jeg skyder og lader hende overtage pistolen, hvis det skulle ske. Alt er undersøgt med politiet, så hvis nogle kravler over muren skal du selvfølgelig først skyde i luften derefter har du alle rettigheder. Jeg håber selvfølgelig ikke dette skal komme an på en prøve, men jeg er kold over for disse personer, for de har ingen hæmninger, det samme har jeg hvis det skulle komme dertil.

Jeg har fået den besked fra politiet, at hvis nogle kravler over muren, ja så er det varsel først, så må jeg jo håbe de løber haha, hvis ikke og de trænger ind i huset har konen frit spil til affyring med personen som mål. Ja det er det vi har fået at vide, og jeg håber det holder hvis det skulle ske

Du er da bindegal mand..!

Hvor længe har du været her i "Landet med de falske smil"????

Du ender sg' i spjældet med den holdning, og så skal der endnu engang samles ind til et dansk fjols der ikke anede en fis om hvordan han sku' gebærde sig.

manse
Bare for ligesom at sætte det hele i relief. Jeg har de sidste 30 år boet i udlandet hvor afrika har været det sted jeg har opholdt mig mest, så våben har været en del af hverdagen ikke for at skyde uskyldige mennesker, men som en sikkerhed for, at du ikke selv vil blive offer, og når fifidong et eller andet kan kalde mig bindegal, vil jeg lade det være ved det, for vedkommende er åbenbart så klog eller hvad, at han tror alle der har våben er uden for pædagogisk rækkevidde, så fred være med det. Jeg vil bare sige, at hvis man har fået et legalt våben her i Thailand med tilladelse og det hele, ja så har man også rettigheder til at beskytte sig selv. Dette har ikke noget med amerikanske tilstande at gøre, og jeg er ikke spor bange for mit liv, for det har jeg sgu haft for mange oplevelse til her i livet til, at tænke på, men der er åbenbart andre ikke mindst som de 2 sidste der ved bedre her i livet, og fred være med det. Det som denne tråd egentlig startede med var den voksende kriminilatitet, og ud fra dette svarede jeg, men der er åbenbart nogle hoveder her der er så meget bedre i deres judgement, så fred være med dem.

Jeg vil medgive, at våben ikke er en løsning i mange tilfælde, men hvis man ellers kan læse engelsk og åbner aviserne, ja så kan man se at de nye indbrud ikke bare er med spisepinde, så lad være med at kalde folk bindegale eller andet der kan kommer over, ja jeg vil ikke skrive det, så stik lige piben ind og læs hvad det hele startede med. Jeg gav en løsning som jeg ser det, og andre kan have deres med spisepinde. Jeg kan ikke rigtigt se seriøsiteten i dette, men jeg har jo heller ikke altid ret

Suk Rak Ning
Min kone og mit hjem, hold jer fra det, ellers :

[img]http://i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture544.jpg[/img] is not a valid Image.

Og i det tilfaelde er jeg kold som jordbaer is........
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

bangkoknielsen
I det lille dejlige område, vi nu har boet i snart 6 år, havde vi for nogle måneder siden en masse indbrud, biltyverier m.v. - nu har vi ansat et professionelt vagtkorps, der har oprettet vejspærringer og kontrol af besøgende eller viderepasserende. Det har virkeligt hjulpet - og udgiften for hver husstend pr. md. beløber sig ikke ud over 250 bath - så hvorfor investere i pistol med risiko for at havne på livstid i et thai-fængsel, fordi man "måske" følte sig truet!l
Jeg ser SUK er "bevæbnet", men håber da kun at revolveren er ladt med med løst krudt - eller måske ka´sprøjte en gang "Leo" ud!
- Tænk jer lidt om - naturligvis vil man forsvare man mener er sit, men det kan gå grueligt galt...
Taler af erfaring...
Redigeret af bangkoknielsen d. 27/06-2008 17:07

Nixon
muslingskaller skrev:
i lyder sku som amerikaner, nej hvor er det dejligt med et skydevåben
men er det ikke bare en dårlig undskyldning
du køber en tilladelse osv til 60 k til hvad?
er du bange for dit liv eller er det for at beskytte dit indbo?
hvar det ikke bedre at få et godt forehold til dit lokal-område
og få en god forsikring.
det er sku da tåbeligt at tro at du løser noget ved våben
husk at det er os rige der sidder på kassen, og vi vil ikke dele.
tænk hvis det var dig der var fattig.
Hvad er der galt med amerikanere?????

Nå væk fra det christianitævl og amerikanerhad og superdejligt at se at folk også er ved at vågne op hjemme i andedammen.
[url]www.berlingske.dk/article/20080627/politik/80627105/[/url]

Selvfølgelig skal folk kunne forsvare sig let og effektivt. Jeg er sikker på at de fleste godt kan håndtere at være offer, dommer og bøddel på en og samme tid.

http://www.whitehouse.gov/about/presidents/richard
Spring til debat: