Se indlæg
 Udskriv debat
Swimming pools
kaos
Hej første gang jeg skriver til en rigtig god Website. Jeg bor Phuket/Thalang og skal lave en swimming pool er der nogen der kender et firma der kan udfører det godt-billigt og til tiden har talt med flere de lover meget ???

quickmouse

gør som i danmark lav en byggeaftale og betal i rater efterhånden som byggeriet skrider frem, så skulle der da være lidt hånd i hanke med firmaet.

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Frankie-boy
Det er som bekendt "dyrt at købe billigt" se efter at du også får det rigtige udstyr (filter/pumper m.v. )

1.Ikke pumper (made in China) US tak Grin

2. Check valve, i messing(også "porten" inde i ventilen) IKKE PLASTIC de går i stykker efter 9-18 måneder, ellers brug "Check valve" I vvs plastic med en "bold i" de er geniale og går ikke i stykker.

3. ordentligt lys i poolen ( ikke China lys) evt. de nye LED selv om strømmen er billig i TH. Cool (og du spare "dyre pærer" skift i fremtiden).

4. skriftlig 10 garanti på beton i poolen.

5. god stål konst. i 12-15 mm stål.

6. skal du have indbygget SPA, husk at "flyde overgangen" ned i poolen skal laves i "sand-wash ( så ser du ikke, at det kalker så meget til ).

7. og som quickmouse nok så vigtig skriver 3-5 rater med betaling.

8. HUSK at få lavet et bruse/sted/hus så i ikke skal "rende" ind i huset hver gang i skal i vandet.

9. Pumpehus i "farang" højde (det er sku ikke sjov at kravle rundt på knæ.Sad

10. HUSK "udluftning byggesten" i pumpehuset der bliver varmt.

11. Byg evt. pumpehus/bruse/opbevaring rum/hus i et, så er det hele samlet og der plads til salt/syre/algemiddel og have møbler og et par kasser "humle/vand" når jeg kigger forbi og ser din nye poolGrinGrinGrin

Håber at det kan hjælpe dig lidt på vejen med disse råd.CoolGrinCool

Held & lykke med det.
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

manse
Jeg har fået lavet et swimmingpool på 12,5 X 5 meter med pumpehus og shower og alt inclusive for 1,1 mill. bath, men der bør tages med i betragtning det er 2 meter dyb, så efter danske forhold enormt billigt

Boes
Desjoyaux - byggede min pool for 3-4 år siden. Betalte ingenting før jeg efter 10 (ti) dage - det var den aftalte byggetid - kunne prøvesvømme og alt var færdigt. 12,5 x 4,5 m.
10 års garanti. God service ved problemer - kontor med europæisk ledelse her i Krabi. Har afdelinger flere steder i Thailand.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

mugge
super Boes..tak for oplysningen, vi går selv og tænker på at bruge Desjoyaux til at bygge vores pool...de har en afdeling i Chiang mai og vi har fået en del info fra dem,men manglede ligesom at høre fra andre som har brugt dem...takker!!

mugge skrev:
super Boes..tak for oplysningen, vi går selv og tænker på at bruge Desjoyaux til at bygge vores pool...de har en afdeling i Chiang mai og vi har fået en del info fra dem,men manglede ligesom at høre fra andre som har brugt dem...takker!!

http://www.desjoy.../thailand/

her er et link dertil

bamsen

Boes
Glemte at skrive prisen. Man betaler et fast beløb per kvm vandoverflade. Pris 880.000 - afslag 80.000 = 800.000 THB.
Det gik faktisk at handle med dem Wink
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

manse
Det er godt nok billigt for en pool i denne størrelse. Jeg talte også med dem men jeg synes de var for dyre 1,3 mill bath for en gummiklud med et lille renseningsanlæg. Det synes jeg var for dyrt, men det så da tiltalende ud, og dette var bare lidt større end det du siger koster 800.000.- bath. Ja dette beviser jo kun, at man skal forhandle sig til priser hele tiden.

AndersM
I mine øre lyder det ikke billigt for en pool..?

Har noget famillie som lige har fået bygget et godt hus på 175m2
for 1 mill bath + land.

Moske det var pool bygger jeg skulde slå mig ned som... Lyder som om at der er mange penge at tjene...? På kort tid.

Den model du omtaler med en plastpose ( dug) er ikke så dårlig..?
Særlig når man ser hvor hurtigt at alt beton revner i Thailand.
En pool med revner er penge lige ud af vinduet.

Der findes nogle super pool fra usa.. Prøv at undgå nogle af alle de andre kopier som kun ser godt ud på billeder.

ingolf
Anders, pröv så lige at kikke på dette hus!

http://www.udonre.../10075.asp

Er der nogen som ved hvad en stor gravemaskine med chaufför koster i timen? Har fået en pris på 1500bath/time, er det OK?

Ingolf

Frankie-boy
Hej ingolf, her lidt at "grave med" Grin

http://www.reales...n.com/jcb/
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

ingolf

http://www.reales...n.com/jcb/

Lavede det lige aktivt, så jeg også kan läse det Wink

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 24/06-2008 10:37

AndersM
Hvis det hus "kun" koster 1 mill så er det da også dyrt for et hul i jorden med en sjat vand.

Det var sku billigt for en gravemaskine... hvis chufføren er god og omhyggelig.
Oven i den pris skal der lige betales for maskintransport og bortkørsel af et børfulde jord

ingolf
OK Frankie-boy, så blev jeg lidt klogere. Tänkte nok at de tog i, men det et er måske ikke så galt, for det er en störrere maskine på larvefödder som vi skal bruge.

Ingof

mugge
jeg vil lige vende tilbage til et gammelt emne, har haft kontakt til Desjoyaux, de vil gerne bygge en pool på 8x10 meter for en pris på 1.250.000 baht, jeg synes nu at det er i overkanten, vil lige høre jeres mening inden vi skriver under.
Det er i Chiang mai.
vi ses .Smile

Gamba
Hej mugge.
Jeg er ved at få afsluttet mit lille byggeri af 10 huse til udlejning i Chalong og skal snart gå i gang med poolen.
Jeg har også haft kontakt med Desjoyaux men fandt dem for dyr. Jeg skal lave en 6 x 17 m. med en 6 + 6 m. vinkle. Dvs. 23 meter pool. Vi har vores egne arbejder og forventer at blive færdig og åbne den 1 december. Skal nok informer hvad det ender op med af pris og evt. problemer vi støder ind i. Men efter alt det vi har bygget og undersøgt det sidste års tid er jeg sikke på det nok skal gå. Mvh. Gorm

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
manse
Jeg havde også kontakt med dem, da jeg skulle bygge, men jeg sagde at en pilotering var et must, fordi det var gammel mosebund, men dette blev afvist, så jeg belsuttede at bygge selv. Tilbud jeg fik var 1.3 mill bath for 5X15 meter med 2, 2 meter i den dybe ende med 50% af poolens længde. Jeg er i dag glad for jeg ikke gjorde dette, for en ven nær på, brugte dem, og har kun haft problemer siden. Jeg brugte det gamle system med at skyde 26 pæle 5 meter i jorden under basin, for derefter at støbe. Pool er nu mere end 1 år gammel. ingen sætninger, men det skyldes måske også den enorme mængde beton der er ilagt. Med badehus og det hele ca. 1. mill. og ingen problemer, min ven står nu med de store problemer og fortryder både pris og efterfølgende service.

manse
Jeg glemte desværre lige at nævne, at det firma der byggede vores pool ikke havde taget højde for at vandtryk på 2,2 meter er forskellig for vandtryk på 1,25 meter, hvorfor fuger mellem fliserne i den dybe ende, har bevirket at de er for lave. Dette er blevet påtalt, så firmaet kommer her inden længe når regnen holder op, og tømmer hele poolen for vand og laver fuger så de passer til vandtryk uden beregning. Det er service.

pdrhan
manse skrev:
Jeg glemte desværre lige at nævne, at det firma der byggede vores pool ikke havde taget højde for at vandtryk på 2,2 meter er forskellig for vandtryk på 1,25 meter, hvorfor fuger mellem fliserne i den dybe ende, har bevirket at de er for lave. Dette er blevet påtalt, så firmaet kommer her inden længe når regnen holder op, og tømmer hele poolen for vand og laver fuger så de passer til vandtryk uden beregning. Det er service.

Virker da lidt amatøragtigt at de ikke har taget højde for trykket i den dybe ende .....men fint nok at de selv har indset det og udbedrer det ub -men betaler de så også for vandet når det skal i , igen?
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Spring til debat: