Se indlæg
 Udskriv debat
GYS !!!
Suk Rak Ning
Hej alle.

Ja saa er vi kommet til Nong khai og vil lige fortaelle jer en GYSER..

Forleden nat ca. 03.00 goeede en af vores hunde voldsomt ude i haven, jeg gik ned for at se hvad der skete, men kunne ikk se noget, saa jeg gik i seng igen. Om morgenen da jeg kom ned i stuen ville Ning lige vise mig noget, hun hentede et glas hvori hun havde fanget en skorpion ude i haven ( deraf hundens goeen ), jeg blev stiv af skraek, men syntes dog alligevel at jeg ville ha' et par billeder af skorpionen, saa jeg hentede kameraet og ville fotografere ned i glaset..........Nej nej siger Ning, det skal vaere ordentlige billeder, saa hun haeldte skorpionen ud paa gulvet i entreen og begyndte at ta' billeder, jeg stod oppe paa trappen med angsten malet i ansigtet.

Jeg spoerger Ning om hun ikke er nervoes for den.....Nej da siger hun, det er da kun et lille dyr, og som hun sagde " Jeg kan ikke forstaa at big farang er bange for little animals ".....Saa fortalte hun mig at hun engang var blevet bidt af en lille skorpion, jeg spoerger saa om hun saa ikke tog paa hospitalet ? Nej nej nej, der kom da bare lidt tigerbalsam paa...........Shock

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture2037598011.jpg

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture2037598013.jpg

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture2037598014.jpg

Skorpionen blev selvfoelgelig lukket ud i det fri igen.....Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

pdrhan
SHIT....en oplevelse.....SUK , jeg havde sgu gjort det samme som dig!
Men de er sgu cool de piger!!Min kone er lidt på samme måde oppe i ISAAN , der er ingenting der kan slå hende ud , med de verse flyvende og kravlende insekter om aftenen , der er jeg VÆK!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

rinpoche
Jeg tror det varer nogen tid inden du slår den her rekord Suk: Smile

http://www.thaila...php?t=1851
Shock

Clunse
Puha, ubehagelig gæst at få på besøg. Jeg kan da godt forstå hunden var tosset. Det løber da lidt koldt ned ad ryggen, når jeg ser på det første billede, hvor man kan se alle hårene på "halen". Jeg skulle heller ikke nyde noget.

skoge
Hej Suk

Det er squ noget af et "mandfolk" du er gift med.....Grin
Hatten af for hende (hvis jeg ellers havde nogen)...Grin
Husker nede på Phuket i vinters, da der lige pludselig sprang en LILLE bitte frø ud foran mig - hold da kæft hvor blev jeg forskrækket. Cool

http://www.skoge.dk
andersfoto
Jeg skulle heller ikke nyde noget.
Den slags kryb er ikke lige mig

http://www.fotomidtvest.dk
rinpoche
Skorpioner er heldigvis totalt uagressive, medmindre man ligefrem træder på dem. Den jeg har på min avatar kravlede rundt inde i vores bungalow, og konen sagde: lad den bare kravle op på din hånd, den gør ikke noget.
Ganske rigtigt, den krøb harmløst op af min arm med lidt hjælp, og jeg bar den udenfor og tog et billede.
Hvis Steve Irwin kan, så kan vi andre også .....øhhh.

Hvad jeg derimod betakker mig for at røre ved er de store røde skolopendre, Dtakarb, de er ikke at spøge med.

bruno
Min kone sagde på klinge dansk: smager godt !
Hun siger at branælder er værre, for det har hun prøvet, vi var ude at gå og hun skulle tisse og der var meget langt hjem og så er der jo det med de små thai blærer at det skal være nu, så ind i busken, der hun kom ud, havde hun meget ondt og masse røde striber på ballerne, så nu har hun lært hvad branælder er Smile
Redigeret af bruno d. 08/05-2008 19:12

http://gj-blog.dk/
Hep
rinpoche skrev:

Hvad jeg derimod betakker mig for at røre ved er de store røde skolopendre, Dtakarb, de er ikke at spøge med.

Hvad er det for nogle Rin? Kan ikke google Dtakarb. Hvorfor er de ikke til at spøge med?

I øvrigt - har nu aldrig set en skorpion i Thailand, men sidste gang sad der en edderkop på størrelse med en CD 5 cm fra mig. Nu er jeg en af dem som er pisse bange for edderkopper så jeg løb 100m på rekord tid. Min kone tog bare en kost og jagede den væk.. yikes!

Saendaeng
Det er fordi de kan bid dig og det gør meget ondt , det sted de bider dig kan hæve op og forblive meget meget længe. Det kan værer meget smertefuldt.
Har prøvet en der kravlede hen og sat sig på min fod , hvor svigermor bare sagde jeg skulle stå musestille , så skulle den nok gå videre.Det gjorde den så heldigvis osse.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Saendaeng
Centipedes
If you spend some time in Thailand, however brief your visit, you should be aware of the Centipedes, known in the Thai language as 'Tdakab'. There are several varieties found throughout the country and most are capable of giving you a very nasty sting. If you see one, don't attempt to touch it, play with it or pick it up, as it will certainly sting you and if it does, you'll be in great pain for several days and while not fatal, it will be an experience you'll never forget.

They vary in size, from just an inch or so, up to five inches, so they're very easy to spot, unless they find their way into your shoes or clothing and giving you a shock when you put them on. The Thais take them very seriously, almost as much as snakes. The ones most feared are quite large and appear to be quite flat. They are also notoriously hard to kill. You should take care lifting stones, logs, or when gardening. They are also often found within homes.

It's best to avoid any kind of centipede in Thailand

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Draaben
Hej sådan ser en "Tdakab" ud, grunden til at den er i plastikpose er at den ikke var meget for at blive fotograferetSmile
Nyd dagen og vejen....Frank
[img]http://www.hf-export.dk/danskthai/DSCN4370.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af Draaben d. 09/05-2008 04:41
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

quickmouse
Hep skrev:
rinpoche skrev:

Hvad er det for nogle Rin? Kan ikke google Dtakarb. Hvorfor er de ikke til at spøge med?

I øvrigt - har nu aldrig set en skorpion i Thailand, men sidste gang sad der en edderkop på størrelse med en CD 5 cm fra mig. Nu er jeg en af dem som er pisse bange for edderkopper så jeg løb 100m på rekord tid. Min kone tog bare en kost og jagede den væk.. yikes!

her er et par andre nærbilleder af kræet med larver/unger, yrfffff.

Redigeret af quickmouse d. 09/05-2008 06:24
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

prasat
er det ikke "bare" et tusindben??
dem har vi masser af, hundene leger med dem, det gik også galt for en af dem sidste år. den døde af det.
jeg havde fået at vide de ikke var farligere end skopioner.

prasat

tuktuk
hmmmm det ser ikke ud til at denne mand som har disse kryb er helt enig i betragtningen af et Tusindben..... han er ikke helt tryg ved dem synes jeg at kunne læse mellem linierne...

Skolopenderne er giftige, hurtige dyr, der ikke tøver med at bide, hvis den ikke føler sig tryg. Og man vil ikke "prikkes" af en 20 cm. stor skolopender. Giften er en stærkt vævsnedbrydende gift, hvilket giver store smerter. Ifølge (dumme) mennesker, der mener de kan håndtere disse dyrt er det en brændende smerte, der varer ved i flere timer. Det er hos denne art, det eneste registrerede dødsfald er sket.

Når alt det med giftigheden er overstået kommer det næste. En sulten skolopender er en hurtig skolopender. En mæt skolopender er en hurtig skolopender, en træt skolopender er en hurtig skolopender.. kort sagt.. Det er lyn hurtige dyr med en ekstremt veludviklet følesans. De kan føle luftvibrationerne, og de ved, hvad man laver. Jeg har oplevet, at min hun, der fra starten gik i et 30x30x20 cm. terrarium med skydelåge, kom hen til ruden så snart jeg var i rummet. Den søgte meget ivrigt efter en hver form for udgang, og jeg har ved flere lejligheder set den stikke følehornene ud gennem det øverste hjørne, hvor skydelågen møder topglasset, for at "lugte" hvad der foregik.

Så derfor: Lad for guds skyld være med at betragte en skolopender som en hver anden beboer i dit terrarium. Betragt den som et farligt dyr, og hav den fornødne respekt for dem.

Når alt dette er sagt, så vil jeg også sige, at jeg personligt synes, deres ry er en smule overdrevet. Jeg har nu haft flere arter skolopendre, og jeg har hverken oplevet mine S. subspnipes, S. s. mutilans eller nogle af de mindre arter har været ”dødsens agrassive”, som der står mange steder. Selvfølgelig er de blevet alt andet end glade, hvis man har forsøgt at fange dem, men lader man dem være i deres hule, og udviser respekten for dem under fodring og den daglige gang gør de normalt ikke nogen skade.

med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...

www.tuktours.dk
Earthrush
Jeg skal sku ikke nyde nogen af de dyr så heller ha min hundevalp lol
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

taleofdk
jeg har aldrig set en scorpion i Thailand, men jeg tror jeg vil reagere som suk ........ knæler og edderkopper, da stivner jeg af skræk ..... he he jeg mindes for et lille års tid siden, jeg skulle op og slå en streg midt om natten, jeg gik ud på toilettet, hev min bedste ven frem stod og halv sov da jeg hørte en sær lyd til venstre for mig, jeg kiggede på hylden med shampoo og andre diverse ting, da shampoo flasken begyndte at bevæge sig, frem kom en mother f....r af en eddekop, lange ben stor krop og grå-blå hvid i pelsen (hårene) mit hjerte galoperede, og jeg stod jo med en vis ting i hånden Grin jeg råbte TEEEEEERAK, hun kom stormende ud til mig spurtge hvad sker der, jeg var stiv af skræk, pegede hen på shampoo flaskerne, konen sagde oh my buddha, smilede og fik den skubbet hen til vinduet og ud. jeg stod med sved på panden og rystede og hun sagde, teerak you scare, funny og så grinede hun .....
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
rinpoche
Dtakarab ... Centipede (betyder 100 ben) .... skolopender
Ging Gue ... Millipede (betyder 1000 ben) ..... tusindben

Tusindben er helt anderledes fredelige end skolopenderen.

Hep
Tak for uddybningen... Jeg sidder hed med benene oppe i stolen på trods af at jeg er 10.000 km væk fra Thailand. Heldigvis er jeg ikke stødt på de sataner endnu, men nu ved jeg i hvert fald at man skal holde sig på afstand af dem.

Cxxxxsxxr
I virkeligheden er skorpioner meget fredsommelige væsener - man skal bare lade være med at gøre dem hidsige ved f.eks. at stikke sine uhumske tæ'r ned i den sutsko, hvor de sover.

Hva' ville du selv sige, hvis du blev vækket af at nogen jokkede dig i fjæset med en stinkende fod?

Spring til debat: