Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thai kørekort i danmark?
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 10/02-2008 15:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Nogen der ved hvilke krav og regler der er mht. en thailandsk pige der tager kørekort i thailand om hun kan bruge kortet i danmark uden problemer!?` på forhånd tak. |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/02-2008 15:42
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Nej ikke helt ![]() http://www.politi...koerekort/ http://borger.dk/...-koerekort |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 10/02-2008 15:53
|
Det skal lige siges at hun kommer på turistvisum og derfor IKKE har adresse i danmark - derfor kan hun heller ikke få dansk kørekort. |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/02-2008 16:03
|
|
Fra udenlandsk til dansk kørekort Hvis du er udlænding med midlertidig bopæl i Danmark, kan du bruge et internationalt kørekort eller et gyldigt udenlandsk kørekort. Hvis du ikke har det, kan du få et turistkørekort. For at få det skal du gå til en kontrollerende køreprøve. Fre http://borger.dk/...-koerekort |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 10/02-2008 16:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Hej Fjelle! Ligesom vi, der bor i TH må have internationalt førerbevis, forlanger EU det samme, uanset om man er turist eller ej... |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 10/02-2008 17:08
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Medmindre der er kommet nye regler. Er et thailansk kørekort kun gyldig i. Thailand - Laos og burma. Men ok det er så ca 5 år siden, så der kan være åbnet op for det.. selvom det lyder lidt utrolig.. Når man ved hvordan de får kørekort og nogen simpelhen bare køber et. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 10/02-2008 17:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
min kone er lige blevet den lykkelige ejer af et førebevis. hun dumpede til 4 køreprøver, så skiftede hun kørelære og betalte ham 3000 bath for at bestå en kørepøve. de 2000 gik i politiets kaffekasse og 1000 til kørelæren, men hun var ikke blevet en skid bedre til at køre bil, så hun kommer kun til at blive passeger i mine biler. prasat |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 10/02-2008 21:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
fjelle 123 Jeg ved fra min tid som kørelære i DK., at et thailandsk kørekort ikke kan bruges. Hvis din dame flytter til DK. skal hun starte som alle andre på køreskole, da et thailandsk kørekort ikke kan ombyttes til et dansk. Kørekort fra visse andre lande kan ombyttes. Venlig hilsen Nuk. Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 10/02-2008 22:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
jeg tror det indledende spørsmål gik på om hun kunne køre bil i dk hvis hun var her på turistvisum i 3 måneder. Det vil jeg tro hvis hun for lavet et internationalt kørekort. Hvis hun bliver gift og for fast bopæl i dk, kan hun ikke. Forstå det hvem der kan. Man kan godt bytte sit thaikørekort med et dansk, det gjorde min kone i 2006 man skal op til en teoriprøve og køreprøve og de er iøvrigt gratis |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 11/02-2008 00:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Ja roald Men hvem kan flytte til DK. og bestå prøverne uden en kørelærer ??????????? Ikke engang en dansker kan........... Findes der et internationalt kørekort i TH., som er gangbart i DK. ? Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 11/02-2008 03:12
|
Skal op til prøve. Jamen det er da det samme som det Thailandske ikke er gyldigt. ik. Så man bytter jo ikke det Thailandske, men erhverver sig et Dansk, hvis man består teori og køreprøve. Jeg mener ikke der findes et Thai Internationalt kørekort. Selvom der gør vil det vel alligevel ikke være brugbart i dk eftersom Thai kørekort ikke er det.. |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 11/02-2008 06:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
Findes der et internationalt kørekort i TH., som er gangbart i DK. ? ja det gør det da det thailandske internationalt kørekort gælder i danmark hvis du er turist i landet |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 11/02-2008 06:57
|
hej yindee Hvor har du fundet oplysninger om det.. jeg har søgt efter det man kan ikke umiddelbart finde noget om det. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 11/02-2008 08:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Hej min thai kærste har et internationalt kørerkort fra thailand og i dette står der at hun må fører bil i dk, men men hun har aldrig haft en kørertime pris 2000bath. hun er her på et turist visum men skal nok holde hende væk fra de danske veje kim |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/02-2008 08:42
|
|
Kiml Tak skal du ha ![]() Vi kommer jo forbi det område indimellem her fra næstved.Puha ![]() bamsen |
|
|
|
| xxxxxx |
Lagt på d. 11/02-2008 09:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 281 |
hej len-si det er meget nemt du går på mortor kontoret viser dit 5 års kort og vupsi så kan der udstedet et int.kort |
|
|
|
| Kalasi |
Lagt på d. 11/02-2008 11:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Et internationalt koerekort udstedt i Thailand gaelder i DK. Hvis en Thai faar fast bopael i DK. gaelder internationalt kun i 14 dage - derefter kraeves dansk koerekort. Et thai koerekort kan ombyttes til dansk ved at bestaa orienterende proeve i teori og praksis. (Man slipper for "kravlegaard" mv, som nybegyndere skal igennem.) Ombytning betyder, at det danske politi beholder thai-kortet, og hvis Thaien vil koere i Thailand, skal der udstedes et DK.-internationalt kort. Hvis Thaien vil flytte hjem for good, byttes der bare tilbage. Kalasi |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 11/02-2008 17:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Nuk skrev: Ja roald Men hvem kan flytte til DK. og bestå prøverne uden en kørelærer ??????????? Ikke engang en dansker kan........... Da min kone havde været i dk i 5 år besluttede hun at ville have kørekort, hun gik til moterkontoret med hendes thaikørekort og sagde hun ville gerne ha det ombyttet, det er i orden sagde de men hun skal først lige bestå en teoriprøve og køreprøve,det er gratis. Så spurgte de hvornår hun ville op til prøve, hun sagde hun lige var begyndt at lære teorien. De sagde så hun kunne få et midlertidig kørekort indtil hun skulle op til teoriprøven, den gælder for 1 mdr. ad gangen og kan så fornyes med 1 mdr.igen ,det gjorde hun så 6 gange indtil de sagde nu skulle hun op til prøve, nu ville de ikke gi midlertidig kørekort længere 2. gang bestod hun teoriprøven, 1. gang køreprøven, hun har aldrig modtaget teoriundervisning af en kørelærer, men hun har siddet mange-mange timer foran computeren og lært prøverne udenad |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 11/02-2008 17:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Hej igen Fjelle! - nu har du da fået en masse oplysninger, men som jeg allerede i et kort indlæg fortalte dig, så skal hun have et internationalt førerbevis hvis hun ønsker at prøve at køre bil i "den forkerte side ad vejen" og med kørselsregler der slet ikke findes i Thailand... Ligesom vi fra DK/EU må betale for et internationalt førerbevis, med 1 års gyldighed, sådan er det også i TH - så derfor må pigen på det Thailandske motorkontor med førerbevis, foto og et par tusinde bath! Jeg og sikkert mange andre vil være glade, hvis du fortæller hvornår, hvor og hvorlænge hun agter at køre i DK - så jeg kan planlægge mit årlige DK-besøg... Nej, pjat til side - ønsker dig held og lykke med besøget... ![]() |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 11/02-2008 20:47
|
Hej alle... takker for oplysningerne :-) Som jeg lige kan tolke alle indæg så: Thai kørekort kan bruges i danmark hvis: 1. Thai'en er her som turist 2. Der er udstedt et internationalt kørekort på motorkontoret i thailand Er det ikke såen det er? hvis hun på et tidspunkt flytter herop - så skal kortet ombyttes til et DK kort inden 14 dage? Okay... Planen var at hun skulle starte med at tage kørekort i TH - altså ikke bare købe sig et kort men virkelig tage lektioner :-) forhåbentlig bestå og få kortet... så skal hun selvfølgelig ikke kastes ud i bil på motorvej, meget befærtet landeveje eller københavn lige med det samme - MEN så kan vi lovligt øve i dansk kørelse på små stilleveje stille og roligt - og når JEG føler hun er klar så tage den på lidt større veje - eventuelt købe sig til lidt danske køretimer. Og i øvrigt så lærer man jo ikke at køre bil før man kører alene uden kørelære, såen var det ihvertfald for mig. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.