Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
25-årig dømt til døden for turistmord
|
|
|
Lagt på d. 04/09-2007 13:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
En 25-årig thailandsk mand blev i går idømt den ultimative straf: Døden. Han blev i retten dømt for mordet på to russiske turister tidligere i år. Det skriver AP. Tatiana Tsimfer og Liubov Svirkova på henholdsvis 30 og 25 år blev i den 24. februar fundet skudt i deres liggestole på stranden i feriebyen Pattaya. Kvinderne var rejst sammen på solferie, men nåede aldrig hjem igen. Kort efter mordet blev Anuchit Lamlert anholdt. Under retssagen erkendte han, at det var ham, der affyrede de dræbende skud mod de to turister. - Jeg ville bare røve dem. Men de begyndte at skrige op og råbe på hjælp, og så skød jeg, forklarede han sin ugerning. Han fortalte, at han også var bange for, at de ville kunne genkendte ham og få ham dømt, hvis han lod dem leve. Anuchit Lamlert blev dømt for dobbeltmord, røveri, narkohandel og ulovlig besiddelse af våben og narko. Tilsammen nok til at fradømme ham hans liv, vurderede dommeren i The Chonburi Provincial Court. Politiet mener, at Anuchit Lamlert ikke var alene om den barske handling, så sagen betragtes endnu ikke som afsluttet. http://ekstrablad...334089.ece bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/09-2007 13:19
|
|
Øv han burde faktisk belønnes ![]() ![]() |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 04/09-2007 13:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Hvordan udfoeres doedsstraffen i Thailand ? |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/09-2007 14:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Den udfoeres, hvis det er perlen han skal ha'. den kriminelle bliver bundet op af et stykke trae, ( mener faktisk at det er et traekors ) et " lagen " kommer ned foran ham, der bliver sat en lille roed plet paa "lagenet " der hvor hjertet sidder.......saa er der et par soldater eller maske flere der sigter efter den roede plet...............og efter det er sket, tror jeg ikke at der er flere spoergsmaal...... Der kunne Danmark laere lidt..............( I visse kriminelle situationer )............2 aar for boernesex...hallo, hvad taenker de dog paa i DK.................jeg er sq rystet................... Redigeret af Suk Rak Ning d. 04/09-2007 14:10 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 04/09-2007 14:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Ok det er skydning. Som du dog kan skrive det. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/09-2007 14:12
|
|
En plet paa lagenet har en anden betydning her i TH end i DK.........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| skoge |
Lagt på d. 04/09-2007 14:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
Uden at gøre mig selv til ekspert udi dødsstraf, mener jeg bestemt, at i den udsendelse fra "det store fængsel i Bangkok" blev vist/sagt, at de var holdt op med at henrette ved skydning - kan også huske at vi så bødlen vise og fortælle hvordan og hvorledes der blev trykket på knapperne så "forbryderen" døde ved giftindsprøjtning. Bare for nysgerrighedens skyld JSH71; hvorfor skulle han belønnes for at ha´ skudt (har godt lagt mærke til dine 2 smileys), men det er da aldrig sjovt at 2 uskyldige unge piger bliver slået ihjel - eller ? |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 04/09-2007 14:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Man bruger IKKE skydning længere , man er gået over til dødssprøjte |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/09-2007 14:20
|
|
skoge skrev: Uden at gøre mig selv til ekspert udi dødsstraf, mener jeg bestemt, at i den udsendelse fra "det store fængsel i Bangkok" blev vist/sagt, at de var holdt op med at henrette ved skydning - kan også huske at vi så bødlen vise og fortælle hvordan og hvorledes der blev trykket på knapperne så "forbryderen" døde ved giftindsprøjtning. Bare for nysgerrighedens skyld JSH71; hvorfor skulle han belønnes for at ha´ skudt (har godt lagt mærke til dine 2 smileys), men det er da aldrig sjovt at 2 uskyldige unge piger bliver slået ihjel - eller ? Tvivler paa at den holder stik, den med sproejten...........den udsendelse du har set tror jeg er et spil for galleriet..............og ja, det var sq da tragisk med de 2 piger.......... ![]() Den med " Perlen " har jeg fra en meget paalidelig kilde............. Redigeret af Suk Rak Ning d. 04/09-2007 14:50 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/09-2007 14:26
|
|
skoge skrev: Uden at gøre mig selv til ekspert udi dødsstraf, mener jeg bestemt, at i den udsendelse fra "det store fængsel i Bangkok" blev vist/sagt, at de var holdt op med at henrette ved skydning - kan også huske at vi så bødlen vise og fortælle hvordan og hvorledes der blev trykket på knapperne så "forbryderen" døde ved giftindsprøjtning. Bare for nysgerrighedens skyld JSH71; hvorfor skulle han belønnes for at ha´ skudt (har godt lagt mærke til dine 2 smileys), men det er da aldrig sjovt at 2 uskyldige unge piger bliver slået ihjel - eller ? Nej selvfølgelig havde de nok ikke fortjent det, det er nok bare mig der har en eller anden allergi overfor russere sorry |
|
|
|
| skoge |
Lagt på d. 04/09-2007 14:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 113 |
OK - jsh71 - russere er squ også et specielt folkefærd ![]() |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 04/09-2007 14:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Er det ikke svært at ramme den røde plet så det virker med en dødssprøjte ??? ![]() ![]() |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 04/09-2007 15:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
groteskt at gøre grin med sådan noget, fortjent eller ej SKAM JER Niels |
|
|
|
| Jesse James |
Lagt på d. 04/09-2007 16:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Dødsdømte i Thailland bliver efter en ny lov henrettet med en giftsprøjte,det er rigtigt at man før i tiden skød dem med en maskinpistol hvor de var spændt fast til et trækors.Normalt blev der afgivet 10-15 skud..
Hr Olsson
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/09-2007 17:00
|
|
Boejer mig i stoevet, de oplysninger jeg har givet er ca. 3 til 4 aar gamle.......................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 04/09-2007 18:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
skoge skrev: OK - jsh71 - russere er squ også et specielt folkefærd ![]() russer (østeuropæiske gangs) burde blive hjemme og lege i deres egen boldgade, det skal asiaterne nok selv klare. for når man stikker snoten for lang frem i et fremmed område kan der jo ske drab, især hvor menneske liv ikke betyder ret meget. om dommen er retfærdig eller ej vil jeg ikke kommentere, quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 05/09-2007 05:46
|
|
Hvorfor skal man skamme sig over det, som jeg ser det er dødsstraf en straf som kun bliver uddelt til folk som har en synderegister så langt som en lokumsrulle, eller folk der af den ene aller anden grund har fortjent det.... (øje for øje) Jeg mener ikke man misbruger dødsstraffen i Thailand, og jeg så den gerne indført hjemme også, det er min holdning, og den vil jeg have lov til at have !! Næææ du ! indfør det amerikanske sytem 3 strikes out, som bruges i bl.a. Florida. 3. gang du ryger bag tremmer er det enten livstid eller MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEGET længe bag lås og slå, med andre ord handling = konsekvens...... man kan jo ikke ligefrem sige at denne unge mand ikke har vist at det han gjorde var forkert det han han i følge de artikler der har været jo indrømmet, hvorfor skal retfærdigheden så ikke ske fyldest ??? Om russerne der blev skudt har haft rent mel i posen eller ej, har jo ligget lidt mellem linierne at der vist var lidt med i hvert fald den ene af dem, og det er almindeligt kendt at der er en hård kærne af russere der styre visse ting i Pattaya, hvis disse piger har forbindelse dertil, er det vel ikke nogen skam at de er taget ud af spillet ?? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/09-2007 12:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja, de var nok begge 2 russiske mafioso hitmen forklædt som unge piger. ![]() På trods af din præcise angivelse af deres horrible synderegister: der var vist lidt med den ene af dem Så synes jeg at det var dybt tragisk og jo, det var en stor skam at 2 unge liv skulle slutte så brat. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 05/09-2007 13:19
|
|
Rinpoche Det eneste jeg siger er at der var en masse skriveri om at der var noget snavs med den ene af pigerne, og HVIS det skulle være sådan at de er en del af den hårde "kerne" kan jeg ikke have ondt af dem, men er det IKKE tilfældet JO så er det DYBT tragisk !!! Jeg mener jo bare at jeg ikke kan have ondt af dem ("den hårde kerne" ) og deres forretninger, og mener at de ville pynte bedre på indersiden af en pinjetræskiste i et tempel... Redigeret af tuktuk d. 05/09-2007 13:20 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 05/09-2007 20:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
De 2 unge piger havde været dernede i een uge på deres første besøg i Thailand og sad sammen på stranden i de tidlige morgentimer. Hvilken forbrydelse forestiller du dig de har gjort for at berettige - efter din mening - deres tragiske demise? Prostitution, narkomisbrug? I så fald er der godt nok et anseeligt resterende antal kandidater. Forstå mig ret, jeg anser dig for langt for nuanceret for at ligge under for den alm. fremherskende russerhad, som man ser fra mange sider. Inquiring mind wishes to know ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.