Se indlæg
 Udskriv debat
Spar mange penge på vekslekursen!!
ideaman
Et godt råd til de som rejser til Thailand om at spare mange penge på at veksle danske kroner til Thai Baht:

Hvis du f.eks. skal have mange penge med fra Danmark, så kan du spare rigtigt mange penge på at gå langt udenom de etablerede Thai banker og vekselfirmaerne ude i lufthaven.

En af mine klienter skulle have 1.3 millioner kr. til Thailand.
Han undersøgte først vekslekursen ved at sende pengene fra sin danske bank til sin thai ditto.
Her var veksle kursen 5.82 baht for 1 krone.
Det fandt han for dyrt, fordi han tidligere havde vekslet penge hos en vekselerer i Bangkok til højere kurs, så han undersøgte deres kurs og den var 6.20 baht for 1 krone.

Dette vekseler firma hedder Super Rich.

Så min klient gjorde det at han slæbte alle pengene med fra DK til Thailand i en kuffert, og troppede op hos Super Rich, der vekslede pengene for ham til den aftalte kurs.

Han sparede således 500.000 baht ved selv at tage pengene med.

Jeg var egenligt ikke så glad for hans fremgangsmåde, fordi der kunne gå mange ting galt...han kunne være blevet frarøvet pengene eller hvad ved jeg...men han tog chancen...og sparede eller tjente hva der svarer til 80.000 kroner. Ikke ilde, vel? Grin

Chatten
hvor mane penge er det lige at det er lovligt at tage med ud af dk? eller at indføre i thailand? bare et spørsmål

jesperfrb
Det er lovligt at udføre hvad der svare til 15000 euro, så lovligt er det heller ikkeWinkWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

ideaman skrev:
Et godt råd til de som rejser til Thailand om at spare mange penge på at veksle danske kroner til Thai Baht:

Hvis du f.eks. skal have mange penge med fra Danmark, så kan du spare rigtigt mange penge på at gå langt udenom de etablerede Thai banker og vekselfirmaerne ude i lufthaven.

En af mine klienter skulle have 1.3 millioner kr. til Thailand.
Han undersøgte først vekslekursen ved at sende pengene fra sin danske bank til sin thai ditto.
Her var veksle kursen 5.82 baht for 1 krone.
Det fandt han for dyrt, fordi han tidligere havde vekslet penge hos en vekselerer i Bangkok til højere kurs, så han undersøgte deres kurs og den var 6.20 baht for 1 krone.

Dette vekseler firma hedder Super Rich.

Så min klient gjorde det at han slæbte alle pengene med fra DK til Thailand i en kuffert, og troppede op hos Super Rich, der vekslede pengene for ham til den aftalte kurs.

Han sparede således 500.000 baht ved selv at tage pengene med.

Jeg var egenligt ikke så glad for hans fremgangsmåde, fordi der kunne gå mange ting galt...han kunne være blevet frarøvet pengene eller hvad ved jeg...men han tog chancen...og sparede eller tjente hva der svarer til 80.000 kroner. Ikke ilde, vel? Grin

HalløjsaaaGrin

Wow!Shock

Du forstår sandelig, at overraske mig med den måde du udstiller jeres forretnings metoder!

Men det er vel din normale fremgang måder, at drive din forretning på?

At udføre 1,3 mil fra EU til thailand skal bestemt ikke udføres på denne måde med mindre man ønsker at stå i bæ til halsen.

Den fremgangs måde er PISSE ulovligt og der meget stor chance for, at man mister alle sine penge og får ekstra ferie på hotel bkk hilton.

Hvis man f.eks. var så naiv at man f.eks. valgte at køber et andet af dine utallige projekt, nemlig
http://www.backpa.../index.htm
Så skal man fremvise på dokumentation hvorfra pengene kommer fra, også kan man jo ikke bruge sorte penge til dette formål.

Men at Du anbefaler det som en god ide/con overrasker mig ikke en dyt. GrinGrinGrin

Men du har da ret i, at super rich giver en langt bedre kurs.

dsd

Redigeret af d. 09/07-2007 12:11

ideaman
jesperfrb skrev:
Det er lovligt at udføre hvad der svare til 15000 euro, så lovligt er det heller ikkeWinkWink

Hmmm....der kan man se....som jeg skrev var jeg ikke glad for min klients måde at spare de penge på....men jeg var faktisk ikke klar over at han gjorde noget ulovligt der....men man lærer jo så længe man lever....men selv om man kun bringer 15.000 Euro ind i landet på den måde, så sparer man stadig en hel pæn slat penge! Wink

ideaman
he he, så er deepseadivers ude med riven efter mig igen Grin

Jeg anede for det første ikke at det var ulovligt, for jeg har aldrig selv brugt den metode...og aldrig tidligere hørt om andre der har gjort det....og nu forstår jeg hvorfor...da det efter hvad jesperfrb siger kun er lovligt at inføre 15.000 Euro....
Men det var rjo min klient og ikke mig der stod for dette, men du råber straks op om, VORES forretnings metoder.... hvordan kan det være jeg skal stå til ansvar for alle mine klienter? De kan godt stå på egne ben.... min frygt ved hans metode gik mere på at han skulle blive frarøvet sine sparepenge før han nåede at få dem vekslet....

Men selvfølgelig trækker jeg mit "gode råd" tilbage... med mindre der kun er tale om 15.000 euro Grin

Du hat iøvrigt helt ret i, at man skal kunne dokumentere at pengene kommer fra udlandet HVIS man vil føre pengene ud af landet igen. Dette er ikke tilfældet for min klient, så den side af sagen skal du ikke bekymre dig om på hans vegne Grin

He he...den var go...Ide / Con Grin Grin

Hva har du imod Backpakers Paradise??
Det er iøvrigt ikke min ide, jeg agere bare som broker for [url]www.backpackerparadise.com[/url] men jeg synes det er en sjov ide, og kunne være temmelig profitable for de rette personer! Man behøver slet ikke være naiv.... Grin

Conrad
Hej,

Overførselen kan foretages lovligt som en bankoverførsel i dkk fra en dansk bank til en thaibank.
Og så kan man sikkert få en endnu bedre kurs ved at aftale overførselen på forhånd med den thailandske bank.
Desuden har man brug for et certifikat fra thai-banken på at pengene er lovligt indført og indført i udenlandsk valuta, ved huskøb.

Venlig hilsen
Conrad

Kristian.

Jeg er ikke efter dig, men jeg kommenter dit indlæg.

Du prøver nu at sælge dig selv via dtw ,som en dygtig og seriøs forretnings mand.
Men har du nogensinde overvejet. hvilken signal værdi dit indlæg i tråden har.
Du køre på med, at fortælle om et godt spare tips, som du pakker ind i en tumpet historie om, hvorledes man kan spare 80.000kr, ved at bedrage og svindle.
Hvis du som forretnings mand, sammenarbejder med snydepelse og andre plattenslager, kan det jo ikke undgå at smitte af, på dig og din forretning.
Hvad du mener om selve denne transaktion, kan man da ikke tage fejl af, når man kigger på alle dine humør ikoner.

At Du med dit erhverv, ikke havde kendskab til regler og love vedr. penge transaktion fortæller mig bare, at dit kendskab til thailandske forhold er minimalt.

Jeg har mange års erfaring fra yacht branchen, Så på baggrund af mine erfaring, kunne jeg let gennemskue dit både projekt som en dødssejler.
Du glemmer de vigtigste detaljer vedr. yacht salget, nemlig yachtens alder og stand i dit prospekt. Og yachtens alder og stand er jo alt afgørende for at projektet kommer hjem med et overskud.
Og du må da indrømme, at kunderne ikke står i kø for, at skrive under på den slutseddel.

dsd

Redigeret af d. 09/07-2007 17:35

Locturian
10.000 euro. Så, var han blevet stoppet af tolden, havde de snuppet alle hans penge + han havde fået en bøde, IKKE så smart...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
jesperfrb skrev:

Davs
Nej det er gammelt
Nu er det kun 10.000 euro som er lovligt
Så pas på,ellers laver i ulovligheder,og sådan er vi ikke
her på dtw
bamsen

jesperfrb
Undskyld, Fik lige forvekslet de gamle og nye tal, først var det 99.999 kr man måtte udføre, så kom Eu med 15.000 euro, og nu er det så sat ned til 10,000 euro, eller det der svare til i DKKCool

prasat
det er sku da ikke ulovligt, nu er i sku da for dumme. man skal bare give de rette myndigheder besked på at man udføre et beløb større end de 10.000 euro. hvis du kan dukomentere dine beløb at de ikke er sorte kan du udføre hele nationalbanken. så stop nu den hetz på ideaman, i er snart ikke til at holde ud og høre på, læs lektien inden i svare

prasat

ben
Der er intet ulovligt i at udfoere 1.3M DKK fra Danmark i kontanter, ELLER at indfoere 1.3M DKK I Thailand saa laenge man RAPPORTERER dette til respektive myndigneder i DK/Thailand. Der er specielle dokumenter til told/skat der skal udfyldes for samme (og naturligvis indeholder de krav om at dokumentere oprindelsen af disse penge).

Personligt ville jeg, selv med dokumenterne i orden, ikke sove godt paa flyveren med 1.3M DKK i haandbagagen eller baeltetasken. Smile

Skaal!

jesperfrb
Det er helt korrekt, det er helt lovligt at både udfører pengene fra lndet samt indfører dem til Thailand, bare de korrekte myndigheder er indformeret. Men det er vist de færreste der lige husker at indformere myndighederne, blandet andet da der er en dobbeltbeskatningsaftale mellem Thailand og Danmark. Hvis du køber hus i Thailand skal du betale ejendomskat i DanmarkShockShockShock

prasat
og, det er stadig ikke ulovligt at udføre dem

prasat

det ville da vist se skidt ud for alle de store firmaer i dk. hvis ikke de måtte udføre penge. coca cola, nestle, mc donalds osv.
den eneste grund til at man laver den lov er at man vil sikre sig at det er lovlige penge. udfyld de rigtige papirer og du kan gøre hvad du vil med dine penge så længe de ikke er sorte. det burde DSD da også vide eller hvad ???

Selvfølgelig kan man lovligt ud/indføre, alle de penge man gider slæbe. Forudsat de er dokumenteret og registret hos de rette myndigheder.

Men jeg var måske nok for hurtig til, at læse mellem linjerne og danne min konklusion vedr. idemans klient. Da jeg selvfølgelig ikke, har belæg for min konklusion, vedr. klienten penge transaktioner. Da der selvfølgelig ikke hersker nogen som helst tvivl om, at idemans klient har registret de transaktioner, hos de rette myndigheder.
Derfor må jeg straks beklage og undskylde mit tidligere indlæg, hvor jeg påstod, at der var svindel indblandet. Og jeg håber at ideman vil modtage min uforbeholdene undskyldning for min tidligere beskyldninger.

Men når det så er sagt, så er jeg til gengæld også overbevist om, at 99,9 % af de tilfælde, hvor folk ud og indføre så store kontante pengesummer i baglommen, også bliver og ud/indført uden thai/danske myndighedernes viden.
Men dette var selvfølgelig ikke tilfælde i det første indlæg, og jeg undskylder gerne igen igen for min store fejltagelse.

UNDSKYLD

dsd Grin

Redigeret af d. 10/07-2007 01:47

prasat
hvor mange af jer har eksempelvis visa og master kort? prøv at tage jeres udskrifter frem og regn jeres kurser ud når i hæver i atmmaskiner. jeg fik 1 juni kurs 5.77 på mit masterkort og efter at se mine udskrifter igennem er det gennerelt at jeg har fået ca 0,5 under hvad jeg har kunnet veksle kontanter for på soi 7½. jeg tager for fremtiden alle mine lommepenge med i kontanter. havde en sludder med danske bank omkring min lorte kurs jeg havde fået udbetalt men det er lige som tale til en dør, det er ikke dem der bestemmer kursen det er nationalbanken. hvorfor for man så ikke samme kurs på visa og master når man hæver samme dag, selv om betingelserne på kortene er de samme. visa giver i snit en kurs der er 0,15 bedre end master. jeg fik gudhjælpemig at vide at man ikke skulle bruge kortene til at hæve med men kun til at købe på, og hun kunne ikke forstå at ham den døve på sukrumvit ikke tog enten visa eller master.
nu tager jeg der ned i dag og veksler mine 30.000 kr. og for 15.000 bath mere ud af det, nu er vi i små beløb så det skal ikke opgives, men fortjenesten er stadig til at mærke på pengepungen, man kan sku få meget for 15.000 bath.

skal lige siges at jeg vekslede dk på soi 7½ til kurs 6.25 1 juni.

og jeg ved selvfølgelig ikke om kurserne er forskellige på master og visa fra bank til bank. men symtes det er svineri når man samtidig betaler et gebyr på 56 kr når man tager 20000 bath un af en atm.

prasat

abba
Hej.

Nu er det så mig der har udført 1.3 mil Dkk.

Da jeg har told deklareret pengene er der ikke noget ulovligt i det, det er noget man gør ude i lufthavnen.

Du skal bare have papir fra banken at du har hævet pengene, så er det ikke noget problem.

Når du så kommer til Thailand og skal væksle dine penge, kontakter du Super Rich som så kommer ned i din Thailandske bank. Når de så har vækslet dine penge, bliver de sat direkte ind på din konto, hvor du så skal skrive under på nogle papir at det er lovlige penge.

Så længe man ligner en normal turist er der ikke noget at være nervøs over, vi ligner ikke nogle der render rundt med 1.3 mil Dkk. Grin mere nogle som kun har 100 dkk.

ideaman
DSD: Undskyldning accepteret Grin

Lad os så sige at man kun tager 500.000 DKK med i sin bagage. Så skal man ikke deklarere noget og kan gå til Super Cheap og få vekslet til en kurs der er 0.38 baht mere værd per 1 DKK i forhold til alle thai bankernes kurs.
Du sparer eller tjener således hele 190.000 baht på vekslekursen, det er da flot!

Men igen, som jeg fortalte min klient, hvis han vil føre pengene ud af landet igen, så skal han bevise at pengene også kommer fra udlandet...

Hva har Backpacker Paradise at gøre med Yacht? Og salg a Yacht? Hvis du havde læst projektbeskrivelsen igennem ville du vide at det er en tysk båd som skal "lægges på land" og bruges til et nye tilholdssted for de mange rygsæk turister der kommer til Thailand hvert år. Helt nøjagtigt over 3 millioner af dem! De kommer for at opleve, ikke for at smide penge ud til 4 stjernede resorts...så derfor synes jeg projektet lyder godt.
Og til trods for at jeg allerede HAR fortalt, at det ikke er MIT projekt, så fortsætter du med at rakke mig ned i samme stil...jeg er KUN broker for dette projekt. Angry

Du skriver: "At Du med dit erhverv, ikke havde kendskab til regler og love vedr. penge transaktion fortæller mig bare, at dit kendskab til thailandske forhold er minimalt"...

Jeg giver dig ret i, at det er uheldigt at jeg ikke lige kendte den regel ....MEN....DU kendte den da heller ikke, så din viden om Thailand er måske også minimal??
Men istedet for at INDRØMME du ikke kendte den regel, så lader du som om i dit næste indlæg:

ØSelvfølgelig kan man lovligt ud/indføre, alle de penge man gider slæbe. Forudsat de er dokumenteret og registret hos de rette myndigheder."....ja ja....dig om det! Grin

Spring til debat: