Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Yeah! Endelig......
|
|
| Dan1969 |
Lagt på d. 01/06-2007 07:57
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
..... kommer min dejlige kæreste til Danmark. Med Thai Air flyet i morgen tidlig. Og jeg har ikke et sekund været urolig for at Danmark ikke vil tage imod hende med åbne arme. Iøvrigt... har vi rekorden? Fra hun gik på ambassaden i Bangkok, til hun havde sit visum, gik der 9 dage. Jeg fik brev fra Udlændinge Service 2 dage efter hun havde været på ambassaden, sendte svar dagen efter, og fik opringning 3 dage efter mit svar, at nu var hun tildelt visum, og sagen sendt til Bangkok. Udlændinge Service lever i hvert fald op til navnet "Service" i dette tilfælde. Kæmpe TAK til Maria hos Udlændinge Service, og det har jeg også skrevet til hendes chef. Gift med jordens dejligste pige (synes jeg
)------------------------------------------------------- Thai Woman Dating [url]www.thailoveagency.com[/url] |
|
|
|
| michael a |
Lagt på d. 01/06-2007 08:27
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
ja stort tillykke. forste gang vi sogte tog det 4 uger det er ok, anden gang 3 mdr. hvor de saa havde lavet visa for kun 45 dg. mod de 90 dage vi havde sogt, saa der stod vi med vores billetter, og fik at vide saa kunne vi jo klage , ja saa vil der gaa tid med det, og saa skulle vi lave billetterne om. saa vi maatte nojes med de 45 dage. det var ambassaden der havde lavet fejlen. og nu venter vi paa 8 uge, sogte den 27 marts. Det har intet med Service at gore, jeg tror din er kommet overst i bunken ved en fejl. Naar man ringer til udl. er de ikke saelige venlig, de kan kun beklage sig over hvor mange sager de har, service. det skulle hedde 0 service. |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 01/06-2007 08:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Tilykke!! Første gang vi søgte visum sendte US brev til mig i Danmark samme dag som vi havde indleveret ansøgningen i Bangkok. I brevet stod at såfremt at jeg stillede en anfordringsgaranti ville de give hende visum - det tog vel 2 uger at få lavet garantien så for os tog det en 16-17 dage før hun fik visum. Helt fantastisk.. Anden gang hun skulle have visum (hvor hun var min kone) tog det 2½ måned. |
|
|
|
| Dan1969 |
Lagt på d. 01/06-2007 09:31
|
|
Ja, der er åbenbart vidt forskellige tider. Men for hendes anden ansøgning (den vil vi ingive her i Danmark efter vi er gift, mens hun stadig er her), er jeg lige glad med ventetiden. Jeg har de 57.000 klar, og deponerer dem gerne, og så får hun jo ophold på process, mens de bearbejder sagen. Så om det tager 2 eller 5 måneder vil være lige gyldigt. Hvad man ikke gør for kærligheden
Gift med jordens dejligste pige (synes jeg
)------------------------------------------------------- Thai Woman Dating [url]www.thailoveagency.com[/url] |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 01/06-2007 09:41
|
Dan1969 skrev: Ja, der er åbenbart vidt forskellige tider. Men for hendes anden ansøgning (den vil vi ingive her i Danmark efter vi er gift, mens hun stadig er her), er jeg lige glad med ventetiden. Jeg har de 57.000 klar, og deponerer dem gerne, og så får hun jo ophold på process, mens de bearbejder sagen. Så om det tager 2 eller 5 måneder vil være lige gyldigt. Hvad man ikke gør for kærligheden ![]() Ja hvad gør man ikke for kærligheden.En lille ting - hvis i indgiver ansøgning om visum efter i er blevet gift behøver du ikke at stille en ny garanti. Man skal ikke stille garanti for ægtefæller nemlig. |
|
|
|
| Dan1969 |
Lagt på d. 01/06-2007 10:09
|
|
Jo... temmelig sikkert får vi "regningen" for jeg har ikke deponeret noget ifm. hendes visumansøgning, som hun kommer på nu. Den var gratis ![]() Men ellers har jeg jo altid muligheden for "særbarn" undtagelsen, da jeg har fast samkvem + forældremyndighed over min 6-årige knægt. Gift med jordens dejligste pige (synes jeg
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 01/06-2007 14:02
|
Dan1969 skrev: Jo... temmelig sikkert får vi "regningen" for jeg har ikke deponeret noget ifm. hendes visumansøgning, som hun kommer på nu. Den var gratis ![]() Men ellers har jeg jo altid muligheden for "særbarn" undtagelsen, da jeg har fast samkvem + forældremyndighed over min 6-årige knægt. Aah så du har ikke skulle stille garanti for det visum hun kommer herop på nu.. Det var da godt for dig. Så er du jo egentligt ret heldigt stillet lige nu. Hvis ikke US har bedt om en garanti før at de har udstedt visumet mener jeg ikke at de kan komme og bede om den nu. Hvis jeg husker ret står der i loven at anfordringsgarantien er noget som US kan bede om hvis de er i "tvivl" om at udlændingen vil tage ophold i Danmark og dermed overtræde sit visum. Det er ikke noget de kan komme og forlange bagefter. Det betyder jo så også at i reelt bare kan indlevere ansøgning om familiesammenføring her i Danmark når i er blevet gift. Udlændingestyrelsen tager jo normalt så garantien fra visumet, men eftersom at du ikke har skulle stille nogen er der jo ikke noget at tage ![]() Rigtig god fornøjelse med det hele - nu er der kun 17½ time til du ser din kæreste ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/06-2007 14:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Du skal da også lige ha et stort tillykke herfra, pas nu på hende ik ![]() |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 01/06-2007 14:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Tillykke herfra også, og så var der jo den historie om SERVICE tror sku det er et fremmed ord vi går stadig og venter nu på 8 uge synes sku det er toppen af frækhed og det er kun et skide visum, jeg håber sku at der snart sker noget vedr. opsyn eller lign. Med den så kaldte udlænge service, men bortset fra det så går det jo meget godt, jeg er super glad når jeg kan læse at der endnu et par som er nået så langt som flere af jer er…
It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Dan1969 |
Lagt på d. 01/06-2007 18:46
|
|
Mange tak herfra, og fra kæresten. Har lige snakket med hende, og hun er klar til at boarde flyet. Så nu tror jeg sgu jeg vil have lidt søvn, da jeg skal køre til CPH kl. lort i nat ![]() Jo da, jeg skal nok passe rigtig godt på hende, og lade hende tage alt stille og roligt, lære Danmark at kende...... og lave rigtig god mad ![]() @Hep: Mht. vores FS der kommer senere, er det rigtig at de ikke kan kræve et depot på de 57000 (ca.) ved indgivelse af FS ansøgning? Når vi nu ikke hat stillet noget denne gang? Hehe..... de regnede åbenbart ikke med at hun ville blive i Danmark ![]() @samee: Prøv at ringe til dem... der må da være en eller anden der kan svare på noget. Det kan godt være det tar en times tid at komme igennem... men det er da det værd. Held og lykke herfra. Gift med jordens dejligste pige (synes jeg
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/06-2007 19:01
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Tillykke til jer begge Dan :-) Går ud fra du har ventet længe på den køretur til CPH. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 01/06-2007 23:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Angående ventetid på visum. Min kone søgte den 4. april og fik visum i sidste uge. tror der gik lige omkring 8 uger. Jeg har aldrig oplevet at skulle vente over 5 minutter når jeg har ringet til US. Nu har jeg endeligt fundet en lejlighed i malmø, så håber jeg lidt på det hele kan gå i orden så hun ikke behøver tage hjem igen. Hvis der er nogen som har erfaring med at flytte til sverige og som kan hjæpe med nogle små spørgsmål må i meget gerne skrive til mig Lasse |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 01/06-2007 23:47
|
Dan1969 skrev: @Hep: Mht. vores FS der kommer senere, er det rigtig at de ikke kan kræve et depot på de 57000 (ca.) ved indgivelse af FS ansøgning? Når vi nu ikke hat stillet noget denne gang? Hehe..... de regnede åbenbart ikke med at hun ville blive i Danmark ![]() Jo det er rigtigt - man skal stille en garanti i 7 år i forbindelse med FS når hun får opholdstilladelse. (hvis du har særbørn kan man vist komme uden om den). Men det jeg mener er.. Normalt stiller man en garanti på ca 55.000 kr når der bliver lavet turistvisum. Det er den garanti som US kan hugge hvis man derefter søger om FS i Danmark. Udover den garanti skal man stadigvæk stille en ny garanti i 7 år for FS opholdstilladelsen. Hvis i ikke har stillet nogen garanti for visum kan US altså kun kræve at den normale garanti for FS skal stilles i 7 år. Hvis i havde stillet garanti for visum vill US have snuppet den garanti lige ned i lommen og så udbedt sig en ny garanti i 7 år for FS sagen. Nu knap 8 timer til... jeg kan huske da jeg hentede min kone i lufthavnen første gang hun var i Danmark.. Det var helt fantastisk ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/06-2007 08:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Lasse det er dejligt at du har fundet en lejlighed i sverige jeg tror at du skal kigge på denne side http://www.flytti.../frontpage http://www.oresun...le&id=8420 http://www.ambsto...ilsverige/ bamsen Redigeret af d. 02/06-2007 08:21 |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 02/06-2007 14:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
Stort tillykke. Nu kommer så tiden hvor i skal leve sammen under andre forhold. Det kan være en prøvelse, fyldt med misforståelser osv, men gør du det rigtige fra start - skal det nok lykkedes. Men man får intet forærende uden at yde noget selv, ej heller kærligheden. Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Dan1969 |
Lagt på d. 04/06-2007 14:50
|
|
Yeah, det ved jeg, men tak for råd alligevel. Næ, jeg giver hende al den tid hun skal have for at blive bekendt med den nye hverdag. Har været så heldig jeg kan få ferie + afspadsering i 3 måneder fra d.d., så jeg er der for hende 100% af tiden her i starten. Det er hun noget meget lykkelig over. Men..... selvom ventetiden på 14 måneder var lang, kan den absolut anbefales andre. Tag ud og besøge hende nogle gange, snak sammen hver dag. Prøv at finde andre Thai'er indenfor rækkevidde, hun evt kan snakke med (i Danmark, forståes), det gjorde vi, og hun har allerede en rigtig god veninde her i Odense, inden hun kom her ![]() Og ja, det er sgu dejligt endelig at have hende her. Heldigvis er hun rigtig godt uddannet og taler og forstår engelsk rigtig godt. Og.... har da osse lært hende en del dansk gennem de sidste 14 måneder, så de blir nok forbavset på sprogskolen, når vi når dertil
Gift med jordens dejligste pige (synes jeg
|
|
|
| kidloco |
Lagt på d. 04/06-2007 17:53
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Stort tillykke Håber virkelig at i finder ud af det sammen her i dk... Selvom at alt bliver anderledes så er der noget at kæmpe for, glæder mig til at høre videre om forløbet... jeg går selv og venter på en lejlighed så jeg kan invitere min kæreste igennem halvandet år her op... De største hilsner og pøj pøj herfra why be like the rest...
when you can be your-self |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 04/06-2007 17:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Dan1969. Tillykke med forloebet, jeg er sikker at det er og bliver lykken, da det lyder til at kaeresten har ben i naesen og at du har gjort dit hjemmearbejde godt.............. ![]() Med venlig hilsen Suk...........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Dan1969 |
Lagt på d. 22/06-2007 20:30
|
|
Hej med jer, LIge en update ![]() Alt går simpelthen "glimragende", og min kæreste har taget Danmark med storm...... lige bortset fra den sædvanlige "Er der ikke lidt koldt her? " ![]() Mvh Dan Gift med jordens dejligste pige (synes jeg
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 22/06-2007 21:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)