Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Sakset fra jubii debatten
|
|
| larsen99 |
Lagt på d. 19/02-2007 19:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 372 |
Her er et indlæg jeg har sakset fra jubii debat forum ![]() Kære muslim: Jeg har i de senere år bemærket adskillige gange, at muslimer bliver krænkede og afkræver ikke-muslimer undskyldninger eller indrømmelser. Det er i orden med mig; jeg er glad og stolt over at leve i en civilisation, hvor mennesker kan udtale sig frit og anmode om det, de mener er respektfuld behandling. Samtidig må respekt nødvendigvis være en tovejsforeteelse. Faktisk er der flere områder, hvor muslimsk opførsel har krænket mig, så jeg anmoder også om undskyldning og/eller indrømmelser fra muslimer. Skønt jeg taler for mig selv, er jeg sikker på, at millioner, hvis ikke hundreder af millioner, hvis ikke over en milliard mennesker også ville sætte pris på de samme udtryk for respekt, som jeg anmoder om. Faktisk er jeg sikker på, at gode, anstændige mennesker, der er muslimske af fødsel, er enige med mig i mine udsagn. Nedenfor har jeg anført de ti vigtigste former for opførsel, der krænker min tro og mine værdier. Jeg erkender, at en del af dette emnes indhold kan være krænkende for nogle mennesker. Det undskylder jeg. Jeg er ikke ude på at udvise mangel på respekt. Samtidig mener jeg også, at ikke-muslimer ligeledes har krav på en undskyldning for despekt over for vores værdier. 1. Koranen omtaler ikke-muslimer som “kafir”, der betyder “vantro” eller “ikke-troende”. Det bruges i dag af mange muslimer som en nedladende betegnelse for ikke-muslimer, i lighed med at kalde en sort person ”nigger” eller en jøde ”kike”. I moderne vestlige samfund er brug af nedladende ord uacceptabelt krænkende. Enhver, der bare én gang bruger et sådant ord, forventes offentligt at undskylde – og mister alligevel respekt. Enhver person, der bruger et sådant udtryk jævnligt, anses for at være et udskud og har ingen chancer for en karriere i det offentlige liv. Nogle muslimer hævder, at “kafir” ikke er krænkende; andre erkender, at det er en fornærmelse. Koranen siger om ikke-troende: Tag ikke “kafirs” som venner eller beskyttere (4:144), ikke engang jøder eller kristne (5:51). “Kafirs” er de mest infame dyr (8:55), og Allah forbander dem (33:64). Idoldyrkere er urene (9:28). Abraham gjorde ret i for at evigt at sværge had og fjendskab mod sit folk, indtil de troede på Allah, men han gjorde uret i at love at bede Allah om at tilgive hans far (60:4). Denne hate speech er for mig lige så krænkende som “nigger” eller “kike”. Så derfor beder jeg dig som repræsentant for islam om at undskylde over for mig og alle ikke-muslimer, at I følger en bog, der indeholder hate speech mod ikke-muslimer. Hvis du ikke kan få over dit hjerte at undskylde, så indrøm i det mindste, at Koranen indeholder sprog, der er krænkende over for ikke-muslimer. 2. Islam har et begreb “dhimmi”, der betyder en ikke-muslim, der lever som andenklasses borger under muslimsk styre og er beskyttet af islam mod muslimske jihadister. Oprindelig kunne kun “bogens folk” (kristne og jøder) være dhimmier, eftersom ingen andre havde tilladelse til at beholde deres religion. Senere kunne også andre ikke-muslimer leve som dhimmier under forudsætning af, at de accepterede, at de var en laverestående klasse. I følge Koranen (9:29) afkræves dhimmier en speciel “jizya”-skat, som muslimer ikke skal betale. Straffen for ikke at betale kunne være døden, medmindre dhimmien konverterer til islam. Koranen kræver af dem, at “de skal føle sig underkuet”. Traditionelt forbydes dhimmier at bygge nye bedesteder eller at reparere på de bedesteder, muslimer har vandaliseret. De har forbud mod at bede offentligt, ej heller er det tilladt at fremvise religiøse symboler. De har forbud mod at invitere muslimer til deres religion, selvom muslimer frit kan gøre det modsatte. De afkræves gæstfrihed over for enhver rejsende muslim i tre dage, og længere endnu hvis muslimen bliver syg. De må ikke forhindre en muslimsk rejsende i at opholde sig i deres bedesteder. Deres vidneudsagn i retten tæller kun det halve af en muslims. Og selvfølgelig har de forbud mod at kritisere islam. Jeg er krænket over, at ikke-muslimer behandles så usselt under muslimsk styre, og jeg er krænket over, at Koranen kræver det. For at vise respekt over for mine følelser beder jeg om undskyldning for dette, og hvis du ikke kan bringe over dit hjerte at sige undskyld, så indrøm i det mindste, at islam behandler medlemmer af andre religioner på en nedværdigende måde. 3. Koranen indeholder mange vers, der nemt kan fortolkes som opfordringer til vold. Nogle få eksempler: “Jeg vil sprede skræk og rædsel i de vantros hjerter: hug hovedet af dem og alle deres fingerspidser”(8:12); …”bekæmp og slagt hedningene, uanset hvor I finder dem, grib dem, belejr dem, læg jer på lur efter dem, idet I bruger alle (krigs)midler …”(9:5); ”Bekæmp dem, der ikke tror på Allah og Dommedag, og som ikke holder det forbudt, som Allah og Hans Budbringer har forbudt, og heller ikke anerkender Sandhedens religion, (om de så er) af Bogens Folk, indtil de betaler jizya i villig underkastelse og føler sig underkuet.” (9:29) Der er naturligvis også fredelige vers, såsom “Der må ikke være tvang i religion” (2:256). I henhold til den islamiske doktrin ”naskh” eller abrogation er det imidlertid sådan, at senere vers annullerer tidligere skrevne og modsigende vers. Desværre for verdensfreden er de senest skrevne kapitler de mest voldelige. (Bemærk, at Koranens kapitler ikke følger den rækkefølge, de blev skrevet i; kapitel 9 er blandt de seneste.) Jeg er godt klar over, at nogle muslimer ikke mener, at disse vers i virkeligheden opfordrer til vold; imidlertid er de blevet brugt af muslimer i århundreder til at retfærdiggøre erobring og konvertering ved sværdet. I følge Washington Times skrev “en gruppe, der kaldte sig "al Qaeda i Irak" i en meddelelse på sin internethjemmeside …”At terrorisere Guds fjender er vores tro og religion, som vi lærer fra vores Koran.’” Jeg er krænket over det faktum, at muslimer ærer en bog med så mange vers, der synes at opfordre til vold, og som faktisk er blevet brugt til at retfærdiggøre vold, og jeg anmoder om en undskyldning. Hvis du ikke kan bringe over dit hjerte at undskylde, så beder jeg dig om i det mindste at indrømme, at Koranen historisk set er blevet brugt af muslimer til at retfærdiggøre vold, og at det forsætter den dag i dag. 4. I følge mange autoriserede oversættelser af Koranen (4:89) og i følge islamiske traditioner (Ahadith) bør enhver, der forlader islam, straffes med døden. Dette betyder, at alle mennesker, der konverterer til islam, herefter fortaber deres grundlæggende ret til at vælge deres religion. Ligeledes har ingen, der er født ind i islam, ret til frit at vælge deres religion. Dette er særligt grelt i betragtning af, at mange, hvis ikke de fleste ’fødte’ muslimer har én eller flere forfædre, der blev konverteret ved sværdet, eller fordi de var ude af stand til at betale jizya-skat. Jeg er krænket over, at over en milliard mennesker i dag er nægtet deres grundlæggende menneskerettigheder. Det er sandt, at kun få lande officielt opretholder denne drakoniske praksis. Imidlertid er det også sandt, at nogle enkeltmuslimer påtager sig at opretholde den og således skræmmer andre muslimer fra at afsværge deres religion, selvom der ikke officielt er dødsstraf. Jeg kender heller ikke et eneste land i verden, hvor frafaldne fra nogen religion bliver slået ihjel, bortset fra de muslimske lande, der dræber frafaldne fra islam. Så jeg kræver en undskyldning for denne krænkelse af trosfrihed. Hvis du ikke kan bringe over dit hjerte at sige undskyld, så indrøm i det mindste, at islam er den eneste religion i moderne tid, som mennesker ikke tør forlade af frygt for deres liv. 5. Under de berygtede ‘tegningsoptøjer’ krævede muslimer alle vegne undskyldninger for offentliggørelsen af tegningerne af Muhammad under henvisning til, at de følte sig krænket. Det er fint nok – enhver, der føler sig krænket, har ret til at kræve en undskyldning. Jeg har imidlertid bemærket, at i muslimske lande trykker pressen jævnligt de mest infame, vulgære skildringer af kristne og jøder, man overhovedet kan forestille sig. Jeg er ikke krænket over, at deres presse har tilladelse til at trykke dette krænkende materiale; jeg tror på en fri presse, der har lov til at kritisere alle religioner. Materialet er i sig selv krænkende, men den slags smuds siger mere om forfatterne end om kristne og jøder. Derimod er jeg krænket over det muslimske hykleri, der kræver undskyldning fra Vesten på vegne af de danske tegnere, uden at disse muslimer samtidig undskylder på vegne af den muslimske presse. Det krænker min retfærdighedssans - en værdi, der er hellig for mig. Jeg har gentagne gange set dette hykleri fra den muslimske verden. Så jeg anmoder om en undskyldning for dette hykleri. Hvis du ikke kan få over dit hjerte at undskylde, så beder jeg dig om i det mindste at indrømme, at mange muslimer rutinemæssigt føler sig krænkede og kræver undskyldninger og indrømmelser, men aldrig selv giver nogen. 6. I følge de autoriserede Ahadith lod Muhammad flere af sine kritikere snigmyrde. Nogle muslimer tror ikke på, at det virkelig skete. Eftersom det imidlertid blev nedskrevet af nogle af de tidligste muslimske kilder – rent faktisk hans mest brændende tilhængere – er det en uomgængelig del af islamisk tradition. Mange muslimer tror på, det skete, og det er for dem retfærdiggørelse til i dag med god samvittighed at myrde kritikere af islam. Snigmordet på Theo van Gogh i Holland, såvel som de mange dødsfatwaer og dødstrusler, kritikere af islam modtager, bevidner dette. De fleste muslimer er fredelige mennesker; alligevel bidrager de uforvarende med deres veneration for Muhammad til, at de, der efterligner Muhammads tradition for snigmord, gør det med let sind. Så, jeg kræver undskyldning for, at du højagter en mand, der af sine mest trofaste tilhængere beskrives som snigmorder. Hvis du ikke kan bringe over dit hjerte at undskylde, så beder jeg dig om i det mindste at indrømme, at Muhammads tradition for at lade sine kritikere snigmyrde, bringer nutidens kritikere af islam i livsfare. 7. I følge adskillige pålidelige Ahadith giftede Muhammad sig med en pige ved navn Aisha, da hun var seks år gammel og fuldbyrdede ægteskabet med hende, da hun var ni. På det tidspunkt var Muhammad en midaldrende mand. Igen findes der nogle muslimer, der ikke tror på, at det skete i virkeligheden, og dog blev det nedskrevet af nogle af de tidligste og mest trofaste muslimske kilder. Mange muslimer tror på, at det skete, og rent faktisk er ægteskab med unge piger tilladt og praktiseres i mange muslimske lande. Islam har regler for, hvordan et sådant ægteskab skal fuldbyrdes, uden at barnet påføres fysisk skade. Der findes i Koranen et vers, der handler om at blive skilt fra en pige, der endnu ikke har haft menstruation (65:4). Dette krænker mig voldsomt, da jeg tror på, at barndommens uskyld er hellig. Jeg forstår, at de fleste muslimer ikke gifter sig med små piger, men alligevel tror de på, at Koranen – Guds uforanderlige ord – bifalder en sådan behandling af små børn. Så jeg udbeder mig en undskyldning for den skade, denne praksis har påført utallige piger i århundreders løb, og som fortsætter den dag i dag. Hvis du ikke kan få over dit hjerte at undskylde for dette, så beder jeg dig om i det mindste at indrømme, at denne skadevoldende praksis findes sted under muslimsk styre. 8. Der findes en muslimsk tradition kaldet "taqiyya", hvilket betyder, at løgn er acceptabelt – eller ligefrem påkrævet – under visse omstændigheder. I følge “Reliance of the Traveller” og “Tools of the Worshipper”, en klassisk bog i Sunni-lov: “Når det er muligt at opnå …[et prisværdigt] mål ved at lyve, men ikke ved at tale sandt, er det tilladt at lyve, … og obligatorisk at lyve, hvis målet er obligatorisk …” Islams prisværdige eller obligatoriske mål inkluderer: at få flere mennesker til at underkaste sig Allah; at søge implementering af lovgivning, der er fordelagtig for islam; at søge implementering af Sharia-lov; og at lukke munden på kritikere af islam. Så formodentlig er det acceptabelt at lyve for at opnå disse mål. Ikke alle muslimer praktiserer taqiyya. Imidlertid fremgår det af adskillige pålidelige muslimske Ahadith, at det er tilladt at lyve i forbindelse med jihad; med henblik på at skabe fred; og i ægteskabelige forhold. Der er stærke beviser for, at Muhammad selv brød traktater med andre statsoverhoveder. Koranen giver støtte til uærlighed under forskellige omstændigheder. Desværre er der så mange beviser for, at bedrag er en integreret del af islam, at det forekommer klogt at være mistænksom over for den islamiske verdens fremstilling af sig selv. Da jeg værdsætter sandheden, krænker det mig, at en religion godkender løgn under nogen omstændigheder, så derfor anmoder jeg om en undskyldning. Hvis du ikke kan få over dit hjerte at undskylde, så beder jeg dig om i det mindste at indrømme, at islams tradition for løgn gør det forståeligt vanskeligt for ikke-muslimer at stole på en muslim, når denne eventuelt måtte have ”et tilladeligt mål”. 9. Forskellige muslimer har hævdet, at islam agter og ophøjer kvinder. Imidlertid fremgår det af Koranen (2:282), at en kvindes vidneudsagn kun tæller det halve af en mands. Koranen (4:11) tildeler også en mand dobbelt arv i forhold til en kvinde. I Ahadith siger Muhammad jævnligt, at kvinder har mangelfuld intelligens. Han hævder også, at de fleste i helvede er kvinder. Under visse former for Sharia-lov kan en kvinde kun bevise voldtægt, hvis hun kan fremskaffe fire, fromme mandlige vidner. Hvis hun påstår voldtægt uden at have vidnerne, vil hun få pisk og kan ovenikøbet blive retsforfulgt for ulovlig sex. I følge Koranen (4:34) har Allah skabt mænd til at stå over kvinder, og mænd har lov til at slå deres koner, hvis de bare frygter ulydighed fra dem. Det krænker min tro og mine værdier, eftersom jeg tror på, at kvinder og mænd er forskellige men ligeværdige og fortjener at blive behandlet retfærdigt. Selv muslimer, der ikke mener, kvinder er så mindreværdige, som Muhammad hævdede, støtter denne ulighedens doktrin. Så jeg beder om en undskyldning. Hvis du ikke kan få over dit hjerte at undskylde, så beder jeg om, at du i det mindste erkender, at islam behandler mænd som mereværdige end kvinder. 10. Det fremgår af Ahadith, at Muhammad overvandt en konflikt med en lokal jødisk stamme, Banu Quraiza, ved at halshugge alle de voksne mænd (ca. 700) og tage kvinder og børn som slaver. Drengene blev undersøgt, og alle med kønsbehåring blev henrettet som mænd. Ahadith siger også, at den sidste time ikke vil komme, før muslimerne dræber jøderne, og selv stenene og træerne vil forråde de jøder, der gemmer sig bag dem, så at jøderne kan blive dræbt. Jeg har lagt mærke til, at Irans præsident lufter planer om et holocaust for Israel. Tilsyneladende kan han finde retfærdiggørelse for en så gruopvækkende handling gennem Muhammads eksempel. Selvfølgelig har mange krigere i historiens løb begået lignende uhyrligheder. Imidlertid bliver ingen af disse krigere i dag højagtet som grundlægger af en religion. Jeg ved godt, at mange muslimer ikke ønsker et holocaust, men ved at højagte Muhammad og Koranen – der kalder Muhammad “et godt eksempel” at følge (33:21) – så yder de støtte og opbakning til dem, der gerne vil begå sådanne rædselsgerninger. Så derfor anmoder jeg om en undskyldning for opbakning til folkemord. Hvis du ikke kan få over dit hjerte at undskylde, så beder jeg dig om i det mindste at indrømme, at Muhammad var upassende brutal. Sluttelig forventer jeg, at nogle muslimer vil anklage mig for at misforstå deres religion (og de vil sandsynligvis afkræve mig en undskyldning). Imidlertid må jeg slå fast, at ikke bare mange ikke-muslimer, men også mange eks-muslimer, nuværende muslimer og historiens muslimer alle deler den samme “misforståelse” af islam. Mine udsagn bakkes op af muslimske, eks-muslimske og ikke-muslimske kilder. Så, hvis vi allesammen tager fejl med hensyn til islam, indikerer det, at Koranen og andre af islams grundlæggende tekster er skrevet på en uklar og vildledende måde – til trods for Koranens påstand om at være klar (10:61; 27:75). Det krænker mig også. Jeg værdsætter klar kommunikation, især når emnerne er vigtige og konsekvenserne ved misforståelser er alvorlige. Det forekommer mig samvittighedsløst, at islam så let kan fortolkes, som jeg har ridset det op, uanset om det er religionens sande mening eller ej. Det er uansvarligt for en religion at udsende et budskab, der kan fortolkes på så katastrofale måder (som det jo i sandhed er blevet). Fra alle dem, der hævder jeg har misforstået deres religion, kræver jeg en undskyldning for, at de støtter en religion med et så uansvarligt uklart budskab. På forhånd tak for dit venlige svar. |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/02-2007 20:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
nu læste jeg ikke det hele, men der findes vel ikke nogle normale mennesker som bryder sig om muslimer, ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/02-2007 20:17
|
|
det findes åbenbart kun den kulturelle elite - huleboerne og så os andre - de civiliseret andenrangsborgere i en verden hvor vi prøver at rejse 800 år tilbage i tiden grusomt |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 20/02-2007 04:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
jeg kunne da også godt tænke mig en undskyldning, for at se mit flag blive brændt !!! |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 20/02-2007 06:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Sådan! Skide godt indlæg! Jeg vil sgu´også ha´en undskyldning fra DEM! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 20/02-2007 07:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
jo tak osse her....... Claus |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 20/02-2007 16:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Jeg indrømmer gerne,jeg er en vantro køter ,men en undskyldning det forlanger jeg nu,de brændte mit flag af de svin.![]() ![]() |
|
|
|
| Kun |
Lagt på d. 20/02-2007 17:44
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Jeg indrømmer gerne jeg er vantro, men en køter- nej det er jeg ikke. Jeg støtter 100% op omkring at de skal give en undskyldning. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 20/02-2007 18:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg sad i morges kl. 04,00 og læste dette gode indlæg. kunne bare ikke lade være, godt og klogt indlæg. Gid fanden have de muslimer. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 20/02-2007 22:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
det er åbenbart blevet MODEDILLE at hade muslimerne ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/02-2007 22:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg synes det er lidt beskæmmende, at alle muslimer blivet slået i et hartkorn her på dtw. Her taler vi om hvad? en milliard personer? Og de er alle så og så. Jeg er absolut ikke en fan af Islam, hvilket mine tidligere indlæg om emnet også bærer præg af, men derfra og så til at bruge dem alle som et skræmmebillede er der godt nok lang vej og vil kun bidrage til yderligere at uddybe grøfterne. Vi er vel klogere end som så? |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 20/02-2007 22:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
rinpoche du har nu nok lidt ret i at vi ikke skal dømme dem alle over en kam, og det er da også kun godt at alle ikke er lige dumme, men dumme er de jo ikke for da de alle kunne tage hjem med 25000 dk kr i lommen var der ikke nogle som vil hjem,det siger jo lidt om hvorfor de ikke vil det, der er ikke nogen Bistandshjælp hvor de kommer fra,men tror i at vi vil få den hjælp der nede hvis det var os der måtte flygte fra det land vi er født i, Nej det vil vi ikke, nej den hjælp de får her er for meget,der er rigtig mange som ikke vil lave noget,hvorfor da også det for pengene kommer jo alligevel ind af døren, nej de skulle kun have lidt lommepenge også en spisebillet til en eller anden varmestue,for det er som om de vil bestemme mere og mere i danmark,efter min mening er er måske kun 1 ud af 10 der er god nok, jeg hørte en dag her i byen, at der var en ung muslime der var til møde med hans sagsbehandler, han vil ikke gå i skole og ikke arbejde,jamen så lukker de penge kassen,så siger den unge mand, ikke noget at gøre ved og han gik ud og lavede et røveri, og hvem betaler for ham i dag, det gør vi andre, med sådan en så er der kun en vej og det er Hjem til hans land med første fly, jeg kan bare ikke selv tage det når de tror de kan bestemme alt og bare komme her og gøre som de vil. Men ret har du det er ikke alle der er sådan,men rigtig mange er kun til en billet hjem. Det skulle da lige være os dansker der blev tosse fordi de brander det danske flag af, Har i hørt om ham fra Holland der sag i dag at alle muslimer der kom til hans by ville ikke få en krone og hvis ikke de vil give afkald på noget af koranen så kom de ikke ind i Holland,de skulle bare leve som man gør i holland ellers var det bare hjem,det er flot sagt med dvs blev er kun ballade ud af det, og de vil have han skulle sige unskyld men det vil han ikke,ham vil jeg godt støtte.![]() Bare lige min mening om dem. ![]() ![]() mvh. ubon Lynge Ubon.
![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 21/02-2007 01:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg hader ikke alle muslimer, jeg kan bare ikke se forskel på dem der gerne vil leve i harmoni med os , og dem der ikke ikke vil. Hilsen Kanut. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 21/02-2007 11:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
-Det her har virkelig meget med Thailand at gøre.... vh |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 21/02-2007 11:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Kære ebeth![]() andet betyder andet ![]() M V H frankie |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/02-2007 11:39
|
|
bob bob ebeth du har da i det mindste kommet med thailand i dit indlæg, så lidt er der da om thailand i det her debat indlæg ![]() ![]() |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 21/02-2007 12:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
jsh71 det kan man jo sige... jeg dykker igen og holder min mund! |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 21/02-2007 18:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
nu er der jo mange problemer med muslimerne i det sydlige thailand-- så man kan jo godt diskutere hvorfor muslimer, kristne og budister ikke kan finde ud af det sammen |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 21/02-2007 19:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
jeg er kristen og jeg har det helt fint med budhister ( kan godt være at de ikke kan med mig men jeg er bedøvende lige**** )
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 21/02-2007 20:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
ebeth skrev: jsh71 det kan man jo sige... jeg dykker igen og holder min mund! Det skal du da ingenlunde gøre ebeth. Du har haft gode indlæg her og jeg håber at se mange flere fra din hånd. Og iøvrigt har vi jo nok alle oplevet den situation hvor et af vores indlæg er faldet mindre heldigt ud Well, såen er det.mvh rinpoche |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.