Se indlæg
 Udskriv debat
Nationale Svenske regler.
taleofdk
Jeg vil lige komme med et indspark til, at man kan flytte til Sverige med kæresten/konen/manden under de Svenske Nationale Regler, man behøver ikke at søge via EU reglen, som dansk statsboger kan man flytte til Sverige og bruge de Svenske nationale regler, man behøver ikke at være gift for at søge under disse nationale regler, men det er selvfølgelig et plus hvis man er men ikke et krav, man skal blot kunne dokumentere at man er i et længere varende forhold med kæresten/konen/manden, dette er et alternativ til EU reglen og de Svenske regler sikre din kæreste/kone/mand noget bedre end EU reglen og der er ikke de krav som der er under EU reglen, men der siges at sagsbehandlingen er længere under de nationale regler end under EU reglen, men kan man leve med det og vente den tid tager er det et rigtig godt alternativ til EU reglen om ikke bedre, men det er jo nok et privat spørgsmål Smile
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
sikke et sted sverige ender med at blive, syndt for de flinke mennesker, men som taleofdk skriver, så kan man jo ligeså godt udnytte det.

taleofdk
bkk skrev:
sikke et sted sverige ender med at blive, syndt for de flinke mennesker, men som taleofdk skriver, så kan man jo ligeså godt udnytte det.

Ja man kan jo vende den om og sige om ikke det er Sverige der snyder Danmark lidt, husk på en Svensker kan til enhver tid tage ophold i DK, jeg tænker specielt på alle dem der får asyl i Sverige osv. de får jo ad den vej adgang til DK hvis det er det de ønsker, så jeg kan side her og små grine lidt af de danske regler Smile Svenskerne har vist altid haft et åben hjerte til omverden, tak for det.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
msr - Martin Rasmussen
Jeg kan kun bekraefte hvad taleofdk skriver, men det tager lang tid med sagsbehandlingen.. Hvis jeg havde vaeret gift med min kaerste, havde vi dog sparet en hel del tid, ca 60 dage..

MSRWink

http://www.winepusher.dk
prasat
vi overvejer at flytte til sverige da konen falder for 24 års reglen, skal man så søge ophold fra bangkok eller danmark eller sverige????

helst ikke et link til en svensk side da de skriver lidt underligt.

prasat

Jesse James
Jeg kan se at der personer der har problemer med at få deres koner til Danmark..24 års reglen blev vedtaget på grund af de mange muslimske tvangsægteskaber der blev indgået med piger helt ned til 15 års alderen.
Danskere der bor i Malmø er ikke særlig populære blandt svenskere,det påstås at de udnytter det svenske velfærds-system.
Redigeret af Jesse James d. 24/06-2007 08:47
Hr Olsson

Rasmus
Har med stor interesse læst denne tråd. I princippet er det hele rigtig nok – men der er lige nogle ting som jeg skal korriger. Godt nok er det muligt if. Svensk lovgivning at bosætte sig i Sverige med sin kæreste uden at være gift, også selv om hun ikke er EU borger. Naturligvis gøres det hele nemmere hvis man er gift.

Da jeg i sin tid flyttede til Sverige, tilbage i 2000, var det nemt nok, men det er det bestemt ikke i dagens Sverige. Reglerne er blevet meget mere restriktive, og Migrationsværket har opsat betingelser for en flytning til Sverige. Bland andet skal man have en ”passene egen bolig” det vil sige at man skal have en lejekontrakt som skal fremvisses, Co. adresser akseapteres ikke. Eller man skal fremvise papir på at man har købt hus eller ”bostadsret” Samtidigt skal man også være i beskæftigelse, eller kunne bevise at man har en økonomiske midler til livet med sin familie i Sverige. Så bistandsklienter eller andre på anden overførselsindkomster, har stort set ikke en chance.

I dag er det også umuligt at få en lejet lejlighed i Malmø og omegn, der er kun købe muligheden tilbage. Og priserne i Malmø er nu næsten oppe på niveau med København og omegn. Dertil kommer at her i Sverige handler man kontant ved hus og lejligheds køb - så man skal have rigtig mange penge med hjemmefra. Det er dog muligt at låne i bankerne, men de kræver en meget høj egensindsats, oftest 30 – 40%.

Jesse James skrev i sit indlæg:
Danskere der bor i Malmø er ikke særlig populære blandt svenskere, det påstås at de udnytter det svenske velfærds-system.

Dette postulat må helt stå for hans egen regning. I de 7 år jeg har boet her i Malmø, har jeg eller min familie aldrig hørt om dette. Ligeledes har jeg heller ikke i Svenske medier hørt eller læst om ytringer som på nogen måde skulle bekræfte dette postulat. Dansker som bor i Sverige har alle arbejde - oftest arbejder de i Danmark.(eller er på pension med penge fra Danmark) Reglerne mellem Danmark og Sverige er også således, at man som Dansker bosat i Sverige er tilknyttet de sociale myndigheder i den kommune i Danmark hvor man har sit arbejde – og i øvrigt også betaler sin skat til. Så hvordan Dansker så kan komme til at belaste det Svenske velfærdssystem har jeg svært ved at forstå. Man har naturligvis ret til læge hjælp og skolegang her i Sverige, men det er en fælles Nordisk aftale og intet har med udnyttelse af sociale goder at gøre.
OK! der er dog lidt sandhed i Jesse James indlæg, men det har intet noget at gøre med etniske Dansker. Herom senere i mit indlæg:

Godt nok er der en del velstående Svensker som beklager sig over de høje købspriser på boliger. Priser som er presset op på grund af Dansker som køber bolig i Sverige. Men – men her ligger hunden begravet et helt andet sted! Det er således at man her i Sverige skal betale skat (30%) af fortjenesten når man engang sælger sin bolig igen. Som jeg ser det! så er det et egoistisk luksus problem som de kære Svensker beklager sig over - nemlig at de skal betale skat!

Borgmesteren her i Malmø har op til sidste valgkamp, beklaget sig over at han ikke får tilstrækkelig med kompensationer fra den Danske stat. Men her virker det som om at hans lommeregner er løbet tør for batterier.
Der bor ca. 12.000 Dansker her i Skåne, de har alle arbejde i Danmark eller får pension hjemmefra. Alle disse Dansker importerer i snit ca. 18.000 Danske Kroner til Sverige hver måned. Det er ca. 259 millioner Svenske Kroner om måneden (3,1 milliard Svenske Kroner om året) som lige så stille flyder ind i det Svenske (Skånske) samfund uden at de rør så meget som en finger. Dertil kommer alle de Svensker som arbejder i Danmark, og på samme måde kommer med store summer af Danske Kroner som de bruger i Sverige. Mange af disse Svensker som arbejder i Danmark, ville ellers være arbejdsløse eller være på understøttelse. Denne besparelse syntes Borgmesteren også at have glemt i sine beregninger.
Så de kære Svensker har intet at beklage sig over…!

Hvis man påtænker at flytte til Sverige, så vil jeg mene at man skal gøre det hurtigst muligt. Reglerne bliver ikke lempeligere med tiden - tværtimod. De Svenske myndigheder har også fået øjnene på for den strøm at ”Dansker” med muslimsk baggrund, som udnytter de gunstige regler her i Sverige. En trafik som myndighederne på alle mulige måder prøver at undgå inde for lovens rammer. Husk på det er jo lidt svært når der kommer en ”Dansker” med det Dansk pas og vil flytte til Malmø…! Den Svenske stat har jo selv indgået de fælles Nordiske regler om fri bevægelighed mellem staterne, en aftale som De nok i dag ville lave noget anderledes.

Der er fra flere hold kommet mislyde omkring tilflytningen af Dansker til Malmø. Her går det mere på de ”Dansker” af anden etnisk baggrund, som klart udnytter reglerne har i Sverige og derved undgår de respektive regler i Danmark, når de skal have deres muslimske familier hertil. Men myndighederne her fokus på denne trafik og til stadighed sætter nye grænser for tilflytning af ”Dansker” til Sverige. Det skulle ikke forbavse mig i skid, om myndighederne her i Sverige ser Danskerne lidt over skulderne når de laver nye restriktioner i fremtiden.

Hilsen Rasmus

prasat
nu er vi gift og da jeg har en bolig med megt stor friværdi i bliver det heller ikke noget problem at købe en ny bolig i sverige. min økonomi er også i orden da jeg har en ordentlig løn. så vi opfylder alle deres krav. men når vi nu gør det kan vi så søge ophold fra danmark når hun er her på turistvisum??? eller skal hun søge fra BKK.

prasat

kenneth
Hej.

Hon skall söka i BKK..Jag bor själv i Sverige sen -78,och där finns en regel som migrations-verket kan andvända om du är dansk medborgar,som Rasmus skriver skall du kunna betala för hennes uppe-hälle,
Först 3 mdr. som kan förlängas till 6 mdr.Hon måste ha retur-biljet och du står för försörjning=tillstånd med stöd av kap 2 4 § förste stycket 7 i utlänningslagen,sen gift er innan hon åker hem då blir det enklare när hon kommer igen,då blir det 5 år enligt EES-avtalet beslutsklass L6.Sen PUT= permanent.

Kenneth....

prasat
vi er gift allerede og hun har været i danmark 1 gang og kommer igen i august, har man ikke en udlændningestyrelse i sverige hvor man kan søge, lgesom vi har i dk. jeg syntes jeg spørger i øst men for svar i vest.

prasat

http://www.migrat...verket.se/

Jesse James
Tillykke med din store friværdi,din kone,og dit godt betalte arbejde.
God tur til Sverrige.
Redigeret af Jesse James d. 25/06-2007 17:26
Hr Olsson

Torbusa
Hej Prasat,det er faktisk ganske let,når I er gift,og du har en bolig i Sverige.Så skal i på migrationsverket i Malmø og søge om opholdstilladelse,det går der nogle uger med at få igennem,så får din kone et cpr.nr. og hun kan blive i 5 år inden opholdstilladelsen skal fornyes,men hun kan vist ikke tage arbejde i Danmark,kun i Sverige,hvis hun ikke arbejder,får du hendes personfradrag,hvis du da ikke arbejder i Sverige mere end 25 %.

tm

prasat
tak torbusa du har svaret på mine spørgsmål.

midsundelig jesse??

prasat

Vagn B
Det var en god artikel Rasmus skrev. Svenskerne er åbenbart brevet mere realistiske i behandlingen af indvandrere fra ikke-EU lande. Det bør også gælde de mange thailandske kvinder, der formelt bor eller er turister i Sverige, men som reelt "arbejder" på massageklinikkerne i Danmark.

The Missing Link
prasat skrev:
vi er gift allerede og hun har været i danmark 1 gang og kommer igen i august, har man ikke en udlændningestyrelse i sverige hvor man kan søge, lgesom vi har i dk. jeg syntes jeg spørger i øst men for svar i vest.

prasat

hej,

Jeg kunne ikke få min kone med til Danmark så jeg bosatte mig i thailand, men halv førtidspension kan man ikkeleve af så efter 4 år rejste jeg til sverige og bokførte mig, derefter gik min kone og søn på den svenske ambassaden i bangkok og fik et ½ års visa, vi besøgte Migrationsverket i vesterås og fik der 5 års opholdtildstand/arbejdstilladelse mm

Hurtig og nemt

Vi bor nu i Halmstad og har det godt

Erik

ingolf
prasat skrev:

prasat

Om i har väret gift i flere år i TH, og det er regstreret, får i permenent oppeholdstilladelse i Sverige med det samme. Altså ikke noget med midlertidig OHT.

Ingolf

ingolf
Hej Erik.

Jeg tror de har snydt dig, for der står i reglerne, at om i har väret sammenboende i flere år i udlandet (som kan bevises) eller endnu bedst, gift i flere år, kan hun få permenent direkt.

Ingolf.
Redigeret af ingolf d. 19/06-2008 22:02

FCKdk
Rasmus skrev:

....(forkortet citat) Da jeg i sin tid flyttede til Sverige, tilbage i 2000, var det nemt nok, en flytning til Sverige. Bland andet skal man have en ”passene egen bolig” det vil sige at man skal have en lejekontrakt som skal fremvisses, Co. adresser akseapteres ikke. Samtidigt skal man også være i beskæftigelse, eller kunne bevise at man har en økonomiske midler til livet med sin familie i Sverige. Så bistandsklienter eller andre på anden overførselsindkomster, har stort set ikke en chance.

Danskere der bor i Malmø er ikke særlig populære blandt svenskere, det påstås at de udnytter det svenske velfærds-system.
....(forkortet citat)
Hilsen Rasmus

Det er vel ikke helt skævt, med de punkter Jeg har "Citat-malket"
Redigeret af FCKdk d. 19/06-2008 22:28

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

ingolf
Hej FCKdk.

Det er vel i stort set riktigt, MEN pensonister og förtidsp. er inget problem. De har jo pengene med "hjemme fra" Wink

Det der med at danskerne ikke er populäre, har jeg aldrig oplevet. Måske i Malmö, og der har väret en del problem i Landskrona, men nord for Landskrona, har jeg aldrig oplevet noget. Snarere det modsatte.

Ingolf

Spring til debat: