Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Ferie 2-3 måneder i Thailand
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 28/10-2006 08:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 430 |
Mit spårgsmål er. Kan jeg godt købe en flybillet fra 1/12 til 15/2 selvom jeg ikke har visum.Når jeg så er dernede tager jeg på visarun, det vil så blive til 2 gange. Vi har måske tænkt på visarun til filipinerne første gang og weitnam andengang.Må en Thai tage til disse lande uden visa. Jeg håber i kan forstå mine spørgsmål. |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 28/10-2006 09:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Flyselskabet vil normalt ikke tillade det (da de har ansvaret) saa enten lav billet om til max 30 dage - og saa aendre den naar i Thailand, ELLER faa et visa. (et 3de3 aqlternativ; book en billig online billet ud/ind af Thailand og vis flyselskab - og brug den saa ikke) Skaal! |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 28/10-2006 10:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Du kan henvende vdig til den thailandske ambassade og søge et 3 mdrs. visum. Det er intet problem (har selv gjort det). Det koster ca. 300 kroner så vidt jeg husker. Flyselskaberne har intet ansvar hvad angår visum. Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/10-2006 11:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
[quote]danbusk skrev: Mit spårgsmål er. .Må en Thai tage til disse lande uden visa. quote] Yes, og de får et normal turist visa ved ankomst dsd Asiaair.com har fortiden tilbud fra thailand til vietnam til 28$ |
|
|
|
| wat |
Lagt på d. 28/10-2006 13:39
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Hej.. Man kan gå på den thailandske ambassade herhjemme, og søge uden problemer, om et 60 dages turist visum.. Søger man om et 90 dages (non immigrant visum), er der helt andre betingelser, man skal kunne dokumenterer årsagen til at skulle blive i 90 dage, f.eks. studieophold, business, familie i Thailand, orlov.. Kan dette dokumenteres skulle det ikke være et stort problem, mener bare lige de netop har strammet op omkring netop 90 dages ( non immigrant visum) hvor man godt kan få et afslag hvis ikke de mener årsagen er "god nok".. Vi plejer selv at søge et 60 dages turist visum, hvorefter vi tager på immigrationskontoret i Thailand og forlænger det 1 mdn så vi kan være der i 3 mdr.. Denne gang skal vi på orlov, og har derfor uden problemer søgt om et 90 dages visum, skulle selvfølgelig dokumenteres, men vi fik det i løbet af 2 dage... 60 dages visum koster 175kr. 90 dages visum koster 350kr. Hej igen.. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 28/10-2006 13:58
|
Mit spørgsmål er kan man købe en billet der varer 2,5måned uden form for medbragt visum. Pointen er at lave visarun til de nærliggende lande for at få nogle flere oplevelser. Skal jeg kun købe billeter med varighed max 30dage. Og derefter ved hvemrejse købe en returbillet. Det er spørgsmålet jeg har snakket med Thaiembasy herhjemme. |
|
|
|
| wat |
Lagt på d. 28/10-2006 14:20
|
|
Ja! Du kan sagtens købe selve billetten, uden de spørger dig om du har visum.. Der er aldrig nogle som har spurgt os om vi har visum, de sælger bare billetten.. Herefter får du et 30 dages transit visum på flyet, det skal du så på visarun efter inden det udløber.. Håber det var svar nok.. Hej igen.. |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 28/10-2006 15:41
|
Ja det håber jeg men kommer der er desværre nogle der siger det modsatte. For at få helt klarhed må jeg nok hellere ring til Thai ambasaden Tak for hjælpen. |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 28/10-2006 16:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
jeg er en gang blevet afvist af ThaiAir i kastrup fordi jeg hade 3 mrd på billetten og inget visa. Hun ændrede dog bare min retur i skranken og så kom jeg med, og ændrede min billet igen da jeg kom frem. Jeg har set og hørt flere der ikke er kommet ind i Thailand ved ankomst uden retur billet, de hade tænkt sig at rejse ud en anden vej, de måtte købe en tilfældig udrejse i lufthavnen før de kom gennem imigrationen. Og jeg mener faktisk at flyselskabet har ansvaret, de får store bøder hvis de kommer til Dk med passagere uden lovlige papire. Mr tirak |
|
|
|
|
Lagt på d. 28/10-2006 18:10
|
|
immigrationen kan på et hvert tidspunk nægte dig indrejse i thailand, men det sker meget sjælden for danskere, jeg er indtil flere gange rejst ind i thailand, på biletter som var købt i thailand, med rejser til nabolande, eller dk, jeg har aldrig haft problemer. thaiairways vil kun sælge one way til thailand, hvis du er thai, eller har permant ophold der. sidst gang jeg satte mig ind i de regler for et par år siden, var et non o immigration visa, dog nok til at rejse til thailand uden hjemrejse. har du allerade en billet ud af thailand, så kan du rolig sætte dig op i flyet ![]() |
|
|
|
| wat |
Lagt på d. 28/10-2006 22:09
|
|
Hvis man kan blive nægtet adgang af thaiair i Kastrup, uden visum, til trods for at man får 30 dage visa ved ankomst.. Hvad så med evt at købe en ÅBEN billet, jeg snakker tur/retur, med 30 dages ophold på, som du så bare forlænger til din ønskede afrejsedato når du er i Thailand, uden problemer har selv gjort det.. Så får du dit 30 dages transit visa, bliver ikke nægtet eventuelt adgang i lufthavnen, hverken her eller i Thailand, og kan tage på dine ønskede visarun.. ..God tur når tid er.. |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 28/10-2006 22:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
danbusk skrev: 1-Mit spørgsmål er kan man købe en billet der varer 2,5måned uden form for medbragt visum.Pointen er at lave visarun til de nærliggende lande for at få nogle flere oplevelser. 2-Skal jeg kun købe billeter med varighed max 30dage. Og derefter ved hvemrejse købe en returbillet. Det er spørgsmålet jeg har snakket med Thaiembasy herhjemme. Hej Danbusk, 1- Ja, du kan købe en 3mnd billet, hvor du får den første hjemmerejse til fx.30 dage efter din udrejse fra DK. 2- NEJ, som regel er de fleste 30 dages billetter med faste ud/hjemrejsedatoer. Ved indkøb af billet nr 1 som er lidt dyrere(400-800kr afhængigt af perioden) , kan du ændre hjemrejsedatoen og fx. rejse til Vietnam-Singapore eller Kina), for derefter at rejse tilbage til DK, HUSK at få ændret hjemrejsedatoen i TH. inden de 30 dage er udløbet. Personligt vil jeg foretrække at købe et 3mnd billet og få et 60 dage visum til 175kr. Spørg lige på den thailandske ambassade om de 60 dage skal være sammenhængende eller om du kunne fx. bruge 35 dage i TH. derefter rejse til Vietnam- Laos og Cambodia i 20 dage for at bruge de sidste 25 dage i TH. inden hjemrejse til DK. M.v.h., M. Rasmussen ![]() P.S.: En enkelt "returbillet" BKK-CPH vil koste dig næsten det samme som en returbillet CPH-BKK-CPH. Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 29/10-2006 17:25
|
På ambasaden vil de have at man stiller op med en returbillet. Hvad gør man hvis man har en returbillet afgang 1/12 hjem 1/4 og de siger nej til et 6måneder visum. Vi skal 3personer afsted mig min kone(thai) og min bror som skal giftes når vi kommer til Thailand. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/10-2006 18:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
1) Når du søger visum skal du vedlægge kopi af rejseplan eller billet. Billetten skal have gyldighed inden for varigheden af det ønskede visum. 2) For at få et 6 måneders visum, skal du have en pokkers god grund, evt. forretninger eller andet der gør at du SKAL være der i en længere periode. 3) Du kan IKKE søge visum uden en returbillet 4) Som regel beder de dig ikke om at se din billet i lufthavnen i Thailand, med mindre du har udfyldt dine "visum" papire (som du får i flyet) suspekt... 5) Der er intet problem i et KØBE en 1, 3, 6 eller 12 måneders billet - Flyselskaberne tager sig IKKE af problemet med evt. visum - De sælger bare billetten. Book den til når du reelt skal hjem, og ændre hjemrejsedatoen derefter, hvis du ikke får dit ønskede visum. Det er godt nok lidt dyrt at "gamle" på om du får visum til det, så undersøg mulighederne først - Om du KAN få det ønskede visum. De er ikke længere end et telefonopkald væk... Redigeret af Locturian d. 29/10-2006 18:48 |
|
|
|
| Thongthai |
Lagt på d. 29/10-2006 19:03
|
Jeg gir ambasaden et ring imorgen. Mange tak. Ps jeg kan huske du havde problemer tilbage i januar pga din alder med hensyn til at bringe din kone/kæreste herop. Du er siden flyttet til Hua HIN. Jeg var i Hua Hin I september en uge. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 29/10-2006 19:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Alle ting flasker sig, hvis man har lidt vilje Hun har været i Danmark 2 gange, og skal med igen til jul...Hua Hin er en dejlig by
|
|
|
|
|
Lagt på d. 29/10-2006 20:29
|
|
Der er mange ukorrekte oplysninger her på dansk-thai, synes jeg. Jeg købte for nylig en enkeltbillet København - Bangkok. Efterfølgende har jeg på konsulatet i Hvide Sande fået et dobbelt turistvisum uden problemer. Så man kan altså godt få et visum uden returbillet, et andet spørgsmål er så, om Thai Airways kan afvise passagerer i Kastrup med begrundelsen: ingen returbillet. Jeg ved det ikke, men finder ud af det i næste uge. Som en ekstra sikkerhed medbringer jeg en reservation vedr. en billet ud af Thailand indenfor de første to måneder, mit 1. visum dækker, den reservation afbestiller jeg, så snart jeg lander. Men, det er nok nemmere at få et visum i Hvide Sande end i Hellerup. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/10-2006 22:53
|
|
det var mig der skrev det med one way og thai airways, det var det jeg telefonisk fik at vide. jeg har lavet visa run ud og ind af thailand massere af gange, og er aldrig blevet bedt om at vise en returbillet. ![]() når du køber din flybillet så sikre dig at det er en du kan refundere, flyv derefter til thailand og sælg returen ved ankomst. det burde værre billigere end en one way. jeg så for nogle dage siden, nogle billetter med thai, 3 eller 4 dage i thailand og retur for ca. 4300, det er sikkert omkring det samme som en one way. men du skal vel hjem igen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 30/10-2006 01:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
hn skrev: Så man kan altså godt få et visum uden returbillet, et andet spørgsmål er så, om Thai Airways kan afvise passagerer i Kastrup med begrundelsen: ingen returbillet. Det kan man så absolut! Idet hjemtransporten vil foregå på deres bekostning hvis du afvises i Suvarnabumi, hvorved det således er i deres egen interesse at sikre sig at passagerer holder "proof of onward travel". Har dog aldrig selv været ude for at de ville checke dette i Kastrup, var afsted så sent som for 10 dage siden med thai, også med enkelt-billet. mvh rinpoche |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 30/10-2006 01:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
For ca. 4 md. siden skulle 3 af mine venner til TH, de havde købt en enkelt billet og blev afvist i Kastrup, de måtte så hurtigt købe en billet der hed Bkk-China så de kunne komme til TH, efterfølgende fik de så refunderet billeterne Bkk-China. Suk.............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

..
Hun har været i Danmark 2 gange, og skal med igen til jul...