Se indlæg|
Arbejdstilladelse og skat
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/05-2006 11:06
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hej Jeg flytter her i starten af juni til Hua Hin - Gerne for en meget lang periode. Jeg vil gerne arbejde for min danske arbejdsgiver dernede, så min indtægt er sikret. Det jeg gerne vil vide er, om jeg skal opnå arbejdstilladelse til dette i Thailand? Og hvis ja, hvilke krav er der omkring det? Og gælder det kun hvis man arbejder for en Thailandsk virksomhed, eller også hvis det er en dansk? Jeg vil også gerne vide hvilke visaformer jeg kan opnå dernede hvis jeg får denne arbejdstilladelse. Ydermere hvordan registrerer man sig til at betale skat dernede? Ja, mit mål er fast, jeg skal derned. Lejligheden er opsagt så nu flytter jeg ![]() Vil gerne om links osv kan holdes på et minimum da jeg i forvejen er forvirret nok uden en masse nye lov-tekster :-) |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 16/05-2006 11:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Sørg for at telefon/inet linierne er iorden før du flytter ind. De er ikke lige så hurtige som i Dk til at sætte dennslags op. Det er ihvertfald hvad folk har beskrevet her på forummet. Held og lykke ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/05-2006 11:44
|
|
Er klar over det, har også sat konen til værks
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/05-2006 12:49
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Du skal have arbejdstilladelse for at kunne betale skat, og du skal arbejde for et lokalt registreret corporation/company limited eller public company limited for at kunne få arbejdstilladelse, bortset fra hvis du er journalist eller missionær. Du kan udvide et business visa fra tre mdr. til 12 mdr., hvis virksomheden opfylder visse krav, som fx x antal Thai-ansatte og min. 2 mil. ejenkapital. Men du kan også forsøge et 1 år multiply visum fra Hvide Sande, hvor du så skal på visa run hver tredje måned. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/05-2006 12:58
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Locturian som hovedregel må du overhovedet ikke arbejde i Thailand dersom du ikke har en arbejdstilladelse. Det er så ligemeget om du får penge for det eller ej. For at kunne få en arbejdstilladelse skal du være ansat ved en her registreret virksomhed der kan godtgøre at du er i besiddelse af kvalifikationer og viden som ellers ikke er tilgængelig i Thailand. Dernæst skal virksomheden have en registreret kapital i en størrelsesorden der berettiger til at ansætte udlændinge. En af de der ved mest om disse ting er Robert Kronberg som arbejder med den slags ting dagligt og jeg vil anbefale dig at søge råd og vejledning gennem ham for at undgå alt for mange problemer. Med venlig hilsen Clyde. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/05-2006 13:07
|
|
Hvad er mine muligheder så?
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/05-2006 13:21
|
|
Jeg mener, jeg arbejder jo for en dansk arbejdsgiver...
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/05-2006 13:56
|
Locturian. Hvilke muligheder der er kan jeg ikke svare på sådan umiddelbart, men som sagt prøv at snakke med Robert om det. Det kan være han kan finde en tilfredsstillende løsning.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 16/05-2006 14:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hvis du skal ringes op på et dansk telefonummer så kan det være en boks fra Telefin ville være en løsning? "Telefin er en dansk udbyder af IP-telefoni, eller bredbåndstelefoni som det populært kaldes. Telefin er en såkaldt Plug'n'Talk løsning, dvs. såsnart du modtager din prækonfigurerede adapter er du igang! ... - Du vælger selv dit telefon nummer eller får overflyttet dit eksisterende (virker som ethvert andet dansk fastnetnummer) ... - Din computer behøver ikke være tændt, for at du kan foretage eller modtage opkald! - Dit nummer følger din telefon, dvs. du kan sætte den til alle steder, hvor der er bredbåndsopkobling! (også i udlandet eller via trådløs!) " Jeg har ikke selv prøvet det, men det lyder ret fleksibelt. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 16/05-2006 15:20
|
En normal rejseforsikring gælder heller ikke hvis du arbejder på ferien. |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 16/05-2006 15:23
|
Hvad med en journalist/forfatter der arbejder for et ikke-thai firma. Eller bare generel freelance arbejde. Kan man ikke få arbejdstiladelse til det ? |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 16/05-2006 21:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
det er vel lidt det samme i hele verden.. man kan som thai jo heller ikke bare få arbejdstilladelse i danmark fordi man ønsker at bo her, og så iøvrigt udfører at stykke arbejde for en thailandsk virksomhed over nettet?? det ville i de fleste lande også kræve en opholdstilladelse... skulle man uddele opholdstilladelser til alle der bare ønskede at arbejde via nettet. det er da selvfølgelig rart at kunne sidde et hvilket som helst sted på kloden og udføre et job.. men tror ikke den går.. udover det ville det sikkert kræve at dit firma i dk havde en filial i Th. hvorfra de kunne udbetale dig løn hvis du skal udenom dobbeltbeskatningen, det er noget med hvor de har deres hovedsæde... men lad os høre hvad der sker i dit tilfælde.. fedt at du tager springet LOC.. bare det var mig der kunne det nu... men måske snart :-)
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/05-2006 22:19
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Du kan da bare bo dernede og arbejde i jeres lejlighed Det er der ingen som kan se,og så drøne ud hver 3 måned og få fornyet dit visum bamsen |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/05-2006 04:22
|
Hej, Det er efterhånden meget vanskeligt at få et nyt 3. mdr. vium under et visa run. De fleste visa runners må nu nøjes med et en måneds indrejsestempel. Alternativet er, hvis man kan få et 1 års multiply visa, hvor man skal rejse ud, hver 3. måned. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 17/05-2006 05:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
I Singapore kan du altid få et 3 mdr. turist visum GRATIS (ingen visagebyr !!) det tager to dage, man SKAL indlevere sit pas den første dag om formiddagen og hente det næste dag om EFTERMIDDAGEN, det er meget let.....jeg ved ikke om man også kan med NON/b visum dem har jeg ikke prøvet at få der endnu, men turist visum virker formiddablet ! Man kan i øvrigt ringe til ambasaderne i forvejen og spørge hvad de kan lave for en, det gjorde jeg, da jeg skulle have et turist visum, jeg havde valget mellem Kualor Lumpur, Singapore, og hong kong, men Singapore er KLART de nemmeste at arbejde sammen med !! og så koster det ikke så meget at flyve til singapore for tiden, vi har jo AirAsia til en 6-8000 Baht (højest) for en retur, og Tiger Air hvor man kan være rigtigt heldig og få en billet til 25 Baht (plus afgifter/skat) Phenom Penh i Cambodja har jeg også gode erfaringer med, bare man har $$ kan alt fixes på den Thailandske ambasade derovre !! double entry turist visa koster 30 ell. 50 $ alt inkl. ( tager to til tre dage).... Men som Robert skriver vil man være sikret et år af gangen kan man få (hvis man er heldig !!) et års visa, hvor man skal ud hver 3. måned, men det kan så vidt jeg ved være enormt svært at få omend umuligt :-( Med Venlig Hilsen Martin Kaiser-Nielsen Tuk Tours - Thailand |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 17/05-2006 06:48
|
udover det ville det sikkert kræve at dit firma i dk havde en filial i Th. hvorfra de kunne udbetale dig løn hvis du skal udenom dobbeltbeskatningen, det er noget med hvor de har deres hovedsæde... men Det er ikke muligt at oprette en filial af en Dansk virksomhed i Thailand. Der skal oprettes en helt ny Thailandsk virksomhed der saa kan vaere ejet 49% af den Danske virksomhed. Saa langt tror jeg ikke der er nogen der gaar dor at en medarbejder kan sidde her ude og arbejde. Dobbeltbeskatningsaftalen har inten at goere med hvor hovedkontoret er men hvor pengene tjenes. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/05-2006 08:19
|
Hej, Der udstedes 1 år multiply flere steder (men absolut ikke alle), især hvis man kan fremvise såkaldte sponsorship documents. /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 17/05-2006 08:20 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 17/05-2006 08:21
|
|
du har ret clyde, det var det jeg mente/tænkte. "Dobbeltbeskatningsaftalen har inten at goere med hvor hovedkontoret er men hvor pengene tjenes." ..det har det så i mit tilfælde.. artikel 15 stk. 4.. man har simpelthen udover at kunne bruge stk. 3 valgt at benævne firmaet i stk. 4 så man er garderet.. smart.. man bruger også termen : hjemmehørende.. mener jeg fik det forklaret således: at så længe man ikke har arbejds og opholds tilladelse i den anden kontraherende stat, er man hjemmehørende i Dk uanset man har flyttet sin adresse, hvad angår skat, på arbejde udført for en dansk virksomhed, og virksomheden skal jo ved revision opgive alle lønudbetalinger i Dk, og får Skat så opsnappet de info de har brug for osv... hvis man snakker pension findes der vist kun en mulighed for at slippe skat i Dk, hvis man har bosat sig i TH.. men dentror jeg ikke skal nævnes her i åbent forum ![]() omne ignotum pro magnifico
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 17/05-2006 08:24
|
|
men hvordan hænger det så sammen hvis man er gift Thai, Robert.. er der så stadig de samme regler for opholdstilladelsen?? er der ikke noget med at man som i USA kan få det hvis man kommer med en hvis mængde penge... ikke bestikkelse , du ved hvad jeg mener tror jeg...
omne ignotum pro magnifico
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 17/05-2006 10:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hvis man er lovformeligt gift med en thailandsk statsborger, kan man få et "Marriage Visa", men se teksten her: 'Marriage' Visa There is actually no such thing as a 'marriage visa' in Thailand. Foreign nationals who are married to Thai citizens are entitled to apply for an 'O' Class Dependent's Visa. Applicants must be able to prove that they have either B400,000 deposited in a Thai bank account, or have a guaranteed monthly income of B40,000, or a combination of the two, so that your total income is equal to or greater than B400,000 per annum. Peter
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.