Se indlæg|
Tage kørekort til Scooter/knallert i Thailand...
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/05-2006 18:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hejsa - er der nogen der kender reglerne for at erhverve sig et kørekort til scooter/knallert i Thailand , tænker på når vores hus dernede er færdigt vil jeg have mig en scooter/knallert at "tøffe" rundt på....., men dem kan man jo ik køre på uden kørekort til dem vel? Jeg har herhjemme kun kort til alm personbil.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 08/05-2006 19:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Tjae, eller du kan leve med de der 100bath man får i bøde hvis man bliver stoppet?
|
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/05-2006 19:29
|
|
Locturian skrev: Tjae, eller du kan leve med de der 100bath man får i bøde hvis man bliver stoppet? Hmm - koster det ik mere at blive stoppet uden kort til sådan een dernede...? Ja så er det da værd at overveje...... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/05-2006 19:50
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg har aldrig benyttet andet end mit pas som kørekort... Det internationale kørekort er en joke, som jeg kun troede på det første år. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/05-2006 20:01
|
|
robertkronberg skrev: Hej, Jeg har aldrig benyttet andet end mit pas som kørekort... Det internationale kørekort er en joke, som jeg kun troede på det første år. /Robert Hej Robert Vil det sige at man faktisk sagtens kan købe en scooter dernede - det er vel 125ccm går jeg ud fra og så bare køre derudaf , og bliver man stoppet som "farrang" , får man bare en lav bøde og kan derved køre videre eller hvad.....? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 08/05-2006 20:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Jeg er blevet stoppet én gang - Og det var uden hjelm og uden kort. 100 Bath for hjelm 100 Bath for manglende kort -------------------------------- 200 Bath i bøde Kan godt være jeg slap billigere fordi at min kone var med, ved det ikke...
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 09/05-2006 02:11
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej pdrhan. Det koster ca 500 Baht af faa et koerekort og kan godt betale sig. Alle de historier om pass og smaa boeder er rigtige men umoralske. Jeg mener at vide du skal have en arbejdstilladelse eller en gyldig opholdstilladelse for at kunne tage et koerekort her i Thailand. Taenk hvis det var en udlaending der koerte uden koerekort i Danmark. Clyde. Redigeret af clydehaumann d. 09/05-2006 03:21 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/05-2006 04:27
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Man kan også sige det sådan, at du er ilde stedt, hvis du bliver involveret i et uheld, og du har en forsikring, men intet førebevis, for så vil forsikringen formentlig ikke dække alligevel. /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 09/05-2006 04:28 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 09/05-2006 11:33
|
|
OK Men nogen der ved om man på alm turistvisum af 30dages varighed kan få lov at tage et scooter kørekort dernede.....?
![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 09/05-2006 14:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Her paa Phuket koster det 300,- Bath ikke at have sit kort paa sig. (det danske koerekort til bil/mc er fint) At have glemt at tage hjelmen paa koster ogsaa 300,/ Bath. (kun den der koerer behoever at have hjeml paa) Ioevrigt staar politiet altid de samme steder, og de er aldrig ude i regnvejr. Noget andet sjovt er at man kan transportere alt hvad man vil paa sin motorbike, man kan koere i den modsatte retning og man kan koere lige saa hurtigt man vil. Alt mens politiet ser paa det, og uden at de stopper dig. Bare husk hjelm og dansk koerekort, saa kan du goere hvad du vil. Saa...ja...det er lidt af et cirkus... |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 09/05-2006 15:55
|
|
Ok - takker - hvis nu jeg har DK kørekort med - det er kun alm til bil , ikke til MC , hvordan stiller de sig så??
![]() |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 16/05-2006 11:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
pdrhan skrev: Ok - takker - hvis nu jeg har DK kørekort med - det er kun alm til bil , ikke til MC , hvordan stiller de sig så?? Selv har jeg igennem de sidste år kørt bil og Mc i Thailand på mit danske førerbevis uden problemer. De gange jeg har været stoppet i en kontrol, glor betjentene længe og nysgerrigt på mit danske førerbevis hvor efter de høfligt gør honnør, og lader mig køre videre. Det til trods for jeg ikke har førerbevis til Mc. Men husk henholdsvis sele og styrthjelm – ellers kommer du til at betale til betjentenes private ”kaffekasse” for sådan én har de allesammen. Hilsen Rasmus |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 16/05-2006 11:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Jeg læste mig til at man skal have et internationalt kørekort for at køre bil og scooter i Thailand. Så det fik jeg på motorkontoret for 25 kr såvidt jeg husker. Det gælder et år. JEg har dog aldrig vist det til politi eller udlejer i Thailand. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/05-2006 12:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hvad man skal vide inden man lejer: Venstre kørsel i Thailand Internationalt eller EU kørekort Passet deponeres under udlejning Dette er hvad Wild Kingdom Tours skriver paa deres hjemmeside.. http://www.wildki...e%20dk.htm Suk.............
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 16/05-2006 12:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hejsa Den med Eu kørekortet holder ikke, ganske vist er der mange der siger ok til det, men lovligt er det IKKE ! Passet kan man som regel slippe med hvis man lægger en kopi af sit pas og/eller et dispositum.... kan være at politiet(mafiaen) (kan sku ikke lade være når man ved hvor meget man kan slippe afsted fra på Phuket) har andre regler på Phuket, men såen er det her i Hua Hin, og andre steder jeg har lejet motorcykel...... LAD være med at købe de her internationale kørekort til 100 Baht man kan købe bl.a. i Pattaya, Bangkok, Hua Hin og Phuket de er falske og holder heller ikke lovligt, politiet æder dem sikkert, men sker der en ulykke dækker din forsikring IKKE !!! Det eneste sikre der virker er et internationalt kørekort til motorcykel eller et Thaikørekort som man kan få hvis man har arbejdstilladelse, alt andet holder ikke lovligt !! Hilsen Martin Kaiser-Nielsen Tuk Tours - Thailand p.s. dermed ikke sagt at du ikke kan køre på motorcykel, men du er ikke dækket af en forsikring !! |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 16/05-2006 15:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Påstår du at man automatisk har en forsikring hvis man har internationalt kørekort. Eller at en købt forsikring ikke gælder hvis de finder ud af at man ikke har ninternationalt kørekort ? Kan du iøvrigt svare på om internationalt kørekort gælder til mc i Thailand ? |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 16/05-2006 17:24
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Forsikringen gaeldfer ikke hvis man ikke har et gyldigt foerebevis. Altsaa koerer du i Thailand skal du enten have et Thai foerebevis eller et internationalt.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 16/05-2006 21:36
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Du får nøjagtig de samme stempler i det internationale kørekort som du har i dit danske. Så hvis du ikke har kørekort til mc i Danmark, så har du heller ikke i Thailand. John john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 17/05-2006 01:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Til det med Thai koerekort, om reglerne er lavet om for nylig ved jeg ikke, men ellers skulle man 3 aar i traek forny den for at faa en der gaelder laengere, men da jeg fik fornyet fornylig spurgte den rare dame om ikke jeg hellere ville have en for 5 aar.. le-si |
|
|
|
| lumbye |
Lagt på d. 17/05-2006 04:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Jeg tog Thaikørekort til mc for ca. 5 år siden, da jeg ikke har kørekort i Danmark, ville forsikringen ikke dække hvis man var ude for et uheld. Jeg har et Non immigrant-O visum, og med det kan man tage kortet. Jeg fik ca. 20 minutter til at læse til teoriprøven, som var 20 sporgsmål med 4 svarmuligheder. Derefter en lille køreprøve. De første par år gjaldt kortet 1 år, men nu har jeg et der gælder 5 år Per |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.