Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Købe briller i Thailand
|
|
| John |
Lagt på d. 29/03-2017 16:07
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Jeg vil gerne høre om jeres mening om at lavet briller i Thailand, der er jo en del penge at spare. Jeg har hørt fra en dansk optiker at de "glas" de fremstiller af i Thailand ikke har samme tæthed som de der bruges i Danmark, så selv om de har samme styrke så ser man dårligere med dem, hvad er jeres erfaring? john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 29/03-2017 16:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Det er fis (brødnid). Har jævnligt fået lavet briller og solbriller med glidende overgang siden 2003 og kvaliteten er fremragende. Mange optikere bruger f.eks. Hoya linser som er top-klasse og priserne er langt billigere end i Danmark.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 29/03-2017 17:28
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Hel enig JC, jeg får altid mine briller med læsefelt lavet i Thailand - bruger TOP Charoen OpTICAL, de findes overalt. Tjente til billetten sidste gang (eller sparede). Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 29/03-2017 17:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Jeg kan kun give jc ret. De seneste tre gange jeg har købt nye briller, har jeg gjort det i Thailand, og hver gang har jeg været tilfreds. Aldrig har kvaliteten været dårligere end ved dem jeg før i tiden købte i Danmark. Til gengæld er prisen meget lavere. |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 29/03-2017 17:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Jeg tror at de sidste jeg købte med glidende overgang kostede 12000 b |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/03-2017 18:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Også jeg er enig med JC. Fruen bruger briller og som i Danmark kan man købe glas i mange forskellige kvaliteter. Der vi købte (trendy shop i Bang Saen), fortalte de at glasset var fremstillet i Japan. |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 29/03-2017 23:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Fint tilfreds med dem jeg købte sidste år. 14000 glidende overgang og solbrille. Valgte et af de dyrer stel. Tænder og briller får jeg lavet derude der er en hel del sparet. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/03-2017 06:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
John skrev: Hej Jeg vil gerne høre om jeres mening om at lavet briller i Thailand, der er jo en del penge at spare. Jeg har hørt fra en dansk optiker at de "glas" de fremstiller af i Thailand ikke har samme tæthed som de der bruges i Danmark, så selv om de har samme styrke så ser man dårligere med dem, hvad er jeres erfaring? Jeg kan ikke udtale mig om sammenligning mellem DK og Thailand. De linser/glas man faar er fremstillet i udlandet saa som Hoya, Nikon, Varilux/Essilor dog er det muligt at Nikon linser fremstilles i Thailand men saa er der japansk kvalitets kontrol paa. Jeg fik 2 nye glas for et par maaneder siden af maerket Varilux/Essilor (progressive) plus med transitions (solbriller). Glassene kostede THB 8,000.- og ekstra THB 2,000.- for transitions. Stellet havde jeg i forvejen. Man skal vaere opmaerksom paa at man boer forhandle om prisen. Man bliver praesenteret et katalog med glas af diverse maerker og priser. De priser der vises i kataloget er listepriser fra leverandoeren og dem kan man forhandle om. De glas jeg koebte havde en listepris paa THB 16,000.- og jeg fik dem for halvdelen. Jeg har ikke haft noget at klage over kvaliteten af glas koebt i Thailand. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 30/03-2017 07:28
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Tja jeg fik lavet briller først hos luis nielsen så i thailand, jeg bruger dem ikke mere da jeg ser bedre med de briller jeg købte til 100 baht.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 30/03-2017 12:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
En af de ting, der imponerer mig i Thailand, er netop briller. Ikke kun på grund af prisen, men i høj grad på grund af leveringstiden. I Danmark skal du normalt vente i 7-14 dage på dine nye briller, men i Thailand kan du gå ind i en butik kl. 8 om aftenen og så hente dine nye briller næste eftermiddag. Her kunne de danske optikere tage ved lære.
|
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 30/03-2017 16:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Thailand/Phuket er ikke billigere mere. Har købt i Patong i 2005, det var billigt i forhold til de briller jeg havde. (jeg var lige begyndt at skulle bruge læsebriller) Har købt briller 2 gange på Kata beach, ok kvalitet, men kan købe dem billigere hos Louis Nielsen, hvor jeg har mit linse abonnement. Jeg har ikke nogen økonomiske interesser i Louis Nielsen
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 30/03-2017 19:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Måske bedre du skrev Phuket/Thailand, for alt er hamrende dyrt dernede nu. I Bangkok kan der købes godt og billigt ind, også briller.. |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 30/03-2017 19:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Jeg forstår din pointe JohnBKK. Men mon ikke de fleste forstod meningen i mit indlæg? Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 30/03-2017 19:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Juli 2016 spurgte vi på briller med glidende overgang og automatisk farveskift. Pris i AoNang ca 10.000 som han sagde i TopCharon kom det lidt an på stel og glas. Spurgte i Krabi hos samme kæde pris ca. 50.000 med super glas og glidende overgang og farve skift. Priser blev vis i et katalog,men vi kunne få 10% hvis vi købte her og nu. Takkede pænt nej tak, så blev rabatten til 15%. Vi ventede til vi kom hjem, og besøgte Louis Nielsen og fik et par til ca. 3.800,- incl. rabat. Kim
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 30/03-2017 20:01
|
|
Top Charoen skal man være ret OBS på, mildt sagt.. http://www.thaivi...stay-away/ |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 30/03-2017 21:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg har fået lavet briller i Bangkok de sidste 15 år, billigt og super godt.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 31/03-2017 03:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
min gamle brillemand var lukket flyttet så prøvede også at vende tilbage til Top Charoen spurte til pris på samme glas som i mine nuværende glidende overgang og solbrille .....hun var flik og fortalte der var 20 procent og endte op med en pris på 32.000 for glassende alene ( du skulle ha gået til Luis Nielsen ) takkede pænt nej de gamle glas var købt for 12.000 . |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 31/03-2017 07:12
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
handy skrev: min gamle brillemand var lukket flyttet så prøvede også at vende tilbage til Top Charoen spurte til pris på samme glas som i mine nuværende glidende overgang og solbrille .....hun var flik og fortalte der var 20 procent og endte op med en pris på 32.000 for glassende alene ( du skulle ha gået til Luis Nielsen ) takkede pænt nej de gamle glas var købt for 12.000 . Jeg koebte mine i Optic Square, MegaBangna til THB 8,000.- (50% reduktion) plus THB 2,000 for solbrille. En af mine naboer havde handlet der foer saa jeg var forberedt paa at snakke priser. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 31/03-2017 09:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Jeg har fået laver briller i Thailand de sidste 14 år, kvalitetet er ok, men prisen svinger voldsomt. Beautilul optic vil have 25000 for et par briller med glidende overgant, de såkaldte progressive glas. jeg fand en anden butik nede i en kælder i et kombineret hotel og shopping center, der fik jeg de samme briller for 6000 baht, 4000 for glassene og 2000 for stellet, så jeg ved hvor jeg skal lave briller næste gang. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 31/03-2017 13:15
|
|
Jeg betalte 2700 THB for et udmærket stel med minus 1,50 glas tilbage i 2006, hos en optiker i BigC. De gik i stykker for et par år siden, og så fandt jeg et par briller til 79 THB hos en gadesælger, samme styrke, dem bruger jeg stadig.. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.