Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Børne boksning i Thailand
|
|
| click |
Lagt på d. 28/02-2017 03:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
I Thailand bokser børn ned til 3-4 år for penge Op til 300.000 thailandske børn sætter helbredet på spil i boksekampe, hvor der bliver væddet om store beløb. http://www.dr.dk/...-aar-penge Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/02-2017 03:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
- Forskerne har fundet ud af, at hvis man dyrker thaiboksning over en femårig periode, så mister man 10 procentpoint af ens intelligenskvotient, fortæller Søren Bendixen. Uha en katastrofe. ![]() Alt i mens børn i vesten i stigende grad bliver pascificeret og asociale af tablets, tv og handlingsløse forældre - ja så vil jeg da foretrække at sønnikke bokser og tjener penge, fremfor det jeg ser ske her i andedammen, for det er da til at krumme tæer over. ![]() Endnu engang en spytslikker journalist på betalt ferie. Redigeret af GAMBIT d. 28/02-2017 03:53 Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 28/02-2017 07:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Så er det måske derfor, at jeg er udfordret på intelligensen.. Jeg har dyrket muay thai i over 30 år. De sidste par år dog som træner http://www.kalund...aythai.dk/ |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 28/02-2017 08:17
|
|
Faldt over denne artikel som passer godt til min opfattelse af dansk/vestlig forældre ynkelighed; "Curling forældre" http://jyllands-p...-boernene/ Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/02-2017 18:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har ligesom på fornemmelsen, at du ikke selv er en forælder, Gambit![]() Jeg kender udmærket fænomenet. Min svogers drenge var ikke ret store, inden de skulle ud at løbe barfodet i den Esan`ske udørk, inden de fik morgenmad. Min svoger spillede på deres resultat, og en enkelt gang kom han til mig for penge, da den ældste, Bia tabte. Det gjorde han så ikke igen. "Nu skal du lige høre noget her fra mig, din lille pissevisker, hvad faen udsætter du dine små børn for"? Min svoger, Buddi ville ikke lide noget tab ved at miste 10 procent af sit "intellekt" Hans IQ ligger på den forkerte side af et enkelt ciffer. Men, med hans drenge er det en anden sag. De er kloge, smarte, vidensbegærlige. Og jeg ønsker for dem, at de får den bedste fremtid. Og dette inkluderer ikke at blive sparket i hovedet i en boksering som børn. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 28/02-2017 20:19
|
|
Jeg er enig. Sport er godt for børn. - Også muay thai. Men ikke fuldkontakt. Det er så den træningsmæssige side af sagen. -meget værre er det ar pålægge børn en byrde for forældrenes trang til nemme penge. Det italesættes, at det er mad, som pengene går til. Men det er nok nærmere Honda, lao kao og en villig yngre veninde i byen, der trækker familiefaderen.. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/03-2017 14:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Uha, hvor har du ret.. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 01/03-2017 14:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Uha, hvor har du ret.. Jeg støtter op sport er godt men man skal jo ikke blive skadet og slet ikke som lille min søn på 5 år elsker da en lille hygge kamp med sin far men jeg kunne da aldrig finde på at lade ham stille op nogen andre steder. Det lader vi GAMBIT om men måske han trækker sig før det bliver aktuelt
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 02/03-2017 00:44
|
|
Rinpoche:Jeg har ligesom på fornemmelsen, at du ikke selv er en forælder, GambitSmile Ikke endnu men, men meget snart Og det bliver ikke et curlingbarn.Sudsakhon:Jeg er enig. Sport er godt for børn. - Også muay thai. Men ikke fuldkontakt. Og det er jeg også enig i, jeg har selv en baggrund indenfor boksning - så det vil da kun glæde mig hvis han finder sig godt med hård træning og teknisk boksekundskab. Det er så den træningsmæssige side af sagen Click:Det lader vi GAMBIT om men måske han trækker sig før det bliver aktueltGrin Den ligger lige til højrebenet at fyre en mor-joke af hvem jeg trækker mig ud af, før det bliver aktuelt, men det vil jeg undlade
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 02/03-2017 09:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Thai boksning er IKKE en sport. ja ja hyl så bare. Men det er rå beskidt slås kamp i værste stil. Og findes kun fordi idioterne kan tjene penge på det. At ødelægge sit barn for det, er virkelig psykotisk. Jo jeg kender det meget godt... svigerfar har bokset i en del år og han har vel ca 30 - 40 % hjerne tilbage. Eller sagt på en anden måde, han er voldsom skadet af det.. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 02/03-2017 10:31
|
|
Lek,er den holdning ikke lidt unuanceret? At man ikke bryder sig om en sport er fair nok. Jeg f.eks. bryder mig overhovedet ikke om boldspil,hvor især fodbold er særligt uinteressant. Men de argumenter,som du støtter din holdning på har vel ret beset intet med muay thai at gøre.. At din svigerfar ikke har mange brikker at rykke med er vel næppe et statistisk validt argument. Jeg har bokset i over 30 år og da jeg ikke har de symptomer, falder din tese. Ydermere kender jeg en anden,som også har bokset på eliteplan,som også er advokat,hvilket må modbevise alt dette grundigt.. ![]() De forhold,som du nævner omkring børn,er reelle nok. Men er det ikke en anden diskussion,som intet har med sporten at gøre |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 03/03-2017 12:49
|
Jamen ved da godt dem som går ind for rå beskidt vold, vil jo forsvare det.... men så se dog udsendelsen og hør hvad de siger.. 60% bliver lukket ud i samfundet som volds psykopater.. ja ja det kan sikkert grad bøjes, men noget er der jo om snakken. Jeg så godt der var en Dansk psykopat med i udsendelsen. bor ovre i Ubon. hallooooooooooooooooo han havde mange volds domme med sig og valgte Thailand for her kan han få penge for hans syge adfærd. |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 03/03-2017 13:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 325 |
Som udgangspunkt kan jeg ikke se problemet i børn som dyrker kampsport el. anden sport for den sags skyld. Jeg gik selv til kampsport som barn og gør det stadigvæk. Og der er masser af sports som kan belaste hjernen eller for den sags skyld andre skader. Overdreven brug af ipad giver også varige men hos nogle. Hovedstød i fodbold har før været under lup osv. Omvendt er der også mange gavnlige fordele ved at dyrke sport fra barndommen. Problemet er nærmere den manglende beskyttelse, både til træning og kamp. Ting som der af forskellige årsager ikke er udbredt mange steder i asien. Jeg tager dog afstand fra de forældrer der straffer deres børn efter nederlag el. som beholder evt. præmiepenge og bruger dem til kortspil og whiskey istedet for fx opsparing til barnet. Men det skal komme fra thaierne selv, og ikke nogle moralske forargede faranger. Det er en kulturinstitution i Thailand, nøjagtigt som tyrefægtning i Spanien. Men regeringen og de forskellige bokseforbund burde komme på banen med nogle bedre retningslinier for børn og unge i kampsporten. Ud over brug af beskyttelse, kan regler sammensættes så man fx først må sparke i hovedet/albue til hovedet efter en vis alder hvis dette ikke allerede er tilfældet. At sige at udøvere af kampsport er/bliver voldspsykopater er noget af et postulat. Mine erfaringer har lært mig at dem som mestre en kampsport er de mindst voldelige. De hviler mere i sig selv, har ikke brug for selvhævdelse, kender deres egne styrker og svagheder, kontrollere deres temperament, bliver ikke provokeret m.m. A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 03/03-2017 13:27
|
the horror... Jeg har set udsendelsen,,, hvad du tydeligvis ik har. eller du er en af dem der påstår alle kloge er dumme... og hyl sa bare endnu mere... thai bokning er ikke sport.. det er ren rå vold af værste slags... der er jo regler ud over at ødelægge modstanderen... hvis voksne mennesker vælger det lort, så fred være med det... men forældre der sender deres børn ud i armod.. er kugle skøre. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/03-2017 13:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
El_Hollow skrev: "Det er en kulturinstitution i Thailand, nøjagtigt som tyrefægtning i Spanien" Så er der al mulig grund til at forbyde den "sport" når du sammenligner det med tyrefægtning, som er det værste dyrplageri der ikke hører hjemme i en moderne og udviklet del af Europa. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/03-2017 14:12
|
|
Om man er imod kampsport generelt set, er jo en personlig stillingtagen, der ikke kan diskuteres. Men der er så ret meget sport, der må fravælges. Alt fra fægtning over skydning af alle arter til samtlige kampsportsgrene.. Læg hertil rugby og amerikansk fodbold. Så er det jo dressur tilbage, der dog er en pine for både det tvangsindlagte dyr og det mandlige publikum, der hellere vil se en boksekamp end en hest, som går morsomt. Ja, for fodbold kan du jo afskrive, da de værste voldspsykopater findes her. Ikke spillerne, de kaster sig vrælende i græsset, bare deres shorts snittes. Men det er nærmere reglen end undtagelsen, at fodboldkampe skal behandles som borgerkrige.. Det har man endnu til gode at se efter de fleste andre sportsgrene. I øvrigt er der i Muay thai, som alle andre internationale idrætsforbund klare regler for især børns deltagelse. Men som med så meget andet, gør thaierne som de plejer.. Der er også trafikregler i Thailand, som stort set er på niveau med og identiske med vores. Det mangler thaierne så lige at rette op på, ude på vejene.. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/03-2017 14:24
|
|
Ja, de gør da lige hvad der passer dem, og kreperer jo også af alt mulig dårskab allevegne, fjolserne. Jeg er ikke imod en kampsport som Aikido, den indeholder en filosofi der er sober og ærefuld.. https://en.wikipe...iki/Aikido Sjovt nok har jeg da som dreng forsøgt boksning og fodbold, men de passede ikke til mit milde, godmodige sind, så det blev sejlsport, badminton og bordtennis istedet! ![]() |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 03/03-2017 16:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
JohnBKK skrev: El_Hollow skrev: "Det er en kulturinstitution i Thailand, nøjagtigt som tyrefægtning i Spanien" Så er der al mulig grund til at forbyde den "sport" når du sammenligner det med tyrefægtning, som er det værste dyrplageri der ikke hører hjemme i en moderne og udviklet del af Europa. Du nævner Tyrefægtig. Enig grusomt. Men hvad med Hanekampe her i Thailand. På mine mange ture rundt i landet ser jeg tit disse kæmpe runde kurve, med flotte haner spadserende uden for. Altså har man hanekampe i Thailand. Hvor afskyeligt. Og hvorfor hører man aldrig om det i medierne. Det kunne ellers nok skræmme mange turister væk. https://www.youtu...5ltou6qSUs Sorry, out of topic. Redigeret af Nero d. 03/03-2017 16:20 |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/03-2017 17:02
|
|
hahaha, John...bløde vej og harmoniske moder Jord? https://en.wikipe...ven_Seagal Steven Seagal knækker arme, ben,halsen og lemmer man ikke anede man havde med denne harmoni ;-) Men der er heldigvis noget konsekvent over manden, der uden at ændre mimik brækker knogler i : Steven Seagal på toget Steven Seagal på skibet Steven Seagal i skoven Steven Seagal og indianerne Steven Seagal i byen Steven Seagal på landet og..ja, Steven Seagal på XXXX Ligesom de gamle "De 5 bøger" bare med mere fut i... N, men man kan da altid skrue den lidt op... Det her ser hårdt ud https://www.youtu...zZTQ1qz9F0 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/03-2017 17:32
|
|
Hahahaha! Sutsakonen, troede sgu du var noget mere prof og vidende.. Steven Søgal? F#ck ham... Men her er elegancen: Muaøj Thai er jo for bonderøve og primitive knoldesparker voldsmænd, er det hvad dit ellers fremragende lysende intellekt er tiltrukket af? Redigeret af JohnBKK d. 03/03-2017 17:39 |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.