Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
God kunde politik !!!
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 16/06-2016 13:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Hej der ude. Bare en lille ting fra hver dagen, Som jeg synes er skønt at oplever. I Tops i dag, skulle konen blandt andet købe aloe vera. [img]https://www.buy-tiger-balm.com/330-large_default/aloe-vera-gel-995-vitara-240g.jpg[/img] is not a valid Image. 340 baht var prisen på skiltene i Tops, Men da vi havde betalt gennemgik hun regning som altid, og så de har taget 360 baht for den. Ind og tjek om hun huske korrekt med de 340 baht, og jo jo den var go nok !!! Tilbage til kasse damen og snakke. Og da de så deres fejl, Ingen undskylding om hvorfor, Det var klart deres "skyld" !!! (Altså Tops, ikke kasse damen) Skulle konen lige udfylde lidt papir med hende navn med mere. 360 baht tilbage samt en gratise gang Aloe Vera. En gang tidelige var det en pakke med 30 æg, Også penge tilbage og en gratise pakke æg. Det er nu godt kunde service må jeg tilstå. Så et stk glad Jyde. ![]() Og en kone der ønsker hun har købt 2 stk Aloe Vera.. ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/06-2016 15:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Sker såmænd også sjove ting her i landet. Var på indkøb i fakta, skulle have en vare hvoraf der kun var én tilbage af. Checkede datoen og så at den var udløbet, gjorde en medarbejder opmærksom på det, så den kunne kasseres. Øjeblikkelig efter kom hun tilbage og gav mig et pund kaffe, forklarede mig at det var faktas's politik når man fandt en vare der var udløbet. Nåh ja ok. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/06-2016 15:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Ih altså, positive oplevelser I har, hva´? Det oplever jeg jo aldrig, og jeg ved godt hvorfor, håhå! SGM - "sur, gammel, mand" ![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 16/06-2016 16:09
|
He he, Jeps Positive ting for Positive folk. ![]() Synes bare det er fin måde at gøre det på. De andre butikker det er sket i. Big C, Tesco og Makro, Får man KUN det man har betalt for meget tilbage igen, Som vel er Fair ?? Men også uden bøvl fra deres side. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/06-2016 19:04
|
|
Ja, det mangler da bare, til lommerne med jer.. Som typisk "devils advocate" - med den positive overskrift indlægget har - irriterer det mig voldsomt når jeg handler ind, at man skal zigzagge sig frem og springe buk over rengøringsfolk der partout skal moppe gulve dagen igennem, samt ansattes opfyldning af hylder, og kørsel med pallevogne inde i butikken. Der er absolut ingen sans for at kunden er No. 1, tværtimod, man føler tit at være til besvær, også når der holdes gruppe-sanuk chitchat blandt de ansatte, meget hyggeligt... for dem, men sgu' ikke for os kunder der skal høre på 5-7 unge(r) der larmer ad h..... til. Glemte lige "BigC Radio" samt deres skrækindjagende PA system, jeg tror mit Tinnitus stammer derfra.. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/06-2016 02:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Der er som oftest skrækindjagende høje lyde i thai shopping malls. Jeg kan ikke fordrage det, og derfor kommer jeg der ikke. Tillad mig at dele en historie, som jeg har delt førhen. Mine drenge og undertegnede skal i en legetøjsbutik ud for at indkøbe de åh... så attråværdige pokemons. Suk... Vi kommer ind i legetøjsafdelingen af the shopping mall. Det var meget ubelejligt.`En havde meget travlt med at trykke bumser ud, en anden var ved at klippe negle. Og resten var ved at gå i koma. Nå, Jeg meldte mig frisk ind og sagde: vi vil da godt købe nogle Pokemon. DET havde de sørme ikke, meddelte den herskende zombi mig glædesstrålende.... Men nu er det engang således, at mine drenge ikke er dumme, og de havde set, at der var Pokemon til salg i en form for udtræksautomat. "Personalet" var forbløffet. Tænk at vi her alle 4 mand høj, aldrig har set dette... Jeg mener, vores butik er ca. 20 kvadratmeter...Nå, ja, man kan jo ikke forlange alverden. Og nu kommer den bedste.... Mine drenge ville gerne købe deres Pokemons. Uha, det var sørme et problem. Der skulle en speciel mønt ind i maskinen, førend vi kunne købe dem. FINT. Hvor er så min fucking mønt, jeg har mine fucking penge? Ehh, det ved vi sørme ikke, vi skal have fat i vores manager. Så ringede de 4 luddovne kustoder til deres chef, som kom og låste maskinen op. Med andre ord, 4 mennesker og ingen, og jeg siger, slet ingen service. Jeg har ondt af dem. Lige meget hvad de tjener, så tjener de for meget. Redigeret af rinpoche d. 17/06-2016 02:30 |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 17/06-2016 03:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Der er som oftest skrækindjagende høje lyde i thai shopping malls. Jeg kan ikke fordrage det, og derfor kommer jeg der ikke. Tillad mig at dele en historie, som jeg har delt førhen. Mine drenge og undertegnede skal i en legetøjsbutik ud for at indkøbe de åh... så attråværdige pokemons. Suk... Vi kommer ind i legetøjsafdelingen af the shopping mall. Det var meget ubelejligt.`En havde meget travlt med at trykke bumser ud, en anden var ved at klippe negle. Og resten var ved at gå i koma. Nå, Jeg meldte mig frisk ind og sagde: vi vil da godt købe nogle Pokemon. DET havde de sørme ikke, meddelte den herskende zombi mig glædesstrålende.... Men nu er det engang således, at mine drenge ikke er dumme, og de havde set, at der var Pokemon til salg i en form for udtræksautomat. "Personalet" var forbløffet. Tænk at vi her alle 4 mand høj, aldrig har set dette... Jeg mener, vores butik er ca. 20 kvadratmeter...Nå, ja, man kan jo ikke forlange alverden. Og nu kommer den bedste.... Mine drenge ville gerne købe deres Pokemons. Uha, det var sørme et problem. Der skulle en speciel mønt ind i maskinen, førend vi kunne købe dem. FINT. Hvor er så min fucking mønt, jeg har mine fucking penge? Ehh, det ved vi sørme ikke, vi skal have fat i vores manager. Så ringede de 4 luddovne kustoder til deres chef, som kom og låste maskinen op. Med andre ord, 4 mennesker og ingen, og jeg siger, slet ingen service. Jeg har ondt af dem. Lige meget hvad de tjener, så tjener de for meget. Det lyder mere som det jeg kender herude Og det sjove er enten får du ingen hjælp når du prøver at finde noget mai me det har vi ikke, eller også render der 2 ansatte rund i røven på dig og glor uforstående på hvad du foretager dig i butikken, jeg føler det altid som at de tror man stjæler. Men selvfølgelig hver tyv tror andre stjæler
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 17/06-2016 05:13
|
I Big C, Makro og Tops har jeg ikke oplevet det @JohnBKK beskriver af gruppe af medarbejder er på den måde. Ja 2 der snakke sammen, lave lidt fis. Det skal da nu var plads til i min verden, Så det gøre mig intet. Men har da set det mange andre steder, Så kender godt til det. Har aldrig lagt mærke til Big C Radio (PA System) ud over jeg ved det er der, Så det må ikke genert mig det store. Det med Thaier følger efter en, brød jeg mig ikke om de første par år, Men gøre mig intet idag. Og vil jeg havde lidt fred fra dem, Siger jeg det da til dem på en pæn måde, Og de lad mig / os være. Men ved Thaier synes det er U høflige at gøre det, Og at konen ikke bryder sig om jeg gøre det, Så det er kun hvis jeg har en "dårlige" dag. At de bliver bedt om at holde sig væk. ![]() Hvis jeg oplever at en butik jeg ønske at købe noget ved, Ikke virker som om Ejerne / arbejderen er klart til at gøre deres arbejde, Så går jeg bare videre, Der er mere end nok steder her nede der vil havde mine penge. Men har heldigvis ikke oplevet det så tit, At det er noget jeg tænker over. Så de få oplevelser skal ikke ødelægge de mange gode jeg har haft. Jeg synes personlige service i Thailand er langt over hvad jeg har oplevet i DK. Gratise vare levering, Gratise levering og samling af møbler. Nogle gange gratise tilslutning af det jeg har købt, andre gang har de som ekstra service 2 mand ekstra med, Hvis jeg skulle ønske at få det sat til med det samme for 500-600 baht. Som i den sidste Condo, Vaske maskine, vandrensning filter. Frem for at skal ud og finde nogle til det. Og dem der var med lavet rigtige flot arbejde. Bestilling af Internet, TV, Fast telefon her i Bang Saen, Er i hjemme om en time, Så sender vi lige en mand. Det er nu service for mig. Kan huske Tele Danmark, Yousee, eller hvad pokker de nu hed. Ja vi sender en mand om 7-14 dage. Kan da kun håber det er blevet bedre for dem der hjemme. Jeg har da også set ting jeg ikke bryder mig om, Sådan er det vil altid, Man oplever begge side af mønten med alt i livet, Er det ikke ? Så en kommer tilbage med noget ram i Pantip der ikke virker, Han fik en ny stang ram uden det store bøvl, Og da han var gået, Lade de det Ram med problem tilbage blandt dem de solgte. Vel i håbet om at Buddha Fix de Ram inden næste kunde kommer og købe dem. ![]() |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 17/06-2016 07:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Har tit tænkt på om der i Thailand er en lov, som af arbejdsgiver forlanger, antallet af medarbejdere beregnes, efter størrelsen af butikken, centeret, what ever. Har mange gange undret mig over de mange ansatte i feks. HomeWork, som står for enden af gangene med korslagte arme og pludrer. 5-6-7 stykker som virker helt overflødige i fht. kunde besøget. En anden ting, er at de tit alligevel ikke har tid til at forlade gruppen for at hjælpe kunderne. Og det er ikke kun ved en af gangene. Men mange af gangene. Hvorfor så mange ansatte, når der ikke er kunder til det.? Året rundt og ikke kun uden for sæsonen. Men Ok. Nogle steder og nogle dage, superservice, som ligger langt over den Danske standard. |
|
|
|
| Skipper Hans |
Lagt på d. 17/06-2016 09:31
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 93 |
Bade-Dyr, hvor er det dejligt at laese dine positive indlaeg om dine oplevelser og din dagligdag i Thailand uanset hvor upset og pissed off mange andre medlemmer her paa Portalen er og giver udtryk for deres frustrationer med fuld udblaesning - har selv en meget meget kort lunte mht. livet herude, har du altid en afslappet tilgang til vi andres store/smaa "problemer" jeg tror sku du har en rigtig god hverdag sammen med din familie og din omgangskreds, jeg tager sgu hatten af for dig og oensker dig en fortsat rigtig god dag ovre i Thailand.. og mange tak for din positive vaeremaade..![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 17/06-2016 09:58
|
|
De er jo en hårfin balancegang mener jeg, hvor man går rundt som lalleglad idiot med åben mund og polypper, hvor de thai folk du møder selvfølgelig vil reflektere den samme tilstand! Sådan gik jeg rundt i starten for mange år siden, det var en herlig tid, men man vokser jo fra det, og bliver mere kynisk med årene. No offense til Badedyret, du oplever mange gode ting og formår på udpræget fornuftig vis at sortere det værste fra, eller måske opfatter du det slet ikke? Larmen i shoppingcentre er det værste synes jeg, og det generer slet ikke thai, vi ved nok alle at de kan snorksove op og ned af et trykluftbor kørende på fuld hammer.. eller et TV der er skruet godt op, man fristes næsten til at tro at de sover bedre med larm. Er enig med Nero, nogle gange super service, andre gange det modsatte.. Sidste positive oplevelse var kundeservice i BigC hvor jeg købte en sofa, og der var fri levering, og en svedende Somchai kom slæbende med den på ryggen et par dage efter! Imponerende.. han brugte dog elevatoren og kom vel i bil går jeg ud fra. Redigeret af JohnBKK d. 17/06-2016 10:07 |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 17/06-2016 11:13
|
Tak skal du havde Skipper Hans. Før jeg blev syg, Ja da var jeg skam altid glad og positive, Jeg har altid nydt livet, Og synes det er så meget positive livet tilbyder en, Så det er svært at være negative. Så blev jeg syg og gik ned med flaget, helt ned igennem bunden og et par etager mere ned, Og det gjorde mig Negative på næsten alt og alle. Så sparke min lægen mig i røven i 2010 om en tur til Asien. Og få timer efter jeg var ankommet begyndte jeg at kunne forskellen i min krop, De utrolige mange smerte jeg havde bliver mindre, jeg kunne gå nemmere. Mit "Gammel" positive humør sneg sig tilbage i mig kunne jeg mærke. Kan ikke huske idag om hvor mange dage der gik inden jeg var nede på kun at skulle tage medicine for smerte 1 gang om dagen, og ikke 4-5 gange. Men ca 14 dage i Thailand, tog jeg dem kun efter behov, og ikke hver dag mere. Efter knap 8 år helved, følte jeg at mit "Gammel jeg" var tilbage. Og har ikke været Negative siden, Finder det spild af tid, spild af mit liv. Skulle jeg en dag bliver som de sure, Negative folk der elsker at klaske forum til. Ja så ville jeg da flytte til et anden land og prøve at skabe mig et liv der, Ser ingen grund til at leve et sted, Hvis jeg er utilfreds med livet i det land. For mig er det topmålet af dumhed. Min kone ved det godt, Det med at flytte til et anden land, Alt er lagt frem inden vi blev fast par, senere gift. Kommer der en dag hvor pga Immigration loven gøre at jeg ikke kan opfylde kravene. Eller jeg bliver træt af Thailand, Ja, Så flytter jeg til et anden land og prøve min chance der. Og ønsker hun at være ved min side, Kommer hun med, Vil hun ikke fraflytte Thailand, Ja så bliver vi skilt. Det er jo ikke verden undergang. Det er der intet Negative i, Meget kan ske, Livet vej sno sig ikke altid som vi ønsker. Men er sikker på hun kommer med, Det er da det hun har sagt. Konen eneste krav var, Bare ikke Cambodia, Og det er fair nok at hun også har noget at siger om hvor vi skulle prøve lykken. @JohnBKK Det handler ikke om at være "lalleglad idiot" Ved godt at mange Negative folk gerne vil smide den ud hver gang. Det handler om for mig at flytte til et land, lære at forstå hvordan livet er her nede. Forstå Thaier. Også lære at tilpasse mig livet her nede. Det er dog meget heldige for mig at Thaier måde at se på livet, nyde livet. Ikke gå amok over livet små ups, hovsa. Thaier glæder for livet, Familien, venner passe så godt i mit livsyn. At jeg har utrolige nemt ved at falde til. Jeg tro at folk der altid er Negative, Også var det hjemme i Danmark, Tro også de vil være det i et anden land. Tro selv i et land hvor alt var som de drømmer om, Ja selv der ville disse folk finde noget at være Negative over. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 19/06-2016 08:12
|
Lidt fra vores daglige dag liv her nede, Som jeg personlige kun kan smile af.. Vi har nu boet her i Bang Saen knap et år tid nu, Og derfor var det tid til at få skifte filter på vores water purifier (Rent drikke vand filter system). Firmaet der står for det har en service, Hvor de sender en mand til ens hjem og skifte alt. Service koster 350 baht plus filterne. Og jeg har det godt med at det er fra firmaet de kommer og gøre dette. Som altid når folk kommer til vores hjem og skal lave noget, Går Vi / jeg ud og tager imod dem, Hjælpe lige med at slæbe værktøj, filter eller hvad det nu er ind i huset. Det er Min erfaring at det lige gøre det helle lidt nemmere at gøre det. Åben op for de er lidt mere snakkesalig, Munter med mere. Han snakket lidt English som han gerne ville, Og jeg pjatte på Thai med ham. Så det var god hygge som altid. Han skifte de 5 filter, Og vi købte en ekstra vandlås / dele dims, Der passer til det system, Da Svigerfar fik vores gammel da vi fraflytte Nonthaburi, Og ikke har kunne finde den i hans område, Da den ikke er standart str. 250 baht for den dims. Total pris for alt 3.200 baht. Som jeg er godt tilfreds med, Det system vi bruger koster knap 5.000 baht for et nyt. Så bedre at få alt skifte. Som altid efter arbejde, Tilbyder vi Vand, Cola, Juice eller mælk til folk som en lille ekstra Bonus, Tak for deres arbejde. Han siger så, Hvis vi giver han regning tilbage, Og vil fortælle en "Hvid løgn" hvis firmaet ringer, Om at vi ikke var hjemme. Ja så ville han give rabat. Jeg er total ligeglad med regning på det, Så han fik regning tilbage. Han regne lidt på det, Også gav han os 1.000 baht tilbage i rabat. Det er noget Jyden i mig kan lide. ![]() Vi fik hans kontakt oplysning, Så vi næste år ringe til ham og ikke firmaet, Og får det så til samme lave pris. Nå, Ville bare dele med jer der ude. Forsat god dag til jer alle. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/06-2016 09:57
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Bade-Dyr skrev: Lidt fra vores daglige dag liv her nede, Som jeg personlige kun kan smile af.. Vi har nu boet her i Bang Saen knap et år tid nu, Og derfor var det tid til at få skifte filter på vores water purifier (Rent drikke vand filter system). Firmaet der står for det har en service, Hvor de sender en mand til ens hjem og skifte alt. Service koster 350 baht plus filterne. Og jeg har det godt med at det er fra firmaet de kommer og gøre dette. Som altid når folk kommer til vores hjem og skal lave noget, Går Vi / jeg ud og tager imod dem, Hjælpe lige med at slæbe værktøj, filter eller hvad det nu er ind i huset. Det er Min erfaring at det lige gøre det helle lidt nemmere at gøre det. Åben op for de er lidt mere snakkesalig, Munter med mere. Han snakket lidt English som han gerne ville, Og jeg pjatte på Thai med ham. Så det var god hygge som altid. Han skifte de 5 filter, Og vi købte en ekstra vandlås / dele dims, Der passer til det system, Da Svigerfar fik vores gammel da vi fraflytte Nonthaburi, Og ikke har kunne finde den i hans område, Da den ikke er standart str. 250 baht for den dims. Total pris for alt 3.200 baht. Som jeg er godt tilfreds med, Det system vi bruger koster knap 5.000 baht for et nyt. Så bedre at få alt skifte. Som altid efter arbejde, Tilbyder vi Vand, Cola, Juice eller mælk til folk som en lille ekstra Bonus, Tak for deres arbejde. Han siger så, Hvis vi giver han regning tilbage, Og vil fortælle en "Hvid løgn" hvis firmaet ringer, Om at vi ikke var hjemme. Ja så ville han give rabat. Jeg er total ligeglad med regning på det, Så han fik regning tilbage. Han regne lidt på det, Også gav han os 1.000 baht tilbage i rabat. Det er noget Jyden i mig kan lide. ![]() Vi fik hans kontakt oplysning, Så vi næste år ringe til ham og ikke firmaet, Og får det så til samme lave pris. Nå, Ville bare dele med jer der ude. Forsat god dag til jer alle. Jeg ved ikke hvor straalende den historie er. Det er jo svindel foretaget af en illoyal medarbejder plus han har et problem med sin arbejdsgiver naar han skal aflaegge regnskab for filtrene som han hoejst sandsynligt har stjaalet fra varelagret. Blot min mening om den sag. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 19/06-2016 10:25
|
@HB det er sådan det er i Thailand. Jeg er ikke kommet til Thailand for lave Thailand og Thaier om, Men for at lever her på godt og ondt. Og det her er nu en del af livet her nede. Frem for at lave en ny tråd smed jeg den her. Jeg synes netop at en ting som det her, Er noget af det gøre Thailand til det det er. Og jeg holde meget af det ikke er som i Vesten, Og Thaier tænker på en anden måde og gøre tingene på deres måde. Var alt som der hjemme i DK, Jeg så boet jeg ikke her i Thailand, Da dette ville være alt for kedelige for mig. Jeg er da total ligeglade med om han er en Illoyal arbejde eller ej. Jeg sparet 1.000 baht. Hvad han skal overfor firmaet er HANS sag, Og ikke min. |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 19/06-2016 10:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
Ha'Ha' I har begge to ret. H.B. og Badedyr. Men, ikke helt fint i kanten, at 'snyde' sin arbejdsgiver, selvom det er sådan samfundet her fungerer. Snyd, svindel, humbug. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/06-2016 11:06
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Bade-Dyr skrev: @HB det er sådan det er i Thailand. Jeg er ikke kommet til Thailand for lave Thailand og Thaier om, Men for at lever her på godt og ondt. Og det her er nu en del af livet her nede. Frem for at lave en ny tråd smed jeg den her. Jeg synes netop at en ting som det her, Er noget af det gøre Thailand til det det er. Og jeg holde meget af det ikke er som i Vesten, Og Thaier tænker på en anden måde og gøre tingene på deres måde. Var alt som der hjemme i DK, Jeg så boet jeg ikke her i Thailand, Da dette ville være alt for kedelige for mig. Jeg er da total ligeglade med om han er en Illoyal arbejde eller ej. Jeg sparet 1.000 baht. Hvad han skal overfor firmaet er HANS sag, Og ikke min. @Bade-Dyr jeg er da fuldstaendig enig med dig omkring dit udsagn men taenk lige hvis firmaet han arbejder for er et meget lille firma saa er det synd for den arbejdsgiver for han har maaske en familie at forsoerge og en meget lille margin paa den service han leverer. Saa de THB 1,000 som du har sparet kunne sikkert vaere godt bevendt andetsteds. Store firmaer har som regel styr paa tingene og ved hvad der gaar ind og ud af deres varelager samt udfakturering er der ogsaa styr paa. Du har ret at nogle dele af Thai befolkningen taenker noget anderledes og goer tingene anderledes og det er dem som svindler som i dit tilfaelde. Heldigvis findes der ogsaa aerlige mennesker her. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 19/06-2016 14:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Bade-Dyr skrev: Han skifte de 5 filter, Og vi købte en ekstra vandlås / dele dims, Der passer til det system, Da Svigerfar fik vores gammel da vi fraflytte Nonthaburi, Og ikke har kunne finde den i hans område, Da den ikke er standart str. 250 baht for den dims. Total pris for alt 3.200 baht. Som jeg er godt tilfreds med, Det system vi bruger koster knap 5.000 baht for et nyt. Så bedre at få alt skifte. Forsat god dag til jer alle. Enten bruger i Ekstrem meget drikkevand, eller betaler bare dobbelt, for at undgå at få det i dunke. De 3200 er jo plus start omkostninger... Drikkevand koster 0,50 thb liter--- rent vand altså. Og det er ens pris over hele landet. Ja ja ved godt man kan købe meget dyrt vand i små flasker. Har selv underøgt det lidt for kunne da være rart bare at åbne hanen og ud kom rent vand. Men pris mæssigt er det en dyr løsning... De fleste steder kan man få dunkene leveret, præcis som gas. hvis man investerer i et par ekstra dunke a 90 thb. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 19/06-2016 15:22
|
Knap 5.000 baht i start indkøb. Derefter 3200 baht pr år for at skifte alle filter. Vores vandregning er under 200 baht pr måned, Så 2.400 baht Max pr år. Så total pr 5.600 baht pr år. Efter Start indkøbet. Og så ved jeg 100% det er rent vand vi drikker, Så det har vi det fint. Der ud over gider jeg ikke havde X antal flaske vand til at stå. Der har jo også været nogle gange i nyhederne, At det vand der leveres ikke Altid er rensnet, Dog ikke tit, Men har været nogle gange. Og vi tør ikke tage chancen. Det er utrolige nemt at se det fra filter af, Hvis noget ikke virker som det skal, Ikke er ren nok, fejl med mere. Vi bruger også det rene vand til rengøring af grøntsager, Mad vare, Til mad lavning med mere. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 19/06-2016 16:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Bade-Dyr skrev: Knap 5.000 baht i start indkøb. Derefter 3200 baht pr år for at skifte alle filter. Vores vandregning er under 200 baht pr måned, Så 2.400 baht Max pr år. Så total pr 5.600 baht pr år. Efter Start indkøbet. Og så ved jeg 100% det er rent vand vi drikker, Så det har vi det fint. Der ud over gider jeg ikke havde X antal flaske vand til at stå. Der har jo også været nogle gange i nyhederne, At det vand der leveres ikke Altid er rensnet, Dog ikke tit, Men har været nogle gange. Og vi tør ikke tage chancen. Det er utrolige nemt at se det fra filter af, Hvis noget ikke virker som det skal, Ikke er ren nok, fejl med mere. Vi bruger også det rene vand til rengøring af grøntsager, Mad vare, Til mad lavning med mere. Nu er det jo 20 liters dunke, så ik det store problem i det.... i skal jo alligevel fylde over på alternativ opbevaring for at få koldt vand. Ja vi bruger renset vand til drikkevand og madlavning,, andet er et luksus problem. Mit gæt er det virker som al andet rensning... en beholder med aktiv kul. Det kan købes meget billigt på nettet. Vi har for nylig haft besøg ef sådan en sælger, som påstod man kunne køre 5000 liter vand igennem... Det er ik lige hvad der anbefales. Præcis som når man renser sprut / snaps til 20 thb liter.. UPS, nå nej det må man ik.. ![]() Men joe man kan faktisk lave sprut så billigt... he he go ting. Er nogen intereseret, så send en PB Men det er præcis det sammme. her anbefales så man skifter kul.. MEGET oftere. Og ja den kloge snyder den mindre kloge for kullene skal bare koges, så kan de bruges igen. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.