Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
rejseforsikring under ophold i Dk
|
|
| handy |
Lagt på d. 11/05-2015 12:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Hej jeg bor her i Thailand og ville gerne ha en rejseforsikring der dækker mig under ferie i Danmark på ligefod som en rejseforsikring gør når folk er på ferie herude i Danmark går man jo ikke ind fra gaden på hospitalet siger man har ondt i øret eller mener man har fået hals betændelse...var lige ved at smide 2300 Dk I lokomet hos Eorupæiske på en Shengen forsikring som jeg først efter at ha spurgt 3 gange på mail fik oplyst at den ikke virkede som en rejseforsikring gør herude hurra har selv en forsikring der dækker mig som indlagt hos bu pa....nogen der kender til en sådan. ...vh Handy |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 11/05-2015 12:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Er du frameldt folkeregister og dermed ikke har sygesikringskort, så køb ikke hos danske selskaber, de dækker ikke men vil gerne sælge dig en forsikring, been there done that.. Gå ind i Kasikorn Bank og snup Plan 1 - 61/90 dage til 2.050 THB, det bliver ikke billigere! http://www.kasiko...RAVEL.aspx Ellers er der World Nomads: http://www.worldn...-insurance |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 11/05-2015 13:32
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
har lige lavet en ved bupa på 60 dage den kostede 2700 bath dækker til 2,000,000....og ellers kig her http://thailand.u...l_2014.pdf Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 11/05-2015 13:36
|
|
plan 2 hos kk bank dækker den også ved besøg på lægeklinik samme som praktiserende læge som jeg nu ikke har mere pga bopæl her skal lige ha det ud i pap da Uk på skrift ikke er 100 procent....![]() glemte lige at skrive tak for hjælpen den anden er også god med kan se det er Bupa som jeg selv har her bliver der så et sygeforløb kan det måske påvirke den forsikring som jeg har i forvejen og meget nødigt vil har problemer ved den årlige fornyelse ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 11/05-2015 13:47
|
|
dutling68 skrev: ....har lige lavet en ved bupa på 60 dage den kostede 2700 bath dækker til 2,000,000....og ellers kig her http://thailand.u...l_2014.pdf laver normalt også til konen hos Bupa og er reelt også dækker at min egen års forsikring som jeg har hos bupa når jeg er i Danmark med den dækker mig ikke ambulant ![]() |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 11/05-2015 14:08
|
|
Mht. plan 2 og dækning ved lægeklinik må du nok se policen, det fremgår ikke af deres info. på hjemmeside. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 11/05-2015 14:15
|
|
JohnBKK skrev: ....Mht. plan 2 og dækning ved lægeklinik må du nok se policen, det fremgår ikke af deres info. på hjemmeside. ok ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/05-2015 15:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
I må sku meget undskylde, men for mig virker det helt sort, hvis man som Dansk Statsborger bosiddende i Thailand, skal betale for et evt. hospitalsophold, hvis man bliver syg under en ferie ophold/besøg i Danmark, når man betaler skat i Danmark, og har gjort det i rigtig rigtig mange år 30+ men igen det er min mening! Men jeg kan samtidig ikke tror at Danmark bare vil lade dig ligge syg/døende fordi du ikke har nogen forsikring, for den mener jeg, er blevet indfriet med den skat der er blevet og stadig bliver betalt til velfærdssamfundet? |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 11/05-2015 16:17
|
|
Helt enig |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 11/05-2015 16:21
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Du bliver aldrig syg .... højst en forstuvet fod ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 11/05-2015 16:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Tror desværre det er tilfældet. Er du fraflyttet og udmeldt Danmark så er du vel automatisk udmeldt alle frynsegoder. Ingen kære mor her. Men flere privat fly og dyre middagsmøder samt private ferier på skatteydernes regning. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 11/05-2015 16:40
|
|
Bliver man akut syg, indblandet i trafikuheld eller pandes ned af nogle perkere, så får man da helt sikkert behandling, men alle udgifter til evtl. efterbehandling, lægebesøg m.v. må man selv hoste op med. Har man behov for en dyr operation, ja så tilmelder man sig folkeregisteret, så er det klaret. Tidligere var der en karensperiode på 6 mdr. - den er nu ophævet. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 11/05-2015 17:21
|
|
Ok det synes jeg alligevel er flot - så det vil sige at man kan tilmelde sig folkeregistret med det samme, selvom man har været i udmeldt en periode, OG undgå karensperiode ? Gælder det egenligt så også samme for f.eks. Kontanthjælp eller lign ? |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 11/05-2015 17:22
|
|
Overvejer sku også snart måske og rykke tilbage til DK er der 3 måneder om sommeren alligevel så kunne jeg være der alene i halvandet måned inden fruen kom og halvanden efter så få medicin tilskud og adgang til læge ved så ikke om det kan blive til lidt bolig ydelser også da jeg for nogle løbende udbetalinger....må indrømme tanken har strejfet mig... |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 11/05-2015 17:25
|
|
GAMBIT skrev: Ok det synes jeg alligevel er flot - så det vil sige at man kan tilmelde sig folkeregistret med det samme, selvom man har været i udmeldt en periode, OG undgå karensperiode ? Gælder det egenligt så også samme for f.eks. Kontanthjælp eller lign ? Ja, det vil jeg mene... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/05-2015 17:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Jeg har tænkt fuldstændigt det samme, men problemet bliver jo nok at finde et sted at bo? Og i giver fald er der jo begrænsninger på for længe man må være herude om året, ved egentligt ikke om man kan være herude 6 måneder om året, eller evt 2•3 måneder eller det er mindre, men det skal da undersøges? |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 11/05-2015 17:33
|
|
Hvis du har overvejet det Handy så er jeg sikker på at det er det rigtige valg. Jeg har selv overvejet at leve begge steder, I Thailand om vinteren og i Danmark om sommeren. Det er for varmt i Thailand April til August og ikke til at bevæge sig udenfor en dør. Så har man det bedste fra begge steder. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 11/05-2015 17:36
|
|
Det er ændret du må godt være her i 6 md nu pr år i et stræk det er også ændret på borger dk....ja så må man jo vente på at blive visiteret til en pensionist bolig der så kan stå tom 6 md om året. ... |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 11/05-2015 17:37
|
|
Det er værd at overveje, trods forvirring om hvor længe man må være væk, 2x3 mdr. ell. 6 mdr. eller hvad? Men fortvivl ej, der findes: Principafgørelse P-12-07 http://www.social...andet.html Print den ud, og ha´ den klar når en nævenyttig sagsbehandler vil bilde jer noget ind! |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 11/05-2015 17:38
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvis man flytter sin adr hjem til dk og man så flytter tilbage til thailand så skære de i pensioen så man mister ca 3000 kr om måneden.... http://www.agenda...rme-lande/ Redigeret af dutling68 d. 11/05-2015 17:40 Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.