Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Dårlige nyheder el. ?
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/11-2014 19:11
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Kanal 5's 'konger' er taget til Thailand og er derude i fuld færd med at skyde 6. sæson under de varme himmelstrøg. Dolken er tilbage på holdet - og det lader til at blive den absolut vildeste sæson nogensinde. For dem som ikke ved hvad det drejer sig om, så er det altså et 'reality' program som har kørt nogle år nu og handler i alt sin enkelthed om at følge en gruppe unge mennesker der bor sammen og egentlig ikke laver så meget andet end at knalde og drikke sig fulde. Det er i hvert fald det som vises på tv. De har før haft base flere steder bl.a. Marienlyst, Svendborg og nu altså Thailand. God underholdning el. ej...så kan jeg godt allerede nu gyse lidt ved tanken. Ikke så meget over at programmet vises el. indholdet, men mere hvilken følgevirkninger programmet vil få. Jeg har altid frygtet at Thailand skulle udvikle sig i en alt for "90'ernes Ibiza" retning, en stil som allerede er faktum flere steder. Ved ikke om det bare er mig der er ved at blive gammel, men når nu de helt unge danskere (15-25 år) som måske ikke kender Thailand særlig godt i forvejen, til foråret når programmet vises opdager denne side af Thailand, så er jeg bange for at de vil valfarte dertil a la "Sunny Beach" og gå helt amok i sex, stoffer og købepiger. Ting som der jo selvfølgelig er rigeligt af i forvejen, men frygten ligger i om det er med til at skubbe andre værdier i baggrunden og samtidig helt fjerne den sidste snert af den autencitet der er i Thailand? Man kan frygte det værste uden at male fanden på væggen selvfølgelig. http://www.seogho...iland.aspx http://realitypor...-kongerne/ |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 16/11-2014 15:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
fissekarlen, knaldperlen, banditten.... reality af allerværste skuffe, druk og hor intet andet, mere fordummende TV findes ikke. lung |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 16/11-2014 18:40
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
JS skrev: Kanal 5's 'konger' er taget til Thailand og er derude i fuld færd med at skyde 6. sæson under de varme himmelstrøg. Dolken er tilbage på holdet - og det lader til at blive den absolut vildeste sæson nogensinde. For dem som ikke ved hvad det drejer sig om, så er det altså et 'reality' program som har kørt nogle år nu og handler i alt sin enkelthed om at følge en gruppe unge mennesker der bor sammen og egentlig ikke laver så meget andet end at knalde og drikke sig fulde. Det er i hvert fald det som vises på tv. De har før haft base flere steder bl.a. Marienlyst, Svendborg og nu altså Thailand. God underholdning el. ej...så kan jeg godt allerede nu gyse lidt ved tanken. Ikke så meget over at programmet vises el. indholdet, men mere hvilken følgevirkninger programmet vil få. Jeg har altid frygtet at Thailand skulle udvikle sig i en alt for "90'ernes Ibiza" retning, en stil som allerede er faktum flere steder. Ved ikke om det bare er mig der er ved at blive gammel, men når nu de helt unge danskere (15-25 år) som måske ikke kender Thailand særlig godt i forvejen, til foråret når programmet vises opdager denne side af Thailand, så er jeg bange for at de vil valfarte dertil a la "Sunny Beach" og gå helt amok i sex, stoffer og købepiger. Ting som der jo selvfølgelig er rigeligt af i forvejen, men frygten ligger i om det er med til at skubbe andre værdier i baggrunden og samtidig helt fjerne den sidste snert af den autencitet der er i Thailand? Man kan frygte det værste uden at male fanden på væggen selvfølgelig. http://www.seogho...iland.aspx http://realitypor...-kongerne/ Tror godt at du kan slå koldt vand i dit uroplagede blod.. Når de første stupide unge mennesker er buret af vejen i 25 år, pga narkotika, så stopper det helt af sig selv... Og jeg ved godt at der allerede nu foregår en slags 90'er Ibiza på nogle af øerne, men jeg er helt sikker på at det aldrig bliver som Ibiza og Sunny Beach... Er jeg naiv? Måske.. Men hvis man sammenholder Kvaliets-turister med udsigten til et nyt Sunny Beach, så tror jeg ikke på at det nogensinde får lov til at udvikle sig.. :-) |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/11-2014 19:43
|
Tak for din omsorg, jeg sover nok fint alligevel. Vi er enige om tendensen på visse øer, især omkring fuldmåne...ikke et kønt syn efter min mening. Mht. fx Pattaya og Phuket, så er de så småt på vej i denne retning. Da jeg første gang kom til fx Pattaya, var der kun få rigtige diskoteker (det var ikke den gennemsnitlige sexturists' smag), ellers mest barer og stripklubber, vi snakker før russere, indere, mainstream kinesere og arabere. Restauranterne var mest thaimad, seafood osv., man fornemmede med andre ord at man var i et andet land og at dette land var Thailand (sådan er det jo knapt længere), gennemsnitsalderen var også godt deroppe af, og det var et sjældent syn at se mænd under 30-35 år, så atmosfæren var hyggelig og kammeratlig. I dag er stemningen intens, international, opdelt og anspændt. Altså noget anderledes i dag og det skal der vel også være plads til...jeg kan jo bare finde et andet sted at holde ferie hvis jeg ikke kan lide udviklingen. Men man kan jo frygte at noget af det hyggelige ved Thailand smadres af diskoteker med danske navne og hobetal af unge spritstive mennesker. Jeg mener, der er jo INTET bulgarsk over 'Sunny Beach'. Og hvad når Walid viser resten af knaldperlerne i DK hvor nemt det er at 'score' en thaipige. Men en dag vil det nok ende igen, enten når priserne bliver for voldsomme, lovgivningen ændres, serviceniveauet falder (yderligere) el. når thaierne ikke længere gider mænge sig med udlændinge. Jeg har hørt at Mallorca er kommet ret langt i oprydningen efter 80'ernes og 90'ernes grise- og ecstasyfest turisme (gamle billige betonhoteller bliver revnet ned, strandene ryddet op og at stemningen er meget mere hyggelig og "quality" .[img]http://billedeupload.dk/images/DUbZ.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://billedeupload.dk/images/trbKz.png[/img] is not a valid Image. [img]http://billedeupload.dk/images/xKFR7.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af Anonym Bruger d. 16/11-2014 20:09 |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 16/11-2014 19:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Hvor i Thailand bliver det optaget
Come As You Are
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/11-2014 19:53
|
Ud fra billederne i linket, ligner det noget Phuket el. Krabi. [img]http://billedeupload.dk/images/RYsgH.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/11-2014 11:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Phuket har ikke disse monolitiske kalkstensformationer. Det er Khlong Haeng i Krabi en 3-4 km nord for Ao Nang. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 17/11-2014 12:41
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Er der virkelig nogen der gider se det ? |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 17/11-2014 12:56
|
Phuket har ikke disse monolitiske kalkstensformationer. Det er Khlong Haeng i Krabi en 3-4 km nord for Ao Nang. Phuket Rin, Patong, jeg er helt tæt på optagelserne. (desværre) lung |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 17/11-2014 13:01
|
Rin, dit trænede øje vil kunne se en manipulation..... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/11-2014 16:05
|
[img]http://billedeupload.dk/images/nIcS0.jpg[/img] is not a valid Image. ...men der kan jo godt være optagelser/photo shooting andre steder end lige der hvor de har base.. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/11-2014 16:13
|
|
Det er præcis der som på ovenstående billede JS linker til. Blot på den anden side af tidevandsstrømmen. . ![]() |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 17/11-2014 17:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Tydeligt at se på bilede "Photoshop / billede manipulation. Men hvad så.. de er da bare en bande medie..... Der findes vel ikke et såkaldt realityprogram hvor en af dem ikke har været med i. De scorer kassen og får (efter eget udsagn) en helvedes masse oplevelser med i købet (og det har de jo faktisk ganske ret i) Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| FarangDingDong |
Lagt på d. 17/11-2014 17:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
farao54 skrev: JS skrev: Kanal 5's 'konger' er taget til Thailand og er derude i fuld færd med at skyde 6. sæson under de varme himmelstrøg. Dolken er tilbage på holdet - og det lader til at blive den absolut vildeste sæson nogensinde. For dem som ikke ved hvad det drejer sig om, så er det altså et 'reality' program som har kørt nogle år nu og handler i alt sin enkelthed om at følge en gruppe unge mennesker der bor sammen og egentlig ikke laver så meget andet end at knalde og drikke sig fulde. Det er i hvert fald det som vises på tv. De har før haft base flere steder bl.a. Marienlyst, Svendborg og nu altså Thailand. God underholdning el. ej...så kan jeg godt allerede nu gyse lidt ved tanken. Ikke så meget over at programmet vises el. indholdet, men mere hvilken følgevirkninger programmet vil få. Jeg har altid frygtet at Thailand skulle udvikle sig i en alt for "90'ernes Ibiza" retning, en stil som allerede er faktum flere steder. Ved ikke om det bare er mig der er ved at blive gammel, men når nu de helt unge danskere (15-25 år) som måske ikke kender Thailand særlig godt i forvejen, til foråret når programmet vises opdager denne side af Thailand, så er jeg bange for at de vil valfarte dertil a la "Sunny Beach" og gå helt amok i sex, stoffer og købepiger. Ting som der jo selvfølgelig er rigeligt af i forvejen, men frygten ligger i om det er med til at skubbe andre værdier i baggrunden og samtidig helt fjerne den sidste snert af den autencitet der er i Thailand? Man kan frygte det værste uden at male fanden på væggen selvfølgelig. http://www.seogho...iland.aspx http://realitypor...-kongerne/ Tror godt at du kan slå koldt vand i dit uroplagede blod.. Når de første stupide unge mennesker er buret af vejen i 25 år, pga narkotika, så stopper det helt af sig selv... Og jeg ved godt at der allerede nu foregår en slags 90'er Ibiza på nogle af øerne, men jeg er helt sikker på at det aldrig bliver som Ibiza og Sunny Beach... Er jeg naiv? Måske.. Men hvis man sammenholder Kvaliets-turister med udsigten til et nyt Sunny Beach, så tror jeg ikke på at det nogensinde får lov til at udvikle sig.. :-) Jeg vil betragte det som dårlige nyheder. Det er netop sådanne udskejelser der er endt galt for mange i Thailand. Nick, David og Hannah f.eks. Derudover er stoffer meget udbredt i de områder, blandt andet ryger folk åbenlyst joints i barer. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/11-2014 17:29
|
|
[quote]Amagerdreng skrev: Tydeligt at se på bilede "Photoshop / billede manipulation. quote] Såeh? Og hvor ser du dette tydeligt? Jeg er faktisk ganske ferm til Photoshop, og jeg kan ikke se det. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 17/11-2014 18:30
|
|
kik på venstre side på herren i den grønne T-shirt . det fanger min opmærksomhed.. Men jeg kan da tage fejl.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 17/11-2014 20:09
|
|
Du har ret, Amagerdreng. Du tager fejl. Ikke fordi dette er vigtigt. Beklager til JS, ville ikke tage fokus fra din tråd. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 17/11-2014 20:34
|
|
@rinpoche - Tak. Beklager til JS. Ville ikke tage fokus fra din tråd. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 18/11-2014 02:02
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Næ det sådan set ikke dem der er med i de programmer der er de dummeste. Det er sgu da dem der gider og se det fordummende lort.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 18/11-2014 03:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Amagerdreng skrev: Tydeligt at se på bilede "Photoshop / billede manipulation. Men hvad så.. de er da bare en bande medie..... Der findes vel ikke et såkaldt realityprogram hvor en af dem ikke har været med i. De scorer kassen og får (efter eget udsagn) en helvedes masse oplevelser med i købet (og det har de jo faktisk ganske ret i) Ja, jeg tror, du har ret, billedet er manipuleret. Når jeg ser på dybdeskarpheden i billedet, ser det kunstigt ud for mig. For mig ser det ud til, at billedet af personerne er taget på en dansk græsplæne, hvor der siden er lagt en thailandsk baggrund ind. Læg mærke til den sorte lampe på græsset lige til højre for personerne, det forekommer mig, at jeg har set denne type mange steder i Danmark, men aldrig i Thailand. Og en fortøjning, der går bag om lampen fra venstre mod højre, ser også forkert ud. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.