Se indlæg
 Udskriv debat
song kran helvedet
Anonym Bruger
så er det tid for det årlige helvede på jord, hvor en hel befolkning for en kollektiv hjerneblødning og opfører sig som komplet idioter, godt hjulpet på vej af nogle tåbelige udlændinge som tror de er i paradis.
hvad er det som får så mange menesker til hvert år at koble hjernen fra og te sig som idioter? en det noget genetisk, eller er det bare en religiøs tradition som er kørt af sporet af kommercielle grunde? hvorfor skal der hvert år dræbes 6-800 menesker i trafik ulykker som for mesteparten er forårsaget af spritkørsel?
har songkran galskaben taget overhånd? og bør man ikke gå tilbage til det songkran egentlig var ment som? en markering af nytåret hvor de yngste traditionelt hælde en smule vand på de ældre af respekt og for held og lykke og et langt liv?

1viggovax
håber da ikke at din sure gale smitter andre glade,søde og venligsende udøver af denne dejlige traditionGrin

maik
Jeg er enig med dig i at Songkran er blevet til et helvede med et vandpjaskeri, som har taget overhånd ud over alle grænser. På netop dette tidspunkt af året ville jeg hellere være i Danmark end i Thailand (Pattaya har jeg i al fald ikke lyst til at være i under Songkran).

Men alligevel mener jeg ikke Songkran behøver være helt som i gamle dage. Så konservativ er jeg trods alt ikke. Hvis vandpjaskeriet kun varede én enkelt dag tror jeg faktisk jeg havde kunnet lide højtiden. Desværre vare galskaben i turistområderne nu om dage i flere uger, og det finder jeg ikke spor sjovt.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Mali
Vi er netop kommet hjem fra Thailand, netop for at fravælge songkran. I forvejen er jeg ikke alt for begejstret for at køre i Thailand, men under songkran er det jo helt vildt.

I år skulle politiet dog slå ekstra ned på folk som kører og har åbne øl har jeg hørt. Om det hjælper synderligt er lidt tvivlsomt.

MHT til vand syntes jeg faktisk det er sjovt nok, bare man er forberedt med sin mobil i en plastik pose ect. Har prøvet det en gang i Bangkok før jeg blev gift, og det var da sjovt med alle tøserne der løb rundt og legede med vand i 40 graders varme.

Mali
Day 1 of 7 Dangerous Days of Songkran: 39 dead and 402 injured in 379 reported accidents; Most accidents caused by drunk driving and speeding /Richard Barrow

https://www.faceb...YonFanPage

vandango
Mali skrev:

Day 1 of 7 Dangerous Days of Songkran: 39 dead and 402 injured in 379 reported accidents; Most accidents caused by drunk driving and speeding /Richard Barrow

Er disse tal renset for f.eks dem der alligevel vil dø i trafikken?

Har der ikke lige været en Song Kran tråd?

Druwor
number1kk skrev:

så er det tid for det årlige helvede på jord, hvor en hel befolkning for en kollektiv hjerneblødning og opfører sig som komplet idioter, godt hjulpet på vej af nogle tåbelige udlændinge som tror de er i paradis.
hvad er det som får så mange menesker til hvert år at koble hjernen fra og te sig som idioter? en det noget genetisk, eller er det bare en religiøs tradition som er kørt af sporet af kommercielle grunde? hvorfor skal der hvert år dræbes 6-800 menesker i trafik ulykker som for mesteparten er forårsaget af spritkørsel?
har songkran galskaben taget overhånd? og bør man ikke gå tilbage til det songkran egentlig var ment som? en markering af nytåret hvor de yngste traditionelt hælde en smule vand på de ældre af respekt og for held og lykke og et langt liv?

Jeg ved ikke hvor du har de 6-800 dræbte fra.
Sidste år så det således ud:
2,828 ulykker, 3,040 tilskadekommende og 321 døde
Disse tal er renset for de ulykker der normalt sker.
Kilde: Bangkok Post.

Jeg har som sådan ikke noget mod Songkran, men nogle steder har det taget overhånd.
I området hvor vi bor gør vi det til en lille vejfest. De voksne mænd mod ungerne, og kun et par timer.
Det er for ungermes skyld. Og kun ude på vejen, men det er også let da det er en lille blind vej, vi lukker vajen helt af.
Vi er 10 familier på vejen og de 7 af dem et ret thai par. jeg er eneste dansker på vejen.
Konerne laver mad.
Redigeret af Druwor d. 12/04-2014 10:05
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Anonym Bruger
vandango skrev:

Mali skrev:

Er disse tal renset for f.eks dem der alligevel vil dø i trafikken?

Har der ikke lige været en Song Kran tråd?

http://www.thaila...rowstart=0

buick
Du har 100% ret eller med andre ord skik følge eller land fly!!!

Konen og sønnen er der allerede og jeg tager flyveren imorgen kun for at være med i festen
HUSK nu livet er for kort til at være sur og ingen kan alligevel lide gamle sure mændHammer

1viggovax skrev:

håber da ikke at din sure gale smitter andre glade,søde og venligsende udøver af denne dejlige traditionGrin

Anonym Bruger
det har efterhånden så meget overhånd at selv thaierne syntes at det er for overdrevet, men at der er store kommercielle interesser i song kran der booster det hele op til noget selv thaierne er begyndt at tage afstand fra.
her i kk lukker de den største indfalds vej af for så at lade de firmaer som vil betale mest, stille scener op og afholde gratis koncerter med kendte bands og artister, og sjovt nok bliver alle gadesælgere jaget bort fra deres normale pladser, som de iøvrigt betaler kommuner for hver måned, for at give plads til de før nævnte firmaers salgsboder, så det er kun deres produkter der kan købes i området, og sjovt nok har de indført et totalt spiritus forbud i området så barer og restauranter der normalt har deres indtægt, må nøjes med at sælge softdrinks, men firmaer som singha, leo, og chang, frit kan sælger deres produkter i området, fordi de sponserer disse koncerter, og hvis ikke det favorisering mod betaling så ved jeg ikke hvad det kaldes, og hvor mon de mange penge de betaler havner henne? jeg tvivler på at alle ryger i kommune kassen, og mon ikke at borgmesteren får ny mercedes igen i år?

maik
En lidt anderledes film (tegnefilm) om Songkran i Pattaya. Dem der hader Pattaya vil kunne lide moralen.

https://www.youtu...J3pL0xhKqk

I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
DeeJ
maik skrev:

En lidt anderledes film (tegnefilm) om Songkran i Pattaya. Dem der hader Pattaya vil kunne lide moralen.

https://www.youtu...J3pL0xhKqk

En journalist, der rejser hele vejen fra USA til Pattaya uden at have nogen idé om, hvad Pattaya er ?

Det er da dummere end selv de fleste amerikanere.

sudsakhon
Åhhhh... jeg blev lokket til at se denne tegnefilm (DTW har den affekt på folk)

Filmen er en rigtig god og spændende underlægning til historien, og det grafiske virkemiddel er virkeligt stærkt,

Men selve historien er fyldt med floskler, partsindlæg og udpenslede fordomme i et mix mellem betonfeminisme, KVINFO og Bubber.

Og for at krydre denne uskønne ret, udstiller journalisten sin manglende research (eller almenviden?) og hvad måske hvad værst er. Hun konkluderer generelt udfra sin egen subjektive opfattelse og fastlåste holdning. Uden at bekymre sig om, om der er hold i dette.

Alt i alt, ikke et arbejde man kunne forvente af en journalists, der er EMMY vinder, men nærmere noget fra et elevprojekt til et skoleblad på en dansk folkeskole

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
farao54
Hm.. Angiveligt har der været andre end os, der synes at Pattaya er et helvede under Songkran:
http://www.pattay...-festival/

Kunne være interessant at høre fra nogen som rent faktisk befinder sig i Pattaya i år mens der er SongKran, for at høre om der så rent faktisk bliver gjort noget ved de overdimensionerede vandrør osv...

1viggovax
number1kk skrev:

det har efterhånden så meget overhånd at selv thaierne syntes at det er for overdrevet, men at der er store kommercielle interesser i song kran der booster det hele op til noget selv thaierne er begyndt at tage afstand fra.
her i kk lukker de den største indfalds vej af for så at lade de firmaer som vil betale mest, stille scener op og afholde gratis koncerter med kendte bands og artister, og sjovt nok bliver alle gadesælgere jaget bort fra deres normale pladser, som de iøvrigt betaler kommuner for hver måned, for at give plads til de før nævnte firmaers salgsboder, så det er kun deres produkter der kan købes i området, og sjovt nok har de indført et totalt spiritus forbud i området så barer og restauranter der normalt har deres indtægt, må nøjes med at sælge softdrinks, men firmaer som singha, leo, og chang, frit kan sælger deres produkter i området, fordi de sponserer disse koncerter, og hvis ikke det favorisering mod betaling så ved jeg ikke hvad det kaldes, og hvor mon de mange penge de betaler havner henne? jeg tvivler på at alle ryger i kommune kassen, og mon ikke at borgmesteren får ny mercedes igen i år?

1viggovax
når man går til grøn koncert i danmark hvad tro du så man får at drikke, det kan sgu ikke være så fandens svært at forstå. der skal jo betales til telte, musiker og andet godtfolk

happy songkranYo baby

Mukke
Nu er jeg åbenbart en af de meget få, der virkelig glæder sig hvert år til dette Songkran... Glade mennesker og positive mennesker med stor respekt for aldrende personer som jeg...

Ved da godt, for har selv prøvet dette... Pattaya.... det er bare for meget, så da jeg var der holdt jeg mig indendøre dagen igennem, og gik kun ud, når jeg det var okay at blive våd...

Her på landet starter den største SONGKRAN dag på søndag... Alle er glade og alle fester, og alle har boder hvor de sælger et eller andet... Jeg har nu igennem 9 år ikke været ude for, at der bliver sprøjtet vand på en, når de ser man har et dyrt kamera i front på vommen...

ALDRIG siger jeg, men så jeg har fået taget nogle dejlige billeder igennem årene...

Ved da godt, at der på slige steder ikke vises respekt over for den ældre generation, men sådan er det altså ikke i det centrale Thailand....

God påske til alle jer i Danamark...
Redigeret af Mukke d. 16/04-2014 11:33

1viggovax
tak for det . det er jo ikke kun sort eller hvidt med vores oplevelser. men dem som er negative for jo kun negative oplelevelserSmile

dutling68
ville da også sige at vi havde en dejlig dag og som vi glæder os til hver år Sunflower
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1959343_10202343933854613_4575668311174586397_n.jpg[/img] is not a valid Image.
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

buick
Du er nu ikke helt alene, songkran er fedt også i patty selvfølgelig er der nogen som syntes patty bliver for meget men det er sku da ikke svære end så må man tage et par dage væk

Mukke skrev:

Nu er jeg åbenbart en af de meget få, der virkelig glæder sig hvert år til dette Songkran... Glade mennesker og positive mennesker med stor respekt for aldrende personer som jeg...

Ved da godt, for har selv prøvet dette... Pattaya.... det er bare for meget, så da jeg var der holdt jeg mig indendøre dagen igennem, og gik kun ud, når jeg det var okay at blive våd...

Her på landet starter den største SONGKRAN dag på søndag... Alle er glade og alle fester, og alle har boder hvor de sælger et eller andet... Jeg har nu igennem 9 år ikke været ude for, at der bliver sprøjtet vand på en, når de ser man har et dyrt kamera i front på vommen...

ALDRIG siger jeg, men så jeg har fået taget nogle dejlige billeder igennem årene...

Ved da godt, at der på slige steder ikke vises respekt over for den ældre generation, men sådan er det altså ikke i det centrale Thailand....

God påske til alle jer i Danamark...

Spring til debat: