Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
THAILAND OG PENGE
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 20/12-2013 17:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
kære alle jeg overvejer at sende baht til min konto i kasikorn bank { måske 50 kg danske måske mere} syntes kursen se god ud derfor disse spørgsmål til jer med mere erfaring. 1 tror du prisen på baht forsætter med at stige 2 er det for usikkert at have for mange penge i en thai bank. jeg arbejder i danmark 7 år mere så er det planen at bo 6 måneder hver sted er i thailand 1 til 2 gange om året, kan godt lide tanken om at bygge en fed thai bankbog op ved siden af pensionsopsparing men måske er det ikke så smart håber på svar og rigtig glædlig jul og et smukt thai år |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 20/12-2013 18:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Godt spørgsmål! Men du får næppe et svar der kan bruges til noget som helst - sorry:-) |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 20/12-2013 21:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Dit første spørgsmål kan ikke besvares. Du kunne lige så godt spørge, om nogen tror solen skinner den 23 januar. det er en tro sag, men jeg tror den stiger lidt mere, men ikke at jeg ville bruge Bahten som valutaspekulation. Flot du har 50 kg at kan fyre afsted. du lyder som en der nok skal kunne begå sig i Thailand. spørgsmål nr 2 er nok nemmere at besvare med et nej for de større thailandske banker synes mere sikre end fx de danske. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 20/12-2013 23:55
|
Mht. nr. 2, ville jeg nok undersøge om de første 100.000€ i kontanter er garanterede i en Thai-bank i tilfælde af konkurs. Det er de jo i EU. |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 21/12-2013 03:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Mc laren skrev: kære alle jeg overvejer at sende baht til min konto i kasikorn bank { måske 50 kg danske måske mere} syntes kursen se god ud derfor disse spørgsmål til jer med mere erfaring. 1 tror du prisen på baht forsætter med at stige 2 er det for usikkert at have for mange penge i en thai bank. jeg arbejder i danmark 7 år mere så er det planen at bo 6 måneder hver sted er i thailand 1 til 2 gange om året, kan godt lide tanken om at bygge en fed thai bankbog op ved siden af pensionsopsparing men måske er det ikke så smart håber på svar og rigtig glædlig jul og et smukt thai årDu kan følge kursen på alle banker dernede på vedlagte link. http://bankexchan...fault.aspx |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/12-2013 03:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Mc laren skrev: kære alle jeg overvejer at sende baht til min konto i kasikorn bank { måske 50 kg danske måske mere} syntes kursen se god ud derfor disse spørgsmål til jer med mere erfaring. 1 tror du prisen på baht forsætter med at stige 2 er det for usikkert at have for mange penge i en thai bank. jeg arbejder i danmark 7 år mere så er det planen at bo 6 måneder hver sted er i thailand 1 til 2 gange om året, kan godt lide tanken om at bygge en fed thai bankbog op ved siden af pensionsopsparing men måske er det ikke så smart håber på svar og rigtig glædlig jul og et smukt thai årJeg ville vente. Tror at det kommer til at gå bedre med EURO'en. Politisk ustabilitet i Thailand et kommende valg, som nok ikke løser problemerne, og fremtidig politisk ustabilitet. Men igen - who knows about future. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 21/12-2013 07:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Kursen pt. har ikke vaeret meget bedre de sidste 4 aar, saa for at sende penge herud til at bruge under ferier er nu da et udmaerket tidspunkt, ikke ret mange hvis nogen ved jo hvordan kursen udvikler sig. Men hvis det er penge til at samle sammen paa en thai bankkonto til brug om 7 aar og derefter, saa ville jeg vente, der kan ske meget med baade een selv, Thailand mm. i den periode. Det er ikke saa let at sende stoerre beloeb tilbage igen, som det er at sende dem herud. God jul Conrad PS! og saa skal du ikke sende baht til din konto i Thailand, men sende dkk, da det er billigst at veksle herude. |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 21/12-2013 16:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
takker alle for svar det er meget enteressant at få forskellige vinkler på banker mm ![]() |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 21/12-2013 21:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Så længe den politiske uro fortsætter tror jeg godt du kan regne med at baht fortsætter med at falde i værdi. Og skulle det værst tænkelige ske som et militærkup eller en anden ting der uretmæssigt bringer de gule til magten, så tror jeg ikke at omverdenen bare stiltiende ser til endnu en gang. Og hvis det ender sådan, så er FN sanktioner bestemt ikke utænkelige og det vil bestemt ikke være positivt for Thailands i forvejen skrøbelige økonomi/ bahtens værdi. Men som en anden skriver ingen kender fremtiden ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/12-2013 21:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Conrad skrev: Det er ikke saa let at sende stoerre beloeb tilbage igen, som det er at sende dem herud. Her nævner Conrad noget meget vigtigt. Snak med din danske bank, om du kan oprette en konto med baht. Nogle banker kalder det en valutakonto. På den måde er dine penge sikret lige så godt som på en almindelig dansk bankkonto. Hvis din bank ikke tilbyder dette til privatpersoner, så kan du sikkert bruge Paypal. Selvom du måske ikke har helt samme sikkerhed med Paypal som med en dansk bankkonto, så er du nok bedre stillet end med en thailandsk konto - i hvert fald med hensyn til at få pengene ud igen i Danmark. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 21/12-2013 21:42
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Med hensyn til valutakonti i Danmark, så bør jeg nok lige informere om en oplevelse jeg havde for år siden i Jyske Bank med nogle valutakonti jeg havde der. Jeg fik nogle valutakonti i banken da jeg var træt af at betale vekslegebyr når jeg modtog betalinger i USD og GBP og sat pengene ind på den almindelige krone-konto. Og så tilmed betale nyt gebyr når jeg skulle veksle tilbage til USD eller GBP. Det gik fint i noget tid indtil en dag jeg skulle til London og ville hæve nogle pund fra min pund-konto. Det kunne jeg godt, men jeg skulle betale vekslegebyr for det. Jyske Bank fastholdte at jeg skulle betale gebyr for at hæve penge fra en konto indeholdende penge i samme valuta som jeg ønskede at hæve i. Fik et anfald i afdelingen, og lukkede alle mine konti og har ikke siden været kunde i Jyske Bank og vil hellere rulle mig på glødende kul end anbefale banken til nogle. Ja de nuppede også rentedage i stor stil ved overførelser osv. Om Jyske Bank stadigvæk har gebyr på hævninger fra valuta-konti kan jeg ikke svare på - er som sagt ikke kunde i banken længere. Og har i dag ingen valuta-konti i Danmark, så ved ikke om andre danske banker har samme gebyr-politik mhs. til valuta-konti. Men spørg hellere først, så I ikke får en overraskelse hen ad vejen. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 21/12-2013 22:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Send penge til din thaibankkonto, når du selv er tilfreds med kursen. Kurserne går op og ned hver eneste dag Det samme gælder jo også for guldkursen og aktier samt billetpriser. Glem alt om nogen tror at o.s.v., nogen gange er man heldig andre gange knap så heldig. Jeg overfører selv , når jeg synes kursen er ok og der er "råd" til det. Mange kan vel huske da kursen var oppe på næsten 800 B for 100 kr., da skulle man jo o.s.v. At opbygge en "fed" bankkonto i Thailand er ikke det værste, der kunne ske, tror helt sikker at de thailandske banker er ligeså sikre som de danske "gebyrbanker". Renten er da også skattefri! Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/12-2013 23:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Uf for en oplevelse, webmaster! Girobank skrev: At opbygge en "fed" bankkonto i Thailand er ikke det værste, der kunne ske, tror helt sikker at de thailandske banker er ligeså sikre som de danske "gebyrbanker". Renten er da også skattefri! Girobank, der kan være store problemer ved at opbygge en fed bankkonto i Thailand, som det fremgår af tidligere svar. Hvis man må opgive planerne om at flytte til Thailand, eller fx dør før man kan flytte derned, kan det være meget svært at få pengene ud og hjem til Danmark. Renten er ikke skattefri, men det kan være nemmere at snyde skattevæsenet end med en dansk bankkonto. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 22/12-2013 00:50
|
Girobank skrev: Send penge til din thaibankkonto, når du selv er tilfreds med kursen. Kurserne går op og ned hver eneste dag Det samme gælder jo også for guldkursen og aktier samt billetpriser. Glem alt om nogen tror at o.s.v., nogen gange er man heldig andre gange knap så heldig. Jeg overfører selv , når jeg synes kursen er ok og der er "råd" til det. Mange kan vel huske da kursen var oppe på næsten 800 B for 100 kr., da skulle man jo o.s.v. At opbygge en "fed" bankkonto i Thailand er ikke det værste, der kunne ske, tror helt sikker at de thailandske banker er ligeså sikre som de danske "gebyrbanker". Renten er da også skattefri! Jamen hvad skal så 'tro'? Jeg spø'r igen - er de første 100.000€ indestående i en thai-bank garanterede som i de danske 'gebyr-banker'? Bank-krak kommer jo typisk som en tyv om natten, hvor man ikke kan nå at tage sine forholdsregler. Og renten er ikke skattefri - det er rent skatte-snyd. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 22/12-2013 01:27
|
Milex. Kender du rentesatsen på en bankkonto i Thailand? Nej jeg ved ikke noget om garantiordninger som i danske banker. De penge vi hver især evt. har på en udenlandsk bankkonto er da formentlig lovlige penge, som er beskattet i Danmark. Det er mine få håndøre så rigelig. Hvad skal man tro? ved det ikke, måske overveje at gå i kirke på tirsdag? Til din sidste bemærkning-så er der vist mange der snyder - eller? Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 22/12-2013 07:14
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Blot til orientering, Renteindtægter på bank indestående i Thailand, bliver beskattet i Thailand. Så vidt jeg husker omkring 7%. Derudover, er man som dansk skatteyder, pligtig til at opgive denne indkomst, til det danske skattevæsen. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 22/12-2013 08:53
|
Ja selvfølgelig DK, man er vel en lovlydig dansk skatteborger.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 22/12-2013 10:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
den thailandske stat garentere op til 50000000 b på hver konto i alle banker og rente-skat er 15 % og du kan ikke snyder de er trukket når du få dine renter udbetalt dog er de føste 15000 skattefri af din rente indtægt og om du vil opgive til dk eller ej er op til dig så gå du trygt igang, er lidt forskellig hvad man får i rente men ca 3 % på 12 mdr konto og få endeligt lagt en sms ind så du for tilsendt en kode som du skal godkende der er forskellige mugligheder med et dansk tlf nr men det er jo op til hvilken opratør man bruger hygge og god jul ![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 22/12-2013 10:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Se her fra DPA - Deposit protection agency http://www.dpa.or...index___EN Garantien fra den thailandske stat nedsaettes loebende, saa den d. 11. august 2016 kun er paa ฿ 1,000,000 Men maaske aendres det igen. http://www.thaila...e-law.html Her er et link, som omtaler at garantien gaelder for indestaaende pr. bank, incl. alle dens filialer og pr person, saa pas paa ved faelles konti. Conrad Redigeret af Conrad d. 22/12-2013 10:44 |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 22/12-2013 10:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
du har ret conrad men hver gang det nærmer sig 1000000 b så blivet det hævet |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

derfor disse spørgsmål til jer med mere erfaring. 1 tror du prisen på baht forsætter med at stige 2 er det for usikkert at have for mange penge i en thai bank. jeg arbejder i danmark 7 år mere så er det planen at bo 6 måneder hver sted er i thailand 1 til 2 gange om året, kan godt lide tanken om at bygge en fed thai bankbog op ved siden af pensionsopsparing men måske er det ikke så smart håber på svar og rigtig glædlig jul og et smukt