Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Thailand er fortsat korrupt
|
|
| maik |
Lagt på d. 04/12-2013 06:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
På det seneste korruptionsindeks er Thailand nr. 102 mod nr. 88 sidste år. Dermed går det åbenbart den forkerte vej. I top som de mindst korrupte lande i verden findes New Zealand og Danmark. Se: http://www.bangko...ndex-drops |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2013 11:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Mon ikke at den "reelle sandhed" vil sige : fx #160 i stedet for: Thailand ranked 102nd out of 177 countries in the latest Corruption Perceptions Index For vedkommende der har lavet statistikken har nok kun set "toppen" af isbjerget. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 04/12-2013 11:58
|
|
Lung Yao skrev: Mon ikke at den "reelle sandhed" vil sige : fx #160 i stedet for: Thailand ranked 102nd out of 177 countries in the latest Corruption Perceptions Index For vedkommende der har lavet statistikken har nok kun set "toppen" af isbjerget. . Thailand er langt fra ene om at være korrupt. Desværre. Dem der har lavet statistikken han nok også kun set toppen af isbjerget i mange af de andre lande. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 04/12-2013 12:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Enig.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 04/12-2013 13:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Som jeg skrev I tidligere indlæg er det den historiske mest korrupte regering der er lige nu. Et fint eksempel er netop i dag blevet vist i TV. De politifolk som fyrede gas, gummikugler, hjemmelavede syre bomber og skød med skarpe skud mod demonstranter i går, er nettop blevet belønnet i kontanter med 6 mill. til deling for deres “arbejde”. Jeg frygter de nu vil gøre et endnu “bedre” arbejde efter fars dag når det fortsætter. Det er jo tilkaldt politi uden for Bangkok der gør det beskidte arbejde. Utroligt de i det mindste ikke gør det i det skjulte.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/12-2013 13:44
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Gamba skrev: Som jeg skrev I tidligere indlæg er det den historiske mest korrupte regering der er lige nu. Et fint eksempel er netop i dag blevet vist i TV. De politifolk som fyrede gas, gummikugler, hjemmelavede syre bomber og skød med skarpe skud mod demonstranter i går, er nettop blevet belønnet i kontanter med 6 mill. til deling for deres “arbejde”. Jeg frygter de nu vil gøre et endnu “bedre” arbejde efter fars dag når det fortsætter. Det er jo tilkaldt politi uden for Bangkok der gør det beskidte arbejde. Utroligt de i det mindste ikke gør det i det skjulte. Mener kun det var 3m, men ligegyldigt. Een gruppe fik 2m og een gruppe fik 1m med klar besked om at pengene kom fra Yingluck. Haaber det er hendes egne penge, men det er det garanteret ikke. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 04/12-2013 13:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
hugoboerge skrev: Gamba skrev: Som jeg skrev I tidligere indlæg er det den historiske mest korrupte regering der er lige nu. Et fint eksempel er netop i dag blevet vist i TV. De politifolk som fyrede gas, gummikugler, hjemmelavede syre bomber og skød med skarpe skud mod demonstranter i går, er nettop blevet belønnet i kontanter med 6 mill. til deling for deres “arbejde”. Jeg frygter de nu vil gøre et endnu “bedre” arbejde efter fars dag når det fortsætter. Det er jo tilkaldt politi uden for Bangkok der gør det beskidte arbejde. Utroligt de i det mindste ikke gør det i det skjulte. Mener kun det var 3m, men ligegyldigt. Een gruppe fik 2m og een gruppe fik 1m med klar besked om at pengene kom fra Yingluck. Haaber det er hendes egne penge, men det er det garanteret ikke. Hvad mon snigskytten der myrdede lederen "sii daeng" fik for det "arbejde" ? virkelig noget svineri at gøre...og det alt imens han var ved at give et interwiew. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/12-2013 14:16
|
Nahm skrev: hugoboerge skrev: Gamba skrev: Som jeg skrev I tidligere indlæg er det den historiske mest korrupte regering der er lige nu. Et fint eksempel er netop i dag blevet vist i TV. De politifolk som fyrede gas, gummikugler, hjemmelavede syre bomber og skød med skarpe skud mod demonstranter i går, er nettop blevet belønnet i kontanter med 6 mill. til deling for deres “arbejde”. Jeg frygter de nu vil gøre et endnu “bedre” arbejde efter fars dag når det fortsætter. Det er jo tilkaldt politi uden for Bangkok der gør det beskidte arbejde. Utroligt de i det mindste ikke gør det i det skjulte. Mener kun det var 3m, men ligegyldigt. Een gruppe fik 2m og een gruppe fik 1m med klar besked om at pengene kom fra Yingluck. Haaber det er hendes egne penge, men det er det garanteret ikke. Hvad mon snigskytten der myrdede lederen "sii daeng" fik for det "arbejde" ? virkelig noget svineri at gøre...og det alt imens han var ved at give et interwiew. Jeg vil ikke mene Sedaeng var en leder. Han var under militaeret men fungerede som de roedes sikkerhedschef. En ukontrollabel person. Besoegte Thaksin i Dubai osv osv. Han var en afsporet militaerperson og burde som saadan have vaeret haeldt ud af militaeret. Hans opfoersel fuldstaendig utilstedelig og han burde have vaeret buret inde for lang tid siden og hvis det var sket saa havde han ikke faaet en kugle i panden. Det er svaert (i mine oejne) at have sympati for en saadan person. Snigskytten kunne have vaeret en af hans egne for paa et tidspunkt foerte han sig lidt for meget frem i rampelyset. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 04/12-2013 19:31
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
hugoboerge skrev: Jeg vil ikke mene Sedaeng var en leder. Han var under militaeret men fungerede som de roedes sikkerhedschef. En ukontrollabel person. Besoegte Thaksin i Dubai osv osv. Han var en afsporet militaerperson og burde som saadan have vaeret haeldt ud af militaeret. Hans opfoersel fuldstaendig utilstedelig og han burde have vaeret buret inde for lang tid siden og hvis det var sket saa havde han ikke faaet en kugle i panden. Det er svaert (i mine oejne) at have sympati for en saadan person. Snigskytten kunne have vaeret en af hans egne for paa et tidspunkt foerte han sig lidt for meget frem i rampelyset. Enig, han var en person fuldstændigt udenfor pædagogisk rækkevidde. Han havde faktisk mange fjender også i de "rødes" rækker. Som jeg husker det, var han blevet frataget, både sin officielle militære rang og sin ledende rolle i de rødes generalstab, men han påtog sig en rolle som leder og kriger, han ikke var udpeget til. Som jeg husker det tog hans egen datter endda afstand til ham, men det varede jo forståeligt nok kun indtil han blev skudt. Men han pyntede sig med lånte eller tidligere fjer, såsom at (mis)bruge uniformen og titel. Han var en kriger og døde som en kriger med fjender fra alle sider. Korriger mig gerne hvis jeg tager fejl i fakta. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 04/12-2013 20:42
|
Uanset hvad man har læst og hørt om "sii daeng" så behøver alle de ting jo ikke at passe. Pressen er nok selv farvet... En ting er dog sikkert, han var rød og skænkede sit liv for sin kamp- da han jo belv dræbt af en fej snigskytte.
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 04/12-2013 21:54
|
Nahm skrev: Uanset hvad man har læst og hørt om "sii daeng" så behøver alle de ting jo ikke at passe. Pressen er nok selv farvet... 1. En ting er dog sikkert, han var rød og skænkede sit liv for sin kamp- 2. da han jo belv dræbt af en fej snigskytte. En ting er helt sikker Nahm. pressen er farvet, men... 1. ud fra din holdning er det er åbenbart okay at være en tumpe, en råbende skrigeskinke og idiot hvis man er rød.....det synes jeg så ikke. Alle bør vurderes ud fra deres handlinger og sprog, ligemeget om de holder med den ene eller anden farve. 2. Jeg ved ikke om snigskytter er feje, men det er et ækelt job, Og ingen ved endnu hvorfra "the bullet" kom fra. Har du insider information, som vi andre ikke kender til, eller er du bare i gang med forudindtagede meninger og spekulationer? Redigeret af natty d. 04/12-2013 22:14 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 04/12-2013 22:21
|
natty, Jeg ved ikke om snigskytter er feje, men det er et ækelt job, Og ingen ved endnu hvorfra "the bullet" kom fra. nej jeg har selvfølgelig ikke nogen insider info ![]() men jeg synes nu en snigskytte er fej i denne situation, det var jo ikke en krig. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 04/12-2013 22:26
|
Nahm skrev: natty, Jeg ved ikke om snigskytter er feje, men det er et ækelt job, Og ingen ved endnu hvorfra "the bullet" kom fra. nej jeg har selvfølgelig ikke nogen insider info ![]() men jeg synes nu en snigskytte er fej i denne situation, det var jo ikke en krig. Snigskytte er selvfølgeligt fejt, jeg lod mig rive med af egne argumenter sorry, nu smutter jeg i seng Nahm. Ha det godt natty Redigeret af natty d. 04/12-2013 22:32 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 04/12-2013 22:47
|
natty skrev: Nahm skrev: natty, Jeg ved ikke om snigskytter er feje, men det er et ækelt job, Og ingen ved endnu hvorfra "the bullet" kom fra. nej jeg har selvfølgelig ikke nogen insider info ![]() men jeg synes nu en snigskytte er fej i denne situation, det var jo ikke en krig. Snigskytte er selvfølgeligt fejt, jeg lod mig rive med af egne argumenter sorry, nu smutter jeg i seng Nahm. Ha det godt natty ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ok, din undskyldning er modtaget. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 05/12-2013 04:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() her troede man at man læste om korruption Men nu er emnet pludseligt skiftet ud med snigskytter Hvad har korruption og snigskytter med hinanden at gøre Korruption kan være udmærket bare man selv deltager Snigskytter er et grimt modbydeligt job som i visse situationer desværre kan være nødvendigt men som skal tages som en sidste udvej 'Mvh. Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 03/12-2014 17:11
|
|
På det internationale korruptionsindeks for 2014 er Thailand nr. 85 mod nr. 102 sidste år. Altså en fremgang på 17 pladser. I top er fortsat Danmark og New Zealand. http://www.bangko...ions-index |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 10/12-2014 21:13
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Faldt lige over en artikel om hvorfor der ikke er mere korruption i Danmark end der er. Vi kan takke 1600-tallets enevældige konger for, at Danmark netop igen er blevet udpeget som verdens mindst korrupte land i Transparency Internationals korruptionsindex. Da enevælden blev indført i 1660, begyndte kongen nemlig at sætte faste rammer for, hvordan de statsansatte embedsmænd - dommere, toldere og fogeder skulle opføre sig. Og de skulle ikke være korrupte, fortæller ph.d. Mette Frisk Jensen, der forsker i korruptionshistorie ved Aarhus Universitet. »En stor del af forklaringen på, at vi har lav korruption i Danmark, skal findes i, at vi har en loyal embedsstand. Den begyndte man at etablere, da Frederik III indførte enevælden i 1660.« »De enevældige konger krævede ubetinget loyalitet af deres embedsmænd. Loyaliteten viste sig at være et effektivt redskab til at sikre en forvaltning, hvor korruptionen over de næste århundreder gradvist blev minimeret,« siger Mette Frisk Jensen. Da kongen blev enevældig i Danmark, blev det i hans personlige interesse, at embedsfolkene skulle være ukorrupte. Herreds-, by- og birkefogederne som styrede lokale områder, og de mænd, der styrede statens pengesager, skulle ikke være til salg – de skulle alene tjene kongen. »Da enevælden blev indført i 1660, blev Frederik III tildelt al magt og myndighed. Danmark blev et arvekongerige frem for det tidligere valgrige, hvor kongerne blev valgt af et adeligt Rigsråd.« »At landet blev et arvekongedømme betød, at kongen kunne forudse, at den kongelige magt og rigdom ville forblive inden for slægten på lang sigt. Derfor var det i hans interesse, at der var styr på statsforvaltningen og pengene,« siger Mette Frisk Jensen. Det var ikke, fordi Frederik III og hans efterfølgere var idealister, som gik op i korruptionsbekæmpelse. Men det var i praksis, hvad de gennemførte. Der var bump på vejen, men stille og roligt blev grunden lagt til et ukorrupt land. »De håndfaste krav til embedsmændenes loyale forvaltning over for kongens interesser var i første omgang et forsøg på at sikre en konsolidering af den enevældige magt for kongerne.« »Men den geniale sidegevinst blev en effektiv bekæmpelse af embedsmændenes systematiske korruption, og det kom til at blive en langsigtet sidegevinst fra eneælden,« siger Mette Frisk Jensen. Læs selv nærmere på: - Videnskab.dk - Jyllands-Posten - Administration Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/12-2014 03:03
|
Her et link til en artikel i BP der lister nogle af de store udestaaende sager. http://www.bangko...llegations |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 13/08-2015 21:46
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Ja Danmark har ikke korruption..... - http://www.dr.dk/...g-afgifter - http://www.b.dk/n...gt-ansatte Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 14/08-2015 00:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Ja, vi er da så pæne, ordentlige og redelige i Dannevang, ikke? Not! http://finans.dk/...ctxref=ext |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hvad har korruption og snigskytter med hinanden at gøre