Se indlæg|
Dit budget i Thailand?
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 17:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 146 |
Til jer som tager længerevarende ophold i Thailand, hvad ligger jeres budget på? Her tænker jeg på til lejlighed / hotel og et dagligt forbrug? Når tiden engang kommer og jeg vil på et 2 års ophold i landet, så er der 20.000 til lejlighed (incl fitness, pool og alt i forbrug) og så er der afsat ca 876 baht til dagligt forbrug. Jeg regner naturligvis ikke med og have 160-170 kroner til dagligt forbrug alle dage, men dage hvor jeg måske kun benytter mig af de 300 af dem i 2 dage, og så smider resten oveni dag 3. det 876 på dag 3, plus 576 fra dag 1 og 576 til dag 2 = lidt over 2000 baht, så jeg også har mulighed for og kunne tage ud på en lille 125cc scooter og måske se lidt andet end det område hvor jeg har slået mig ned, men også til hvis jeg lige en dag ønsker at leje en vandscooter og have det lidt sjovt, eller hvis jeg vil ud og køre på nogle af de mange motorcykler som der ellers er til udlejning på beach road. Alt ialt har jeg 46.280 baht pr måned, i de 2 år jeg regner med og skulle være der. Pattaya / Jomtien er primært det område hvor jeg vil starte ud med og være, hor jeg så på et senere tidspunkt måske kører lidt syd på og finder mig et andet sted og bo. Har ikke rigtig undersøgt priser på lejligheder andre steder end i pattaya / jomtien, så hvis muligt, så vil det være super hvis i kendte nogle hjemmesider med lejligheder til udlejning. Hvordan ser dit budget ud når du er på længerevarende ophold i thailand? ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 22/11-2013 18:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Du regner stadigt........ Kig i din gamle traad, nu kan der vist ikke koges mere suppe paa dine regnestykker. http://www.thaila...rowstart=0 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 22/11-2013 18:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Å nej -- nu igen.. Yeps alt skulle vist stå i den gamle tråd MEN jeg kan dog fortælle dig Jonas "jeg har lige været afsted i en mdr (du kalder det længere værende ?) og brugte den nette sum af 40,000 kr og det ikke på druk med videre så begynd du bare at spare sammen .
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 18:15
|
Har du behov for og pive hver evig eneste gang? Ja, jeg har tidligere haft en tråd oppe omkring mine overvejelser om et længerevarende ophold i Thailand. I tråden var der kun tale om Pattaya / Jomtien, men tiderne går, pengene ryger på kontoen og jeg nærmer mig den tid hvor jeg skal afsted, og der sker af og til ændringer, omkring hvad jeg egentlig har lyst til, og om hvor henne jeg vil bo. Nu er jeg kommet frem til (med mig selv) at Pattaya nok ikke er det sted hvor jeg vil bo i 720 dage, men måske 180 dage istedet. Der er maaaaaaaaaaaange steder i Thailand som jeg endnu ikke har besøgt, øer som jeg ikke har besøgt osv... og som mange af jer garvede mennesker måske har besøgt, og som i mener er et besøg værd. DERFOR opretter jeg denne tråd, for og høre omkring jeres daglige budget når i er derovre på længerevarende ophold, og for og høre om andre steder end lige pattaya og jomtien, som der KUN blev talt om i tidligere tråd. Drop dit ynk og hold dig fra min tråd, medmindre du har noget du vil dele, som kan være til gavn for mig. |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 18:17
|
Amagerdreng Det fint nok at du fyrer 40.000 / 200.000 baht af på 30 dage, men sådan skal mit budget ikke være i 720 dage. Jeg klarer mig ganske glimrende med det budget som jeg har sammensat, og som er et budget hvor jeg ved at jeg ikke kommer til og mangle noget. Det er ikke en ferie men et længerevarende ophold hvor der ikke nødvendigvis skal fyres masser af penge af hver eneste dag, som hvis det var en ferie. Jeg ser mit ophold som noget der skal prøves, men uden og leve rigt og i luksus. som det vidst må være med 200.000 baht til 30 dage, eller et dagligt budget på 6777 baht. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 22/11-2013 18:24
|
|
KLOGE ÅGE igen SUK.... Her smider jeg et indlæg for at fortælle dig om hvor meget jeg fik brugt på en mdr og så sviner du mig til.. SUK Og du modsiger dig selv... du snakkede ikke kun om Jomtien og Pattaya i den omtalte tråd... Men unge mand... Bliv du blot ved indtil du skal afsted - på et tidspunkt får vi andre sikker nok og springer dine svar / tråde over... SUK...... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 18:27
|
Amagerdreng skrev: KLOGE ÅGE igen SUK.... Her smider jeg et indlæg for at fortælle dig om hvor meget jeg fik brugt på en mdr og så sviner du mig til.. SUK Og du modsiger dig selv... du snakkede ikke kun om Jomtien og Pattaya i den omtalte tråd... Men unge mand... Bliv du blot ved indtil du skal afsted - på et tidspunkt får vi andre sikker nok og springer dine svar / tråde over... SUK...... Dit åh nej, var nok til at jeg ikke gad skrive høfligt til dig ![]() Ja, i skal nok regne med at der kan komme flere forespørgsler inden jeg sidder på flyveren og er på vej til Thailand ![]() |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 22/11-2013 18:28
|
|
og disse har du sikker allerede fået svar på - bare ikke fattet det endnu....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 18:32
|
Amager Jeg ved godt du er gammel og grå, men meningen ved denne tråd var og høre om folks budget når de er i thailand, eller er bosiddende over længere tid i landet. Derudover søger jeg HJEMMESIDER, hvorpå man kan se lejligheder til udlejning. Jeg kender selv nogle stykker, som denne. http://www.pattay...inder.com/ Og denne http://realestate... Men jeg ønsker andre hjemmesider og kigge på, da det jo er umuligt at alle udlejnings lejligheder kan findes på den nævnte hjemmeside. Beklager hvis du ikke kunne se meningen i denne tråd, men nu er det vidst forklaret, så selv du kan forstå meningen bag. |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 18:49
|
Eksempelvis http://www.pattay...C10290.php Hvis jeg ikke gik op i og have soveværelse og stue for sig selv, så var det da helt klart lejligheden jeg havde valgt, med den bedste udsigt udover vandet. Griner jeg over og bo der for 3000 kroner pr måned (billigere end man kan bo for herhjemme hvor jeg bor nu) mens andre betaler dyrt for hoteller, eller griner de af mig? ![]() |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 22/11-2013 19:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Kære Jonas. Den kloge læser ville nok have have bemærket følgende på lejligheden du har fundet : Minimum Duration 1 Year / Maximum Duration 3 Years Hvilket på godt dansk betyder at du skal bo der mindst et år og sikkert også betale forud ![]() |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 19:19
|
savarden skrev: Kære Jonas. Den kloge læser ville nok have have bemærket følgende på lejligheden du har fundet : Minimum Duration 1 Year / Maximum Duration 3 Years Hvilket på godt dansk betyder at du skal bo der mindst et år og sikkert også betale forud ![]() Det havde jeg skam bidt mærke i. Men nu skal jeg være i landet i 2 år, og hvis det ikke lykkedes mig og finde andre steder med lejligheder i samme prisleje, så er der jo intet som afholder mig for og blive boende i 1 år ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 22/11-2013 19:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Lejligheden ser skam fin ud, og man da koebe saadan en mobil zigzag vaeg som kan adskille, du ved dem som mange gange er flot dekoreret...
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 22/11-2013 19:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Har efter langt tids søgen fundet det rette til os i badebyen godt nok kun et værelses lejlighed stor altan glæder mig til fyrværkeriets næste weekend....og husk lefetime i Tony"s Søndag den 24 nov 17,999... god weekend. |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 19:26
|
Longway skrev: Lejligheden ser skam fin ud, og man da koebe saadan en mobil zigzag vaeg som kan adskille, du ved dem som mange gange er flot dekoreret... Ja, kender godt sådan en ![]() Lejligheden var blot et eksempel. Har kontakt med en fyr som har bar dernede (ikke copenhagen) som siger, at hvis man tager ud og kigger efter lejligheder NÅR man er ankommet, og kommer i slutningen af højsæsonen, så er der ofte 20% og spare, da man ikke finder lejlighederne via nogle hjemmesider, og der derfor ikke er nogle mellemmænd som skal have deres del af kagen. Så hvor, hvordan og hvad jeg kommer til og bo i, det er endnu uvist. Men jeg har stadigvæk kun kigget omkring Pattaya / Jomtien, og ønsker andre hjemmesider og kigge på, hvor man kan se lejligheder til leje. Gerne længere syd på, omrking Hua Hin, og hele vejen ned til Phuket osv... men også mange andre steder, som kunne være steder som jeg endnu ikke har besøgt endnu ![]() Der er jo mange øer og steder som hedder noget som ikke engang jeg kan huske, eller måske endda udtale. Jeg har i hvert fald set i fjernsynet og folk på nettet skrive om stederne. |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 19:28
|
handy skrev: Har efter langt tids søgen fundet det rette til os i badebyen godt nok kun et værelses lejlighed stor altan glæder mig til fyrværkeriets næste weekend....og husk lefetime i Tony"s Søndag den 24 nov 17,999... god weekend. Hvordan er den lejlighed ? Prisen ser jo ud til og være indenfor mit budget. Hvordan fandt du egentlig frem til lejligheden? Online? Ved og gå rundt? Eller hvordan og hvorledes? Eventuelt nogle gode hjemmesider som jeg bør tage et kig på ? ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 22/11-2013 19:42
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Amagerdreng skrev: Å nej -- nu igen.. Yeps alt skulle vist stå i den gamle tråd MEN jeg kan dog fortælle dig Jonas "jeg har lige været afsted i en mdr (du kalder det længere værende ?) og brugte den nette sum af 40,000 kr og det ikke på druk med videre så begynd du bare at spare sammen . Hvis jeg skulle bruge i gennemsnit cirkus 9.000 kr. pr uge, kom jeg nok aldrig på mine 2x2-3 uger til Thailand. Jeg lever absolut ikke på en sten, og synes faktisk jeg lever godt når jeg er i Thailand. er de 9000 kr incl. flytransport? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 19:48
|
natty skrev: Amagerdreng skrev: Å nej -- nu igen.. Yeps alt skulle vist stå i den gamle tråd MEN jeg kan dog fortælle dig Jonas "jeg har lige været afsted i en mdr (du kalder det længere værende ?) og brugte den nette sum af 40,000 kr og det ikke på druk med videre så begynd du bare at spare sammen . Hvis jeg skulle bruge i gennemsnit cirkus 9.000 kr. pr uge, kom jeg nok aldrig på mine 2x2-3 uger til Thailand. Jeg lever absolut ikke på en sten, og synes faktisk jeg lever godt når jeg er i Thailand. er de 9000 kr incl. flytransport? Hans 40.000 til 30 dage er jo næsten i luksus, hvis det endelig er noget. 40.000 / 200.000 baht er det dobbelte af hvad jeg havde til 60 dage, og han var kun afsted i 30 dage. Jeg lejede motorcykler, gik i byen hver dag og manglede bestemt ingenting, og de 100.000 baht til 60 dage, var rigelig. 8000 til 30 dage på et hostel, og 6000 den næste måned, for ydeligere 30 dage. Nej, intet luksus, men det var heller ikke hvad jeg gik efter. Resten gik til hvad jeg havde lyst til. Nej, budgettet var ikke så højt som amagerdrengens, men jeg havde intet formål med og leve i luksus, men leve OKAY. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/11-2013 19:52
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Man kan sagtens leve for 50.000 baht per måned, især i Pattaya, i et korterevarende forløb. Mange engelsklærere lever for 35.000 baht per måned, også i Bangkok. Hvis der er tale om et længerevarende forløb med fortsatte forsikringer, besøg i Danmark, undervisning til eventuelle børn og pensionsopsparing, så går den derimod snart ikke. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Jonas22 |
Lagt på d. 22/11-2013 19:54
|
Robert Kronberg skrev: Man kan sagtens leve for 50.000 baht per måned, især i Pattaya, i et korterevarende forløb. Mange engelsklærere lever for 35.000 baht per måned, også i Bangkok. Hvis der er tale om et længerevarende forløb med fortsatte forsikringer, besøg i Danmark, undervisning til eventuelle børn og pensionsopsparing, så går den derimod snart ikke. Hilsen, Robert Så det jo skønt ta de 45-46.000 baht pr måned, udelukkende er til mig selv og ingen andre ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.