Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Telefonkort
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/01-2006 22:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
For os der ikke har fundet ud af Skype og den slags, men stadig bruger telefonkort: Efter vi flyttede fra Christianshavn og ud på landet, så er der temmelig langt til den den nærmeste kiosk eller grønthandler, hvor man normalt kan købe et telefonkort til kroner 85-100 - alt efter om man får etnisk rabat eller ej .I stedet har vi med stor glæde gjort brug af at købe telefonkort på internettet på [url]www.telefonkort.net[/url] - som vi i øvrigt fandt i et indlæg på dtw. De koster godt nok knap kroner 105, men man er fri køre 50 km til den nærmeste åbne kiosk kl. 01.00 .De gode kort har i midlertid været udsolgt i månedsvis - sikkert i et forsøg på at sælge os de mindre gode kort og dermed komme af med dem. Det blev jeg irriteret over . Og ved at søge på nettet fandt jeg så ud af, at der jo findes adskillige andre, som sælger kort over nettet.Så i stedet for at betale kroner 105 hos en skandinavisk side, så betaler vi nu $10 (kroner 62,50 på kontoudtoget) på en amerikansk ![]() ![]() .Kvaliteten er som almindelige gode kort. Konen har dog kun ringet rundt i Europa, så der mangler endnu den regelmæssige marathon-samtale med svigermekanikken. Derfor kender jeg endnu ikke kortets minuttal. Siden hedder i øvrigt [url]www.online-phonecards.net[/url], og jeg har ikke aktier i foretagenet. Men jo mere man sparer, desto mere kan man bruge . |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 11/01-2006 23:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Jeg forstår ikke helt hvordan det foregår? Hvordan med simkort osv? Altså, jeg sidder og kigger lidt på følgende: http://www.online...nfo.php/43 - Det koster 45 øre i minuttet, hvilket er kanont billigt jo (for at ringe til Thailand mobil) - Flere informationer ønskes
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/01-2006 23:30
|
|
Jeg ved ikke om det er det basale ved telefonkort du spørger til, men det er det jeg forsøger at svare på. Det virker ganske simpelt, når man har prøvet det første gang: Man køber et kort til udlandet hos grønthandleren fx. Så skraber man lakken væk fra pinkoden, og ringer fra sin fastnettelefon (eller mobil) til det telefonnummer der står på kortet. Man kan normalt vælge mellem et lokalt dansk eller et 80-nummer. Det sidste er gratis, men giver færre minutter, så vi anvender altid det lokale danske. Så bliver man bedt om at indtaste pinkoden, og derefter kan man ringe. Man skal have anvendt kortet én måned efter man første gang har anvendt det (nogen gange 3 måneder). Når man køber på nettet, får man i stedet til kortet i form af en e-mail, men ellers er det det samme. Første gang konen ringede hjem varede det ca. én time. Ingen kort, men kun TDC. Pris kr 60x17= kroner 1.020 .Nåja, men så kan man jo lære . |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 11/01-2006 23:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Jo, men man skal jo stadig have et simkort i sin telefon ?
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/01-2006 23:38
|
|
Ja - men du skal ikke have et nyt, specielt simkort. Du kan blot anvende dit normale. Hvis du ringer på 80-numrene, så vil det end ikke kunne ses på din regning. Jeg er dog ikke lige klar over, om den som er spærret udlandstelefoni kan anvendes, men det antager jeg, idet man jo ringer til et nummer i Danmark, og derfra videre til udlandet. |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 11/01-2006 23:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
du køber et telefonkort, får en pinkode som du skal indtatse efter du har ringet til et gratisnummer. Derefter kan du ringe x-antal minutter Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 12/01-2006 09:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
Hej Frank, Tak for linket, det ser rigtig godt ud, hvis pris/tid holder. Det er ihvertfald et forsøg værd. Peter
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/01-2006 19:42
|
|
Hej Kimpli Hvordan anskaffer man sig Call Now? ![]() Måske man skulle anskaffe sig et lillen lager... mvh Frank |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 12/01-2006 20:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Jeg købte dem nede i en lille grøntsagsbutik, der ligger i Reverdilsgade. Butikken ligger i kælderen og sælger også et andet godt kort "Asiatel" til samme pris. Reverdilsgade ligger parallel med med Istedgade og kommer lige efter hvis du kører ad Reventlovsgade fra Vesterbrogade. Butikken ligger på højre hånd og er meget lille. Kortet kan fås flere steder, men jeg har fået fortalt at prisen er omkring 100 kr. Tippet om butikken har jeg fået af vor savnede ven Bamse Redigeret af Kimpil d. 12/01-2006 20:06 Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/01-2006 20:12
|
|
Hej Kimpil Ja det er jo til at finde, tak. Er prisen kroner 75 der? ![]() ![]() mvh Frank |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 12/01-2006 20:44
|
|
Ja, for begge kort og begge er på 100 enheder
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 12/01-2006 20:54
|
|
Jeg prøver lige at smutte forbi i morgen. Konens marathon-samtaler falder nemlig normalt sammen med fredagøl . |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 03/02-2006 22:29
|
|
Jeg fik købt kortene, men aldrig vurderet taletiden, idet konen ringede rundt til veinder i Europa. Men jeg var lige forbi samme butik i dag. Der er tale om "Afgahn"-butikken, på hvis gadeskilt der også står: "telephonecards". "Call now" var udsolgt, så vi købte som nogle andre. Jeg kan ikke vurdere varigheden af samme årsag som før, men prisen var også kun kroner 75,-. Så det er da en billig butik. I nogle af de andre butikker i området vil der blive forlangt kroner 100,-, hvis man ikke ser ud som om man ikke kender prisen. mvh Frank |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/02-2006 22:51
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa FRankJa han har også et kort som hedder happy hour men jeg mener han tager 75 for alle de forskellige kort han har Men frank husk at prøve at bruge det som hedder local nummer i stedet for free number ![]() Lige et tip jeg fik at kimpill ...tak for sidst kimpill jeg er på arbejde på amndag hvis du trænger til kaffe ![]() hilsen bamsen |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 03/02-2006 23:08
|
|
Hej Bamse Jepper-depper! Vi bruger altid "local number" - som regel betyder det 12 øre ekstra pr. minut på telefonregningen (idet vi normalt ringer 20.00-02.00, men adskilligt flere minutter på kortet. Så det kan jeg også anbefale! mvh Frank |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 04/02-2006 03:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Jeg må da nok sige at der er noget der er billig der over på den store ø, 75 kr for et kort det er hvad vi skal give for dem i indkøb til butikken, det kun være man skulle tage en smut der over. Men det er rigtig man skal se sig lidt for med de kort, der er mange som ikke holder det de skriver i tid, vi har haft flere hvor der ikke er noget tid på når de skal bruge dem (træls rigtig træls) det var lidt jysk.
Ubon.
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 04/02-2006 11:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa Lynge Ja vi har også prøvet at få nogle kort med kun 14 min på Så det kan man komme ud for,men til gengæld så har min kone på bogle af kortenemkunne snakke i ½ time hver dag i over en uge det var ca 6 timer snak for 75 kr. Bamsen som privat person og ikke som admin |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 04/02-2006 12:17
|
|
bamsen skrev: Hejsa FRank Ja han har også et kort som hedder happy hour men jeg mener han tager 75 for alle de forskellige kort han har Men frank husk at prøve at bruge det som hedder local nummer i stedet for free number Lige et tip jeg fik at kimpill ...tak for sidst kimpill jeg er på arbejde på amndag hvis du trænger til kaffe hilsen bamsen Jeg vil kigge forbi, det var hyggeligt og lærerigt sidste gang Kim Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 04/02-2006 16:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
de telefonkort er de ikke lidt narværk de lover i butikken man kan snakke 1-2 timer det kan man også nogen gange men nogen gange kun ½time så står man der med håret i postkassen og kan ikke bevise noget. Vi er gået over til skype utrolig enkel hendes familie har ikke computer men det er også ligemeget ,man kan ringe fra computeren til en fastnettelefon, min kone ringer til familien i bangkok for ca. 10 kr. for 25 min. Man går ind på skype.com og dovnloder skypeout , så fylder man penge på med sit visa kort. ET lille plus er man kan sidde med headset på(for ikke ondt i armen) |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 04/02-2006 17:45
|
|
Roald, hvis du ser mit regnestykke tidligere kan du se at det af mig omtalte kort er noget billigere med 42 øre pr minut. dette er til mobilnummer i thailand og med den høje danske takst. Jeg har nu brugt 6-7 af disse kort uden at blive skuffet
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.
.
. Og ved at søge på nettet fandt jeg så ud af, at der jo findes adskillige andre, som sælger kort over nettet.
.