Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
FAMILIENS HOLDNING TIL MÆNDS LIV I THAILAND
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/04-2013 09:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Inspireret af Skeptikerens bog MIT NYE LIV I THAILAND, tillader jeg mig, at bringe et emne på banen, som jeg gerne vil høre andres erfaringer med. Nemlig familiens syn og indstilling til far's nye liv i Thailand Har nu læst hele bogen og der er flere ting jeg hæftede mig ved. Specielt dette afsnit, som meget præcist fortæller om en konflikt med søn/svigerdatter, som jeg tror mange fædre her ude oplever. Misundelse.? Eller frygt for minimering af en evt. arv.? Specielt den syrede bemærkning om Thai' konens familie, som efter børnenes mening nasser på forfatteren, må gøre ondt. Men se selv, jeg har fremhævet netop den passage. ------------------------ Han (sønnen) syntes samtidig at det er på tide at familien holder op med at udnytte mig og at det er på høje tid Lin (konen) finder sig et arbejde. Jeg har gennem årene fortalt dem begge, at det at finde et job med kun fire års skolegang ikke bare er noget man gør her i Thailand. Man kan selvfølgelig , som kvinde, altid få arbejde på en bar og gå med faranger, og om det er det de mener Lin skal begynde på igen. I tonen gennem årene har der ligget gemt den lille klang af: ”Det har hun jo gjort før, hvorfor så ikke nu?” Hun kan selvfølgelig også finde et job på en fabrik eller som bygningarbejder og så arbejde for en ussel løn 14-16 timer hver dag og så komme hjem nogle få timer hver anden søndag. Det er gennemsyret af en meget lille sympati for den thaifamilie som har modtaget dem, nu flere gange med åbne arme. --------------------------- Jeg har set det før og tror det er et problem mange fædre her i Thailand stifter bekendtskab med. Børnene, bryder sig bare ikke om deres far's nye liv.! Hvorfor.? Og hvad er årsagen, når børnene kan se at fa'ren er glad, for sin nye tilværelse. En glad far, er vel bedre end en sur far.? Men lad os høre, hvad i derude, har oplevet i denne sammenhæng Redigeret af Anonym Bruger d. 10/04-2013 09:57 |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 10/04-2013 10:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Jeg oplever intet af den kaliber. Har godt nok ikke en søn, så kan ikke sammenligne direkte. Men min familie har ikke ondt i røven, faktisk her da konen tog hjem til Thailand 3 april, havde min søster og svoger købt en Iphone 5 til hende, og min mor havde købt et sølvarmbånd, og en masse gaver til hendes datter også. Så nej, oplever ikke noget af den slags, kun fuld forståelse for at hun kommer fra en fattigere del af verden end os, og fuld opbakning. Så er der nok nogen der vil sige, at ja du har rigtig fundet dig en der kan rage til sig. Men hun beder aldrig om noget og hvergang jeg vil forkæle hende siger hun nej det er for dyrt. Og da hun fik de gaver af min familie brød hun helt sammen i lykkelige tåre. Faktisk går det mig på at hun konsekvent ikke vil tage imod noget når vi er ude og kigge butikker, da jeg elsker at forkæle og føler hun kun tænker på at det er for dyrt hele tiden. Nogen gange står jeg fast og køber det alligevel, og så bliver hun da også glad ![]() Og så kunne jeg aldrig byde min elskede, min kone, den kvinde jeg skal dele mit liv med. At arbejde til 800-1200kr om måneden, når jeg tjener fint og uden problemer kan sende det 3 dobbelte til hende hver måned. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 10/04-2013 10:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Bjarke85 > Bor du i Thailand sammen med din kæreste, som indlægget lidt omhandler. Ud fra din tekst lyder det nemlig ikke helt sådan. Det er nemlig 2 vidt forskellige ting. At have en kæreste på visum besøg, hvor man sender penge. Og så at bo sammen med dem her i Thailand. Har prøvet begge oplevelser og ja, jeg bor i Thailand med min kæreste og barn. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 10/04-2013 10:45
|
|
Nå beklager hvis det kun omhandlede det. Jeg troede det omhandlede hvordan ens familie så på det. Jeg ved godt der står "fars nye liv i Thailand" men jeg ændrede det måske ubevidst til "fars nye liv med en thai" Altså at det handler om hun intet tjener, og jeg betaler alt. Om det er i Thailand eller DK kan vel komme ud på ét. Men beklager hvis mit indlæg var forkert. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 10/04-2013 11:16
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
jeg har levet her i thailand 15 år og har ikke dårlige oplevelser fra min danske famile , jeg har haft besøg af min søn og senest af min far i november og han kom på sin 86 års fødseldag og var glad over at se min kone og hende fattige famile i northailand kun positive meldinger hygge her fra sattahip |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 10/04-2013 13:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Bjarke85 skrev: Nå beklager hvis det kun omhandlede det. Jeg troede det omhandlede hvordan ens familie så på det. Jeg ved godt der står "fars nye liv i Thailand" men jeg ændrede det måske ubevidst til "fars nye liv med en thai" Altså at det handler om hun intet tjener, og jeg betaler alt. Om det er i Thailand eller DK kan vel komme ud på ét. Men beklager hvis mit indlæg var forkert. Er ikke helt enig i at det kan komme ud på et. Men generaliserer heller ikke. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 10/04-2013 13:16
|
|
Hvis du mener, indirekte (sådan tyder jeg det) at thai familierne kan blive mere grådige, og det er en helt anden sag, når man bor i Thailand, end i DK. Så er det jo ikke det der bliver snakket om i tråden her ? Det, sådan som jeg opfatter det. Er om ens danske familie har ondt i røven ?? Og dertil gav jeg min historie om, at det er ikke tilfældet i vores familie. Hvis jeg har fuldstændig misforstået tråden, beklager jeg. |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 10/04-2013 13:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() ja før var der da nogen der mente at konen var for ung og næsten generalliserede det med man (NÆSTEN VAR PÆDOFIL) skønt ens kone dengang var 27 nu går de de vist mere op i at de intet kommer til at arve Men som min datter sagde DET ER FARS PENGE OG FARS VALG (direkte citat fra min ældste datters mund) og hun er da lykkelig for at jeg har det godt og lever et liv i solen Mvh. Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/04-2013 14:02
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: Hvis du mener, indirekte (sådan tyder jeg det) at thai familierne kan blive mere grådige, og det er en helt anden sag, når man bor i Thailand, end i DK. Så er det jo ikke det der bliver snakket om i tråden her ? Det, sådan som jeg opfatter det. Er om ens danske familie har ondt i røven ?? Og dertil gav jeg min historie om, at det er ikke tilfældet i vores familie. Hvis jeg har fuldstændig misforstået tråden, beklager jeg. Jeg tror ikke du har misforstaaet traaden. Der hvor det gaar galt er "Mit Nye Liv i Thailand" og som jeg forstaar det saa er du ikke bosat her men i Danmark og ser saa konen/kaeresten engang imellem. Nu er jeg selv bosat i Thailand og jeg har to voksne boern som begge er halvt Thai, dog har de aldrig vaeret bosat i Thailand og har kun vaeret her paa ferier. Mine boern har ingen problemer med min nuvaerende kone eller med mig for den sags skyld. Min datter som bor i Danmark kommer regelmaessigt herud paa ferie og hun kommer saerdeles godt ud af det med min kone. Min soen og hans familie bor her i omraadet og her er heller ingen problemer. Hvor traaden gaar i stykker (mener jeg) er at tingene blandes lidt sammen for der er forskel paa 1. at vaere gift med en thai og bosat i Danmark 2. at vaere gift med en thai og bosat i Thailand 3. at vaere gift eller kaereste med en thai og manden bosat i Danmark og kone/kaereste bosat i Thailand. Som sagt mine boerns holdning er positiv eftersom de kan se at min kone og jeg trives godt sammen og vi passer paa hinanden. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 10/04-2013 14:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
nu har jeg været gift med mi kone som er fra thailand i 15 år de første år i danmark, og nu fuldtids i thailand, og har ikke mærket nogen som helst forskel mellem mig ,min kone, min thailandske familie,og mine voksende børn i danmark, vi har det godt sammen.......måske kan nogen forklare hvorfor der skulle være forskel i forhold til familien på grund af ens ads.........![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 12/04-2013 09:46
|
Jeg havde forventet at der var rigtig mange, som havde et lidt >anstrengt< forhold til sine børn, fra tidligere ægteskab, familie medlemmer, eller venner m.m i Danmark pga. en Thai' kone, eller kæreste. Da det åbenbart ikke er tilfældet, lægger jeg selv ud. Jeg har nemlig STORE problemer med mine voksne børn fra mit tidligere ægteskab, med en dansk kone. Børnene, vil ikke se, høre, eller hilse på min nuværende kæreste. Undskyldningen er, at de vil huske deres mor og mig sammen og ikke med andre. Tanken er sød nok, men noget anstrengende og er bestemt ikke fair over for min kæreste, som absolut intet havde med vores skilsmisse at gøre. Nu skal kæresten så med til Danmark. AV. Diplomati er svært. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 12/04-2013 10:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
nu var jeg enkemand og havde et rigtigt godt familieliv med min første kone og vores voksne børn,det hører måske også med, at jeg tilfældig traf min anden kone som er fra thailand i danmark,hun var på det tidspunkt på ferie her men var bosat i et andet eu land og var enke og havde et godt liv, sammen en datter der, jeg havde været alene i godt et par år,mine voksene børn var fra dag et, glad på mine vegne men bestemt også for min nye kone for slet ikke at tale om ,,vores"børnebørn. det havde måske været noget andet, hvis det havde været en skilsmisse der lå til grund for mit ny ægteskab, for de er sjældet lykkelige. og jeg har fået ,, familie" i det land eu land min kone boede i før hun kom til dk. nemlig hendes afdøde mands familie, som er utroligt venligt stemt overfor mig, og ende har jeg og min danske familie fået en stor og dejlig familie her i thailand.............så min oplevelse er rigtig god, det var ikke lige det der blev efterlyst, men det er sådan det er heldigvis............god songkran til alle..... ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 12/04-2013 10:32
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
@DK, det var en rigtig daarlig undskyldning fra dine boerns side. Maaske er der noget andet der ligger bagved ? Det er kedeligt at det skal vaere saadan. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 12/04-2013 11:25
|
chaingmai skrev: nu var jeg enkemand og havde et rigtigt godt familieliv med min første kone og vores voksne børn,det hører måske også med, at jeg tilfældig traf min anden kone som er fra thailand i danmark,hun var på det tidspunkt på ferie her men var bosat i et andet eu land og var enke og havde et godt liv, sammen en datter der, jeg havde været alene i godt et par år,mine voksene børn var fra dag et, glad på mine vegne men bestemt også for min nye kone for slet ikke at tale om ,,vores"børnebørn. det havde måske været noget andet, hvis det havde været en skilsmisse der lå til grund for mit ny ægteskab, for de er sjældet lykkelige. og jeg har fået ,, familie" i det land eu land min kone boede i før hun kom til dk. nemlig hendes afdøde mands familie, som er utroligt venligt stemt overfor mig, og ende har jeg og min danske familie fået en stor og dejlig familie her i thailand.............så min oplevelse er rigtig god, det var ikke lige det der blev efterlyst, men det er sådan det er heldigvis............god songkran til alle..... ![]() En rigtig dejlig historie Chaingmai. Tak for den. Og tillykke med din >Happy Ending< ![]() |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 13/04-2013 09:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Hej DK Jeg bor også i Thailand med min Thai hustru, har børn fra tidligere ægteskab Ingen i familien rynker på næsen eller lignende tværtimod, alle står på min hustrus side og "nitter" mig så at sige. Min datter er helt vild med at jeg bor i Thailand og har det godt. Har endda været her med barnebarn på 3 og højgravid med næste, og meget glad for at hun nu har en far der er mere nærværende og levende end da han boede i kolde DK. Så ingen problemer der, men i den såkaldte venskabs kreds er der derimod, fra den kvindelige del af den et lille seen skævt til at jeg nu er gift og bor med en thai i thailand Vi er pt i DK, på ferie og her har jeg mærket det flere gange. Ved ikke rigtigt hvorfor, måske fordi min hustru er yngre ( -10 år i forhold til mig ) eller måske bare fordi hun ser godt ud i forhold til den danske kvinde i samme alder, eller måske pga noget helt tredje... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 13/04-2013 09:57
|
taxidriver990 skrev: Hej DK Jeg bor også i Thailand med min Thai hustru, har børn fra tidligere ægteskab Ingen i familien rynker på næsen eller lignende tværtimod, alle står på min hustrus side og "nitter" mig så at sige. Min datter er helt vild med at jeg bor i Thailand og har det godt. Har endda været her med barnebarn på 3 og højgravid med næste, og meget glad for at hun nu har en far der er mere nærværende og levende end da han boede i kolde DK. Så ingen problemer der, men i den såkaldte venskabs kreds er der derimod, fra den kvindelige del af den et lille seen skævt til at jeg nu er gift og bor med en thai i thailand Vi er pt i DK, på ferie og her har jeg mærket det flere gange. Ved ikke rigtigt hvorfor, måske fordi min hustru er yngre ( -10 år i forhold til mig ) eller måske bare fordi hun ser godt ud i forhold til den danske kvinde i samme alder, eller måske pga noget helt tredje... Godt at høre Taxi... Min fornemmelse er dog, at vi tit bliver opfattet som "gamle grise" af specielt kvinderne hjemme, (som du også er inde på). En Thai' kone...Og meget yngre UHA.! Men det finder jeg ud af i næste måned, når kæresten og jeg rejser rundt i Europa. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 14/08-2013 12:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Jeg har danske børn fra tidligere ægteskab og bor i Thailand med min Thai-kæreste... For mig har oplevelsen hos familien været blandet. Hos enkelte familiemedlemmer og venner i Danmark har jeg oplevet fordommene, så dem har jeg afskåret kontakten til. Jeg gider ikke være sammen med snæversynede mennesker, som skal bruge energi på at se ned på andre, fordi de selv er ulykkelige og ikke har indhold i deres liv. Mine danske børn holder rigtig meget af min Thai-kæreste og er dybt skuffede når hun f.eks. ikke er med, når jeg tager til Danmark. De er også vilde med at komme på ferie her. Min eks-kone har det fint med min Thai-kæreste - helt sikkert fordi hun er super god ved vores børn. Desværre har jeg oplevet at et af mine børn er blevet drillet i skolen, fordi jeg bor i Thailand og har en Thai-kæreste. Blev virkelig rasende og ked af det, da jeg opdagede det. Ellers vil jeg sige at tingene fungerer over al forventning. Jeg tror aldrig man slipper for fordommene og man ved jo aldrig hvad folk rent faktisk tænker om en efter man er gået. For mig er det egentlig også ligegyldigt hvad folk tænker om mig. Det vigtigste er at mine børn er super glade for min Thai-kæreste og at de er glade for, at jeg er glad. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/08-2013 14:21
|
patirak skrev: Jeg har danske børn fra tidligere ægteskab og bor i Thailand med min Thai-kæreste... For mig har oplevelsen hos familien været blandet. Hos enkelte familiemedlemmer og venner i Danmark har jeg oplevet fordommene, så dem har jeg afskåret kontakten til. Jeg gider ikke være sammen med snæversynede mennesker, som skal bruge energi på at se ned på andre, fordi de selv er ulykkelige og ikke har indhold i deres liv. Mine danske børn holder rigtig meget af min Thai-kæreste og er dybt skuffede når hun f.eks. ikke er med, når jeg tager til Danmark. De er også vilde med at komme på ferie her. Min eks-kone har det fint med min Thai-kæreste - helt sikkert fordi hun er super god ved vores børn. Desværre har jeg oplevet at et af mine børn er blevet drillet i skolen, fordi jeg bor i Thailand og har en Thai-kæreste. Blev virkelig rasende og ked af det, da jeg opdagede det. Ellers vil jeg sige at tingene fungerer over al forventning. Jeg tror aldrig man slipper for fordommene og man ved jo aldrig hvad folk rent faktisk tænker om en efter man er gået. For mig er det egentlig også ligegyldigt hvad folk tænker om mig Det vigtigste er at mine børn er super glade for min Thai-kæreste og at de er glade for, at jeg er glad Din sidste linie er vigtig. Glæder mig at din nye kæreste, er accepteret. Den glæde har jeg desværre ikke... Min ældste søn, er tit blevet konfronteret med spørgsmålet omkring det, at have en far som bor i Thailand. Hans svar har altid været, som du også skriver<<<< Jeg er glad, hvis min far er glad. Sådan er det desværre ikke mere. Nu, har jeg pludselig en kæreste (gennem flere år) og han vil hverken se eller møde hende. Han vil bevare billedet af sin far, sammen med hans mor, og enhver, kan jo se hvad det går ud på fra kærestens side, som han udtrykker det. Selvom han ikke har mødt hende. Hans holdning er et stort problem for mig. Men jeg gør med vilje INTET, for at modbevise hans påstand. Jeg vil nemlig intet få ud af det Kommer han selv en dag.? Jeg ved det ikke. Min kæreste, mødte jeg flere år efter skilsmissen. Hun kan derfor på ingen måde bebrejdes situationen. Hun er kun sød ved mig, husker alt det jeg glemmer og viser, hvor glad hun er for mig i mange sammenhænge. Så er der vennekredsen, hvor jeg ikke er i tvivl om, at det er konerne som bearbejder deres mænd, med hvor "stygge" de gamle grise med koner/kærester fra Thailand er. Alt, mens manden forsøger at dæmpe sin misundelse Ok, der er alders forskel. Det underlige er, at det kun er andre som har problemer med det. Vi har ikke...! Min dejlige Thai-kæreste, glæder mig dagligt med sit skønne smil og kærlige sind. Er derfor efter min bedste overbevisning, med til at forlænge og beriger mit liv. Men ingen tvivl om, at man er "stemplet" i Dk og andre steder, når man har en Thai-kæreste... Og er hun yngre UHA' Det må være alle TV-programmerne, hvor Thailand altid bliver associeret med sex-industrien. Det er der nemlig penge i. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/08-2013 20:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
DK skrev: Sådan er det desværre ikke mere. Nu, har jeg pludselig en kæreste (gennem flere år) og han vil hverken se eller møde hende. Han vil bevare billedet af sin far, sammen med hans mor, og enhver, kan jo se hvad det går ud på fra kærestens side, som han udtrykker det. Selvom han ikke har mødt hende. Jeg formoder at han faktisk er voksen idag men han lyder altså somom han ikke er nået videre end 10 års alderen. Jeg tror han trænger til at få noget realitets sans og det tror jeg altså ikke andre end du kan give ham. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 14/08-2013 20:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Lyder som at en del ikke har opdraget sit afkom, men blot lad dem foelge den vanlige trummerum og slaphed...Behoever jeg at naevne janteloven ? nej vel. Og nej jeg har ingen boern, hvis jeg havde og de opfoerte sig saa uforskammet over for min kone og ikke ville se hende, saa tror jeg da nok lige at jeg ville laese teksten med store bogstaver... Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.