Se indlæg
 Udskriv debat
Forny mit 1.Års Visum?
Anonym Bruger
Skulle der ikke være en her inde som vil være mig behjælpelig med at fortælle mig helt præcist hvad jeg skal have med, for at forny mit 1.Års. Visum, jeg er 50.år Thai gift, fordi sidste år havde jeg nogle ting med de ikke skulle bruge, og så manglede jeg noget andet?

Indtægt bekræftet på Ambassade, udfyldt TM.7 kopi pas billedside,visumside,indrejsekort,et billed og ????

Mvh
Michael

Kim Ludvigsen
Det vil måske være bedst at kontakte din lokale immigration direkte. Der findes sikkert overordnede regler, men jeg har på fornemmelsen, at kravene alligevel kan svinge fra kontor til kontor og såmænd også afhænge af, hvem der er på arbejde den pågældende dag.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
chaingmai
vi skulle bevise hvor vi boede, lejekontrakt, skøde, og vielsesattest er du gift med din kone i dk.skal du have en bekræftelse fra ambassaden oversat til thai...............LOL LOL

Skeptikeren
du fortæller ikke hvor du bor, som Ludvigsen skrievr alt skifter fra Emigration til Emigration og hvem der har vagten den dag.

Du skriver ikke noget om at du har Statement fra din bank på indestående. + kopier af alle sider i bogen.

Spørg på din lokale Emigrattion de er de eneste der ved hvad der skal bruges.

Har lige fået mit fornyet, det var andre kopier de spurgte efter i år. Og nu var min pension lige pludselig ikke høj nok, der skal indkomme min. 43.000 Baht fra DK hver måned og jeg får kun 39.772,- så det var bare at betale 10.000 til kaffekassen så var den hjemme.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Anonym Bruger
Mange tak for de hurtige svar.
Jeg kan fortælle at jeg bor i Nonthaburi bangkok!
Jeg er blevet i tvivl om jeg skal bruge dåbsattest, når jeg bare skal have det fornyet, fordi på http://www.thaigu...umkrav.htm er der forskæld på om det er første eller skal fornyes?
penge dokumentationen er ikke noget problem!
Jeg er både over 50.År og Thai gift, så det kan vel laves på 2 forskellige grundlag, uden vielsesattest hvis over 50.År men med adresse?
Eller som gift med konens blå bog?
Det kunne bare være dejligt hvis det var det samme hver år, og ikke afhængig af hvem og hvor det skal laves, vi har trods alt 15.KM hver vej i imigrationen?

Jeg er kommet frem til flg...

Pas samt kopi af billedside,Visumside,Indrejse stempel!
Billed 4¤6.cm
Dåbsattest + Kopi ???????
TM.7 formular
Dokumentation for indtægt/som er blevet godkendt på den Danske Ambassade.

Hvis jeg har glemt noget, høree jeg gerne om hvad der mangler?

Mvh
Michael

Anonym Bruger
For Retirement VISA kan du se kravene her, de er update Feb 2013. på den side..

http://donslifein...iland.html

Marriage info her:

http://donslifein...riage.html

Kender en anden Dansker der bruge samme Immigration Office, og han skal ikke aflever "Dåbsattest", Men nu er det jo Thailand det her, så heller være sikker og tage en kopi med....Samt jeg har ikke hørt andre nævne det, men derfor kan det jo godt være korrekt..

ingolf
Det som står på den der THAIGUIDE.DK stemmer ikke rigtigt med virkeligheden.

Der står bla. 50år ELLER folkep. ELLER förtidsp. Men den går altså ikke, man kan ikke komme som 37årig förtidspensionist og få 'pensionsvisa'

Man skal väre fyldt 50år og have en indkomst på minimum 65.000baht/måned, og det er ligegyldigt hvor inkomsten kommer fra, pension, eget firma der hjemme, eller noget helt andet.

Eller at man har 800.000bath på bankbogen. Eller en kombination af indkomst og penge på bogen.

Den med dåbsattest har jeg aldrig hört eller set för, og er heller aldrig blevet spurgt om den--er faktisk aldrig blevet spurgt om en dåbsattest de sidste 30 år, men har jo så også boet i Sverige.

Ambassaden/konsulaterne hved på hvilke sprog attestten skal skrives. Konsulater i Jomtien laver den på engelsk, og så står der 'TO WHOM IT MAY CONCERN' så den også kan bruges andre steder.

OVENSTÅENDE GÄLDER FOR 'PENSIONSVISA' Der er lidt andre regler for såkalled 'giftevisa' men dem har jeg ikke sat mig ind i!

@Skeptikeren, hvorfor satte du ikke de 10.000 på en bankbog. En kombination pension/bankbog fungerer jo også, og så havde du stadigväk haft dine 10.000 Wink

PS! Har siddet og skrevet lidt samtiddigt med jag drak morgenkaffe og spiste morgenmad, og så ikke badedyrets indläg.
Rigtig gode links!
Redigeret af ingolf d. 17/02-2013 04:56
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Draaben
Et kopi af dit kreditkort.
Kopi af alle dine tideligere visum i passet.
husk at skrive alle kopirene under.
1900 bhat, tager s[dan ca. 20 minutter
Hvis du er p´ Phuket, kan jeg godt hj¨lpe dig......Hmm ved ikke hvad der sker med mit tastaturSad
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

Skeptikeren
Ingolf, egentlig et godt spørgsmål, men når man nu sidder foran officeren, og hun siger 10.000 eller....?

Hvis jeg skulle til min bank i den anden ende af byen, indsætte 10.000 så skulle jeg også have nyt statement og nye kopier og så tilbage og ind i køen på +200 og det orkede jeg ikke.

Bare ærgerligt at det skal være så tungt. Næste år har genboen, den flinke dame lovet at vi kan låne 40.000 i de dage det tager at forny, så skule den sag være klar, -hvis de da ikke ændrer reglerne igen!

Somrag

Fotofreak
Skeptikeren skrev:

Ingolf, egentlig et godt spørgsmål, men når man nu sidder foran officeren, og hun siger 10.000 eller....?

Hvis jeg skulle til min bank i den anden ende af byen, indsætte 10.000 så skulle jeg også have nyt statement og nye kopier og så tilbage og ind i køen på +200 og det orkede jeg ikke.

Bare ærgerligt at det skal være så tungt. Næste år har genboen, den flinke dame lovet at vi kan låne 40.000 i de dage det tager at forny, så skule den sag være klar, -hvis de da ikke ændrer reglerne igen!

Somrag

Skal indeståendet i banken ikke ha' stået på bogen 2 måneder ? - Eller kan man, som du skriver, bare sætte beløbet ind på kontoen et par dage før ?

ingolf
Skeptikeren skrev:

Somrag

@Skeptikeren, tänk lige på at der er noget med at pengene skal have stået på bogen en tid--tror det er 3 måneder--men undersög det!

Ved godt de er 'grimme' i soi 5--har kun väret der en enkelt gang ang. körekort. Hun ville have flere papirer og 5.000baht.

@Dråben, den med kreditkortet har jeg aldrig hört! Hvad skulle det väre godt for for? Og det samme med alle gamle visa. Jeg er kun blevet spurgt om det nyeste!

Ang. mit förste indläg, skulle jeg nok lige have taget en kop kaffe mere og vågnet op för jeg kastede mig over tangenterne. Det er nok ikke hvede konsulater er så god på, men nok mere viden Smile
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Anonym Bruger
For Retirement VISA er det...

If you're using that 800K Thai bank account method you need to have.
1. That 800K in the bank for "seasoning" for 60 days before you get your first extension approval.
2. That 800K ammoint must also be in your bank account for 90 days for "seasoning" before your first extension renewal is due.
3. And also for 90 days "seasoning" again on each sucessive yearly renewal..

For Marriage står der:

Bank Account of at least 400,000 THB* or Monthly income of at least 40,000 THB or a combination: Thai bank account + Yearly income= 400,000 THB

* Must be at least 2 months in the bank

Fotofreak
Badedyr skrev:

For Retirement VISA er det...

If you're using that 800K Thai bank account method you need to have.
1. That 800K in the bank for "seasoning" for 60 days before you get your first extension approval.
2. That 800K ammoint must also be in your bank account for 90 days for "seasoning" before your first extension renewal is due.
3. And also for 90 days "seasoning" again on each sucessive yearly renewal..

For Marriage står der:

Bank Account of at least 400,000 THB* or Monthly income of at least 40,000 THB or a combination: Thai bank account + Yearly income= 400,000 THB

* Must be at least 2 months in the bank

Og det må for Skeptikeren's vedkommende betyde, at han skulle ha' haft ca. 3000 Baht stående på kontoen i hele (2 måneders) perioden op til dagen hvor han fornyede visa.

Hvorledes at tallet 43000 Bath kommer ind i billedet, kan jeg ikke lige gennemskue - Måske er der kommet nye satser ?

(undskyld OT - Det er jo Michael Andersen's visa det drejer sig om Smile )

Skeptikeren
Thja, jeg er ikke sikker på at I har opdaget det, men vi er altså i Thailand. Her er der mange regler nogen kan brydes andre ikke.

Så den med 3 mdr. har jeg også efterlevet indtil sidste år, hvor jeg simplethen ikke havde pengene, derfor foreslog officeren at jeg ændrede til Married. Og sidste år var pensionen lige akkurat dækkende, nu er den som sagt sat op til lidt over 42.000 MDR., iflg Chonburi Emigration, Jomtien den 21.12.12. Men måske var det bare for at score de 10.000 - hvem kan vide det?

Og gældende regel er altså; Dækkende pension, 400.000 indestående eller en combination. Ikke begge dele.

Så derfor mit råd til Michael - spørg på din lokale, hvad betyder 15 km hver vej for at undgå problemer. Sidste år kørte jeg fra her til Jomtien til Banglamung og retur tre gange på en dag for at klare papirerne, vel ialt ca. 100 km. Du skal jo ikke ud og køre i snestorm med termotøj - vel?

Somrak

Anonym Bruger
Mange tak for de hurtige svar!
Og der kommer sku da de mest underlige ting med nu, kopi af div ting som jeg aldrig har hørt om skal bruges!

Til Skeptikeren.
Det er selvfølgelig ikke langt 15.km pr.vej men jeg tænker bare, hvorfor ikke få styr på hvad man skal have med, og så er en tur vel nok?
Har i været i banken, og for det ikke skulle være løgn skal de bruge 3-4 for at fremskaffe de sidste 3 mdr. udskrift af min konto!
Men jeg er meget i tvivl om jeg overhovedet skal bruge en udskrift fra min bank, fordi det skulle jeg ikke bruge sidst, så jeg tror lige jeg giver dem et ring i morgen, og får styr på det, hvis altså det er muligt i dette land!

Jeg tror for øvrigt at jeg lukker min konto, kæmpe problemer med at logge på, og når jeg så endelig er kommet ind, er det som skeptikeren,badedyret eller en helt anden?????

Mange tak for hjælpen i hvert tilfælde herfra!

Mvh
Michael

Skeptikeren skrev:

Thja, jeg er ikker selvfølgelig ikkee sikker på at I har opdaget det, men vi er altså i Thailand. Her er der mange regler nogen kan brydes andre ikke.

Så den med 3 mdr. har jeg også efterlevet indtil sidste år, hvor jeg simplethen ikke havde pengene, derfor foreslog officeren at jeg ændrede til Married. Og sidste år var pensionen lige akkurat dækkende, nu er den som sagt sat op til lidt over 42.000 MDR., iflg Chonburi Emigration, Jomtien den 21.12.12. Men måske var det bare for at score de 10.000 - hvem kan vide det?

Og gældende regel er altså; Dækkende pension, 400.000 indestående eller en combination. Ikke begge dele.

Så derfor mit råd til Michael - spørg på din lokale, hvad betyder 15 km hver vej for at undgå problemer. Sidste år kørte jeg fra her til Jomtien til Banglamung og retur tre gange på en dag for at klare papirerne, vel ialt ca. 100 km. Du skal jo ikke ud og køre i snestorm med termotøj - vel?

Somrak

Anonym Bruger
Men jeg er meget i tvivl om jeg overhovedet skal bruge en udskrift fra min bank, fordi det skulle jeg ikke bruge sidst, så jeg tror lige jeg giver dem et ring i morgen, og får styr på det, hvis altså det er muligt i dette land!

Så har du jo NOK brugt indtægt metoden sidste år, det klare den Danske Ambassade for 1.000 baht (var prisen i Dec 2012) og vil du ikke der ind forbi, klare de det hele pr mail, og sende i brevform til dig for 50 baht ekstra....

PS: Husk at HVIS du bruger formue metoden, at havde en update slip fra ATM max 1 time inden du ansøger, Samt papir fra din Bank, da de forlanger det ude på Nonthaburi Immigration har jeg hørt fra flere andre...

Men som Skeptikeren skriver kan det svinge lidt fra person til person man snakke med, samt forskellige kontor..
Man bare tager der ud i god tid inden dit Visa udløber (op til 30 dage før) så er der tid at løbe på, HVIS de afkræver noget mere, eller du har glemt noget..

Og ellers held og lykke med det...

OleH
Skeptikeren skrev:

du fortæller ikke hvor du bor, som Ludvigsen skrievr alt skifter fra Emigration til Emigration og hvem der har vagten den dag.

Du skriver ikke noget om at du har Statement fra din bank på indestående. + kopier af alle sider i bogen.

Har lige fået mit fornyet, det var andre kopier de spurgte efter i år. Og nu var min pension lige pludselig ikke høj nok, der skal indkomme min. 43.000 Baht fra DK hver måned og jeg får kun 39.772,- så det var bare at betale 10.000 til kaffekassen så var den hjemme.

Somrak

Skeptikeren skrev:

Somrag

Skeptikeren skrev:

Thja, jeg er ikke sikker på at I har opdaget det, men vi er altså i Thailand. Her er der mange regler nogen kan brydes andre ikke.

Somrak

Var det mon en ide, at du undersøgte reglerne, inden du tog på Immigration for at søge om forlængelse af dit ophold ?

reglerne er ikke ændret, det er stadig 40.000 Baht pr. måned for at søge om forlængelse af ophold baseret på ægteskab.

Det er utroligt, at en mand som dig, der efter eget udsagn nærmest er fattig som en kirkerotte, ikke undersøger reglerne, men bare æder råt, hvad en tilfældig ansat på Immigration fortæller dig, og efterfølgende betaler 10.000 Baht i bestikkelse.

Hvis du ikke kan overskue reglerne, så få dog nogen til at hjælpe dig !

jydetampen
OleH skrev:

Skeptikeren skrev:

Somrak

Skeptikeren skrev:

Somrag

Skeptikeren skrev:

Somrak

Var det mon en ide, at du undersøgte reglerne, inden du tog på Immigration for at søge om forlængelse af dit ophold ?

reglerne er ikke ændret, det er stadig 40.000 Baht pr. måned for at søge om forlængelse af ophold baseret på ægteskab.

Det er utroligt, at en mand som dig, der efter eget udsagn nærmest er fattig som en kirkerotte, ikke undersøger reglerne, men bare æder råt, hvad en tilfældig ansat på Immigration fortæller dig, og efterfølgende betaler 10.000 Baht i bestikkelse.

Hvis du ikke kan overskue reglerne, så få dog nogen til at hjælpe dig !

100% ening med dig OleH og ydermere råder han andre til at besøge den lokale emirgrations for at få svar,men skeptikeren skal helt ud i den anden ende af byen for at ordne sine ting,men i stedet smider han 10,000 fordi det er nemmere,tænker bare på han skulle skamme sig,og med hans opgør mod det danske system burde måske rettes mod det korupte system i Thailand. HYKLER af rang.Angry

Skeptikeren
Åh OleH alias Peder alias Peter, du er ret så vred efter at jeg bad dig holde dig væk fra mit hus og mit liv efter at du for et par år siden i den grad svinede andre medlemmer af Dansk Thai Website til en hel lang dag på en køretur, husker tydelig dine historie om dine besøg rundt omm i Thailand, hvor andres gæstfrihed så blev mødt med nedgørelse. Nu er du så igang igen, Jeg væmmes også ved Jydetampen i er to alen af samme stykke råddent træ.

Somrak

OleH
Skeptikeren skrev:

Åh OleH alias Peder alias Peter, du er ret så vred efter at jeg bad dig holde dig væk fra mit hus og mit liv efter at du for et par år siden i den grad svinede andre medlemmer af [url=http://www.dansk-thai.dk][url=http://www.dansk-thai.dk][url=http://www.dansk-thai.dk]Dansk Thai Website[/url][/url][/url] til en hel lang dag på en køretur, husker tydelig dine historie om dine besøg rundt omm i Thailand, hvor andres gæstfrihed så blev mødt med nedgørelse. Nu er du så igang igen, Jeg væmmes også ved Jydetampen i er to alen af samme stykke råddent træ.

Somrak

Beklager, uden for emnet, men ovenstående kræver et svar:

Jeg kommenterer dine indlæg om forlængelse af ophold, og du svarer ved at hælde en spand opdigtet lort ud over mig, men det er jo typisk for din måde at være på.
Skeptiker, jeg vil anbefale dig at gå til lægen, selv om det, på baggrund af det, du skriver, kan synes tvivlsomt, at han kan gøre noget for dig.

Jeg gætter på følgende diagnose:

http://www.netdok...demens.htm

Spring til debat: