Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Airways "skyder sig selv" i foden......
Lung Yao
Det drejer sig om de "såkaldte": Open billetter på økonomi klasse:

- Da de gjalde i 3 mnd kunne man ændre afrejsedatoen flere gange "gratis" eller til en beskeden "afgift" som regel til formiddleren (rejsebureau m.m.) i Thailand.

- NU, gælder hvor perioden er ændret til 6 mnd og reglen var at den første dato ændring var "gratis" og de efterfølgende kostede XX kr.

- MEN i dag forlyder det at TG tager 100 € ShockSad for den første ændring for hjemmerejse da en foreløbigt/fiktivt dato er ofte påkrævet, især i forbindelse med en 2-3 mnd visa ansøgning og selvfølgeligt igen 100€ hvis man skulle ombestemme sig igen.

Nogle af Jer, som kan AF/BEkræfte sidste udsagn ?

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

chaingmai
deres regler må jo kunne fårs på skrift,der plejer og følge betingelser med når du bestiller billetter, ellers er det jo bare, at overholde hjemrejsedatoen,er det sygdom der er skyld i ændringen betaler rejseforsikringen............LOL LOL

Lung Yao
chaingmai skrev:
deres regler må jo kunne fårs på skrift,der plejer og følge betingelser med når du bestiller billetter, ellers er det jo bare, at overholde hjemrejsedatoen,er det sygdom der er skyld i ændringen betaler rejseforsikringen............LOL LOL

Men netop "fidusen" ved Open billet er at Du IKKE skal låse dig fast på en bestemt hjemmerejsedato. Det du nævner er de såkaldte "force majeure" . Ofte de diverse restriktioner er godt "gemt" med små bogstaver på måske side....4 på betingelser/restriktioner.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

THansen
Lung Yao skrev:

Det drejer sig om de "såkaldte": Open billetter på økonomi klasse:

- Da de gjalde i 3 mnd kunne man ændre afrejsedatoen flere gange "gratis" eller til en beskeden "afgift" som regel til formiddleren (rejsebureau m.m.) i Thailand.

- NU, gælder hvor perioden er ændret til 6 mnd og reglen var at den første dato ændring var "gratis" og de efterfølgende kostede XX kr.

- MEN i dag forlyder det at TG tager 100 € ShockSad for den første ændring for hjemmerejse da en foreløbigt/fiktivt dato er ofte påkrævet, især i forbindelse med en 2-3 mnd visa ansøgning og selvfølgeligt igen 100€ hvis man skulle ombestemme sig igen.

Nogle af Jer, som kan AF/BEkræfte sidste udsagn ?

.

Jeg ved ikke om nedenstående af- eller bekræfter dit sidste udsagn :-)

Jeg fik tilbage i oktober ændret hjemrejsetidspunktet på en returbillet fra Bangkok til Danmark. Det var ikke helt billigt da billetten kun var gyldig i 6 måneder og således skulle laves om til en 12 måneders billet. Ydermere var hjemrejsebilletten en W-billet og tidspunktet kunne derfor i princippet ikke ændres. Thai Danmark sagde god for ændring af hjemrejsetidspunktet, hvis jeg ville betale for en opgradering til almindelig økonomi (Q) billet med en gyldighed på 12 måneder.

Jeg kender ikke selve gebyret for flytning af hjemrejsetidspunktet men jeg fik på forespørgsel oplyst, at hjemrejsetidspunktet kan ændres flere gange uden beregning sålænge gyldighedsperioden på 12 måneder ikke overskrides.

paulsenp
Min kone har for to dage siden, i Thailand, ændret hjemrejsedato.
Det var ganske gratis.
Peter

chaingmai
paulsenep. mange tak fakta er bedre end rygter................LOL LOL

Lung Yao
paulsenp skrev:
Min kone har for to dage siden, i Thailand, ændret hjemrejsedato.
Det var ganske gratis.

Og det var uden brug af "insider forbindelser" (fx.TG eller TT Angel ) .
Lyder fint.
Og til Chiangmai:
..............fakta er bedre end rygter

Nemligt: derfor skrev Jeg : Nogle af Jer, som kan AF/BEkræfte sidste udsagn , som Jeg fik netop af "tredjehånd".

.

paulsenp
Du har helt ret, Lung Yao, uden brug af "insider forbindelser", som du skriver. Hun henvendte sig blot hos Thai Airways i Bangkok.
Peter

natty
Ved tilfældig booking på deres hjemmeside:

"Fare type Fare description Lowest price
THAI SAVER Economy Class, valid on flight\/date shown, no mileage accrual DKK6,220.00
THAI SAVER PLUS Economy Class, flexible flight\/date with fee DKK750, no milage accrual DKK7,470.00
THAI SAVER ADVANTAGE Economy Class, flexible flight\/date with fee DKK750, refundable DKK8,505.00
THAI ADVANTAGE Economy Class, flexible flight\/date with fee DKK375, refundable DKK9,495.00
THAI FLEXI SAVER Economy Class, flexible flight\/date free of charge, refundable DKK10,245.00"

Iflg. disse officielle regler skal man helt op i den dyreste pris for ikke at skulle betale for ændring.
Det skulle dog ikke undre mig, hvis de er lidt fleksible i Bangkok eller de ikke er helt opdateret på de nye ændringer.

Reglerne kan endvidere være forskelligt alt efter hvor billetten er udstedt eller har afgang.
Reglerne er ikke nødvendigvis ens for CPH-BKK-CPH og BKK-CPH-BKK.

Inden reglerne blev ændret har jeg indtil flere gange ændret returdato (samme billet) på THAI SAVER ADVANTAGE som er lig med Q-klasse.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

kiml
hvad for en type billet havde hun
chaingmai skrev:

paulsenep. mange tak fakta er bedre end rygter................LOL LOL

kiml
Thai tror at de kan gå på vandet, men de Arabiske selskaber kører dem snart flade med mere realistiske priser.
Min næste billet med Austrian er en red ticket, altså den billigste classe den kan jeg ændre for 120 € pris 5200 kr Thai´s pris 8700 kr for en w clas som ikke kan ændres hvor er logiske i det

handy
kiml skrev:

Thai tror at de kan gå på vandet, men de Arabiske selskaber kører dem snart flade med mere realistiske priser.
Min næste billet med Austrian er en red ticket, altså den billigste classe den kan jeg ændre for 120 € pris 5200 kr Thai´s pris 8700 kr for en w clas som ikke kan ændres hvor er logiske i det

ja der er da ikke meget at tænke over flyver langt hellere Austrian en Thai......Smile

natty
kiml skrev:

De tager vel det som markedet kan bære, altså udbud og efterspørgsel, måske er det logikken.

Måske er deres fly allerede fyldt godt op med pakkerejsende fra rejsebureauer som Profilrejser og Top Tours, og så er der jo måske ingen grund til at sælge de resterende billetter til under nærmest produktionspris.

Der udover har det historisk set, altid været dyrere at flyve direkte end at mellemlande.

Det bliver dog interessant at se, om Thai kommer med deres sædvanlige knaldtilbud.

Kiml, hvad er en realistisk pris?, er det en pris som du har lyst til at betale, eller er det en pris hvor flyselskabet tjener penge på billetten efter at omkostningerne er trukket fra?
Jeg tvivler Austrian tjener noget på de 5200 kr, for at transportere dig CPH-VIE-BKK-VIE-CPH.

Jeg ved ikke hvad en realistisk pris er, men kan idag finde billigere billetter end der overhovedet fandtes for 17 år siden, da jeg fløj med Lufthansa, med mellemlanding, og første gang satte min fod på thailandsk jord.

Anonym Bruger
Et lille "indspark"...

Jeg var også blevet træt af Thai's pris politik.

Flyver nu med Austrian Airlines full business class, til ca. samme pris, som Thai forlanger for en Premium Economy.

Næste gang i januar. Det er nyere fly, ikke gamle og slidte maskiner som Thai' opererer med.

Forskel iøvrigt...?

Eet års billet, som kan ændres uden omkostninger

Adgang til Lounge og fast track, både ud og hjem.

Samme antal bonus point (mener ovenikøbet lidt flere).

Lækre sæder i flyet, som kan slåe's helt ned i sove stilling.

Super service og servering, med kok ombord, som modtager
dine ønsker og bestilling.

Kun en ganske lille tidsforskel i rejse tid, sååå alt i alt,
foretrækker jeg Austria Airlines.

ingolf
kiml skrev:

Det var dyrt Kim--Jeg har også givet 5200 med Austrian, men SVENSKE KRONER Wink
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

fckguld
DK skrev:

Et lille "indspark"...

Jeg var også blevet træt af Thai's pris politik.

Flyver nu med Austrian Airlines full business class, til ca. samme pris, som Thai forlanger for en Premium Economy.

Næste gang i januar. Det er nyere fly, ikke gamle og slidte maskiner som Thai' opererer med.

Forskel iøvrigt...?

Eet års billet, som kan ændres uden omkostninger

Adgang til Lounge og fast track, både ud og hjem.

Samme antal bonus point (mener ovenikøbet lidt flere).

Lækre sæder i flyet, som kan slåe's helt ned i sove stilling.

Super service og servering, med kok ombord, som modtager
dine ønsker og bestilling.

Kun en ganske lille tidsforskel i rejse tid, sååå alt i alt,
foretrækker jeg Austria Airlines.
Det er vel meget nemt , man køber der hvor man har lyst eller råd - man står jo hellere ikke nede foran slagteren og brokker sig over at netto er billigere. håber flere vil rejse med andre selskaber, så falder priserne måske lidt for os der vil direkte.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Mali
Min kone fik også ændret sin 3 måneders billet sidste år. Det var meningen at hun skulle have blevet der nogle uger mere end mig, Jeg skrev en mail til Thai airways her i Danmark, som fik ændret hendes billet så vi en uge senere fløj hjem sammen. Med plads ved siden af hinanden.

Dette var også helt uden beregning.

natty
@Mali
Sidste år er deværre sidste år, reglerne for mange af billettyperne er lavet om siden, desværre.

Men det kan jo være, at reglerne omgås på kontorerne i København og Bangkok.

Lung Yao
natty skrev:@Mali
Sidste år er deværre sidste år, reglerne for mange af billettyperne er lavet om siden, desværre.

Men det kan jo være, at reglerne omgås på kontorerne i København og Bangkok.

Natty, Fy-fy, skam dig Grin

Du tager fejl :<< de omgås ikke reglerne >> de laver ....... dispensationer til reglerne. Angel

.

Girobank
Hej DK

det du skriver kan også lade sig gøre hos Thai helt uden beregning.

Har aldrig betalt noget for en ændring hos THAI- altid superservice.

Med hensyn til de nævnte priser, så savner jeg lige at perioden nævnes sammen med en pris.

Man kan ikke sammmenligne æbler og pærer.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Spring til debat: