Se indlæg|
En filipin pige
|
|
| Noongning |
Lagt på d. 05/10-2012 23:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Fornydeligt kender jeg en filippiner pige, som er dansk gift, og har boet i Dk ikke så lang tid siden. Hun kan snakke lidt dansk, men er bedre at kommunikere på engelsk Hendes historie er, i begyndelse troede hun, at hende ægteskabet var et lykkelig liv. Hun gift sig med en dansk man. Hun elskede ham i start, og han var også god ved hende. Efter kort tid at bo i Danmark, vis han sig, hvordan han rigtigt er. Hun sige, at nu er næsten 3 dage siden at hun har fået 50 kr. som lommepenge fra ham. Han går hjem og hun arbejder hver dag. Hun skal stå op kl 4, for at ko Han har hendes kreditkort. Han sidder hjem, og drikker øl, og hun skal skifter bussen tre gange for at komme på arbejde. Hun ønsker at han skal en gang imellem hente /afleverehende, men han synes, at benzin er for dyrt. Hun må ikke spise filippiner mad, og det værste er at hun slet ikke må ringe til sine børn på filippiner i næsten et år nu. Hun er meget træt og sur på ham, men tør ikke gøre noget. Hun er bang for at bliver sent hjem til filippiner. Hjælp! hende, hvad skal hun gøre......og give kommentar og nogle gode ideer for hende. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 06/10-2012 04:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Gift dig med hende,-eller lad hende rejse tilbage til Phillipinerne. Det lyder hårdt og kontant, men hendes eneste mulighed udover at rejse hjem igen, er at finde en ny og bedre mand at blive gift med. Hej PS. Nu skal du jo heller ikke tro på alt,-du har jo kun hendes version. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 06/10-2012 05:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
AL 48 skrev: Gift dig med hende,-eller lad hende rejse tilbage til Phillipinerne. Det lyder hårdt og kontant, men hendes eneste mulighed udover at rejse hjem igen, er at finde en ny og bedre mand at blive gift med. Hej PS. Nu skal du jo heller ikke tro på alt,-du ha r jo kun hendes version. lige mine ord....god weekend ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/10-2012 05:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Noongning skrev: Fornydeligt kender jeg en filippiner pige, som er dansk gift, og har boet i Dk ikke så lang tid siden. Hun kan snakke lidt dansk, men er bedre at kommunikere på engelsk Hendes historie er, i begyndelse troede hun, at hende ægteskabet var et lykkelig liv. Hun gift sig med en dansk man. Hun elskede ham i start, og han var også god ved hende. Efter kort tid at bo i Danmark, vis han sig, hvordan han rigtigt er. Hun sige, at nu er næsten 3 dage siden at hun har fået 50 kr. som lommepenge fra ham. Han går hjem og hun arbejder hver dag. Hun skal stå op kl 4, for at ko Han har hendes kreditkort. Han sidder hjem, og drikker øl, og hun skal skifter bussen tre gange for at komme på arbejde. Hun ønsker at han skal en gang imellem hente /afleverehende, men han synes, at benzin er for dyrt. Hun må ikke spise filippiner mad, og det værste er at hun slet ikke må ringe til sine børn på filippiner i næsten et år nu. Hun er meget træt og sur på ham, men tør ikke gøre noget. Hun er bang for at bliver sent hjem til filippiner. Hjælp! hende, hvad skal hun gøre......og give kommentar og nogle gode ideer for hende. Efter min mening, så skal hun købe en enkelt billet hjem til sine børn og være sammen med dem. Længere er den vel ikke... Forstår ikke at hun ikke har gjort dette for lang tid siden... Forstår ikke hvordan hun kan være bange for at blive sendt hjem. Hendes børn er derhjemme og det lyder ikke til at manden hun har fundet er værd at samle på. Så kan ikke se der er noget at være bange for eller at valget kan være så svært... At mødre kan finde på at rejse fra deres børn, er noget jeg aldrig kommer til at forstå. Hvis jeg f.eks. sagde til min kæreste at jeg ville til DK og bo og hun skulle forlade hendes søn tilbage, så ville vores forhold være ovre øjeblikkeligt! Hun ville hellere prostituere sig og leve på gaden i Bangkok end skulle rejse til Danmark og samtidig undvære hverdagen med sin søn - og det er da fuldt forståeligt. Pigen er dog et godt eksempel på at det at finde en dansk mand ikke altid er så "rosenrødt" som mange af pigerne tror det er. Det er også et godt eksempel på, hvor "dumme svin" nogle mænd kan være... Men valget for hende kan vel ikke være så svært? Redigeret af patirak d. 06/10-2012 05:41 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 06/10-2012 05:47
|
At mødre kan finde på at rejse fra deres børn, er noget jeg aldrig kommer til at forstå. Hvis jeg f.eks. sagde til min kæreste at jeg ville til DK og bo og hun skulle forlade hendes søn tilbage, så ville vores forhold være ovre øjeblikkeligt! Hun ville hellere prostituere sig og leve på gaden i Bangkok end skulle rejse til Danmark og samtidig undvære hverdagen med sin søn - og det er da fuldt forståeligt. Han spørger da vist ikke om hvad du og din kæreste kunne finde på? Godmorgen |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/10-2012 05:55
|
|
AL 48 skrev: At mødre kan finde på at rejse fra deres børn, er noget jeg aldrig kommer til at forstå. Hvis jeg f.eks. sagde til min kæreste at jeg ville til DK og bo og hun skulle forlade hendes søn tilbage, så ville vores forhold være ovre øjeblikkeligt! Hun ville hellere prostituere sig og leve på gaden i Bangkok end skulle rejse til Danmark og samtidig undvære hverdagen med sin søn - og det er da fuldt forståeligt. Han spørger da vist ikke om hvad du og din kæreste kunne finde på? Godmorgen Nej, det gør han ikke... men pointen er at hun har børn. Havde hun ikke det, så kunne hun jo bare for min skyld blive ved manden. Som han skriver, så er det værste for hende at hun ikke engang må ringe til sine børn. Det betyder vel at hun føler bare lidt ansvar for dem. Hvad laver hun i DK uden sine børn og uden håb om nogensinde at tale eller se dem igen, hvis hun bliver? Manden er tydeligvis ligeglad med dem, så hvad bliver hun for? Så pointen er: Ikke ret mange NORMALE kvinder med børn (uanset hvor de kommer fra) ville vælge at afskære sig fra sine børn på den måde. Vælger man en kvinde fra Thailand, Filippinerne eller et andet sted i verden med børn, så følger ungerne som hovedregel med i "pakken". På samme måde som familien (især mor og far) også betyder rigtig meget Thailandske kvinder. Kvinderne i Thailand vil som regel gå rigtig langt for at hjælpe med at forsørge familien (nok mere end mange andre kvinder ville), men jeg vil stadig påstå at de har deres grænse. Tag afstand fra børn og familie - og kvinden er smuttet med det samme. Hvordan Filippiner kvinder så tænker i forhold til det, aner jeg ikke... Redigeret af patirak d. 06/10-2012 06:02 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 06/10-2012 05:59
|
patirak skrev: AL 48 skrev: At mødre kan finde på at rejse fra deres børn, er noget jeg aldrig kommer til at forstå. Hvis jeg f.eks. sagde til min kæreste at jeg ville til DK og bo og hun skulle forlade hendes søn tilbage, så ville vores forhold være ovre øjeblikkeligt! Hun ville hellere prostituere sig og leve på gaden i Bangkok end skulle rejse til Danmark og samtidig undvære hverdagen med sin søn - og det er da fuldt forståeligt. Han spørger da vist ikke om hvad du og din kæreste kunne finde på? Godmorgen Nej, det gør han ikke... men pointen er at hun har børn. Havde hun ikke det, så kunne hun jo bare for min skyld blive ved manden. Som han skriver, så er det værste for hende at hun ikke engang må ringe til sine børn. Det betyder vel at hun føler bare lidt ansvar for dem. Hvad laver hun i DK uden sine børn og uden håb om nogensinde at tale eller se dem igen, hvis hun bliver? Manden er tydeligvis ligeglad med dem, så hvad bliver hun for? Så pointen er: Ikke ret mange NORMALE kvinder med børn (uanset hvor de kommer fra) ville vælge at afskære sig fra sine børn på den måde. Jamen alligevel er din "livsroman" totalt irelevant. Hej ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/10-2012 06:03
|
|
AL 48 skrev: patirak skrev: AL 48 skrev: At mødre kan finde på at rejse fra deres børn, er noget jeg aldrig kommer til at forstå. Hvis jeg f.eks. sagde til min kæreste at jeg ville til DK og bo og hun skulle forlade hendes søn tilbage, så ville vores forhold være ovre øjeblikkeligt! Hun ville hellere prostituere sig og leve på gaden i Bangkok end skulle rejse til Danmark og samtidig undvære hverdagen med sin søn - og det er da fuldt forståeligt. Han spørger da vist ikke om hvad du og din kæreste kunne finde på? Godmorgen Nej, det gør han ikke... men pointen er at hun har børn. Havde hun ikke det, så kunne hun jo bare for min skyld blive ved manden. Som han skriver, så er det værste for hende at hun ikke engang må ringe til sine børn. Det betyder vel at hun føler bare lidt ansvar for dem. Hvad laver hun i DK uden sine børn og uden håb om nogensinde at tale eller se dem igen, hvis hun bliver? Manden er tydeligvis ligeglad med dem, så hvad bliver hun for? Så pointen er: Ikke ret mange NORMALE kvinder med børn (uanset hvor de kommer fra) ville vælge at afskære sig fra sine børn på den måde. Jamen alligevel er din "livsroman" totalt irelevant. Hej ![]() Næ... for den beskriver hvordan de fleste NORMALE kvinder på denne jordklode tænker. Og i mine øjne er den kvinde ikke normal, hvis hun ikke vælger sine børn frem for alt. Hvis "trådstarter" vil gifte sig med hende og dermed "redde" hende, så bør han tænke på at hun åbenbart ikke har svært ved bare at smutte fra sine børn. Så har hun nok heller ikke svært ved bare at smutte fra ham, så snart hun får problemer i det nye ægteskab... ikke? Havde egentlig ondt af hende, lige indtil der stod at hun var bange for at blive sendt hjem. Hvis hun lever i et helvede uden hendes børn, så bør en hjemsendelse være en befrielse for hende. Redigeret af patirak d. 06/10-2012 06:16 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/10-2012 06:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Først og fremmest, så lyder det som om, nogle af jer ikke har erfaring med asiatiske kvinder. Det drejer sig om at kunne forsørge børnene, og så har hun måske en tanke om, at de har det bedst derhjemme. Jeg har hørt om mange farang/thai forhold, hvor børnene ikke følger med i et samliv med en farang. Det er nok nærmere undtagelsen, at de gør. Og til dem, der foreslår giftemål: Jeg har en fornemmelse af, at Noongning allerede er gift, og desuden er en pige. Noongning: Jeg har ikke tjek på opholdsregler, men jeg tror ikke, hun kan blive i Danmark, medmindre hun har være gift i en årrække (7 år?). Mit umiddelbare råd er, at hvis hun stadig har følelser for manden, at hun så tager en alvorlig snak med ham og fortæller om sine tanker, selvom dette måske ikke er så nemt for hende. Med alvorlig mener jeg, at hun siger, at hun ikke kan leve sådan, og at hun så hellere vil skilles. Hvis han er fornuftig, men bare er faldet ind i en dårlig rytme, kan det måske løse problemerne. Og ellers er der nok ikke anden vej end at finde sig i det eller at få en skilsmisse. Og skilsmisse vil nok betyde, at hun sendes hjem til Filippinerne. Men bemærk lige, at hun sikkert vil få underhold i tilfælde af skilsmisse. Det må andre herinde bedre kunne svare på. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/10-2012 07:48
|
|
Kim Ludvigsen skrev: Først og fremmest, så lyder det som om, nogle af jer ikke har erfaring med asiatiske kvinder. Det drejer sig om at kunne forsørge børnene, og så har hun måske en tanke om, at de har det bedst derhjemme. Jeg har hørt om mange farang/thai forhold, hvor børnene ikke følger med i et samliv med en farang. Det er nok nærmere undtagelsen, at de gør. Mine erfaringer med asiatiske kvinder er at de selvfølgelig gerne vil finde en der kan forsørge og tage sig af dem - MEN at det ikke er for enhver pris! Fordommene om den underdanige asiatiske kvinde som finder sig i alt, er ikke noget jeg personligt kan genkende. Det findes helt sikkert, men det er ikke min opfattelse at det generelt er sådan. Jeg oplever asiatiske kvinder som meget bevidste om deres egne grænser, krav og ansvar i et parforhold. Efterlever man ikke dette, så ender det med sikkerhed galt - hvilket man også ser mange blandede forhold gør. Manden lever efter fordommene og kvindens holdninger og værdi undervurderes. Jeg synes tit tingene bliver fremlagt som... "Har man blot penge, så er alt vel med en asiatiske kvinde" (deraf også fordommene). Men sådan er det altså ikke i virkeligheden. Der er f.eks. faktisk rigtig mange asiatiske kvinder (også fattige bar-piger) som hellere ville dø, end at gå efter at få dansk statsborgerskab og leve i Danmark. Et forhold til en (normal tænkende) asiatiske kvinde der har børn - er inkl. børnene. Alt andet er dødsdømt. Tror man som Farang andet, så held og lykke med det :-) Asiatiske kvinder er altså grundlæggende ligesom alle andre kvinder i verden. De er blot en hel del bedre til "take care" (p.g.a. deres kultur og traditioner) - men det finder man kun ud af, hvis man behandler dem ordenligt. De asiatiske kvinder jeg kender ville aldrig finde sig i, ikke at måtte ringe til deres børn - og hvilken normal mand ville også forbyde sin kone det? Manden i historien opfører sig præcist efter fordommene og det samme gør kvinden. Men dette er altså langt fra normalen, som jeg oplever det. Redigeret af patirak d. 06/10-2012 08:00 |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 06/10-2012 08:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Til patirak og AL48 Ikke alt for meget fnidder fnadder rier. Venligst bidrag til tråden ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/10-2012 08:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
JA det er den samme historie mange thai piger også bruger for at få sympati, for andre kan hjælpe med at finde en god man( en god mand er en med flere penge ) i thai piger øjne, ellers bruger de den med at manden er voldelig. Den Philippiner pige bur tage en alvorlig snak med han, og sige hun vil skilles ,hvis han ikke opfører sig ordentligt.. Men det er sikkert skrevet her,for at se om ikke hun kan finde en ny mand....Her er meget sympati for asiatiske piger herinde,, |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/10-2012 08:09
|
|
sonny skrev: JA det er den samme historie mange thai piger også bruger for at få sympati, for andre kan hjælpe med at finde en god man( en god mand er en med flere penge ) i thai piger øjne, ellers bruger de den med at manden er voldelig. Den Philippiner pige bur tage en alvorlig snak med han, og sige hun vil skilles ,hvis han ikke opfører sig ordentligt.. Men det er sikkert skrevet her,for at se om ikke hun kan finde en ny mand....Her er meget sympati for asiatiske piger herinde,, Hvorfor gå efter at finde en ny mand og gå efter at blive i Danmark? Er problemet at de asiatiske kvinder der ender i DK, er dem som kun går efter "penge"...??? Er det derfor kvinden ikke vil hjem til hendes børn. Det lader til det. Jeg kender altså ingen Thai-kvinder, der gider bo i Danmark. Gør I? Det svarer lidt til en udstationering i en krigs-zone... man gør det for pengenes skyld og ikke andet. Redigeret af patirak d. 06/10-2012 08:10 |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 06/10-2012 08:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Noongning skrev: Fornydeligt kender jeg en filippiner pige, som er dansk gift, og har boet i Dk ikke så lang tid siden. Hun kan snakke lidt dansk, men er bedre at kommunikere på engelsk Hendes historie er, i begyndelse troede hun, at hende ægteskabet var et lykkelig liv. Hun gift sig med en dansk man. Hun elskede ham i start, og han var også god ved hende. Efter kort tid at bo i Danmark, vis han sig, hvordan han rigtigt er. Hun sige, at nu er næsten 3 dage siden at hun har fået 50 kr. som lommepenge fra ham. Han går hjem og hun arbejder hver dag. Hun skal stå op kl 4, for at ko Han har hendes kreditkort. Han sidder hjem, og drikker øl, og hun skal skifter bussen tre gange for at komme på arbejde. Hun ønsker at han skal en gang imellem hente /afleverehende, men han synes, at benzin er for dyrt. Hun må ikke spise filippiner mad, og det værste er at hun slet ikke må ringe til sine børn på filippiner i næsten et år nu. Hun er meget træt og sur på ham, men tør ikke gøre noget. Hun er bang for at bliver sent hjem til filippiner. Hjælp! hende, hvad skal hun gøre......og give kommentar og nogle gode ideer for hende. Når hun kun har boet i Danmark i kort tid er der desværre kun to muligheder, hjem eller finde sig i det, medmindre hun kan påvise vold. Men... Prøv at spørge om det samme på hjemmesiden: Ægteskab uden grænser, der er der nogen der kender reglerne og kan give gode råd...... |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 06/10-2012 08:10
|
De asiatiske kvinder jeg kender ville aldrig finde sig i, ikke at måtte ringe til deres børn - og hvilken normal mand ville også forbyde sin kone det? -------------------------------------------------------------------------------- Muligvis ham der flere måneder i træk har stået med telefonregning på flere tusinde kr.,- og som har fået mistanke til "alle de børn" (venindefjadder osv.). |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 06/10-2012 08:14
|
Peder1968 skrev: Til patirak og AL48 Ikke alt for meget fnidder fnadder rier. Venligst bidrag til tråden ![]() Ja, Peder ![]() Hvor blev dit bidrag af?? ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 06/10-2012 08:31
|
|
AL 48 skrev: De asiatiske kvinder jeg kender ville aldrig finde sig i, ikke at måtte ringe til deres børn - og hvilken normal mand ville også forbyde sin kone det? -------------------------------------------------------------------------------- Muligvis ham der flere måneder i træk har stået med telefonregning på flere tusinde kr.,- og som har fået mistanke til "alle de børn" (venindefjadder osv.). Ja, og han har måske også opdaget at hun arbejder på den lokale massageklinik i sin fritid og spiller alle de ekstra penge op. Derfor har han sagt sit job op og lagt sig på sofaen med en kasse øl :-) Fordommene længe leve!Vi kan enten holde liv i fordommene, ved f.eks. at foreslå at hun skal gifte sig med en anden dansk mand for at få opholdstilladelse - eller råde hende til at tage hjem til hendes børn. Jeg vælger det sidste... |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 06/10-2012 09:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Kim Ludvigsen skrev: Godt set . her kan hun forsørge børnene.
Først og fremmest, så lyder det som om, nogle af jer ikke har erfaring med asiatiske kvinder. Det drejer sig om at kunne forsørge børnene, og så har hun måske en tanke om, at de har det bedst derhjemme. Jeg har hørt om mange farang/thai forhold, hvor børnene ikke følger med i et samliv med en farang. Det er nok nærmere undtagelsen, at de gør. Og til dem, der foreslår giftemål: Jeg har en fornemmelse af, at Noongning allerede er gift, og desuden er en pige. Noongning: Jeg har ikke tjek på opholdsregler, men jeg tror ikke, hun kan blive i Danmark, medmindre hun har være gift i en årrække (7 år?). Mit umiddelbare råd er, at hvis hun stadig har følelser for manden, at hun så tager en alvorlig snak med ham og fortæller om sine tanker, selvom dette måske ikke er så nemt for hende. Med alvorlig mener jeg, at hun siger, at hun ikke kan leve sådan, og at hun så hellere vil skilles. Hvis han er fornuftig, men bare er faldet ind i en dårlig rytme, kan det måske løse problemerne. Og ellers er der nok ikke anden vej end at finde sig i det eller at få en skilsmisse. Og skilsmisse vil nok betyde, at hun sendes hjem til Filippinerne. Men bemærk lige, at hun sikkert vil få underhold i tilfælde af skilsmisse. Det må andre herinde bedre kunne svare på. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| madsen1967 |
Lagt på d. 06/10-2012 09:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Kender en i samme båd , da hun har et job og kan klar sig selv uden hjælp kan hun blive i dk , men den dag hvor hun skal have hjælp ja så er det kun en vej og det er ud af dk , men har hun et job så kan hun bare flytte og klar sig selv og hun kan blive her i dk
Michael Madsen
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 06/10-2012 10:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
patirak skrev Jeg kender altså ingen Thai-kvinder, der gider bo i Danmark. Gør I? Det svarer lidt til en udstationering i en krigs-zone... man gør det for pengenes skyld og ikke andet. Blop, Blop, haaber ikke at du er thai gift i DK hvis du er foeler du dig saa ikke taget godt og grundig ved roeven. Fillipiner kvinden er i en svaer situation, hvis hun kan paavise vold i aegteskabet saa vil en skilmisse vaere loesningen, og som jeg forstaar saa har hun arbejde og kan vel forsoerge sig selv, i tilfaelde af en skilsmisse. som en anden skriver her i traaden saa soeg raad hos aegteskab uden graenser, deres raad er mange gange bedre end dem man faar her paa Dansk Thai Website eller for den sags skyld ogsaa indvandrerraadgivningen i Aarhus. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.