Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hjælp til Visum søges
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 27/08-2012 04:08
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Nu er det ved at være tid at søge visum,. (non immigrant -- 55+) så råd og vejledning søges, har købt billet til Thailand -november 2012,.. til marts 2013-, (118 dage) gjorde samme tur sidste år, men fik på en eller anden måde kludret i det, som bevirkede at jeg var nød til at tage på visarun, dengang fik jeg at vide fra konsulatet i Hvide Sande, at hvis jeg søgte visum til 3 mdr. (90 dage) ville det ikke være noget problem at få forlænget med 30 dage på et immigrationskontor i Thailand,.. UDEN at forlade landet,. ! det var desværre ikke helt rigtigt, da jeg -efter 90 dage- gik på immigrationskontor i hua hin, kunne jeg kun få forlængelse på 7 dage,.. ! det var for at sige det på godt Jysk,... rigtig træls,.. og betød ud af landet (visarun) det har jeg så spekuleret over lige siden, og ikke kunnet finde nogle helt klare regler (på tryk) jeg har en idé om at jeg,. denne gang,.. måske kan undgå at forlade landet ved at søge om multiple indrejse,.. men som der står på deres hjemmeside,-- http://www.thai-c...ngs%20visa "Multiple Entrie Maksimalt 90 dage fra hver indrejse" det kan vel fortolkes på flere måder,. ? jeg kunne selvfølgelig spørge konsulatet men nu har de svaret forkert en gang,.. så de virker utroværdige, men er der virkelig ingen faste regler ang. visum og visarun, og hvad gør andre der opholder sig mere end 90 dage i landet for at undgå visarun,. ? på forhånd tak for hjælpen, ![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 27/08-2012 04:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Når du ankommer skal du inden dit visa udløber (mindst 14 dage) ud på Emigration og søge om One Year Non O visa, Retirement. Her skal du medbringe papirer (Statement) fra banken om dit indestående i banken dagen før du går på Emigration og pengene skal have stået der mindst 3 mdr. Som ugift skal du have mindst 800.000 og eller 65.000 Baht per måned fra DK. Et statement fra Konsul eller Ambassaden her, der beviser din pensonlige indkomst i DK omregnet til Baht. (så husk dit skatte kort/opgørelse). Og du skal selvfølgelig have en adresse du kan henvise til. Om alt går som det er gået mig nu i 12 år så får du et årsvisa, men husk at hvis du skal ud af landet i mellemtiden så skal du have et re-entry visa. Du skal stadig på Emigration hver 90. dag, Inden året (visa) er omme skal du samme tur igen. Jeg har ikke været ude af landet siden 2003. Sådan et visa koster 1.900 Baht. Så når diverse bureauer annoncerer med at de hjælper med visa formedelst 6.000 Baht eller mere så er det penge ud af vinduet, det du betaler for, er at de gør det meste af papirarbejdet, ikke alle bureauer er lige troværdige. Vær opmærksom på at diverse Emigration fortolker lovene lidt anderledes end andre. Pattaya er lidt strengere end andre grundet alle de skumle personer der ankommer, så de er extra grundige når de tjekker. Skeptikeren |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 27/08-2012 04:44
|
Når du ankommer skal du inden dit visa udløber (mindst 14 dage) ud på Emigration og søge om One Year Non O visa, Retirement. Her skal du medbringe papirer (Statement) fra banken om dit indestående i banken dagen før du går på Emigration og pengene skal have stået der mindst 3 mdr. Som ugift skal du have mindst 800.000 og eller 65.000 Baht per måned fra DK. Et statement fra Konsul eller Ambassaden her, der beviser din pensonlige indkomst i DK omregnet til Baht. (så husk dit skatte kort/opgørelse). Og du skal selvfølgelig have en adresse du kan henvise til. Om alt går som det er gået mig nu i 12 år så får du et årsvisa, men husk at hvis du skal ud af landet i mellemtiden så skal du have et re-entry visa. Du skal stadig på Emigration hver 90. dag, Inden året (visa) er omme skal du samme tur igen. Jeg har ikke været ude af landet siden 2003. Sådan et visa koster 1.900 Baht. Så når diverse bureauer annoncerer med at de hjælper med visa formedelst 6.000 Baht eller mere så er det penge ud af vinduet, det du betaler for, er at de gør det meste af papirarbejdet, ikke alle bureauer er lige troværdige. Vær opmærksom på at diverse Emigration fortolker lovene lidt anderledes end andre. Pattaya er lidt strengere end andre grundet alle de skumle personer der ankommer, så de er extra grundige når de tjekker. Skeptikeren |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 27/08-2012 05:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
ALMMAN skrev: Nu er det ved at være tid at søge visum,. (non immigrant -- 55+) så råd og vejledning søges, har købt billet til Thailand -november 2012,.. til marts 2013-, (118 dage) gjorde samme tur sidste år, men fik på en eller anden måde kludret i det, som bevirkede at jeg var nød til at tage på visarun, dengang fik jeg at vide fra konsulatet i Hvide Sande, at hvis jeg søgte visum til 3 mdr. (90 dage) ville det ikke være noget problem at få forlænget med 30 dage på et immigrationskontor i Thailand,.. UDEN at forlade landet,. ! det var desværre ikke helt rigtigt, da jeg -efter 90 dage- gik på immigrationskontor i hua hin, kunne jeg kun få forlængelse på 7 dage,.. ! det var for at sige det på godt Jysk,... rigtig træls,.. og betød ud af landet (visarun) det har jeg så spekuleret over lige siden, og ikke kunnet finde nogle helt klare regler (på tryk) jeg har en idé om at jeg,. denne gang,.. måske kan undgå at forlade landet ved at søge om multiple indrejse,.. men som der står på deres hjemmeside,-- http://www.thai-c...ngs%20visa "Multiple Entrie Maksimalt 90 dage fra hver indrejse" det kan vel fortolkes på flere måder,. ? jeg kunne selvfølgelig spørge konsulatet men nu har de svaret forkert en gang,.. så de virker utroværdige, men er der virkelig ingen faste regler ang. visum og visarun, og hvad gør andre der opholder sig mere end 90 dage i landet for at undgå visarun,. ? på forhånd tak for hjælpen, ![]() Ansøgning om forlængelse skal ske inden udløbet af de 90 dage, og det gjorde du selvfølgelig også...eller hvad?? "Maksimalt 90 dage fra hver indrejse" kan måske fortolkes på flere måder. Selve visummet giver dig ved indrejse ret til at være i landet i op til 90 dage, men du kan ved ansøgning om "Extension of stay" få udvidet dette ophold i op til et år - kræver så at visse betingelser kan opfyldes. Ansøgning om visum med multiply entry, har ingen betydning for hvor lang tid du kan være i landet på hver indrejse. Eneste fordel er at du kan rejse ind/ud af landet ligeså mange gange du har lyst til indenfor gyldighedsperioden, og du får så 90 dage ved hver indrejse. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 27/08-2012 11:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Saa vidt jeg er orienteret saa er de 30 dage du kan forlaenge i Thailand helt op til den enkelte immigration officer som behandler sagen - ikke noget du ubetinget har krav paa. Det kan man naeppe bebrejde Konsulatet i Hvide Sande ... og selvfoelgelig skal det ske foer udloebet af de 90 dage.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 27/08-2012 13:25
|
|
@Skeptikeren Dejlig forklaring,.. omtrent sådan jeg forestillede mig at det kunne / skulle gøres, det var også omtrent sådan jeg gjorde sidste år,.. -10 dage før de 90 dages visum udløb- på immigrationskontoret i Hua Hin,.. men der kunne jeg kun få 7 dage for 1900 thb, det skal så tilføjes at jeg ikke havde nogle papirer med fra DK + havde glemt mit NEM-ID nøglekort i DK (ret dumt) så kunne ikke udprinte nogle papirer ud fra bank, pensionsopgørelse mm. er det rigtig forstået at jeg (i mit tilfælde / min situation) medbringer pensionsopgørelse (seneste årsopgørelse) dokumentation for udbetalt pension (print fra bank) pas, ansøgningsblanket om visum / forlængelse (One Year Non O visa, Retirement) penge -1900 thb- ... ? men visum,.. eller forlængelse af visum, (i Thailand) er det noget et immigrationskontor i Thailand KAN give, eller SKAL give iflg. Thailandsk lov, ? altså forudsat man opfører sig ordentlig og ikke laver nogen 'narrestreger' naturligvis, @THansen jo,.. 10 dage før,.. gjorde mit bedste for at overholde alle regler, men er lidt i tvivl om det med papirene, hvis nogen gider, kan de læse om mit problem fra sidste års forsøg på visum forlængelse, http://thailandpo...pid=180552 @Fido det lyder ikke rart,.. ved godt man kan betale sig ud af 'visse problemer' men der må vel for pokker være nogle grundlæggende regler i landet,.. eller hvad,. ? |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 27/08-2012 13:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
ALMMAN skrev: @Skeptikeren Dejlig forklaring,.. omtrent sådan jeg forestillede mig at det kunne / skulle gøres, det var også omtrent sådan jeg gjorde sidste år,.. -10 dage før de 90 dages visum udløb- på immigrationskontoret i Hua Hin,.. men der kunne jeg kun få 7 dage for 1900 thb, det skal så tilføjes at jeg ikke havde nogle papirer med fra DK + havde glemt mit NEM-ID nøglekort i DK (ret dumt) så kunne ikke udprinte nogle papirer ud fra bank, pensionsopgørelse mm. er det rigtig forstået at jeg (i mit tilfælde / min situation) medbringer pensionsopgørelse (seneste årsopgørelse) dokumentation for udbetalt pension (print fra bank) pas, ansøgningsblanket om visum / forlængelse (One Year Non O visa, Retirement) penge -1900 thb- ... ? men visum,.. eller forlængelse af visum, (i Thailand) er det noget et immigrationskontor i Thailand KAN give, eller SKAL give iflg. Thailandsk lov, ? altså forudsat man opfører sig ordentlig og ikke laver nogen 'narrestreger' naturligvis, @THansen jo,.. 10 dage før,.. gjorde mit bedste for at overholde alle regler, men er lidt i tvivl om det med papirene, hvis nogen gider, kan de læse om mit problem fra sidste års forsøg på visum forlængelse, http://thailandpo...pid=180552 @Fido det lyder ikke rart,.. ved godt man kan betale sig ud af 'visse problemer' men der må vel for pokker være nogle grundlæggende regler i landet,.. eller hvad,. ? Jeg undrede mig bare, da du skrev "det var desværre ikke helt rigtigt, da jeg -efter 90 dage- gik på immigrationskontor" som så burde have været "efter 80 dage" ![]() |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 27/08-2012 13:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Der er jo tale om en ansoegning naar du vil have forlaenget dit ophold udover den tid som visaet giver - ikke en universel menneskerettighed. Hvor meget der er overladt til den enkelte medarbejder hos immigration toer jeg ikke udtale mig om - der kan vaere sket en misforstaaelse. Saa vidt jeg ved kan et 90 dages visum forlaenges med 30 dage, og et 30 dages entry kan forlaenges med 7 dage - i begge tilfaelde er prisen 1900 baht. Maaske var den paagaeldende medarbejder ikke opmaerksom paa at der var tale om et 90 dages visum ? Det kan selvfoelgelig ogsaa vaere at vedkommende bare har haft en daarlig dag
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 27/08-2012 17:01
|
|
@THansen -efter 90 dage- .. ![]() ja,.. det var lidt dumt formuleret, sorry det korrekte er 10 dage inden ............ @Fido ansøgning, forlængelse mm. det er vel næsten lige meget hvad det hedder / kaldes, problemet er når man står midt i situationen, og ikke rigtig kan thai sproget er henvist til at stole på den information der ydes af den pågældende immigration / officer, uanset den er rigtig eller forkert, det er forbandet svært at diskutere med en thai officer, det vil jeg prøve at undgå i år,... hvis det er muligt, derfor vil det være skønt at kende reglerne,.. gerne på skrift, evt et print / udskrift man kunne tage med, når der søges visum / forlængelse, hvis det er bedre / lettere i en anden by, immigrationskontor, officer osv. jamen så gør jeg det,... hovedsagen er at vide (bestemt) hvad er rigtig og hvad er forkert det skaber tryghed, selvsikkerhed og ikke mindst en god ferie / ophold i landet. Maaske var den paagaeldende medarbejder ikke opmaerksom paa at der var tale om et 90 dages visum ? tjaa,.. hun åbnede passet og kikkede på stemplerne, men hvad hun fik ud af det,.. skal jeg ikke gøre mig klog på, hun konkluderede kun at der kunne tilbydes 7 dage for 1900 thb. på det pågældende tidspunkt kunne jeg dårligt protestere. Redigeret af ALMMAN d. 27/08-2012 17:11 |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 27/08-2012 19:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Mig bekendt,,,,,prøvede jeg at give dig nogle råd til hjælpen længe før du skulle have nyt visa, både pr tlf og pr. mail. Men du gjorde tilsydenladen ikke noget af det, jeg rådede dig til, da du stod i en dårlig situation. For da jeg et stykke tid efter var på besøg hos TUK Tours/Hua Hin, kom du ind, men jeg var der, og klagede din nød igen, med samme "historie" som vi havde snakket om. DER tænkte jeg faktisk over hvorfor du ikke havde gjort noget endnu, du havde jo haft tid til det. Det var en grund til, at jeg ikke gav mig til kende. Men lav nu det visa hjemmefra, det er ikke noget problem, og der er ingenting i vejen med at få det gjort i Hvide Sande. Hilsen SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 27/08-2012 23:32
|
|
Mig bekendt,,,,,prøvede jeg at give dig nogle råd til hjælpen længe før du skulle have nyt visa Det er jeg næsten sikker på jeg i så fald også har sagt tak for, ! jeg er skam taknemmelig for al den hjælp jeg kan få, men visum problemet anede jeg intet om før d. 2 februar 2012,. 10 dage før visum udløb, altså den dag jeg var på Hua Hin immigr-kontor, og fandt ud af at det blev nødvendig at tage på visarun,... stik modsat forklaringen fra konsulatet i Hvide Sande, hvis jeg husker rigtig, så rådede du mig til at besøge Jailhouse Restaurant, og snakke med ejeren, + der skulle vist være en besøgende, der vidste en del om visarun, det råd fulgte jeg naturligvis,.. med stor forventning endda, men det fik jeg ikke noget ud af,... bevares,.. ejeren var skam både flink og rar, men tavs som en østers,.. omkring løsning af viserun problemet, han antydede svagt noget med nogle 'store tal', men ikke noget konkret eller brugbart,.. slet ikke noget han ville snakke højt om, så efter at have siddet der et par timer,.. uden der skete mere,.. gik jeg igen. (det hjælper jo ikke noget at blive siddende når manden ikke kan / vil hjælpe) så i mit forsøg på at finde en løsning på problemet (som skulle løses INDEN 8 dage) måtte jeg søge hjælp andre steder,.. derfor bl.a. også besøget på Tuk Tours, senere fandt jeg så frem til at der afgik bus fra Hua Hin busstation syd, en tilsyneladende ukendt busstation for de fleste turister, derfra gik turen til Ranong og over til Burma, og retur, (2 gange) en lang og træls tur som jeg gerne ville være fri for at gentage, alt i alt er det årsagen til at jeg søger hjælp i dette forum, for at undgå at komme i samme situation som sidste år. |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 28/08-2012 09:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Du fik også det råd at tage en flyvetur til vietnam,som ville have været mere behageligt og nok ikke dyrere,samt at du kunne se lidt af ho che minh city og det skulle du bare gøre en gang. Så denne gang kan du planlægge det inden du tager afsted,du skal dog huske på at flyver du med airasia,så er det fra den gamle lufthavn de flyver fra. |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 28/08-2012 13:25
|
|
Du fik også det råd at tage en flyvetur til vietnam,som ville have været mere behageligt og nok ikke dyrere,samt at du kunne se lidt af ho che minh city og det skulle du bare gøre en gang. Så denne gang kan du planlægge det inden du tager afsted,du skal dog huske på at flyver du med airasia,så er det fra den gamle lufthavn de flyver fra. Jo tak,.. der sagde jeg også pænt tak for rådet,.. ![]() det var,.. og er,. bestemt værd at overveje, hvis det bliver nødvendigt igen, der er fordele og bagdele ved begge visarun ture, men jeg håbede på,. helt at kunne undgå visarun, det er faktisk det jeg søger hjælp til, er det muligt at undgå visarun,.. altså forlade landet (Thailand) med et,. - Non-immigrant visum stempel i passet- evt multiple og et ophold / ferie der varer over 90 dage,.. helt præcis 118 dage,.. ? og er det forkert oplysning jeg fik fra konsulatet i Hvide Sande, som sagde at jeg ikke behøver at forlade landet, for at forlænge med 30 dage,. ? hvad gør i andre der er på lange ophold / ferie i Thailand,... ? |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 28/08-2012 14:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
ALMMAN skrev: Du fik også det råd at tage en flyvetur til vietnam,som ville have været mere behageligt og nok ikke dyrere,samt at du kunne se lidt af ho che minh city og det skulle du bare gøre en gang. Så denne gang kan du planlægge det inden du tager afsted,du skal dog huske på at flyver du med airasia,så er det fra den gamle lufthavn de flyver fra. Jo tak,.. der sagde jeg også pænt tak for rådet,.. ![]() det var,.. og er,. bestemt værd at overveje, hvis det bliver nødvendigt igen, der er fordele og bagdele ved begge visarun ture, men jeg håbede på,. helt at kunne undgå visarun, det er faktisk det jeg søger hjælp til, er det muligt at undgå visarun,.. altså forlade landet (Thailand) med et,. - Non-immigrant visum stempel i passet- evt multiple og et ophold / ferie der varer over 90 dage,.. helt præcis 118 dage,.. ? og er det forkert oplysning jeg fik fra konsulatet i Hvide Sande, som sagde at jeg ikke behøver at forlade landet, for at forlænge med 30 dage,. ? hvad gør i andre der er på lange ophold / ferie i Thailand,... ? Det var lige nøjagtigt sådan et visa jeg også blev "narret" af første gang jeg var dernede. Jeg fik at vide af en fastboende (gift), at jeg kunne nøjes med at henvende mig på imigrationen, og så få nyt stempel der. Glad og fornøjet kørte jeg så til imigrationen for at få mit stempel til yderligere 90 dage. Der talte jeg med en yderst venlig og forstående mand, som forklarede mig at det kun var hvis jeg var thai-gift at jeg kunne få stempel. Jeg måtte så forlade kontoret med hans "Welcome to Thailand" i ørene, og 2 dage efter køre op til grænsen til Vientiane (Laos). Så skal man for iøvrigt være meget opmærksom på om man får det rette stempel når man returnerer via grænsen til Thailand igen. Mange toldere tager bare 14-dages stemplet. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 28/08-2012 16:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hvis du har pensionsindtægter i Dk på hvad der svarer til over baht 65.000 pr måned, så kan du tage til ambassaden i Bangkok eller til en af de danske konsuler og fremvise papirer på dette og så udfærdiger de et brev til Immigration, prisen for dette kan fåes hos konsulen eller ambassaden, så du kan få et et års "retirement" forlængelse. Det gælder 1 år fra du ankom på dit 3 mdr visa. og hvis du fornyr det inden det udløber, så kan du få et år igen osv. så vidt jeg husker koster det baht 1.900. Du skal huske at få en genindrejsetilladelse, hvis du vil bruge det igen. Det er denne måde vi pensionister opholder os i Thailand på og vi kan blive her uden at skulle ud af landet, hvis vi ikke har lyst til det. Conrad |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 28/08-2012 17:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Conrad skrev: Det er denne måde vi pensionister opholder os i Thailand på og vi kan blive her uden at skulle ud af landet, hvis vi ikke har lyst til det. ---- Også uden at være gift med en thai?? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/08-2012 01:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Også uden at være gift med en thai?? JA, RETIREMENT VISA kan man få som single de 65.000 baht er brutto.. Den Danske Ambassade lave income certificate, kostet i starten af året 1000 baht, og skal de sende den til en anden by, koster det 50 baht mere... Her er en lille info ang Financial ReQ: MEETING THE FINANCIAL REQUIREMENTS FOR A RETIREMENT VISA: Financial Requirements are as follows: • Bank Account showing THB 800,000 • Monthly income of at least THB 65,000 • Combination (Bank Account + Income x 12 = THB 800,000) |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 29/08-2012 02:52
|
|
Det var da et par opmuntrende indlæg der er kommet her til sidst,. ![]() det ser ud til at være de oplysninger jeg har manglet i lang tid, er der ikke en der kan 'skære det ud i pap',. ? det ser ud til at jeg skal få konsulatet i DK til at lave et dokument, der bekræftiger min indkomst,.. og som skal bruges til at søge retirement forlængelse, på et immigrationskontor i Thailand, er det rigtig forstået,. ? hvad kaldes et sådan dokument, ? og hvor får jeg en genindrejsetilladelse,.. og hvem udsteder den,. ? min pension er over 65.000 pr måned, ! |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 29/08-2012 06:32
|
Nu må du sku læse hvad der bliver skrevet. Allerede i indlæg #2 skrev jeg udførligt hvad du skulle medbringe og hvor du skulle henvende dig og hvad dokumenterne hedder, Nu giver Badedyr så yderlige info - er det virkelig så svært???? Så må du søge en der kan følge dig hele vejen i hånden. Ikke mere hjælp her fra Skeptikeren |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 29/08-2012 13:56
|
|
Nu må du sku læse hvad der bliver skrevet. Allerede i indlæg #2 skrev jeg udførligt hvad du skulle medbringe Hvis du mener jeg er dummere end de fleste andre,.. har du sikkert ret, jo,.. jeg føler mig meget på udebane, ... især fordi det gik galt sidste år, og jo,.. jeg føler mig lidt som blondinen der har åbnet motorhjælmen, det er derfor jeg spørger om der er en der kan,..... 'skære det ud i pap', ! 1) 2) 3) 4) men det lader til at være en uoverkommelig / nedværdigende opgave, så må jeg vel bare prøve at få det bedste ud af den hjælp, jeg trods alt har fået, takker mange gange for al støtte / support. Venligst ALMMAN |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.