Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Dyrere entre til populære nationalparker
|
|
| Boes |
Lagt på d. 21/08-2012 04:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Park entrance fees jump 150% Published: 21/08/2012 at 01:43 AM Newspaper section: News Bangkok Post Entrance fees for the country's most popular national parks will increase 150% for Thais due to rising park management costs, the Department of National Parks, Wildlife and Plant Conservation announced yesterday. The new rates will be imposed at 29 "Grade A" national parks and will be effective from Oct 1 onward, said Vithya Hongvienchan, director of the National Parks Office. Under the new rate, the admission fee for Thai adults will increase from 40 baht to 100 baht, while admission fees for Thai children will jump from 20 baht to 50 baht. Park entrance fees for foreign adults will increase from 400 baht to 500 baht and from 200 baht to 300 baht for foreign children. Eight parks in the North, four in the Northeast, three in the East, four in the West, and 10 in the South will be affected by the new fee. Among the affected national parks are Doi Inthanond in Chiang Mai, Khao Yai (Nakhon Ratchasima), Sai Yok (Kanchanaburi), Kaeng Krachan (Phetchaburi), Koh Chang (Trat), Phu Kradueng (Loei), and Similan (Phangnga). The admission fees at the remaining 116 parks will stay the same, Mr Vithya added. He said insufficient budgets for park management, wastewater treatment, forest protection, and maintenance of tourism facilities had forced the department to raise admission fees. The department's annual park management budget is about 10 million baht per park. He said the higher admission fees would not affect visitor numbers. Around 10 million people visit the national parks nationwide each year. "Our national park fees are very low compared to those in foreign countries in America, Europe, or even in Cambodia," he said. Mr Vithya estimated that the new fees would generate around 400 million-500 million baht per year in additional revenue. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 24/08-2012 21:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Mon ikke vi kommer over det, vi overrender vel ikke disse steder,så det vælter rejsebudgettet?
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| uan |
Lagt på d. 24/08-2012 21:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Tror sgu jeg køber en kasse Leo til 570 bath istedet... ;-)
Please note:
I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/08-2012 06:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Ja jeg vil også hellere købe noget for de penge, og jeg fortæller andre danskere at de ikke skal tage til thailand, fordi de laver de numre med turister. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/08-2012 08:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
sonny skrev: Ja jeg vil også hellere købe noget for de penge, og jeg fortæller andre danskere at de ikke skal tage til thailand, fordi de laver de numre med turister. mener du dermed at Thailand helt burde skrotte turistindustrien, husk paa turistindustrien en af hovedintaegterne i landet indteagter, eller maaske du oensker Thailand tilbage til dengang det hed Siam i 1300-tallet. for hvis alle gik og sagde det du giver udtryk for, saa ender det da med dette. [img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Thai_Garuda_(By_Appointment_to_HM_the_King).jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af TG950 d. 25/08-2012 08:23 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 25/08-2012 08:21
|
|
Sq da helt hen i vejret at udlændinge skal betale 5 gange så meget som en Thailignende person.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/08-2012 08:28
|
|
Boes skrev: Sq da helt hen i vejret at udlændinge skal betale 5 gange så meget som en Thailignende person. ![]() det kan vi Sq da godt blive enige om, men hvis alle gik og sagde at turister skulle holde sig vaek paa grund af dette, saa tror jeg at du nok maatte saette dit etablisement til salg eller saette priserne 75 % ned
Redigeret af TG950 d. 25/08-2012 08:31 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 25/08-2012 08:42
|
|
TG, jeg har IKKE sagt at folk skal holde sig væk... Det var et andet forummedlem. Jeg mener det er forrykt at forskelsbehandle og ikke gavnlit for næringen.... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/08-2012 10:16
|
|
Boes skrev: TG, jeg har IKKE sagt at folk skal holde sig væk... Det var et andet forummedlem. Jeg mener det er forrykt at forskelsbehandle og ikke gavnlit for næringen.... det har jeg jo aldrig paastaaet, ved godt at det var et andet medlem der kom med den antydning, at du misforstaar mit indlaeg er jo bare hvad der kan ske, jeg var enige med dig i forskellen mellem udlaendinge og Thai. fortsat god week end. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/08-2012 09:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
http://www.bangko...-the-price Andrew Biggs bringer emnet op i dagens "Sanook". Den sidste linie er god omkring "Siam Ocean World" i bunden af Siam Paragon. God laesning. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 26/08-2012 10:29
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Ja, her kan man tydeligt se hvor stor forskel nogle få procent kan gøre. Biggs skriver: Siam Ocean World is an Australian company. Nej Siam Ocean World is a 49% owned Australian company. ha ha ha . Ikke at jeg tror det ville gøre den store forskel? Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 26/08-2012 16:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Skal selv snart til Koh Samed, som ud over at være en lille turist Ø, plastret til med hoteller, barer og restauranter, gudhjælpemig også er en nationalpark. Undrer mig lidt over, om erhvervet overhovedet betaler noget til Ø'ens drift, eller om det blot gælder om at flå turisterne? Og selvfølgelig skal Thai'erne selv kun betale en lille brøkdel, af hvad vi andre skal betale. Okay betaler med glæde, er vel simpelthen for træt til andet, kommer lige direkte fra 7 nattevagter i Danmerk, men at kalde en turist Ø for nationalpark, er sgu da for langt ude - vel nok bare ikke i Thailand. ![]() |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 26/08-2012 16:24
|
|
vandango skrev: Skal selv snart til Koh Samed, som ud over at være en lille turist Ø, plastret til med hoteller, barer og restauranter, gudhjælpemig også er en nationalpark. Undrer mig lidt over, om erhvervet overhovedet betaler noget til Ø'ens drift, eller om det blot gælder om at flå turisterne? Og selvfølgelig skal Thai'erne selv kun betale en lille brøkdel, af hvad vi andre skal betale. Okay betaler med glæde, er vel simpelthen for træt til andet, kommer lige direkte fra 7 nattevagter i Danmerk, men at kalde en turist Ø for nationalpark, er sgu da for langt ude - vel nok bare ikke i Thailand. ![]() Dejligt at du betaler med glæde, det er jo også skønt for turist industrien at der er sådan nogle som dig, smukt. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 26/08-2012 16:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
vandango skrev: Skal selv snart til Koh Samed, som ud over at være en lille turist Ø, plastret til med hoteller, barer og restauranter, gudhjælpemig også er en nationalpark. Undrer mig lidt over, om erhvervet overhovedet betaler noget til Ø'ens drift, eller om det blot gælder om at flå turisterne? Og selvfølgelig skal Thai'erne selv kun betale en lille brøkdel, af hvad vi andre skal betale. Okay betaler med glæde, er vel simpelthen for træt til andet, kommer lige direkte fra 7 nattevagter i Danmerk, men at kalde en turist Ø for nationalpark, er sgu da for langt ude - vel nok bare ikke i Thailand. ![]() Næh, -det er da ikke for langt ude, tværtimod. Det er genialt, - så kan alle turister få lov at punge ud ![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 27/08-2012 04:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Se nu er det sådan at man ikke nødvendigvis behøver at betale (selv om pengene OFFICIELT går til et godt formål). Er man f.eks. 6 pers. kan man med god fortjeneste blot købe en tur med en privat speedbåd på havnen i Baan Sen og så sejle til et at de små resorter der har en bro i nærheden, der er ingen der opkræver noget, det er kun når man lander på f.eks. Ao Wang Duan, eller tager de officielle ruter at de er fremme med hånden og man får dette klistermærke at sætte på tøj eller kuffert, når du går tur rundt på øen er der ingen der tjekker dig om du har mærket, så.....??? Man kan så diskutere om man virkelig kan lide at snyde for 400 BTH., eller om man ser det som en hjælp til vedligehold. Men når nu thaierne selv åbner op for den mulighed så... Men man kan jo som mange andre har fortalt også nøjes med at vise sit thai-kørekort eller sin gule bog, smile og pludre lidt thai, så er den diskussion ovre. Men jeg personligt har det det lidt sært med, at man kan sætte sig på en restaurant og fylde sig med mad og sprut (mange har selv medbragt fra fastlandet) for tusindvis af BTH, og så være så nærig at man sparer 400 på en billet. Men sådan er der jo nogen der har det. Og jo, det ER en Nationalpark, som så mange andre steder i Thailand, og derfor får den ikke lov til at blive fyldt som Chang og Samui med store grimme hoteller ned til kysten, kun små lave resorts, hvor stranden stadig er offentlig. Skeptikeren som savner øen så forfærdeligt har ikke haft råd til at rejse der til i 2 år nu. |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 27/08-2012 06:14
|
|
Jeg betaler kun Thaipriser i parkerne pga at jeg modtog et lille kort fra revenue dept. da jeg begyndte at arbejde og betale skat og social security i Thailand. Meeen, det er ikke mange af parkvagterne som har set det lille dokument før, så det kræver som regel lidt dikussion
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/08-2012 16:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Personligt har jeg ikke noget problem ved at betale entre-gebyret ved længere ophold. Men på en nylig rejse til Thailand kørte vi 3 mand høj, rundt og besøgte kombinationer af nationalparker, vandfald, grottesystemer og varme kilder. Nogle dage op til 4-5 stykker af slagsen. Mange af disse steder skulle betales entre, men da det var regntid var der som oftest ingen bemanding ved indgangen. Hvis vi skulle have betalt den officielle turist-entre hver gang, løber det op i et absurd beløb, taget i betragtning af at det er Thailand. Jeg læser i det oprindelige indlæg, at den forhøjede entre skulle bla. tjene til turist faciliteter. Hvilke turist faciliteter? Og hvad skal man med turist faciliteter i en nationalpark? Er det monstro det prangende Park Head Quarter, hvor der sover... øh sidder et par støvede kustoder og er ved at kede sig ihjel? Hvor der i bedste fald er et oversigtskort og et udstoppet vildsvin, der er så støvet, at den er helt grå? Det kunne være interessant at få et indblik i parkernes økonomi, og ikke mindst i hvorledes midlerne bliver fordelt. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 27/08-2012 17:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Skeptikeren skrev: Og jo, det ER en Nationalpark, som så mange andre steder i Thailand, og derfor får den ikke lov til at blive fyldt som Chang og Samui med store grimme hoteller ned til kysten, kun små lave resorts, hvor stranden stadig er offentlig. . Strandene på Koh Chang og Samui er mig bekendt også offentlige. Har dog ikke været på Samui på det seneste, så jeg kunne tage fejl der. Størrelsen af øerne taget i betragtning, er national parken Koh Samet uendeligt meget mere udbygget end Samui og Chang.Jeg gik fra syd til nord og retur på Koh Samet, og det var endda 15 år siden. Der var selv på de fjernere-beliggende strande mod nordvest højest et par hundrede meter mellem hver resort. Jeg kan dårligt forestille mig, at dette har ændret sig. Det er helt absurd at kalde Koh Samet en national park. Men, TIT ![]() mvh |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 27/08-2012 23:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
hugoboerge skrev: http://www.bangko...-the-price Andrew Biggs bringer emnet op i dagens "Sanook". Den sidste linie er god omkring "Siam Ocean World" i bunden af Siam Paragon. God laesning. On a recent visit to Siam Paragon, I noticed Siam Ocean World in the basement has a double-pricing policy. For a Thai, it costs 400 baht to see all those colourful fish, but a tourist pays a whopping 900 baht. med de priser så er det ikke de fattige thaier eller middelklassen der lige får råd til at gå i Siam Ocean World, formenlig vil den typiske thai besøgende, værre væsentligt rigere end ikke-thaierne. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 01/11-2012 10:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
priserne sænkes nu igen, her 6 uger efter, efter massivt besøgs nedgang, men jeg tvivler på at private parker som fx zoo og tigerparker mm. der tilsvarende hævede prisen for falanger samtidige med regeringen, nu sænker priserne igen. http://www.nation...93449.html Admission fees to 29 national parks have been significantly reduced thanks to an order signed by new Department of National Parks, Wildlife and Plant Conservation (DNP) chief Rerngchai Prayoonvej. Rerngchai signed documents yesterday cancelling rules set by his predecessor, Damrong Phidej. On September 14, then-DNP chief Damrong ordered that the admission fees to many national parks be increased in order to boost income so the DNP could upgrade the parks in line with national standards. As per Damrong, admission fees to 29 national parks were set at Bt100 per Thai adult, Bt50 per Thai child, Bt500 per foreign adult and Bt300 per foreign child. However, Rerngchai cancelled the order and reverted to the old rate: Bt40 per Thai adult, Bt20 per Thai child, Bt400 per foreign adult and Bt200 per foreign child. The 29 national parks include Mu Koh Angthong in Surat Thani, Mu Koh Similan in Phang Nga, Suthep-Pui in Chiang Mai, Phu Hin Rong Kla in Phitsanulok, Pha Taem in Ubon Ratchathani and Kaeng Krachan in Phetchaburi. Damrong had to go into mandatory retirement at the end of September. Meanwhile, an official at the Natural Resources and Environment Ministry said Rerngchai's decision would hurt plans to upgrade facilities at national parks. "The increase in admission fees, after all, had been applied to big national parks only," the official said. However, Rerngchai said the reduced admission fees would attract more visitors to the parks and reduce the risk of vendors in the area losing business. Meanwhile, an informed source said DNP was planning to collect fees via Counter Services from January 1 in order to prevent corruption on the part of ticket collectors stationed at the entrance of national parks. In a related development, Tak Governor Suriya Prasartbundit said the road to the Ti Lor Su Waterfall was now open after a five-month closure for maintenance. "Please use pick-up trucks instead of for four-wheeled drive vehicles," he said. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Koh Samet uendeligt meget mere udbygget end Samui og Chang.