Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Ban Gaw 1
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 05/08-2012 13:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Den "lille flittige myr" , GAW der ejer Ban Gaw på Halmtorvet 44 har nu overtaget moderens (Duenpha) restaurant Thai Esan 1 i Lille Istegade 7, som p.g.a en skrøbelig helbred har trukket sig tilbage. Stedet har ellers været lukket i et par måneders tid (Vandskade , og renovation).Den er nu blevet omdøbt til Ban Gaw 1, og åbner officielt i morgen d. 6-08-2012. Lokaliterne er blevet renoveret og køkkenet udskiftet (selv kokken ). Dog er broderen (Gaeng) taget til nåde, men holdes i stramme tøjler.Vi håber at Ban Gaw 1 ville få den samme succes som restauranten på Halmtorvet, og jeg er overbevist at det ville nok lykkes for hende, for nok er hun "lille", men hun har forstand for at drive forretning. I er velkommen til at kigge forbi og prøve deres kulinariske færdigheder. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 06/08-2012 20:16
|
|
For dem som kunne være interesseret i at smutte forbi så kan jeg tilføje følgende infoer: Ban Gaw 1 Lille Istegade 7 KBH V. Tlf. : 33 24 98 54 (Ja, den samme som under Thai Esan 1) Åbningstiderne : Hverdag fra kl. 12 til 23 Men køkkenet lukker kl. 22. Og der er selvfølgeligt muligt at bestille Thai Take Away mad. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/08-2012 13:36
|
|
Der er 715 som har læst tråden men kun få som har lagt vejen forbi restauranten (Jyder og Fynboer er "lovligt" undskyldt). Der er også muligt at få arrangeret både børne eller voksne fødselsdags middag : enten Buffet eller a la carte menu. Bord/lokal bestilling i god tid anbefales. Hun har "igen" været heldig med valget af kokkene som kunne tildeles 2 huer mod den tidligere der kun knap og nap få en "alpehue" ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 16/08-2012 13:40
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
tak fordi vi jyder er undskyldte, men det kunne da godt være at man lagde en tur forbi næste gang vi var i " Djævlens Hovedstad "
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 16/08-2012 18:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
ja takker for at jyderne er undskyldt og jeg og konen vil lægge vejen forbi næste gang vi er hovedstaden. |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 17/08-2012 06:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Tja..nu kan det jo også være at man ikke kan lide maden på resturanten...måske er portionerne for små når de koster tæt på 100/stykket. Det kunne jo være at servicen skulle oppe sig lidt når der var mange gæster i huset, istedet for at stå og sms på iphone ![]() nå ja der er mange grunde, men mon ikke der kommer flere. Den skal jo liiiiige åbne først, |
|
|
|
| Tino |
Lagt på d. 17/08-2012 07:15
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Jeg spiste der i forbindelse med arbejde i Kbh. og det smagte fortrinligt. Jeg måtte levne og synes iøvrigt ikke at 95,- kr. er dyrt for en hovedret. Betjeningen var som den skal være. Tino |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/08-2012 10:49
|
|
mugge skrev: Tja..nu kan det jo også være at man ikke kan lide maden på resturanten...måske er portionerne for små når de koster tæt på 100/stykket. Det kunne jo være at servicen skulle oppe sig lidt når der var mange gæster i huset, istedet for at stå og sms på iphone ![]() nå ja der er mange grunde, men mon ikke der kommer flere. Den skal jo liiiiige åbne først, Så har du igen fået et "hedeslag" . Restaurant har været nu åbent i snart 14 dage. Og igen, det drejer sig om Ban Gaw 1 , Lille Istegade 7 og ikke Ban Gaw , Halmtorvet 44. ![]() Venligst læs igen svaret fra Tino. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/08-2012 11:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Ja der bliver ikke sparety på sukkeret i deres mad,,fik jeg at vide. Så jeg kommer der ikke,jeg vil ha thai mad ikke sukker mad |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 17/08-2012 12:04
|
sonny skrev: Ja der bliver ikke sparety på sukkeret i deres mad,,fik jeg at vide. Så jeg kommer der ikke,jeg vil ha thai mad ikke sukker mad min kone bruger sukker i thaimad,så jeg tror der skal være sukker i !!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/08-2012 12:30
|
Oka så kan din kone heller ikke lave thai mad Det er ikke meningen at der skal fyldes så meget sukker i thaimad.. Men det ved du og din kone sikkert ikke |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 17/08-2012 13:57
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Om jeg har fået hedeslag,solstik eller andre ubehageligher pga. jeg ikke er enig med de kloge altvidende thai orakler som florerer her på sitet er helt fint med mig -det kan jeg leve med. Det var nu ikke mig som var kritisk overfor resturanten ( læs at jeg skriver i 3. person ental ubestemt : MAN ). Det var 3 piger fra Qatar airways -dog var jeg med -som abentbart havde meget dårlig aften med en sløv tjenerinde bevares alle kan have en off-day. Jeg synes nu stadig at 14 dage ikke er en særlig lang tidslinie for noget som er nystartet. Tino´s indlæg læst -og godt for ham, at det var en dejlig middag. Hvad mere skal jeg tilføje til det ? |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 17/08-2012 14:02
|
sonny skrev: Oka så kan din kone heller ikke lave thai mad Det er ikke meningen at der skal fyldes så meget sukker i thaimad.. Men det ved du og din kone sikkert ikke Jeg siger ikke noget om hvor meget sukker der i,kun at hun også bruger sukker i nogle af hendes thairetter. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/08-2012 14:51
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Citat fra linket Thailandske opskrifter her på siden: "De vigtigste krydderier og smagsgivere i thai-køkkenet er chili, lime, citrongræs, hvidløg, ingefær, fiskesauce og palmesukker. De blandes omhyggeligt i hver ret, så ingen smag overdøver de øvrige, og der er en fin balance mellem stærk, sur, sød og salt. Denne harmoni giver en bemærkelsesværdig frisk, ren og spændende smag, der er meget karakteristisk for thai-retter" Så det er vist dig som ikke ved så meget om thaimad, sonny. Så kan man jo dosere det i forskellige mængder, men sukker er en del af ingredienserne som man bruger i mange thairetter, Ellers kunne man jo heller ikke få den kombination som gør det lækkert, nemlig blandingen af stærkt, surt, sødt og salt. Det er dog rigtigt at ikke alle thairetter har kombinationen med "sødt", men at påstå at sukker ikke bruges i thai madlavning er decideret forkert. Redigeret af natty d. 17/08-2012 15:04 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 17/08-2012 16:03
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
natty skrev: Citat fra linket Thailandske opskrifter her på siden: "De vigtigste krydderier og smagsgivere i thai-køkkenet er chili, lime, citrongræs, hvidløg, ingefær, fiskesauce og palmesukker. De blandes omhyggeligt i hver ret, så ingen smag overdøver de øvrige, og der er en fin balance mellem stærk, sur, sød og salt. Denne harmoni giver en bemærkelsesværdig frisk, ren og spændende smag, der er meget karakteristisk for thai-retter" Så det er vist dig som ikke ved så meget om thaimad, sonny. Så kan man jo dosere det i forskellige mængder, men sukker er en del af ingredienserne som man bruger i mange thairetter, Ellers kunne man jo heller ikke få den kombination som gør det lækkert, nemlig blandingen af stærkt, surt, sødt og salt. Det er dog rigtigt at ikke alle thairetter har kombinationen med "sødt", men at påstå at sukker ikke bruges i thai madlavning er decideret forkert. og der er en fin balance mellem stærk, sur, sød og salt. Vi mangler lige #5 - bitter eller "kum" paa Thai. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/08-2012 17:49
|
natty skrev: Citat fra linket Thailandske opskrifter her på siden: "De vigtigste krydderier og smagsgivere i thai-køkkenet er chili, lime, citrongræs, hvidløg, ingefær, fiskesauce og palmesukker. De blandes omhyggeligt i hver ret, så ingen smag overdøver de øvrige, og der er en fin balance mellem stærk, sur, sød og salt. Denne harmoni giver en bemærkelsesværdig frisk, ren og spændende smag, der er meget karakteristisk for thai-retter" Så det er vist dig som ikke ved så meget om thaimad, sonny. Så kan man jo dosere det i forskellige mængder, men sukker er en del af ingredienserne som man bruger i mange thairetter, Ellers kunne man jo heller ikke få den kombination som gør det lækkert, nemlig blandingen af stærkt, surt, sødt og salt. Det er dog rigtigt at ikke alle thairetter har kombinationen med "sødt", men at påstå at sukker ikke bruges i thai madlavning er decideret forkert. Ved du hvad... selv min kone anede ikke hvad vi fik. det skulle ha været tom yang gung,,stavefejl kan forekomme da det kun smagte af sukker.... Så måske ved jeg ikke hvad thaimad er.. men jeg ved da at det ikke skal smaskes ind i sukker. Men ok jeg bor jo ikke i thailand,og min kone er kun født i thailand så hun ved intet om thaimad.. Men det vi får i thailand smager 1000 gange bedre,og ikke af sukker.. Jeg har nu ikke sagt at der ikke skal lidt sukker i thaimad så natty læs lige rigtigt før du svarer..... |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/08-2012 18:23
|
|
mugge skrev: Om jeg har fået hedeslag,solstik eller andre ubehageligher pga. jeg ikke er enig med de kloge altvidende thai orakler som florerer her på sitet er helt fint med mig -det kan jeg leve med. Det var nu ikke mig som var kritisk overfor resturanten ( læs at jeg skriver i 3. person ental ubestemt : MAN ). Det var 3 piger fra Qatar airways -dog var jeg med -som abentbart havde meget dårlig aften med en sløv tjenerinde bevares alle kan have en off-day. Jeg synes nu stadig at 14 dage ikke er en særlig lang tidslinie for noget som er nystartet. Tino´s indlæg læst -og godt for ham, at det var en dejlig middag. Hvad mere skal jeg tilføje til det ? Fx. at du tog fejl da du sikkert havde taget dine "veninder" på Thai-restaurant-poonchai-247 , ISTEGADE 1 (som for nogle år tilbage har været ejet af GAW under navnet Ban Gaw). http://www.aok.dk...onchai-247 Men den Jeg omtaler er den "hedenske" Thai Esan 1, Lille Istegade 7, nu omdøbte til Ban Gaw 1 http://www.aok.dk...hai-esan-1 Og pudsigt nok kunne MAN ikke genkende noget negativt om stedet i den tidligere tråd om turen med Øresundstoget. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/08-2012 18:25
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
@sonny, beklager at jeg har læst dine indlæg forkert, men det tror så ikke jeg er den eneste som har gjort. Jeg var ikke klar over at havde været på restauranten da du skrev: "Ja der bliver ikke sparety på sukkeret i deres mad,,fik jeg at vide. Så jeg kommer der ikke, jeg vil ha thai mad ikke sukker mad" Har ikke været der, så ved ikke om de putter for meget sukker i maden, men jeg læste dine indlæg som om at du mente, at der ikke skulle sukker i thai mad. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 17/08-2012 18:30
|
|
sonny skrev: ...................................................... Ved du hvad... selv min kone anede ikke hvad vi fik. det skulle ha været tom yang gung,,stavefejl kan forekomme da det kun smagte af sukker....Så måske ved jeg ikke hvad thaimad er.. men jeg ved da at det ikke skal smaskes ind i sukker. Men ok jeg bor jo ikke i thailand,og min kone er kun født i thailand så hun ved intet om thaimad.. Men det vi får i thailand smager 1000 gange bedre,og ikke af sukker.. Jeg har nu ikke sagt at der ikke skal lidt sukker i thaimad. så natty læs lige rigtigt før du svarer..... Enig, og sukker er ikke billigt i Thailand, så nok derfor at de bruger MSG i stedet for. Var det ikke p.g.a. din sygdom at du ikke kan tåle så "meget sukker" i maden ? Jeg bryder mig heller ikke om Pad Piaw Wan med masser af sukker i, da hvis der er kommet Ananas i, så skulle der være sødt nok. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 17/08-2012 18:41
|
Ja undskyld til sonny,jeg læste også forkert. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, og renovation).