Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hunde med tæger... hvad er løsningen
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 22/08-2011 13:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
Vi har to søde Jack russel, men efter vi fik barn har de været forvist til gården, og bor ikke inden for længere, siden de er flyttet ud er de blevet angræbet af tæger, vi har prøvet at dryppe dem i nakken, få indsprøjtninger hver md. samt en kombi af begge, de får bad 2 gange om ugen, med sæbe specielt til at fjerne tæger. Men, de sætter sig i ørene i alle kroge, selv om vi prøver holde det nede så er de der igen et par dage senere, store som små. Næste problem er, at de er begyndt at kravle i vores vasketøj, altså tægerne, og ind i huset. Er der nogen der har en solid kur, næste skridt er vi afliver dem, der er desværre ingen i famillien jeg ville give dem til med god samvittighed. Så de råd jeg søger handler om selve kuren mod tæger, og ik hvad der er af andre muligheder .-) tilsidst, det er altså ik få tæger vi snakker om, det er klynger hvor der måske sidder 10-15 stykker og suger, i ørene kan der være samme antal store og små, på poterne overalt. Helligaben. Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 22/08-2011 14:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
helligaben skrev: Vi har to søde Jack russel, men efter vi fik barn har de været forvist til gården, og bor ikke inden for længere, siden de er flyttet ud er de blevet angræbet af tæger, vi har prøvet at dryppe dem i nakken, få indsprøjtninger hver md. samt en kombi af begge, de får bad 2 gange om ugen, med sæbe specielt til at fjerne tæger. Men, de sætter sig i ørene i alle kroge, selv om vi prøver holde det nede så er de der igen et par dage senere, store som små. Næste problem er, at de er begyndt at kravle i vores vasketøj, altså tægerne, og ind i huset. Er der nogen der har en solid kur, næste skridt er vi afliver dem, der er desværre ingen i famillien jeg ville give dem til med god samvittighed. Så de råd jeg søger handler om selve kuren mod tæger, og ik hvad der er af andre muligheder .-) tilsidst, det er altså ik få tæger vi snakker om, det er klynger hvor der måske sidder 10-15 stykker og suger, i ørene kan der være samme antal store og små, på poterne overalt. Helligaben. Hvorfor er de blevet "forvist" til gården udendørs bare fordi i har fået barn? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 22/08-2011 14:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jammen så er det sted du bor befængt med tæger, ring til rentokill,hvis det kun var nogle få, kan du få et middel som du drypper i nakken på hunderne, det tager også lopperne![]() |
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 22/08-2011 15:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
hvad med at skille dig af med hundene |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 22/08-2011 16:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
sleipner skrev: hvad med at skille dig af med hundene Man skiller sig jo ikke af med sine born ![]() |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 22/08-2011 16:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Forvist og nu mulig aflivning, du har intet fattet abe, det er netop den maade at du goer dine hunde jaloux paa..........Skam dig !
Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 22/08-2011 16:59
|
|
Wittaya skrev: Forvist og nu mulig aflivning, du har intet fattet abe, det er netop den maade at du goer dine hunde jaloux paa..........Skam dig ! ER DET MIG DU KALDER ABE,for hvis det er det er det da under lavmolet |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 22/08-2011 17:24
|
|
kylling skrev: Wittaya skrev: Forvist og nu mulig aflivning, du har intet fattet abe, det er netop den maade at du goer dine hunde jaloux paa..........Skam dig ! ER DET MIG DU KALDER ABE,for hvis det er det er det da under lavmolet Undskyld var lidt hurtig,jeg kan nu se at det var en kommentar til indlae nr.1 |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 22/08-2011 18:10
|
|
Wittaya, Hundene har formentlig ik fået tæger fordi de er sure på os, haha, de er nu ik kede af det, de har som sådan ik fået mindre opmærksomhed, de har bare fået et flot hundehus, i stedet for sofaen til at sove i, desuden kommer de på stranden hver morgen .-) nogle kvalificeret svar ? Aflivning er kun sidste udvej, da jeg ik synes det er værdigt de er fyldt med tæger og vi på nuværende tidspunkt ikke kan finde en løsning, dyrelægerne siger vi skal fortsætte med injection hver md, og så skal vi tage tægerne, manuelt ud over det. Vi bor ellers i et nybygget moo baan, men græsarealet uden for er åbenbart et møgsted, eller også har de fundet et sted at yngle omkring hvor vi bor, vi bor ellers temmelig rent og pænt ude og inde, så der er ik noget direkte at preje fingre af. Jeg håber der er nogen der har prøvet noget lignende, som også fandt en løsning. Helligaben. Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| mai tikied |
Lagt på d. 22/08-2011 18:13
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
De forskellige spray / dråber rækker ikke til i det tropiske klima, når du alligevel skal have hundene vaksigneret imod rabies får du dyrlægen til at give dem til at give dem en en indsprøjtning mod tæger, lus og andet utøj, dette virker 6 måneder og hundene har ingen bivirkninger efter dette, det er en god ide at lade dyrlægen se på dine hunde hver 6 md. Tag dyrlægen med på råd for der er mange ting der skal tages højde for i Thailand, andre sygdomme, andet klima, løsgående hunde uden pleje som er smittebærere af mange ting. Dyrlæger i Thailand er dygtige og priserne er lave. |
|
|
|
| mai tikied |
Lagt på d. 22/08-2011 18:25
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
Jeg ser nu at du skriver du har haft dyrlæge til hundene, undskyld, problemet med tæger tror jeg alle som har hunde kender, jeg har dog aldrig oplevet at problemet har fortsat en uge efter indsprøjtningen, min dylæge vurderer altid hundenes vægt og doserer indsprøjtningen herefter. Det er helt ved siden af at begynde at tale om aflivning af hundene på grund af et så lille problem. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 22/08-2011 18:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
helligaben skrev bla.: Vi bor ellers i et nybygget moo baan, men græsarealet uden for er åbenbart et møgsted, eller også har de fundet et sted at yngle omkring hvor vi bor, vi bor ellers temmelig rent og pænt ude og inde, så der er ik noget direkte at preje fingre af. Helligaben. Du er jo selv inde på noget a det rigtige ..... og det er at finde ud af hvor får de så mange tæger ?? og så undgå de steder .... prøv at hold hundene hjemme nogle dage , efter at have fjernet tægerne ... så kan i da se om det skulle være hjemme hos jer et eller andet sted de er ... det er mit bud på et sted at starte ! |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 22/08-2011 18:33
|
|
mai tikied skrev: Jeg ser nu at du skriver du har haft dyrlæge til hundene, undskyld, problemet med tæger tror jeg alle som har hunde kender, jeg har dog aldrig oplevet at problemet har fortsat en uge efter indsprøjtningen, min dylæge vurderer altid hundenes vægt og doserer indsprøjtningen herefter. Det er helt ved siden af at begynde at tale om aflivning af hundene på grund af et så lille problem. Halløjsa Det er samme hos vores dyrlæge, vejning og så dosering, umiddelbart vil jeg sige at der er mange døde dagene efter måske 1-2 uger, men de små kryb er der sku endnu, vi har tilgengæld ingen lopper overhovedet og har aldrig haft, det er KUN tæger. Jeg har ik lyst til at prøve tage billeder af det, men det er virkelig. jeg hørte fra en at saltvand skulle kunne løse problemet, men de er på stranden hver morgen, de bader dog ik i havet hverdag, men jeg tror jeg må tvinge mig selv i bøjerne med dem, det kunne være en løsning. Helligaben. Long live the king !
|
|
|
| John |
Lagt på d. 22/08-2011 18:53
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hvad med personerne i huset, har i også tæger? Såvidt jeg ved lader tæger sig falde ned på deres ofre hvorefter de finder et egnet sted at bide sig fast. Så hvis ikke i har tæger så lad hundene færdes i samme områder som jer. Saltvand (havvand) hjælper ikke, men måske salt i store koncentrationer. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 22/08-2011 19:41
|
|
John skrev: Hvad med personerne i huset, har i også tæger? Såvidt jeg ved lader tæger sig falde ned på deres ofre hvorefter de finder et egnet sted at bide sig fast. Så hvis ikke i har tæger så lad hundene færdes i samme områder som jer. Saltvand (havvand) hjælper ikke, men måske salt i store koncentrationer. Vores søn har været bidt 2 gange, det var bla derfor hundene kom uden for, de boede inde i starten. Jeg havde en på tåen IGÅR, jeg troede først det var skidt, og jeg bare skulle tænke på at få et bad engang i ugen, men den havde sku snablen i mit kød. Men de har alt for mange tæger, det er direkte ulækkert at ha i sit hjem. Helligaben Long live the king !
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 22/08-2011 19:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
du er nødt til at finde ud af hvor tægerne kommer fra .... om de får dem hjemme eller når de render og roder et eller andet sted udenfor...
|
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 22/08-2011 20:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Især hvide hunde er meget modtagelige for tæger. Jeg har 2 schæfere og en indvandrer Hul i Hækken hund fra Chiang Mai (vi bor i Danmark). Indvandreren er hvid og får mange mange flere tæger end schæferne. for det første skal du give dine hunde noget mod tæger i nakken. Det tager toppen af problemet, men det er desværre ikke altid nok. Her følger en metode som virker vanvittig, men som faktisk virker:-) Du tager et stort hvidt lagen. Du holder i den ene ende og Får en til at holde i den anden ende. Så går I langsomt haven igennem og lader lagenet trække over græsset/jorden mm. Hvis der er mange tæger vil de hoppe på lagenet og du kan smide dem ad h.... til. Du skal gentage dette flere gange om ugen. Held og lykke med det! Vh Jimmi Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 22/08-2011 22:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
Giv hundene masser af hvidløg i maden , det virker på mennesker.
Swed
|
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 22/08-2011 22:40
|
|
jimmikoldenborg skrev: Især hvide hunde er meget modtagelige for tæger. Jeg har 2 schæfere og en indvandrer Hul i Hækken hund fra Chiang Mai (vi bor i Danmark). Indvandreren er hvid og får mange mange flere tæger end schæferne. for det første skal du give dine hunde noget mod tæger i nakken. Det tager toppen af problemet, men det er desværre ikke altid nok. Her følger en metode som virker vanvittig, men som faktisk virker:-) Du tager et stort hvidt lagen. Du holder i den ene ende og Får en til at holde i den anden ende. Så går I langsomt haven igennem og lader lagenet trække over græsset/jorden mm. Hvis der er mange tæger vil de hoppe på lagenet og du kan smide dem ad h.... til. Du skal gentage dette flere gange om ugen. Held og lykke med det! Vh Jimmi Kan vi ligge lagenet på fliserne og så går de over på det ?, der er ik sååå meget græs lige her, og hvis jeg går ud på fælles arealet og slæber rundt med et lagen.........så tror jeg nok thaierne i området får noget at tale om haha Men tak for forslaget, jeg tænker på om man kan sprøjte med noget effektivt, måske man kan tilkalde en proff, lige som dem der sprøjter myg, og så give HELE gården møbler og planter en ordenlig tur. Helligaben Long live the king !
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 23/08-2011 10:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
helligaben skrev: jimmikoldenborg skrev: Især hvide hunde er meget modtagelige for tæger. Jeg har 2 schæfere og en indvandrer Hul i Hækken hund fra Chiang Mai (vi bor i Danmark). Indvandreren er hvid og får mange mange flere tæger end schæferne. for det første skal du give dine hunde noget mod tæger i nakken. Det tager toppen af problemet, men det er desværre ikke altid nok. Her følger en metode som virker vanvittig, men som faktisk virker:-) Du tager et stort hvidt lagen. Du holder i den ene ende og Får en til at holde i den anden ende. Så går I langsomt haven igennem og lader lagenet trække over græsset/jorden mm. Hvis der er mange tæger vil de hoppe på lagenet og du kan smide dem ad h.... til. Du skal gentage dette flere gange om ugen. Held og lykke med det! Vh Jimmi Kan vi ligge lagenet på fliserne og så går de over på det ?, der er ik sååå meget græs lige her, og hvis jeg går ud på fælles arealet og slæber rundt med et lagen.........så tror jeg nok thaierne i området får noget at tale om haha Men tak for forslaget, jeg tænker på om man kan sprøjte med noget effektivt, måske man kan tilkalde en proff, lige som dem der sprøjter myg, og så give HELE gården møbler og planter en ordenlig tur. Helligaben der findes jo de der midler mod lopper lus og flåter... måske de fungerer også mod tæger... f.eks Frontline, eller advantage vet... det er jo forsøget værd... lige et indspark.. : konen har hest, og dyrlægen sagde at man godt kunne anvende frontline "til små hunde", når vores piger uundgåeligt kom hjem fra skolen med LUS... et lille dryp i hovedbunden oppe og et lille dryp i nakken.. virker det, ja for satan da.. ingen lus her i månedsvis... dyrlægen sagde der ikke var noget skadeligt i det ?? men så kan man syntes det er mærkeligt det ikke findes til mennesker... he he vi har brugt det flere gange, og tøserne fungerer fint.. teenage dumme, men det er vist helt normalt
Redigeret af lindegaard d. 23/08-2011 10:48 omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.