Se indlæg|
Kørekort i Thailand
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/08-2011 09:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Er der nogen der er klar over hvordan man erhverver sig et kørekort i Thailand og hvilke attester eller lign der skal medbringes.....har ikke et eu kørekort i forvejen....mvh Handy...![]() |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 01/08-2011 09:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Hej Tog Thai-kørekort her i februar i år. 1. Få en lægeattest på at du er sund og rask. Pris. 65 bht. 2. Tag på politistationen. Her viste jeg mit danske kørekort og fortalte at jeg ville have Thai-kørekort. De lavede her nogle parpirer. Desuden skal du have adresse i thailand. jeg brugte svigermors, hun var iøvrigt med på politistationen. 3. Herefter på den lokale kørekort kontor, amphur. med lægeerklæring + dokumenter fra politistationen. 4. Du skal op til en reaktionsprøve. Den teoretiske del skulle jeg ikke op til, måske pga. mit danske kørekort. 5. Herefter tager de et billede af dig og du betaler 105 bht. Vupti du har et thai-kørekort. Dette kørekort gælder 1 år. Ved næste fornyelse gælder det 5 år. God fornøjelse K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 01/08-2011 10:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Adresseattest, (ordnes paa emigration), laegeattest kopi af pas, billeder og saa forgaar det som naar alle andre her tager koerekort.....Farvetest, reaktionstest og en tur paa banen, ganske enkelt og ligetil, mener jeg betalte omkring 500 baht dengang jeg tog koert. Teoriproeven forgaar fra en pc og er selvfoelgelig paa Eng. for farang.
Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 01/08-2011 10:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
da jeg tilbage i 2001 tog mine thai-kørekort, måtte jeg have adresse attest fra emigration, non emigrant visa (3mdr) lægeattest. dengang var der først 2 teori prøver, 1 til bil og 1 til motorcykle, farvetest, og når teoriprøverne var bestået, måtte jeg først kører prøvebanen rundt på motocykle og derefter i bil. man skalle dengang selv have både bil og motorcykkel med til prøverne, og 4 små billeder. teoriprøverne var dengang på papir, men på engelsk, og det tog næsten hele dagen før jeg fik kørekortene. |
|
|
|
| Allan73 |
Lagt på d. 01/08-2011 10:40
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Hej, jeg har lige et ekstra spoergsmaal. Jeg skal til at forny mine 2 koerekort (Bil + Motorcykel). Skal jeg have 2 kopier af alle papirerne (Health declaration, residence certificate & passport copies) med eller kan 1 kopi for begge goere det? |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/08-2011 11:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Alt der er skrevet i denne tråd er korrekt, jeg gjorde nøjagtig det samme her i Pattaya. Men vær opmærksom på at det er forskelligt fra den ene region til den anden. Læs den anden tråd og se hvordan nogen klarer den i Thailand uden kort. Sidst jeg fik fornyet for 3 år siden havde jeg taget 2 kopier som altid, nu ville de kun have een, men det kan være ændret igen. Sådan er det også på Emigration, men vi er jo i TH, så tag det med et smil. Skeptikeren |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/08-2011 16:39
|
|
Takker for svarene...![]() |
|
|
|
| lilleper |
Lagt på d. 01/08-2011 17:09
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
teoriprøve ha ha så får du da aldrig kørekort hils mamse |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 01/08-2011 19:35
|
|
lilleper skrev: ...regner med du kommer forbi og læser højt....teoriprøve ha ha så får du da aldrig kørekort hils mamse ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 02/08-2011 09:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Der er også en nemmer måde at få kørekort uden køretimer og teoriprøve kun ved at betale 1500 bath. Så få man det kørekort man har brug for det kan man i Pattaya ved ikke om det kan lade sig gøre andre steder i Thailand. Lave af en politimand der arbejder på motorkontor. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 02/08-2011 10:06
|
thaikurt1 skrev: Der er også en nemmer måde at få kørekort uden køretimer og teoriprøve kun ved at betale 1500 bath. Så få man det kørekort man har brug for det kan man i Pattaya ved ikke om det kan lade sig gøre andre steder i Thailand. Lave af en politimand der arbejder på motorkontor. er du blevet rådgivet af robert kronenfjært? det var muligt for nogle år tilbage, men fra den ene dag til den anden, blev alt personale på motorkontoret i pattaya skiftet ud, og så var slut med den forretning. men jeg skal ikke kunne sige om det nu kan lade sig gøre igen, men under alle omstændigheder er det jo ikke den rigtige og lovlige måde at gøre det på, og så sent som igår læste jeg en artikkel i en thai-avis om falske kørekort som florerer i los, og at politiet var opmærksomme på netop disse kørekort. så er det ikke det smarteste at gøre tingene på den rigtige og lovlige måde, for hverken teori, eller køreprøve er på nogen måde vanskelig. |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 02/08-2011 10:10
|
|
1500 baht. Ja det kan man faa lavet mange steder, men syntes dog at det er et daarligt raad at komme med til en som end ikke har erhvervet koerekort i Danmark. Mon ikke mange Thai. ogsaa benytter sig af denne fremgangsmaade, naar man kigger lidt paa hvordan visse folk koere saa tror jeg det. Haaber at denne politimand vil blive opdaget og fyret ! Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 02/08-2011 10:14
|
carstenj skrev: thaikurt1 skrev: Der er også en nemmer måde at få kørekort uden køretimer og teoriprøve kun ved at betale 1500 bath. Så få man det kørekort man har brug for det kan man i Pattaya ved ikke om det kan lade sig gøre andre steder i Thailand. Lave af en politimand der arbejder på motorkontor. er du blevet rådgivet af robert kronenfjært? det var muligt for nogle år tilbage, men fra den ene dag til den anden, blev alt personale på motorkontoret i pattaya skiftet ud, og så var slut med den forretning. men jeg skal ikke kunne sige om det nu kan lade sig gøre igen, men under alle omstændigheder er det jo ikke den rigtige og lovlige måde at gøre det på, og så sent som igår læste jeg en artikkel i en thai-avis om falske kørekort som florerer i los, og at politiet var opmærksomme på netop disse kørekort. så er det ikke det smarteste at gøre tingene på den rigtige og lovlige måde, for hverken teori, eller køreprøve er på nogen måde vanskelig. http://www.person...s-Thailand her er et link til artikkelen. |
|
|
|
| blume |
Lagt på d. 02/08-2011 10:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Til carstenj " er du blevet rådgivet af robert kronenfjært?" Det er en ualmindelig utiltalende måde at skrive om andre medlemmmer på! Venlig hilsen fra Fyn blume |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 02/08-2011 10:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Nu er det ikke et råd men sådan forgår det også i thailand, om man gør det på den måde det må være op til en selv, her er mange måde at undgår regler på bare man vil betale. jeg ved ikke om det kan lade sig gøre mere her, men tro stadig på det kan lade sig gøre, selv og man skrifter den ud vil de hurtig lær at der er penge i at gør det under bordet og men den løn de få så tro jeg ikke at nogen vil sige nej. Redigeret af thaikurt1 d. 02/08-2011 11:07 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 02/08-2011 11:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
thaikurt1 skrev: Nu er det ikke et råd men sådan forgår det også i thailand, om man gør det på den måde det må være op til en selv, her er mange måde at undgår regler på bare man vil betale. jeg ved ikke om det kan lade sig gøre mere her, men tro stadig på det kan lade sig gøre, selv og man skrifter den ud vil de hurtig lær at der er penge i at gør det under bordet og men den løn de få så tro jeg ikke at nogen vil sige nej. korruption er roden til alt ondt, men af og til en nødvendighed. [img]http://www.pesterlloyd.net/2009_44/0944korruption/44korruption__Custom_.jpg[/img] is not a valid Image. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 02/08-2011 11:46
|
|
Har selv sådan et lidt alternativt et af slagsen....selv om du næsten er 99 procent sikker på at få skylden ved ulykke tror jeg man er noget bedre rustet hvis uheldet er ude....![]() |
|
|
|
| Wittaya |
Lagt på d. 02/08-2011 12:03
|
|
Atter en skroenne Handy. Jeg har vaeret impliceret i et par uheld, jeg fik ikke skylden, men havde nok faaet skylden hvis jeg havde vaeret i besidelse at et " alternativt " kort som du kalder det... heheheh Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/08-2011 12:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg fatter slet ikke, at man vil købe og bruge et alternativt kort. Det er simpelthen for dumt! Det er næsten gratis at erhverve kørekort i Thailand, og det tager ikke ret lang tid at få det. Jeg kunne måske forstå det, hvis det var i Danmark, og man ville spare 10.000 kroner og nogle måneder. Omend det også i det tilfælde ville være dumt med et falsk kort. At købe et alternativt kort i Thailand svarer vel næsten til, at man løber fra en restaurantregning på 100 baht - men med meget større konsekvens, hvis det bliver opdaget i forbindelse med en alvorlig ulykke. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/08-2011 16:06
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
carstenj skrev: thaikurt1 skrev: Der er også en nemmer måde at få kørekort uden køretimer og teoriprøve kun ved at betale 1500 bath. Så få man det kørekort man har brug for det kan man i Pattaya ved ikke om det kan lade sig gøre andre steder i Thailand. Lave af en politimand der arbejder på motorkontor. er du blevet rådgivet af robert kronenfjært? det var muligt for nogle år tilbage, men fra den ene dag til den anden, blev alt personale på motorkontoret i pattaya skiftet ud, og så var slut med den forretning. men jeg skal ikke kunne sige om det nu kan lade sig gøre igen, men under alle omstændigheder er det jo ikke den rigtige og lovlige måde at gøre det på, og så sent som igår læste jeg en artikkel i en thai-avis om falske kørekort som florerer i los, og at politiet var opmærksomme på netop disse kørekort. så er det ikke det smarteste at gøre tingene på den rigtige og lovlige måde, for hverken teori, eller køreprøve er på nogen måde vanskelig. Hej Carstenj vi har ingen medlemmer ved navn kronenfjært, hold dig venligst til det rigtige brugernavn. Admin john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.