Se indlæg
 Udskriv debat
Invitation til orienteringsmøde omkring investerings mulighed
preben26
I denne tråd vil jeg beskrive et internet-projekt jeg har fœrdigudviklet, og som jeg søger investorerer/partnere til at kunne gennemføre..

Jeg har arbejdet i Thailand og Hong Kong/Kina i nœsten 25 år som indkøber for private firmaer, samt alle de store kœder i Danmark, Dansk Supermarked, Bilka, Fakta, COOP, Løvbjerg, og mit eget firma Willemoes A/S osv, samt mere eller mindre alle de store skandinaviske udbydere af varer på nettet, fortrinsvis i DK/NO/SV/FI, så på det område har jeg fået masse erfaring, og set hvordan de store selskaber styrer indkøb og varelager, men også noteret en masse fejl begået af de forskellige private indkøbere og indkøbere fra de store kœder over denne periode.

Jeg har brugt det sidste år på at analysere alle disse selskaber, deres styrker, image, profil, markedsføring, og endelig og vigtigst : deres dœkningsbidrag på de enkelte varegrupper.

En fœlles faktor for dem alle er, at de ikke har et godt kundevenligt produkt på nettet.

Der blev sidste år omsat for 40 milliarder kr på nettet totalt I Danmark, og dette tal stiger støt med lidt under 20% hvert år. Der er ingen tvivl om der ligger et stort salgspotentiale på internettet og en fremtid indenfor detailhandel.

Jeg har nu fœrdigudviklet et nyt internet koncept styret og kontrolleret fra Thailand. Konceptet tager hensyn til balancen mellem omsœtningshastighed, indkøbspris, leveringstid, avance, risiko, og faste omkostninger, og er generelt en sammenkog af alle de gode og dårlige erfaringer, som jeg har oplevet sammen med mine gamle kunder.

Mit primœre mål var at finde en niche på internethandel, og samtidig en så risikofri investering som mulig.

Jeg kan forsikre interesserede personer, at der ikke er nogen nuvœrende aktør i Skandinavien som kan sammenlignes med min hjemmeside, hverken i kvalitet, prisniveau, eller kundeservice.

Jeg har selv tœnkt mig at starte projektet op med ca 8 mio baht, men hvis det udvikler sig bare med en brøkdel af den forventede omsœtningshastighed, så kommer jeg allerede til at mangle assistance efter de første 5-6 mdr. Ikke udelukkende på det finansielle område, men jeg har brug for opbygge en solid gruppe af folk omkring mig, som sparringspartnere (ildsjœle), så jeg hele tiden kan følge med til at udvikle produktet.

Så hvorfor ikke undersøge om det er muligt at oprette denne tœnketank bestående af investorer/konsulenter i Thailand, som skal vœre hovedsœde for virksomheden. Det er min generelle erfaring af mine år I Thailand, at de danskere, der flytter herud, er folk med “en kant” på, som ikke kan klare bureaukratiet og de stramme regler for alt muligt i Danmark, og det er netop den type person, som kan inspirere firmaet til at gå nye og utraditionelle veje.

På dette tidlige tidspunkt I indlœgget vil jeg lige understrege : PROJEKTET ER 100% LOVLIGT I ETHVERT LAND I HELE VERDEN. Der er ikke nogen form for ulovlig aktivitet, det garanterer jeg for . Jeg går ikke på kompromis med dette synspunkt på nogen måde, uanset indtjeningsmulighederne.

Jeg har selv i de mange år, hvor jeg har fulgt indkøbere rundt på markeder herude, efterkommet deres ønske om, som eksempelvis lige "at finde 1.000 stks Levi's jeans, som vi kan smide ind bag i containeren". Jeg kan nu med sikkerhed konkludere, at jeg ikke kender en eneste person, som efter at man modregner ekstra omkostninger til indkøb, ekstra omkostninger til eksport, risiko ved indfortoldning (smugling), tyveri fra lager af kriminelle, manglende betaling fra kunder, beslaglœggelse af varer af politiet eller toldvœsenets kontrolgruppe på markeder, at når regnestykket er gjort op for dem, så hard et ikke vœret det vœrd. En enkelt forsendelse eller to går som regel fint, men det går altid galt før elller senere. Det er IKKE en god forretning at handle med kopi varer, og det tog mig for mange år, hvor jeg bare fulgte kundernes ønsker, før jeg indså dette.

Jeg har udviklet et styringsprogram, selvfølgelig lavet herude til 5% af prisen i Danmark, og vedligeholdelse og administration koster tilsvarende nœsten intet, som gør at hjemmesiden opdaterer sig selv, udvœlger selv nye varer fra lageret, og holder selv lagerstyring. Jeg kan se omsœtningshastighed og reel dœkningsbidrag på hver vare I mit sortiment. Programmet fortœller mig, hvilke produkter jeg bør genbestille, i hvilke størrelser, i hvilke farver, og hvor mange af hver.

Jeg har skrevet en “Bibel” med lidt over 20 nøglepunkter, som er en opsummering af tidligere kunders fejldispositioner, og disse punkter SKAL overholdes fuldstœndigt, ellers kan vi lige så godt indsende onkursbegœringen med det samme. Jeg fotœller altid alle nye kunder om mine erfaringer, men de glemmer ALLE det før eller siden, og så går det galt.

Budgetter er nemme at producere, og man kan få det resultat på bundlinjen, som man nu ønsker at se, eller som ser bedst ud for potentielle investorere, så jeg regner altid med “I vœrste fald” scenariet. Det første år bør vœre en “blød” start med en investering (KUN i varer og computerprogrammer) på omkring 2 mio DKK. Det er vigtigt, at vi fra starten får optimeret vore styringsprogrammer, kvalitet fra produktion, indpakningsmuligheder, forsendelses procedurer til kunden, samt leveringsaftaler i DK. Alle børnesygdomme skal ud af systemet i det første år. Hellere bruge tid på at fœrdigudvikle konceptet igennem rigtige handler med rigtige kunder end at ende på forsiden af Ekstra Bladet.

Danmark er opstartsmarkedet, selvom det er et meget svœrt marked at operere på, og når vi føler, at nu kan systemet bœre det, så er det såre simpelt at udvide til andre tilsvarende markeder, som f.eks. Sverige, Finland, Skotland, Holland og Belgien. Derefter kan man så gribe fat I de store 3, nemlig Tyskland, England og Frankrig. Intet syd for alperne. Kultur og smag er forskellig, og krœver for stor en udbygning af vor lagervare beholdning.

I vœrste fald kommer vi efter år 1 ud med et positivt resultat med et driftsoverskud på 2.8 mio kr, altså over en fordobling af vores investering, og det er set med meget pessimistiske øjne. Jeg kan med overbevisning sige, at jeg ikke kan se risikoen for et negativt resultat, men det vil informationsmødet kaste mere lys på.

Konjunkturerne i alle lande i Europa er for nedadgående, og alle økonomer taler med en kraftig devauation af euroen indenfor 1 år, og som en direkte reaktion på den grœske krise, så følger en alvorlig lœngerevarende recession med store arbejdsløshedstal i alle EU-lande : Det lyder kynisk og mœrkeligt, men det er perfekt for min hjemmeside, og det kan jeg forklare nœrmere på info-mødet, men tidspunkt til at sœtte denne hjemmeside igang, kan ikke vœre mere optimal.

Hvis vi så har vœret dygtige nok, og overholdt reglerne I vores lille Bibel, så er resultatet og omsœtningen helt anderledes, men den tid, den glœde. I modsœtning til andre firmaer, som skal nedjustere for at overleve, så er vi konstrueret netop til denne situation. Jo større krise, jo bedre for os.

Jeg har talt med kompetente danske bankfolk i Luxembourg, og de har givet mig deres personlige vurdering af, hvor dette kan bœre hen, men det vil jeg fortœlle mere om på mødet, ellers tror I bare at jeg er en Leif Lalleglad. Potentialet er ganske godt, sagt på godt vestjysk.

Jeg vil derfor gerne prœsentere projektet i detaljer på et informationsmøde, hvor intet holdes tilbage, og så lade folk pille det fra hinanden eller komme med konstruktive kommentarer, hvor de er enige.

Jeg vil ligeså gerne have en diskussion, hvor projektet bliver skudt ned af gode argumenter, som det modsatte. Det afgørende er, at der kommer andre synsvinkler og meninger på bordet, og folk kan vurdere om dette er en rentabelt investering for dem.

Alle er velkomne, men gerne helst danskere og skandinaver, da vi tœnker ens. Potentielle investorer er selvfølgelig meget velkomne, og alle beløb er lige velkomne, da dette vil blive registreret som et aktieselskab (en konstruktion lignende et andelsselskab eller kommanditselskab er også muligt), hvor man får en aktiepost tilsvarende til den investering, som man mener er fornuftig. Der kan blive tale om en løsning med mig selv og enkelt investor eller en gruppe af 50 mindre investorere a’ 100.000 baht. Jeg vil selv investere alt, hvad der er i lommen.

Men jeg ser meget gerne, at mødedeltagerne består af potentielle investorere, men også folk med gode forretningskontakter i Danmark, folk med salgserfaring og markedsføringserfaring for webshops, folk med udviklede computer programmeringsevner, folk med eksempelvis en trovœrdig søster I Danmark, som kan vœre vor forlœngede arm derhjemme. Alle kan have en berettigelse til dette informationsmøde, og det mindste og korteste indlœg kan blive det vigtigste.

Der er desvœrre mange detaljer, som jeg ikke kan udlevere her I denne tråd af åbenlyse grunde, men kan beskrive projektet meget “bredt”, ved at beskrive det fœrdige product, som en internetbaseret kombination af et Bilkavarehus, Frederiksberg Centret samt et torv med et udvalg af ekstra ydelser og indkøbsmuligheder – men hele pakken med en lille “krølle” på, som gør det unikt og uden konkurrenter pt.

Tidspunkt : Hvis det er muligt, så søndag den 10 juli, f.eks kl 13:00 eller kl 16:00
Alternativt ugen efter lørdag/søndag. Jeg afventer interessen for tråden.
Der skal bruges omkring 2-3 timer til prœsentation og besvarelse af spørgsmål.

Hvor : Helst I Bangkok, og stedet må jeg finde frem til, når jeg ved, hvor mange der kommer til mødet. Hvis der er nogen, som kender en hotel ejer eller restaurant ejer I Bangkok, hvor vi kan vœre I et par timer, så ville det vœre optimalt. Jeg har ikke økonomi til at leje et mødelokale, så jeg må finde en billigere løsning.

Så lige en lille “sur pille” til sidst :
Alle, som har fulgt debatten i mit sidste indlœg, kender nu min fortid og pletten på min straffeattest. Dette emne vil jeg ikke have prœger mødet, så hvis der er folk, som ikke kan acceptere at arbejde sammen med en tidligere straffet person, så behøver de ikke spilde tiden på dette møde. Fortiden kan jeg ikke lave om på, men jeg kan selv bestemme min fremtid, og det er jeg igang med nu. Jeg vil hellere end gerne svare på ALLE spørgsmål omkring dette emne senere efter mødet i et mindre forum, evt over kop fadøl, men det skal ikke dominere informationsmødet, hvor der skal herske en positiv og kreativ stemming.

Jeg ser frem til jeres reaktion på mit projekt, og vil gerne uddybe relevante spørgsmål på tråden i den kommende uge, så folk kan vurdere, om det er noget af interesse for dem.

Mvh
Preben

pdrhan
LOL
"ikke økonomi til at leje et lokale"
I kan vel mødes i hjørnet af en metrostation så....- så mange kommer der nok heller ikke efter at have læst dit første indlæg....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

rinpoche
Held og lykke med projektet, Preben.

Man kan ikke holde en god entrepreneur nede Smile

hugoboerge
Maaske ville det vaere en ide at faa solgt huset til en betydelig lavere pris (take a bath so to speak) saa er der ikke behov for investorer.

styx32
Hej

Du skriver at du vil starte projektet op med 8 mill bath og så har du ikke råd til at leje et mødelokale ?

Er vi ude i pyramide investering ?

Hej Preben

Med dit kendskab til Bjarne Kirkeby må du da også kende nogle af de andre. Keld F.eks. Hvorfor kontakter du ikke ham med dit forslag? Han har ihvertfald de penge du skal bruge. Men måske kender de dig for godt?

preben26
pdrhan skrev:
LOL
I kan vel mødes i hjørnet af en metrostation så....- så mange kommer der nok heller ikke efter at have læst dit første indlæg....

Tak for hjœlpen. Det med metrostationen har jeg slet ikke tœnkt over. Du er jo en omvandrende geni. Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden dit indlœg.
Preben

preben26
hugoboerge skrev:
Maaske ville det vaere en ide at faa solgt huset til en betydelig lavere pris (take a bath so to speak) saa er der ikke behov for investorer.

Hej, du har fuldstœndig ret i denne betragtning, og jeg har vendt og drejet det flere gange. På den positive side kommer der penge i kassen med det samme, og man får handlefrihed. Men hvis jeg skal give omkring 1 mio kr i rabat for at komme af med huset, så er det 3 års indkomst i Danmark efter skat, og det betyder at jeg skal arbejde "gratis" de nœste 1-2 år, så det er en svœr beslutning at tage. (Men det kan blive en realitet, så du har ret i dit forslag).
Mvh Preben

preben26
styx32 skrev:
Hej

Du skriver at du vil starte projektet op med 8 mill bath og så har du ikke råd til at leje et mødelokale ?

Er vi ude i pyramide investering ?

Hej Styx32,
nu har du muligvis ikke set, at jeg ahr et hus til salg til 45 mio baht, hvoraf jeg har til hensigt at investere 8 - 10 mio baht i denne forretning, så der er naturligvis ikke tale om nogen pyramide. Det er en helt almindelig investering i et projekt, som man tror på. Ellers tak for den positive ånd og tankegang....
Mvh Preben

preben26
Ezal skrev:
Hej Preben

Med dit kendskab til Bjarne Kirkeby må du da også kende nogle af de andre. Keld F.eks. Hvorfor kontakter du ikke ham med dit forslag? Han har ihvertfald de penge du skal bruge. Men måske kender de dig for godt?

Hej Ezal, den investor-profil, som jeg søger, har en smule anderledes sammensœtning end den omtalte gruppe, men jeg takker for dit forslag,
mvh Preben

DKPete
Held & Lykke med dit projekt - håber det bliver det nye Pandora Grin Hvis dit program virker, er jeg sikker på det vil kunne få succes, da logistik problemer gælder alle - specielt i Asien !

paulsenp
Hej Preben,

Der er mange ting i dine indlæg, der kan skræmme mig langt væk, men her skal jeg blot nævne et par stykker.

Som andre også har været inde på, forstår jeg ikke, at du ikke bare sælger huset i en fart. Du har ikke lyst til at tage et tab på omkring 1 million kroner, og det er måske ganske forståeligt, men... tab i forhold til hvad? Den oprindelige investering? Toppen af boblen? Uanset hvad, kan det da kun være en fordel at få frigjort pengene, så de kan investeres i dette projekt. Selv med dit "worst case" / "meget konservative" budget, vil pengene jo hurtigt være tjent hjem igen. Erkend og realisér tabet, og se så at komme videre.

Med dine mangeårige erfaringer fra ind- og udland finder jeg det svært at forstå, at du ikke bare ved et knips med fingrene kan fremtrylle lidt småpenge fra dine talrige bekendtskaber og forretningsforbindelser. Du ønsker investorer med en anden profil! Tror du, at du kan finde dem i dette forum?
Peter

Frank
Pas Smile

lung
nu tror jeg bestemt ikke Preben kun søger investorer i dette forum...det er hans format vist for stort til..
desværre er jeg ikke i Bangkok i 10 Juli, det lyder ellers vældig interesant.

Jeg vil Ønske held og lykke til preben og projektet

lung

preben26
Som andre også har været inde på, forstår jeg ikke, at du ikke bare sælger huset i en fart. Du har ikke lyst til at tage et tab på omkring 1 million kroner, og det er måske ganske forståeligt, men... tab i forhold til hvad? Den oprindelige investering? Toppen af boblen? Uanset hvad, kan det da kun være en fordel at få frigjort pengene, så de kan investeres i dette projekt. Selv med dit "worst case" / "meget konservative" budget, vil pengene jo hurtigt være tjent hjem igen. Erkend og realisér tabet, og se så at komme videre.

Svar på indlœg :
Når man taler om tab, er det selvfølgelig i forhold den pris, som det har kostet at opføre huset, jord og andet inkl. Ellers er det jo ikke et tab.
Når man så skal sœlge et hus, som er et "skilsmisse" hus, så bliver problemet ofte forstørret. Huset har en salgspris på 46 mio baht, og jeg har fået tilbud på 38 mio baht, men min ekskone har sagt fra. Jeg kan selvfølgelig bare acceptere de 38 mio, og tage hele tabet på 8 mio baht fra min egen halvdel af salgssummen, så i stedet for at modtage 23 mio baht, så får jeg 15 mio baht, og min ekskone får 23 mio baht. Det er en mulighed, men den er lidt svœr at sluge lige nu.
Mvh Preben

preben26
lung skrev:
nu tror jeg bestemt ikke Preben kun søger investorer i dette forum...det er hans format vist for stort til..
desværre er jeg ikke i Bangkok i 10 Juli, det lyder ellers vældig interesant.

Jeg vil Ønske held og lykke til preben og projektet

lung

Til Lung
Du har fuldstœndig ret i din kommentar, og jeg må indrømme at jeg ikke er den erfarne bruger af dette forum med flere års erfaring, så da jeg oprettede min tråd havde jeg ikke nogen fornemmelse for den brugergruppe, som benytter dette forum, så det er muligt at jeg skyder helt forbi.
Men nogle gange finder man et guldkorn på det mest uventede sted, så jeg håber, at den person/de personer, som kan hjœlpe mig med at gøre mit projekt optimalt, går rundt derude uden noget at lave.
Jeg har ihvertfald nok erfaring til at vide, at enhver entreprenør altid begrœnser sine egne muligheder ved kun at bruge egen viden og arbejdsindsats. Erkend at du ikke kan alt selv, så er du kommet langt allerede.

paulsenp
Preben,

Ja, det komplicerer sagerne, når der også er en eks-kone indblandet. Specielt, selvfølgelig, når huset sælges med tab. Thailændere hader at sælge med tab, og hus/jord kan få lov at ligge i årevis, selvom det ville have været bedst at sælge straks. Men man må gøre op med sig selv, hvor stort et tab man kan/vil bære.

Som der ser ud lige nu, bliver du tilsyneladende ikke selv "finansiel bidragsyder" i projektet.
Peter

preben26
paulsenp skrev:
Preben,

Ja, det komplicerer sagerne, når der også er en eks-kone indblandet. Specielt, selvfølgelig, når huset sælges med tab. Thailændere hader at sælge med tab, og hus/jord kan få lov at ligge i årevis, selvom det ville have været bedst at sælge straks. Men man må gøre op med sig selv, hvor stort et tab man kan/vil bære.

Som der ser ud lige nu, bliver du tilsyneladende ikke selv "finansiel bidragsyder" i projektet.

Hej Peter,
det er sjovt nogle gange at se hvordan tingene flytter sig, og man selv flytter sine holdninger. Fra HugoBørge's indlœg her til morgen, og så nu din kommentar idag, så har jeg netop efter tre kopper kaffe besluttet mig til at sœlge til højeste byder til omgående salt, og så œder jeg tabet på min side i forhold til min eks-kone.
Det vil styrke min trovœrdighed i forhold til mit eget projekt, at jeg selv fremskaffer hele opstartskapitalen, og dermed viser tro på eget projekt.
End of Story - sådan bliver det. Tak for hjœlpen.
Mvh
Preben

paulsenp
Og hej endnu en gang Preben,

Det vil da glæde mig, hvis det viser sig, at du har et godt, levedygtigt projekt, der ender med at blive til en rigtig god forretning.

Når der er kommet så mange negative kommentarer, er det nok hovedsageligt fordi, vi her i dette forum hidtil kun er blevet præsenteret for fup-projekter af forskellig art.

venlig hilsen,
Peter

pdrhan
preben26 skrev:
pdrhan skrev:
LOL

Tak for hjœlpen. Det med metrostationen har jeg slet ikke tœnkt over. Du er jo en omvandrende geni. Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden dit indlœg.
Preben

Altid til hjælp! Smile
Ligefør jeg har lyst til at sponsorere et mødelokale i BKK bare for at høre hvad det er for noget....og finde et mødelokale er nok det mindste problem i denne verden og det koster sgu ikke spidsen af en jetjager når man har gang i milion projekter .. vel...?
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Spring til debat: