Se indlæg
 Udskriv debat
Under 24 år
crazy_guy77
Hejsa

Jeg ville gerne vide hvordan det er med hvis man skal have en pige herop til dk på ferie ( 14 dage ). Nu ligger landet jo sådan at jeg har mødt denne her pige for 1 års tid siden og vi har stadigvæk kontakten ( Har været dernede og besøge hende 3 gange efter) Jeg er sgu nok blevet en del fjollet med hende Smile. Så jeg tænkte lidt på at inviterre hende herop til DK på ferie. Men hvordan er det lige med den der 24 års regel??? Gælder den selvom det kun er ferie????

Crazy_guy77

solmand
ja.....desværeAngry
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

Stampe
Du kan roligt invitere din kærste her op selv om hun er under 24 år
24 års reglen gælder kun ved familiesammenføring.
Du skal på regne at skulle stille 51.000 Dk.kr. i bankgaranti. ved turistvisum.
Så bare se at komme i gang PfftPfftPfft
Held & lykke med besøget

i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

solmand
HMM det kan ikke være lovligt at en dansker skal stille sikkerhed på 51.000 kr for at kunne få besøg af en ven eller kærste. gå det ikke imod menneske rettigheder. hvad siger vores grundlov ang det ???
Måske man skulle til at starte noget lysskyt med dæk adresser i sverig.
det den danske regering laver med den sikkerhed/kaution er da minds lige så krimminelt.
hvor mange står lige og har 51.000 kr løst i lommen.Sad

Jeg mener stadigvæk at det må være enhvers ret til at gifte sig med en fra et andet land hvi det er det man ønsker.......Shock
vores konge hus ser ikke ud til at have haft de store problemer. gad nok vide om nogle af dem har fået afslag med den begrundelse at vedkommende kan finde på at tage varigt ophold......Grin
den bruger udls: jo gerne som standart formular.....Cool

jeg vil kalde det chicane fra vores regerings side.........

olsenShockShockShock

Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............

thaikurt1
Jeg er en af dem der gaar ind for 24 års reglen.

Og du ved udmaerke godt hvorfor man lave reglen. om.

At det saa ogsaa rammer dansker der har en en ven eller kærste fra udlandet er saa det udheldig loven ang 24 års reglen. det rammer jo ogsaa mig selv.

Da man jo ikke kan lave en saerregle for dansker og for ikke dansk statborge maa det gaelde alle

Jeg bo selv i thailand og her er der ogso saerlig reglen for ikke thai og dem er jeg jo nodt til at folger hvis jeg vil bo her.
Redigeret af thaikurt1 d. 12/10-2005 20:14
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
high-tower
Lige for at få det på det rene med hvad en bankgaranti er - man skal IKKE deponere over 50.000.

Man får banken til at udsteden en garanti på beløbet, og betaler typisk et stiftelsesgebyr på ca. 900-1000 kr.

Herefter er det typisk 1-1,5 i rente om året af det samlede beløb - altså alt i alt ikke en bondegård.

Personligt går jeg også ind for 24 års reglen, så er begge parter også voksne.

Hvis man ser på samfundet generelt er der ganske mange danske par der først bliver gift efter de er blevet 25-30 år.

Det er for mig at se en fair regel - man kunne fristes til at syntes det også skulle gælde for erhvervelse af kørerkort ;-)

Jeg kom til at tænke på en undersøgelse der blev lavet i forbindelse med et folketingsvalg med nogle unge.

De blev spurgt hvor meget de vidste om politik og hvad de enkelte partier stod for - det var der skræmmende få der vidste!

Men aligevel er man myndig i Danmark når man er 18...

Tænk så på en Thai pige fra landet, som har en 6-7 års skolegang bag sig - er hun som 18 årig klar til at træffe et valg om hun vil flytte til et komplet fremmed land, blive gift og stifte famile osv.

Jo, jeg syntes det er en fornuftig regel.

crazy_guy77
Takker og bukker mange gange for svareneGrin

Suk Rak Ning
High tower.
Banken kan garantere mod et mindre beløb, tror du selv på det.
Ja, nogen gange gør de, men andre gange vil de ikke have med det at gøre og så er det bare at komme til lommerne, kender flere eksempler på det, men sådan er det jo i Danmark, nogen kan få og andre kan ikke, Danmark er blevet sygt Sad

Mvh. Suk.............................................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

high-tower
Ja, det tror jeg faktisk på må jeg indrømme - en anfordrings garanti eller bankgaranti er udformet som jeg beskriver.

Mig bekendt godtager Udlændingestyrelsen kun en bankgaranti - det er mig bekendt ikke nok at sælge tomme flasker og så møde op med men 54-55 K og deponere dem hos Udlst. Grin

Hvis ikke banken ønsker at udstede en sådan garanti, er årsagen nok den at man ikke er kreditværdig, og ikke har noget at stille som garanti.

En bistandsklient kan typisk heller ikke låne 200 K til en ny bil.

Måden man så kan få banken til at stille garantien, er at finde en som er villig til at kautionere for garantien, så banken ikke har noget i klemme - efterfølgende har jeg svært ved at se at nogen som helst bank vil afstå fra at udstede sådan en garanti.

- Men selvfølgelig, hvis alle ens venner og famile ved man er kronisk fallent såeh.... Grin

Good for Falang
Hvis man har en friværdig på en 1/2 Mill. kan den så ikke bruges?

Good for Falang

high-tower
Jo, det det skulle der ikke være noget i vejen for - så vil banken typisk udstede garantien uden problemer.

Ellers kan de jo bede om sikkerhed i huset/lejligheden og så er den potte ude Wink

Suk Rak Ning
Ja, det viser jo bare igen, at vedkomende der får lavet en garanti, skal være lidt ved " muffen "

Suk............Cool

rolan
jeg går også ind for de stramninger der er men det ved i jo

high-tower
Ja Suk, Så vidt jeg husker er der et krav på forsørgelsen på 3-4 gange beløbet af kontant hjælp.

Men dette syntes jeg egentlig også er en fair regel, da det jo vil være synd og skam om man skulle sende pigen hjem pga. man ikke kunne forsørge hende.

Noget der egentlig kan undre mig er boligkravet - der er jo ikke noget egentlig boligkrav til "almindelige danskere".

Der kan man i princippet bo så mange man vil i et hus eller en lejlighed.

Man skulle tro det var "bur høns" man skulle have herop Grin

Men det hele udmønter sig vel formentlig i at der har været for mange famile sammenføringer, med familer med anden etnisk baggrund end dansk, og deraf ghetto dannelser i visse områder.

Egentlig kan jeg godt blive harmdirrende rasende på at disse regler rammer almindelige lønmodtagere som er vant til at blive flået i skat.

For mig at se handler det vel i bund og grund om man er i stand til at forsørge sin ægtefælle, indtil hun selv er i stand til at træde ind på arbejsmarkedet.

Nu er jeg ved at lukke galle ud... Grin

Hvor er det egentlig latterligt at forfølge folk der af samfundet er blevet tilkendt pension.

Disse mennesker er for mig at se en af de svageste grupper i samfundet, og at de er blevet tilkendt pension betyder jo netop at de ikke kan påtage sig et arbejde som andre.

Den indstilling nogle har med at det er "samfunds nassere" osv. burde tænke på hvad der ligger bag en tilkendelse af en pension.

Der skal læge udtalelser, arbejdsprøvning osv. til før de endelig får tilkendt pensionen.

Forinden har de måske været igennem en længere periode som sygemeldt og på dagpenge - udstødt af samfundet.

Rejser de så til Thailand for bare at få lidt ud af de almisser der er belevt dem forundt, er helvede løs - "ja, hvad ligner det da også at vælte sig i sprut og damer på en bounty strand".

Min mening er at er folk blevet tilkendt pension burde de have lov til at få deres pension udbetalt hvor de vil.

Nå ikker mere galle herfra Grin

Ducati749
Jeg er kommet i thailand i over 20 aar og har altid sagt at forelske sig i en thai er kun problemer , nu er det saa sket for mig ogsaa og jeg er rigtig traert af at der findes en 24 aars regel da hun bliver 20 til Dec. men paa den anden side nyder jeg jo livet i thailand og kan godt vente nogle aar inden jeg vil hjem igen , det jeg bare vil sige hvem fanden ved om pigen skal vaere 18 eller 45 for man kan faa et godt liv sammen

Stampe
kravet til førsørgelse er 2 gange Starthjælp ( ca. 9000,- dkr. bruto pr. md.)
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

jorn
Der er ikke noget "fair" i regler der begraenser en danskstats borger i at vaelge sin egen aegtefaelde og bestemme hvor man vil bo! Uanset hvad andre maatte mene!AngryAngry

De regler vi her taler om, minder mig meget om fortiden og har ikke nogen anden funktion end at holde Danmark "race rent" ShockShock

Vi rejser mere og mere det er en naturlig del af vores rejselyst ,at der ogsaa kommer kaerlighed og boern! Men det forstaar "hr og fru Danmark" med kolonihave nok ikke og deres megninger er jo styret af en presse, der ikke har meget skrive om, saa maa de jo blaese taenkte problemer op!ShockShockCool

Gud fri mig!Cool

“Music is the only language I whirly understand"

jorn
Ducati749 skrev:
Jeg er kommet i thailand i over 20 aar og har altid sagt at forelske sig i en thai er kun problemer , nu er det saa sket for mig ogsaa og jeg er rigtig traert af at der findes en 24 aars regel da hun bliver 20 til Dec. men paa den anden side nyder jeg jo livet i thailand og kan godt vente nogle aar inden jeg vil hjem igen , det jeg bare vil sige hvem fanden ved om pigen skal vaere 18 eller 45 for man kan faa et godt liv sammen

Kaerlighed er altid blandet af flere elementer, "problemer" er et af dem! (jeg har haft flere danske, hvide forhold)tro mig! "problemer" var alt overskyggende!Shock

Kaerlighed imellem to fra hver sin kultur, har ikke flere "problemer" blot andre "problemer"GrinWink

At et forhold har "problemer" betyder blot at man har et aktivt forhold og kaerligheden er noget vi maa arbejde for.Cool

Jeg har vaeret i et Thai-dansk forhold igennem de sidste to aar! aldrig foer har jeg foelt mig saa elsket og aldrig foer har jeg foelt den kaerlighed som jeg foeler for min "thai" Aldrig foer har jeg foelt, saa stor en forskel imellem mig og min kaerste, aldrig foer har jeg kaempet med "problemer" som jeg goer nu.

"problemer" har en funktion! og forstaar man det saa skal man nok komme over sine "problemer" og saa vil kaerligheden vokse ud af "problemerne"

Jeg Kaemper for, at det maa vare ved!WinkSmile
“Music is the only language I whirly understand"

clydehaumann
Proev at taenke lidt paa hvordan det ville foeles hvis der skulle stilles en garenti paa 50000 Kr, for at kunne faa lov til at tage paa ferie her i Thailand.
Det er ikke det samme vil mange skynde sig at sige. ( vi er jo hvide mennesker)

Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Suk Rak Ning
Ja, det er sq sørgeligt med Danmark, vi andre kan bare tage til Thailand hvis vi har en returbillet, har vi ikke til mad osv. så er det da sådan set vores eget problem.
Gu' ved hvornår den latterlige danske regering vågner op.

Suk.......................Cool

Danmark er syg....................

Spring til debat: