Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Leje af lejligh/værelse Thailand
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 19/01-2011 17:35
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
Jeg overvejer et 3 mdr. ophold i Thailand, fra ca, april-maj måned,.. (og igen senere) nogen her, der kan/vil hjælpe med at finde en billig bolig, (gerne billigere en DK) ikke noget luxus, (seng, bad, internet, lille køkken) belliggenhed fra Bkk og syd på,.. meget gerne omkring HuaHin/Pattaya/Jomtien o.lign. |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 19/01-2011 18:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
prøv at kikke på denne side http://en.9apartm...rates.aspx der er masser af bilige værlser / Lejligheder ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| jacko |
Lagt på d. 19/01-2011 19:45
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
http://www.ferieb...nd-jomtien |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 20/01-2011 14:38
|
|
Tak for linkene, "Strampe", det ser ud til at være meget rimelige priser, men som jeg kan se, er det kun i Bkk området, ? "jacko" det ser fint ud, og tæt på stranden, men er prisen ikke i overkanten,.. ? jeg mener,. for omkring 6000 DKK kan man vel leje et fint hotelværelse, incl. morgenmad, ? eller er det en rimelig, eller normal pris / leje omkring ferie stederne, ? er der ikke nogen der kender en billigere måde at bo i Thailand, ? |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 20/01-2011 14:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
ALMMAN skrev: Jeg overvejer et 3 mdr. ophold i Thailand, fra ca, april-maj måned,.. (og igen senere) nogen her, der kan/vil hjælpe med at finde en billig bolig, (gerne billigere en DK) ikke noget luxus, (seng, bad, internet, lille køkken) belliggenhed fra Bkk og syd på,.. meget gerne omkring HuaHin/Pattaya/Jomtien o.lign. Hej MAX 10.000 - 12.000 Bath pr. mdr. med de forhold du beskriver. Jeg tager selv derud ult. febr. - Marts. og giver ikke mere end 7000 bath for en lejlighed i Pattaya/jomthien. Men du er velkommen til at sende mig en PB så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 20/01-2011 14:46
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
her i cha am kan du leje et townhouse for ca 8000 til 12000 baht om månden og det ligger 2 min fra stranden...
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 20/01-2011 16:03
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
glemte lige denne her side... http://www.bahtso... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| alf |
Lagt på d. 20/01-2011 19:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
her har du et par link http://www.bangsa..._list.html http://www.rethai... http://classified...al-estate/ |
|
|
|
| den lille dansker |
Lagt på d. 21/01-2011 04:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
hej. Hvis jeg var dig ville jeg vente til jeg kom herned med at bestemme mig. lej et hotel værelse for et par dage og kør så rund og se dig omkring, der er muligheder i alle pris lag. Jeg lejer et lille hus på koh samui med internet og aircon til 1100 dkr. pr mnd. min erfaring er at man i supermarkeder som big c og tesco kan finde fine muligheder for udlejning på deres opslagstavler, som regl ved indgangen. M.V.H den lille dansker |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 21/01-2011 12:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Hej, Jeg har boet her i 6 mdr. Thai ejer som taler engelsk. Dejlige mennesker. Lidt øst for Pattaya, men bahtbus til byen. 2 værelser, og pøl, fjernsyn, internet mm. http://www.pattay... |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 21/01-2011 16:22
|
|
Mange tak for link, og hjælp indtil nu, (har dog ikke kikket alt efter endnu) det ser ud til at være mange gode tilbud omkring 5 – 6000 thb/mdr der er et par stykker der ser fine ud (for mig) i linkene fra ”alf”,… fx : http://www.rethai...Rent--1264 http://www.rethai...nt-0-11938 men fotos er jo taknemmelige, virkeligheden er som regel mindre tiltalende, flere gange kaldes en mindre lejlighed for, ”Studio”,.. hvad betyder det, ? og hvor meget ca. kommer der oven i lejen,.. el, vand, osv, ? prisen for lejligheden, bliver logisk nok, lavere jo længere man fjerner sig centrum, hvordan ser det ud med daglig transport, til/fra centrum, ? måske er det bedre at betale mere i leje,. for at bo nærmere centrum, ? formålet med opholdet er at lære forholdene at kende, for senere at købe, eller bygge et mindre hus, sammen med en Thai-dame. og jo,.. jeg kan sagtens se fidusen i at se på lejlighed når jeg kommer til TL som ”den lille dansker” foreslår, men jeg kan jo godt udvælge nogle tiltalende tilbud hjemmefra. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/01-2011 19:32
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
ALMMAN skrev: Mange tak for link, og hjælp indtil nu, (har dog ikke kikket alt efter endnu) det ser ud til at være mange gode tilbud omkring 5 – 6000 thb/mdr der er et par stykker der ser fine ud (for mig) i linkene fra ”alf”,… fx : http://www.rethai...Rent--1264 http://www.rethai...nt-0-11938 men fotos er jo taknemmelige, virkeligheden er som regel mindre tiltalende, flere gange kaldes en mindre lejlighed for, ”Studio”,.. hvad betyder det, ? og hvor meget ca. kommer der oven i lejen,.. el, vand, osv, ? prisen for lejligheden, bliver logisk nok, lavere jo længere man fjerner sig centrum, hvordan ser det ud med daglig transport, til/fra centrum, ? måske er det bedre at betale mere i leje,. for at bo nærmere centrum, ? formålet med opholdet er at lære forholdene at kende, for senere at købe, eller bygge et mindre hus, sammen med en Thai-dame. og jo,.. jeg kan sagtens se fidusen i at se på lejlighed når jeg kommer til TL som ”den lille dansker” foreslår, men jeg kan jo godt udvælge nogle tiltalende tilbud hjemmefra. Et studio er et rum, altså en lejlighed med kun et rum... Centrum er et ret abstrakt begreb i Thailand. Måske kan man kalde Walking Street for centrum, men selv fra Jomtien koster det blot 10 baht. Skal du derimod køre på tværs, så tror jeg, at du vil behøve en motorcykel. Vand koster måske 200 baht per måned, og el fra 1.500 baht op op, alt efter antal rum og aircon-forbrug, men det er når det købes af elværket. Visse bygninger, typisk apartments lægger ekstra på. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| HOJ |
Lagt på d. 21/01-2011 22:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
Hej har flere gange brugt dette apartment billig rent roligt hvis du er lidt kendt i Pattaya ligger det ved markedspladsen i Soi buakhao der er kun marked tirsdag og fredag og selvom der er facade der ud til kan man ikke høre nogen larm heller ikke fra den nedunderliggende bar værelserne er forskellige indrettet og billederne du kan se på website snyder ikke. http://www.sanya-....com/site/ Redigeret af HOJ d. 21/01-2011 22:59 Web: HOJ
|
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 22/01-2011 07:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Hej Det link jeg gav før har også lejligheder i soi Bukhao, billige men dem har jeg ikke set. Kik på siden http://www.pattay...drent.com/ |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 23/01-2011 00:41
|
|
Et studio er et rum, altså en lejlighed med kun et rum... Tak for det,.. så blev man så klog,.. ![]() det må så være det vi kalder en ét værelses lejlighed i DK at centrum er et ’abstrakt begreb’,. har du sikkert ret i, jeg har kun været i Pattaya 2 dage, hvor jeg boede på hotel ibis,.. hotellet opgiver selv denne adresse : 463/79 Moo 9 Pattaya Second Road Nhongprue Banglamung 20150 – PATTAYA, når jeg ser på et kort, og ’google earth’ er det beliggende i den nordlige ende af byen, og der er ca. 2,5 km til havnen / molen,. som ligger i den sydlige del af byen, for mig at se,.. ligger begge steder tæt på centrum, jeg har undret mig over den måde en adresse skrives på i TL,.. når der fx står : 463/79 Moo 9 Pattaya Second Road hvordan sammenlignes det med en Dansk adresse fx : vestergade 10 (X by) ? |
|
|
|
| ALMMAN |
Lagt på d. 23/01-2011 01:02
|
|
Hej har flere gange brugt dette apartment billig rent roligt hvis du er lidt kendt i Pattaya ligger det ved markedspladsen i Soi buakhao der er kun marked tirsdag og fredag og selvom der er facade der ud til kan man ikke høre nogen larm heller ikke fra den nedunderliggende bar værelserne er forskellige indrettet og billederne du kan se på website snyder ikke. http://www.sanya-... jo tak,.. det er da noget billigere end et hotel værelse, hvis jeg læser sitet rigtig, koster et værelse ca. 550 - 650 thb pr, døgn, det bliver omkring 18.000 thb pr mdr,.. hmm, men det kunne være et godt sted at starte,.. måske 1 uge så tak for linket, |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/01-2011 03:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det er en skam, at du har sat dig fast paa Pattaya-heroppe i nord-i Chiang Rai,koster et fedt hus med mobler,aircon og det hele omkring 8-15000 baht. Dejlig rolig by,men alt hvad du skal bruge og masser af natur og sevaerdigheder. brianmarinus. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/01-2011 06:03
|
ALMMAN skrev: Et studio er et rum, altså en lejlighed med kun et rum... Tak for det,.. så blev man så klog,.. ![]() det må så være det vi kalder en ét værelses lejlighed i DK at centrum er et ’abstrakt begreb’,. har du sikkert ret i, jeg har kun været i Pattaya 2 dage, hvor jeg boede på hotel ibis,.. hotellet opgiver selv denne adresse : 463/79 Moo 9 Pattaya Second Road Nhongprue Banglamung 20150 – PATTAYA, når jeg ser på et kort, og ’google earth’ er det beliggende i den nordlige ende af byen, og der er ca. 2,5 km til havnen / molen,. som ligger i den sydlige del af byen, for mig at se,.. ligger begge steder tæt på centrum, jeg har undret mig over den måde en adresse skrives på i TL,.. når der fx står : 463/79 Moo 9 Pattaya Second Road hvordan sammenlignes det med en Dansk adresse fx : vestergade 10 (X by) ? Moo, dvs. landsby, er et levn fra da Pattaya var en landby. Mit gæt er, at Moo kan og bør udelades i storbyer. 463 er husnummeret. I lejlighedsbyggerier er nummeret efter "/" lejlighedsnummeret, men skråstregen benyttes også, hvis man er løbet tør for numre til huse. I den soi, hvor jeg bor har alle husene nr. 69, så derfor er der lavet en skråstreg med et nummer bagefter, så jeg bor i nr. 69/52. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 23/01-2011 07:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Robert Kronberg skrev: ALMMAN skrev: Et studio er et rum, altså en lejlighed med kun et rum... Tak for det,.. så blev man så klog,.. ![]() det må så være det vi kalder en ét værelses lejlighed i DK at centrum er et ’abstrakt begreb’,. har du sikkert ret i, jeg har kun været i Pattaya 2 dage, hvor jeg boede på hotel ibis,.. hotellet opgiver selv denne adresse : 463/79 Moo 9 Pattaya Second Road Nhongprue Banglamung 20150 – PATTAYA, når jeg ser på et kort, og ’google earth’ er det beliggende i den nordlige ende af byen, og der er ca. 2,5 km til havnen / molen,. som ligger i den sydlige del af byen, for mig at se,.. ligger begge steder tæt på centrum, jeg har undret mig over den måde en adresse skrives på i TL,.. når der fx står : 463/79 Moo 9 Pattaya Second Road hvordan sammenlignes det med en Dansk adresse fx : vestergade 10 (X by) ? Moo, dvs. landsby, er et levn fra da Pattaya var en landby. Mit gæt er, at Moo kan og bør udelades i storbyer. 463 er husnummeret. I lejlighedsbyggerier er nummeret efter "/" lejlighedsnummeret, men skråstregen benyttes også, hvis man er løbet tør for numre til huse. I den soi, hvor jeg bor har alle husene nr. 69, så derfor er der lavet en skråstreg med et nummer bagefter, så jeg bor i nr. 69/52. Hilsen, Robert 'Moo' som egentligt betyder moo baan, benyttes også i Bangkok og andre byer. Et moo er oftest et lille 'lukket' kvarter bestående af en klynge huse og evt. også nogle lejligheder, der mange gange har deres eget tempel. Moo har enten et nummer eller et navn. Til min bedste orientering, så havde et moo i gamle dage en form for selvstændighed, lidt i stil med khet/amphur idag. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/01-2011 13:36
|
Payanak skrev: Robert Kronberg skrev: ALMMAN skrev: Et studio er et rum, altså en lejlighed med kun et rum... Tak for det,.. så blev man så klog,.. ![]() det må så være det vi kalder en ét værelses lejlighed i DK at centrum er et ’abstrakt begreb’,. har du sikkert ret i, jeg har kun været i Pattaya 2 dage, hvor jeg boede på hotel ibis,.. hotellet opgiver selv denne adresse : 463/79 Moo 9 Pattaya Second Road Nhongprue Banglamung 20150 – PATTAYA, når jeg ser på et kort, og ’google earth’ er det beliggende i den nordlige ende af byen, og der er ca. 2,5 km til havnen / molen,. som ligger i den sydlige del af byen, for mig at se,.. ligger begge steder tæt på centrum, jeg har undret mig over den måde en adresse skrives på i TL,.. når der fx står : 463/79 Moo 9 Pattaya Second Road hvordan sammenlignes det med en Dansk adresse fx : vestergade 10 (X by) ? Moo, dvs. landsby, er et levn fra da Pattaya var en landby. Mit gæt er, at Moo kan og bør udelades i storbyer. 463 er husnummeret. I lejlighedsbyggerier er nummeret efter "/" lejlighedsnummeret, men skråstregen benyttes også, hvis man er løbet tør for numre til huse. I den soi, hvor jeg bor har alle husene nr. 69, så derfor er der lavet en skråstreg med et nummer bagefter, så jeg bor i nr. 69/52. Hilsen, Robert 'Moo' som egentligt betyder moo baan, benyttes også i Bangkok og andre byer. Et moo er oftest et lille 'lukket' kvarter bestående af en klynge huse og evt. også nogle lejligheder, der mange gange har deres eget tempel. Moo har enten et nummer eller et navn. Til min bedste orientering, så havde et moo i gamle dage en form for selvstændighed, lidt i stil med khet/amphur idag. Ja, en Moo Baan var vel om man så må sige en landsby eller anden form for mindre enhed, og de findes stadig i Bangkok. Jeg tror bare, at man teknisk set ikke længere behøver dem i sin adresse, hvis de har fået tilført moderne husnumre. Dog kan det være, at de bibeholder for dem, der stadig benytter den gamle adresse. Der findes også huse i Bangkok med et (gammelt) nummer på skødet, og med et andet nummer på selve huset, hvor så nogle myndigheder stadig benytter det oprindelige nummer, hvilket så også kan være tilfældet med et moo-nummer? Hilsen, Robert |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.