Se indlæg
 Udskriv debat
100 DKK 546,15 THB
Thjaa
ja det ser jo godt ud er det i dag man skal trakke sine penge ud eller vil den forsat til den kommer paa 600,00 igen ?
hvad troger du
Livet er forkort til store problemmer

Rawirot
Thjaa skrev:
ja det ser jo godt ud er det i dag man skal trakke sine penge ud eller vil den forsat til den kommer paa 600,00 igen ?
hvad troger du

Tendensen er at det bliver bedre ifølge analytikere i Bangkok Post , om ikke før så senere på året. Den thailandske bath holdes kunstigt oppe som i midt halvfemserne . Da fik man 3.25 bath for 1 kr. kan jeg huske, Så lod man den flyde og pludselig var den over 6.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
natty
Jeg tror det er fordi euroen er blevet styrket overfor dollaren de sidste par dage, efter at Portugal fik solgt deres stats? obligationer. Jeg tror til gengæld ikke det har noget at gøre med at tbh er blevet svagere overfor dkk.
Så jeg tror ikke at DKK kommer op på 600 bht igen, det hele handler om euroen som vi er bundet op til, mens tbh er bundet til USD.
På den anden side hvis USD mister værdi igen og Euroen holder værdien, har vi lidt mere at gøre godt med. Men alt er jo spekulationr.
Redigeret af natty d. 14/01-2011 19:54

laodenmark
Mener at kunne huske at have fået over 40 baht for en $ omkring 2003. idag et kursen vel kun lidt mere end 30 måske 32-33. så helt følger den ikke dollaren.
omvendt har den svækkede € vel været hovedårsagen til kursstigningerne de sidste par år. tror de asiasiske kurser er steget *boomet' kraftig genereelt. som en slags
oppustet ballon, så spøsgmålet er vel også kan ballonnen holde !! deres aktiekurser er steget med raketfart ligeledes.
På sigt må det jo give dem større problemer med exporten, Så kan vi håbe kurserne retter sig i vores favør igen. Men helt sikkert på rette spor hvis ellers den € kan styrkes
og stabiliseres, og så kan man jo glæde sig over man ikke er islændinge. Svenskerne sidder vel derimod og gnider sig i hænderne pt, når de skal på ferie i los.
Håber da indeligt vi når i nærheden af kurs 6. så man ikke skal gå og føle sig som 'farang tuk tuk' Sad
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Anonym Bruger
Rawirot skrev:
Tendensen er at det bliver bedre ifølge analytikere i Bangkok Post , om ikke før så senere på året. Den thailandske bath holdes kunstigt oppe som i midt halvfemserne . Da fik man 3.25 bath for 1 kr. kan jeg huske, Så lod man den flyde og pludselig var den over 6.

Jeg skal ikke kunne sige om den holdes kunstigt oppe men den må også have været lavere end 3,25 da jeg kan se at usd th thb kursen var helt ned på 20 i 1980. Men det der skete i 1997 var jo at den Thailandske boble braste og det betød at deres vækst som havde været nær 10% om året forsvandt og det betød at grundlaget for deres stærke valuta forsvandt. Da jeg var i Thailand første gang i 2002 var kursen 5 kr pr baht og noget der slog mig var antallet af bygninger til leje og antallet af ufærdige bygninger. Kursen steg så til 8 og der er kommet gang i økonomien igen, så kursen på Baht afspejler nok meget godt det at det økonomiske fokus i verdenen er ved at flytte til østen og når du kombinerer det med økonomisk usikkerhed i EU så tror jeg ikke atman skal forvente store ændringer i kursen.

Chase
Er lige kommet hjem , og de var så flinke ude i lufthavnen at tilbyde mig 350 bath for 100 dk , men så kostede en Taxa fra lufthavnen også kun 750 bath pr person til karon
Velkommen til Thailand , og vi havde en fed tur rundt og blev vist ikke snydt ret meget Wink

Rawirot
Chase skrev:
Er lige kommet hjem , og de var så flinke ude i lufthavnen at tilbyde mig 350 bath for 100 dk , men så kostede en Taxa fra lufthavnen også kun 750 bath pr person til karon
Velkommen til Thailand , og vi havde en fed tur rundt og blev vist ikke snydt ret meget Wink

Ikke snydt ret meget? Går den så går den jo. Pfft
Rawirot

Thjaa
Chase skrev:

350 bath for 100 dk jaa saa hade jeg jeg nok gaade min vej-

natty
Hvilken lufthavn? og hvem var så de flinke som tilbød dig det?
Forklar og uddyb please, ellers er historien jo bare sort og uden mening.

thaikurt1
Jeg ville være glad for hvis den holde sig på det.

Når jeg skal havde pension så få jeg da lidt mere en de sidste par måneder.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Chase
Der er såment ikke så megen historie i den Wink

Men vi skulle til Phuket igen igen den 27/12for at drøne rundt i landet på (Bigbike) som de siger , da vi kender proceduren rimeligt godt , havde vi ikke undersøgt så meget hjemmefra
Men som sædvanligt var der cirka 6 timers forsinkelse med TE så istedet for at lande kl 17. blev den ca 23 og at der så også lige var landet en stor Russer og de stod først i køen ved skrankerne , og de har åbenbart mange ting der skal ordnes , så der stod vi i ca 2 timer Grrrrrrrrrrrrrr Nå vi havde besluttet os for at tage en Taxa (taxameter) til højre når man kommer ud bygningen , men da klokken nu var blevet ca 1.00 havde de lukket så vi måtte ty til Piraterne der står og tilbyder taxa kørsel , men vi skulle da lige have lidt bath først , og når man skal ud af bygningen står de og galer og vil gerne veksle , men spurgte da lige om kursen først for 500 Dkr , jo tak 1750 bath ????? der blev jeg sku lidt rystet , men kendte dog ikke kursen , men fornemmede alså et eller var galt så jeg afslog , Nøøøj hun blev sur , og som sagt var Taxameter lukket så jeg spurgte lige piraterne om prisen til Karon ca 30 minutter køres om natten de vil have 750 bath pr person alså 1500 for 2 , men så var det også en minibus hvor der skulle flere i Grrrrrrrrrrrrrrrrrr
Og da klokken nu efterhånden var blevet rådden , blev vi enige om at tage med selskabet Bus , som vi hader da vi altid skal af til sidst , og sådan blev det ! ! !
Fik vekslet næste dag til kurs 5 , som også var mindre end jeg lige havde regnet med , mener sku vi plejer at få 6-6,5 , fik det da også bekræftet ude i Thai at det var et problem for dem , blev egenligt overrasket over at selv om man er langt fra en ordenligt by ved de noget om emnet .
Vi fik kørt en tur på 1500 km på Biken , mest i overskyet vejr , men fatisk det bedste kørevejr vi har oplevet over de sidste 10 år
Vi havde en dejlig ferie trods kurs vejr og Russer
PS og tror sku jeg har fundet den matrikel jeg gerne vil købe , men er bare ikke Thai gift , men da bor da en gammel kone på grunden nu , så man skulle måske lige charme sig ind Wink

natty
Findes der ikke ATM inde i Phuket lufthavn? Hvis man bruger sådan en slipper man for overhovedet at diskutere eller afvise den tåbelige kurs du blev tilbudt.
Redigeret af natty d. 15/01-2011 13:40

kunst
ja,den kloge narre jo den mindre klogeLOL LOL

Rawirot
natty skrev:
Findes der ikke ATM inde i Phuket lufthavn? Hvis man bruger sådan en slipper man for overhovedet at diskutere eller afvise den tåbelige kurs du blev tilbudt.

Tror også nogle vil snydes eller spille Karlsmart.Bvdrrrrrr
Rawirot

fckguld
546- 510- 600 - Heldigvis er jeg ligeglad , kursen er som den er , ude af mine hænder. alt er jo stadig BILLIGT
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

laodenmark
Om jeg så vandt 10 mill i lotto, ville kursen være det samme. og stadig ude mine hænder. Men at sige at jeg var ligeglad får i mig altså ikke til at være !
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

rydski
På dette link kan i følge kursen på den thailanske bath de sidste 10 år. Jeg boede i Pattaya et halvt år fra oktober 2004 til maj 2005 og der var vi oppe og få 7100 bath for 1000 danske og det er jeg klar til at prøve igenShock

http://www.xe.com...B&view=10Y

Thjaa
rydski skrev:
På dette link kan i følge kursen på den thailanske bath de sidste 10 år. Jeg boede i Pattaya et halvt år fra oktober 2004 til maj 2005 og der var vi oppe og få 7100 bath for 1000 danske og det er jeg klar til at prøve igenShock

http://www.xe.com...B&view=10Y

ja vi hade det ogsaa i 2008 det var gode tider .. det var da man koebet ny tv ny mc ny pc nu har man nesten ikke penge til ny underbukser

Humi
Kursen er blevet bedre de sidste dage. Jeg håber at den holder til jeg får min løn, så jeg kan overføre penge til min næste ferie.
Hvad skyldes den gode kurs for tiden?

mussehund
Hej Humi

Hvis jeg kunne forudsige noget sådant, så havde jeg godt nok været meget rig..... Er der nogen der ved hvad der sker med den danske krone fortæl fortælCheers

Spring til debat: