Se indlæg
 Udskriv debat
Srisuksant Resort
7409
Hej

Kender nogen dette Resort? Det skulle være nyt og ligge ud til stranden i bugten efter Ao Nang.

Vh. Ina

falang yao
Hej Ina,
Hvornår er det at I skal af sted?. Jeg troede at du allerede havde fået nogle oplysninger af mig om Srisuksant Resort, dengang i foråret hvor planerne blev ændret til Hua Hin.

http://www.sawade...nt/details
/

http://www.srisuk...Emain.html

Du vil få nogle yderligere detaljer på et senere tidspunkt, og jeg håber at Lumbye som p.t. er i Krabi vil tilføje andre informationer.
Vi tales ved, m.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 05/10-2005 00:50
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Robert Kronberg
Hej,

Pas på ikke at have "langt" til byen (Ao Nang), fordi der skal spare nogle hundrede baht, som så alligevel bliver brugt til taxi, og mere til.

Hvis det var mig, der skulle derned, ville jeg absolut foretrække Ao Nang.

Railay er det bedste sted, dejlig strand, men der skal man så rodde med long tail både og ekstra charge om aftenen, hvis man ikke gider at vente.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
jaha
Railay er det bedste sted, dejlig strand, men der skal man så rodde med long tail både og ekstra charge om aftenen, hvis man ikke gider at vente.

Hej Kronberg

Hvor stort er problemet reelt ? Jeg mener; skal man stå og vente i halve timer efter kl. 19.00 og derefter til båden er fyldt op, medmindre at man betaler 2000 bath pr person ?

Jeg havde oprindeligt tænkt mig at tage til Railay, men bliver lidt i tvivl efter det du skriver.Frown

Mvh Jaha

Robert Kronberg
Hej Jaha,

Jeg skal ikke gøre Railay til noget større problem. Sent på aftenen, når man kommer, vil bådmanden ofte prøve at presse en til, at man sejler alene (betale 200 baht i stedet for 140 for to personer, hvis man er to). Jeg plejer bare at vente lidt, 5 min, og så betaler jeg bare de sølle 70 baht ekstra, hvis ingen dukker op.

Problemet er mere, at man ikke sådan lige kan smutte en tur forbi hotellet, når man er i byen (Ao nang) for at skifte shorts.

Det hele kommer derfor an på, hvad man er mest til. Hvis man er til strand hele dagen, og så en tur til byen om aftenen, så er Railay perfekt. Men hvis man også vil til byen om dagen, så er det nok for meget med alt det sejleri.

Sidst jeg sejlede til Railay var med det motorbåd, da ingen long tail både ville sejle - det var den 27 dec om formiddagen...

"

jc
Skal selv til Ao Nang til juli 06. Hvordan kan en så kort tur i longtailbåd koste Baht 2000? I Bangkok kan man leje en båd i 2 timer for Baht 800? Prøver de at platte én dernede?

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.

jaha
Hej Kronberg (...og Krabi-eksperter iøvrigt )

Hvad er "sidst på aftenen"; hvornår skal man regne med den
sidste båd er afgået ?

Jeg går ud fra at begge priser er aftentakst med/uden fyldt båd
men inkl. prisforhandling. I så fald; hvad er så dagsprisen for
2 personer ?

Betaler man det samme for børn ?

Til JC;

Bare rolig; de 2000 bath var blot grebet ud af luften GrinGrin
Men når man tænker på, at longtail-kaptajnerne charger ca. det dobbelte af hvad en helt alm. tjener på en helt alm. restaurant får om DAGEN, blot for en lille tur i hans båd - ja så er det enten noget med høje benzinpriser eller problemer med markedskræfterne i almindelighed.

mvh jaha
Redigeret af jaha d. 05/10-2005 14:21

7409
Hej M. Rasmussen

Nåh det var dig som havde skrevet om dette resort. Jeg kunne godt huske at jeg havde set noget omkring det, men ikke hvor. Vi skal afsted i feb. Vi er først 9 dage i Hua Hin og tager derefter til Krabi i 10 dage.
Så kan du vel svare på om man kan gå til Ao nang og her mener jeg at vi gerne går 2-3 kilometer hvis ikke det er i vejsiden hvor der er stærk trafik. Vi vil gerne have ro om natten derfor vælger vi ikke at bo i Ao Nang i tilfælde af at der er meget trafikstøj. Vi har aldrig været på Krabi. Og det med at bo på Railey lyder da dejligt, men at man ikke kan komme derfra efter mørkets frembrud, det er jeg ikke så vild med.
Venlig Hilsen Ina

hmmmm den gang jeg var i ao nang var der næsten ikke andet end hunde kun få biler og intet skete

Robert Kronberg
Hej,

jc skrev:
Skal selv til Ao Nang til juli 06. Hvordan kan en så kort tur i longtailbåd koste Baht 2000? I Bangkok kan man leje en båd i 2 timer for Baht 800? Prøver de at platte én dernede?
mvh jc

Jeg skrev 200, ikke 2.000!

"

Robert Kronberg
Hej

jaha skrev:
sidste båd er afgået ?
Jeg går ud fra at begge priser er aftentakst med/uden fyldt båd
men inkl. prisforhandling. I så fald; hvad er så dagsprisen for
2 personer ?
Betaler man det samme for børn ?
mvh jaha

70 baht er prisen per person, men minimum 200 baht, og om aftenen kommer kunderne langsommere, og hvis man ikke gider vente, må man betale 200 total, hvis man er under tre personer.

Der er både indtil nattelivet stopper (kl. 0100), derefter aner jeg ikke, hvad der foregår.

Men altså intet problem med Railay, hvis man er mest til strand om dagen.

Hvis man er til fuld fart, så skal man dog ikke tage til Krabi, men til Phuket.

"

jaha
Kronbergth skrev
70 baht er prisen per person, men minimum 200 baht, og om aftenen kommer kunderne langsommere, og hvis man ikke gider vente, må man betale 200 total, hvis man er under tre personer.

Tak for info. Jeg kan godt se at det kan blive til noget hvis man
skal frem og tilbage nogle gange i løbet af dagenSad

Ina skrev:
Og det med at bo på Railey lyder da dejligt, men at man ikke kan komme derfra efter mørkets frembrud, det er jeg ikke så vild med. Venlig Hilsen Ina

Hej Ina - du sørger vel for, at medbringe en stor og stærk mand, der kan skræmme alle banditterne væk.Wink

lumbye
Hej Ina
Har vaeret i Ao Nang i dag, og der er ingen problemer med trafikstoej nogen steder. Over for hotellet er der et par barer, men det skulle ikke vaere noget problem. Ydermere er de ved at vaere faerdig med en rigtig flot promenade langs hele Noparatara-stranden. De er naesten faerdige i den del hvor Srisuksant Resort ligger, og resten skulle blive faerdig inden for den naeste maaned. Fra resortet er det kun kort vej at gaa til ao Nang, ca. 1 km, men masser af motorcykeltaxier med sidevogn, hvis man hellere vil koere. Stadig kun faa turister i Ao Nang i dag, lidt vind saa longtailbaadene kunne ikke sejle ti Koh Poda og de andre oer, men kun et par faa dryp fra oven.
mvh Per, Krabi
Redigeret af lumbye d. 05/10-2005 21:59

falang yao
KronbergTH skrev:
jaha skrev:
sidste båd er afgået ?

Der er både indtil nattelivet stopper (kl. 0100), derefter aner jeg ikke, hvad der foregår.

Hej Robert,

Endeligt er du på noget af det rigtig, for du glemmer et meget væsentlig faktor som man måske ikke mærker meget til i BKK, og det er noget der hedder EBBE og FLOD. Longtail bådmænd vil helst ikke kaste anker 300m fra strandkanten og er heller ikke meget for at sejle efter mørket frembrud (det vil jeg heller ikke,der har jeg mit liv for kært).
Men det kunne være at tiderne har skiftet siden jeg var der sidst, og som Henrik/Cafe' Europa og Lumbye som bor i Krabi har fortalt var største del af "flåden" som overnatter nemlig ved Nopparat Beach, næsten totalt ødelagt af Tsunamien, og så kunne det være at dem som skulle starte fra bunden af, måtte låne penge og for at tilbagebetale gælden er villige til at løbe nogle risicier.
Et andet sted skriver du :
<<Pas på ikke at have "langt" til byen (Ao Nang), fordi der skal spare nogle hundrede baht, som så alligevel bliver brugt til taxi, og mere til.>>
Hvornår var du sidste i Ao Nang, og ved du i det hele taget hvor Srisuksant Resort ligger ? For havde jeg skrevet :Krabi National Park Resort så vil jeg have givet dig ret i din "påstand".
Og dit svar kan jeg ikke rigtigt få det til at rime med dit udsagn andet sted:
<<Jeg plejer at tage en taxi, koster omkring 3,000 baht, og tager 2-3 timer.>>
Det faldt dig måske ikke ind af nogle mennesker foretrækker en dejlig sejltur, selv om som Lumbye fortalte forgik turen om aftenen, så er det måske ikke meget at se, men bare havluften, måske solnedgangen, himmelen med myriader af stjerner.

http://www.yourkr...

Ina, har du læste de svar som ZAC fik :

http://www.dansk-...owstart=20

M.v.h., M. Rasmussen Cool
falang-yao@dansk-thai.dk

Robert Kronberg
falang yao skrev:
Hej Robert,
Endeligt er du på noget af det rigtig, for du glemmer et meget væsentlig faktor som man måske ikke mærker meget til i BKK, og det er noget der hedder EBBE og FLOD. Longtail bådmænd vil helst ikke kaste anker 300m fra strandkanten og er heller ikke meget for at sejle efter mørket frembrud (det vil jeg heller ikke,der har jeg mit liv for kært).

<<Pas på ikke at have "langt" til byen (Ao Nang), fordi der skal spare nogle hundrede baht, som så alligevel bliver brugt til taxi, og mere til.>>
Hvornår var du sidste i Ao Nang, og ved du i det hele taget hvor Srisuksant Resort ligger ? For havde jeg skrevet :Krabi National Park Resort så vil jeg have givet dig ret i din "påstand".
Og dit svar kan jeg ikke rigtigt få det til at rime med dit udsagn andet sted:
<<Jeg plejer at tage en taxi, koster omkring 3,000 baht, og tager 2-3 timer.>>
Det faldt dig måske ikke ind af nogle mennesker foretrækker en dejlig sejltur, selv om som Lumbye fortalte forgik turen om aftenen, så er det måske ikke meget at se, men bare havluften, måske solnedgangen, himmelen med myriader af stjerner.

Hej,

Sidste gang jeg var i Krabi, Ao Nang, og Railay var den 27. december...

Det er fint nok, hvis man vil med båd Krabi-Phuket, men jeg nævnte bare et alternativ, som jeg foretrækker - men det er sikkert, fordi jeg har sejlet så meget herude efterhånden.

Nej, jeg aner ikke, hvor Srisuksant Resort ligger, da det område pt. ikke er fokus for rejsebureau-turister, og bygningen ser kedelig ud. Og som jeg kan se på kortet, ligger det på stranden efter Ao Nang Beach, og hvis man er i bil, skal man køre en omvej. Så er der et indlæg, der nu nævner 1 km, og at man kan tage MC-taxi. Og alt det er min pointe, at Srisuksant Resort ikke ligger centralt, og hvis man alligevel ikke vil bo centralt, så ville jeg foretrække Railay.

"

7409
Hej M. Rasmussen og Lumbye

Mange tak for jeres svar. Jeg glæder mig meget til vi skal afsted. Men må vente til Jan. altså når vi skal til Krabi, for min mand har inviteret mig til Karon i 14 dage fra 9 nov. så jeg kommer altså til Thailand med få mdr. mellemrum.Grin

Vh Ina

lumbye
Hej Robert
Hvis du var i krabi 27. december = dagen efter tsunamien burde du vide ar Ao Nang og Noparatara er bygget sammen, og man skal ikke nogen omvej med bil.
Per

Robert Kronberg
Hej Lumbye,

Jeg havde andre ting og mere uhyggelige ting at tage mig til den 27. dec end at lave hotelinspektion...

Og da vi aldrig har benyttet den strand i rejsebureauet, har den ikke vort fokus, og der er sikkert uendelig mange andre ting overalt i Thailand, som jeg heller ikke ved, selv om jeg har været i områderne. Jeg forholdt mig derfor alene til det kort, der er på www.sawadee.com, og den udmelding om 1 km med MC.

"

falang yao
KronbergTH skrev:
Hej Lumbye,
Og da vi aldrig har benyttet den strand i rejsebureauet har den ikke vort fokus, og der er sikkert uendelig mange andre ting overalt i Thailand, som jeg heller ikke ved, , selv om jeg har været i områderne. [/i]Jeg forholdt mig derfor alene til det kort, der er på www.sawadee.com, og den udmelding om 1 km med MC.

Hej Robert,

Selverkendelse er en dyd, men her kan jeg ikke bruge det til noget, da du modsiger dig selv når du kategorisk, udtalte dig om et hotel som du ikke engang havde kendskab til dennes eksistens og beligenheden ud fra et skematisk kort, hvor som en der har været i rejsebranchen, kunne sige dig selv at målproportioner var "absurde". Jeg kan oplyse dig af den famøse "omvej" er vejsvinget rundt om Sea View Resort som afgrænser Ao Nang Beach fra Nopparat Thara Beach.

Jeg skal lige pointerer at jeg ingen personlige interesser har i Srisuksant Resort, og kun udtale mig om et sted som JEG havde benyttet og hvor jeg var yderst tilfreds med den behandling jeg fik. (Dette samme service fik 2 kollegaer og deres søn, 2mnd senere).

falang-yao@dansk-thai.dk

jaha
Hej
Kender nogen dette Resort? Det skulle være nyt og ligge ud til stranden i bugten efter Ao Nang.
Vh. Ina

Ina - lige til en anden gang må du gerne påtænke, at visse spørgsmål er særligt følsomme og konfliktskabende - se bare hvad du har sat igang. Når man stiller spørgsmål af denne karakter, kan det få den konsekvens, at gode konsoliderede skribenter ser sig nødsaget til at gå i flæsket på hinanden - og det er din skyld.

Ellers må du have en god tur til Krabi når den tid kommer. Wink

Mvh jaha

Spring til debat: