Se indlæg|
Bliver man dum?
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 18/12-2010 13:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Jeg har tit tænkt på om man som lidt over middelbegavet, rationelt tænkende (håber jeg da..) hvid mand, bliver dummere af at være i Thailand for længe, og især i et længevarende parforhold med en Thai. Min kone er sød og rar, men det boglige kniber det altså gevaldigt med, bl.a. læsning og skrivning. Hun gik ud af 4. ell. 5. klasse, fordi der skulle arbejdes i ris-markerne. Det yderst begrænsede vidensniveau hun derfor er i besiddelse af, giver anledning til mange heftige og herlige diskussioner om stort og småt, og hvor overtro og sære fænomener er topscorere! Jeg må f.eks. ikke få klippet hår om mandagen, noget med min fødselsdag vidstnok, og en uheldig placering af div. planeter... Det kan også være svært at snakke om politik, især Thailandsk, da det meste af hendes viden er erhvervet via sladder og rygter. Hun hævder hårdnakket at der under de sidste heftige kampe i Bangkok mellem "rødskjorter" og militær/politi blev dræbt flere tusind rødskjorter. De blev kørt væk om natten i lastbiler, proppet i containere og smidt i Siam Bugten! Hvad er jeres erfaring, er i blevet dummere? Doc Gonzo PS: Bor ikke permanent i Thailand, så jeg har "fri" det meste af året til at læse bøger, gå på kunstmuseum, se film af Kieslowski, diskutere international politik (mest med mig selv...), rode med computere, gå på total druk i Århus C, og mange andre herlige maskuline beskæftigelser, UDEN at der er en Thai-rapand man skal være obs på 24/7! Redigeret af Gokinok d. 18/12-2010 14:00 |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 18/12-2010 14:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Ja![]() Gokinok skrev:
Jeg har tit tænkt på om man som lidt over middelbegavet, rationelt tænkende (håber jeg da..) hvid mand, bliver dummere af at være i Thailand for længe, og især i et længevarende parforhold med en Thai. Min kone er sød og rar, men det boglige kniber det altså gevaldigt med, bl.a. læsning og skrivning. Hun gik ud af 4. ell. 5. klasse, fordi der skulle arbejdes i ris-markerne. Det yderst begrænsede vidensniveau hun derfor er i besiddelse af, giver anledning til mange heftige og herlige diskussioner om stort og småt, og hvor overtro og sære fænomener er topscorere! Jeg må f.eks. ikke få klippet hår om mandagen, noget med min fødselsdag vidstnok, og en uheldig placering af div. planeter... Det kan også være svært at snakke om politik, især Thailandsk, da det meste af hendes viden er erhvervet via sladder og rygter. Hun hævder hårdnakket at der under de sidste heftige kampe i Bangkok mellem "rødskjorter" og militær/politi blev dræbt flere tusind rødskjorter. De blev kørt væk om natten i lastbiler, proppet i containere og smidt i Siam Bugten! Hvad er jeres erfaring, er i blevet dummere? Doc Gonzo PS: Bor ikke permanent i Thailand, så jeg har "fri" det meste af året til at læse bøger, gå på kunstmuseum, se film af Kieslowski, diskutere international politik (mest med mig selv...), rode med computere, gå på total druk i Århus C, og mange andre herlige maskuline beskæftigelser, UDEN at der er en Thai-rapand man skal være obs på 24/7! Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 14:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
Din kone er uden tvivl LANGT mere intelligent og klogere end dig. Ærligt talt, så er jeg sikker på, at du var debil, inden du fandt din kone. Ps. Man kan ikke blive noget, man er. Redigeret af Djan d. 18/12-2010 14:10 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 18/12-2010 14:13
|
|
Tak for feedback! Ja, nu var det ikke lige de svar jeg havde regnet med, men hvem vil da også indrømme at de er blevet dum, dummere, eller dummest af at leve i LOS.. Andre "begavede" medlemmer udover JimmiKoldebord og Djan der vil bidrage? Doc Gonzo |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 18/12-2010 14:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Jeg tilslutter mig Djan. Og hun er sikkert heller ikke nær så selvfed. Kieslowski min bare... |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 14:26
|
Jep, for du er godt nok begavet.. Har skam også set film af Kieslowski, dyrket Strunge, læst Camus, Kierkegaard, Turéll, gået på gymnasiet og har en videregående uddannelse, men er jeg klogere eller mere intelligent end thai'erne? Næh, som Sokrates sagde "Jeg ved at jeg intet ved". Dit indlæg er yderst prætentiøst...for ikke at sige DUMT. Redigeret af Djan d. 18/12-2010 14:27 |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 14:34
|
Joe skrev: Jeg tilslutter mig Djan. Og hun er sikkert heller ikke nær så selvfed. Kieslowski min bare... Ja, det var et helvede at se de film i gymnasiet. Men det skulle gøres.. "De ti bud" hed de vist.. gaaaab. Næh giv mig Godfather 1-2-3! |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/12-2010 14:35
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
hehe ved ikke om man ligefrem bliver dummere...men ihvertfald oplever man mange danskere med thai koner/kærester der synker gevaldigt ned i sandet når det kommer til sproget: YOU, ME, FOOD ?? (der kunne også stå boom boom) så går der hurtigt neandertaler i den... ![]() |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 14:44
|
JS skrev: hehe ved ikke om man ligefrem bliver dummere...men ihvertfald oplever man mange danskere med thai koner/kærester der synker gevaldigt ned i sandet når det kommer til sproget: YOU, ME, FOOD ?? (der kunne også stå boom boom) så går der hurtigt neandertaler i den... ![]() Nej, det er det simple (på den positive måde) liv. Ingen problemer. Gider ikke diskutere alt med kæresten, det har jeg vennerne til. Alle er efterhånden blevet så fandens kloge, så der ses ned på det simple/enkle liv. Forbyder gokkinoks kone at han bliver klippet om mandagen, så er han under tøflen. Ren manipulation - hun fyrer en gang sludder af (planeter osv.), så hun på den måde bestemmer over ham. Jeg ignorerer bare min kæreste, når hun begynder på et eller andet overtros-ævl. (Yes, yes I see... og så ned og blive klippet for det er mandag!) I en del film, jeg har set, gør munkene grin med fx. specielle datoer for giftemål. Og de vil grine deres røv i laser, hvis de hørte om gokkinoks forbud om at blive klippet om mandagen.. hahaha. Redigeret af Djan d. 18/12-2010 15:01 |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 15:13
|
Tror man, at thai-kvinder er dummere end vestlige kvinder, så tager man grueligt fejl. Ja, politik er min kæreste ikke vild med - har erklæret mig som black-shirt (sort-syn), da hele lortet sikkert ramler på et tidspunkt. Men sådan er det - har også haft danske kærester, der ikke vidste. hvem den siddende sundhedsminister var.. so what?! |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 18/12-2010 15:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Gokinok skrev: Jeg har tit tænkt på om man som lidt over middelbegavet, rationelt tænkende (håber jeg da..) hvid mand, bliver dummere af at være i Thailand for længe, og især i et længevarende parforhold med en Thai. Min kone er sød og rar, men det boglige kniber det altså gevaldigt med, bl.a. læsning og skrivning. Hun gik ud af 4. ell. 5. klasse, fordi der skulle arbejdes i ris-markerne. Det yderst begrænsede vidensniveau hun derfor er i besiddelse af, giver anledning til mange heftige og herlige diskussioner om stort og småt, og hvor overtro og sære fænomener er topscorere! Jeg må f.eks. ikke få klippet hår om mandagen, noget med min fødselsdag vidstnok, og en uheldig placering af div. planeter... Det kan også være svært at snakke om politik, især Thailandsk, da det meste af hendes viden er erhvervet via sladder og rygter. Hun hævder hårdnakket at der under de sidste heftige kampe i Bangkok mellem "rødskjorter" og militær/politi blev dræbt flere tusind rødskjorter. De blev kørt væk om natten i lastbiler, proppet i containere og smidt i Siam Bugten! Hvad er jeres erfaring, er i blevet dummere? Doc Gonzo PS: Bor ikke permanent i Thailand, så jeg har "fri" det meste af året til at læse bøger, gå på kunstmuseum, se film af Kieslowski, diskutere international politik (mest med mig selv...), rode med computere, gå på total druk i Århus C, og mange andre herlige maskuline beskæftigelser, UDEN at der er en Thai-rapand man skal være obs på 24/7! Jeg synes ikke ligefrem dummere, men på en eller anden måde falder vi jo nok lidt ned på deres plan. Ikke for at forklejne deres intilligens, for den fejler intet. De har bare ikke haft mulighed for at udvikle samme viden som mange andre. Dette gælder dog kun den alm. thai. Og ja,-der er meget overtro og heksekunst med inde i billedet. Da vi skulle flytte ind i det nybyggede hus, skulle munkene også finde den rette dato, og først komme og velsigne hus og omgivelser, før vi alm. dødelige betrådte herligheden. Vi skulle endda marchere alle i gåsegang 3 gange rundt om huset med munkene forrest. Dernæst skulle der lægges "Budha-gaver" i form af bananblade med ris og cigaretter ved hvert hjørne af grunden.-Da fandt jeg ud af, at ham Budha måtte sgu da være storryger, og intet under at han afbildes så fed!! Men det er jo et udtryk for deres tro og skik, så ved at følge med og respektere det føler jeg mig absolut ikke mere dum,- men en erfaring rigere. Jeg kan da gudskelov tale og diskutere med madammen på et rimeligt fornuftigt niveau (nu er hun også veluddannet efter thai-forhold), men når jeg ser på andre i landsbyen, kan jeg godt tænke at de ser rimelig barnlige ud i påklædning. Har aldrig set så mange T-shirts på voksne med børnemotiver, men de kan ikke købe andet her i lokalområdet. Håber ikke du er sneet inde derude i 8000, holder selv "fri" i 8300.-AL48 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 18/12-2010 15:27
|
|
Ja sådan skal det sgu´være, ikke så meget bøvl og ballade, kn*p dem og bed dem ellers holde deres k*ft resten af tiden, ikke? Nå, det lyder til at et par af d´herrer ærede medlemmer tilhører "Bøv/Klovn generationen" - tillykke til jer at i er undslippet "Iben-typerne", i har en chance for at blive rigtige mænd engang, tø-hø! Doc Gonzo |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 15:28
|
Deres plan? hahahahaha! Du når dem ikke til sokkeholderne, makker! gokkinok - du er til grin! Hun griner ad dig. Med mindre hun er lige så udviklingshæmmet som dig. Ikke blive klippet om mandagen..hahahaha.. har du nogensinde snakket med en normal thai? Redigeret af Djan d. 18/12-2010 15:32 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 18/12-2010 15:32
|
|
AL48: Ja, men det er vel også det barnlige vi godt kan li´, ikke? Ups, nu får jeg vel en anklage for at være til mindreårige! ![]() Sne? I 10250 Bangkok? Ja, hvis jeg høvler nogle is-terninger, og kyler rundt i rummet så ligner det vel lidt. ![]() Doc Gonzo |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 15:34
|
"Men det er jo et udtryk for deres tro og skik" Nej, de tager pis på dig. Cigaretter ahahhahah.. De har haft det sjovt. Flere sjove? PS. Se lidt thai-komedier. Redigeret af Djan d. 18/12-2010 15:35 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 18/12-2010 15:35
|
|
Djan skrev: Deres plan? hahahahaha! Du når dem ikke til sokkeholderne, makker! gokkinok - du er til grin! Hun griner ad dig. Med mindre hun er lige så udviklingshæmmet som dig. Ikke blive klippet om mandagen..hahahaha.. har du nogensinde snakket med en normal thai? Sidste gang jeg blev klippet om mandagen, der faldt døren af hængslerne, og en fugl sked på mig da jeg ville stige op på min Honda Wave, hvilket iflg. fruen så var helt i orden, da lorten betød held! Ved du godt at jeg tager tykt p*s på dig, mester? ![]() Doc Gonzo |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 15:38
|
Gokinok skrev: Djan skrev: Deres plan? hahahahaha! Du når dem ikke til sokkeholderne, makker! gokkinok - du er til grin! Hun griner ad dig. Med mindre hun er lige så udviklingshæmmet som dig. Ikke blive klippet om mandagen..hahahaha.. har du nogensinde snakket med en normal thai? Sidste gang jeg blev klippet om mandagen, der faldt døren af hængslerne, og en fugl sked på mig da jeg ville stige op på min Honda Wave, hvilket iflg. fruen så var helt i orden, da lorten betød held! Ved du godt at jeg tager tykt p*s på dig, mester? ![]() Doc Gonzo Dårligt comeback.. Det må kunne gøres bedre. |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 15:51
|
"Vi skulle endda marchere alle i gåsegang 3 gange rundt om huset med munkene forrest" Og du spurgte ikke hvorfor? Oiii der er materiale til en ny komedie her.. keun ban mai: http://www.thaila...house.html |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 18/12-2010 16:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Djan skrev: :"Men det er jo et udtryk for deres tro og skik" Nej, de tager pis på dig. Cigaretter ahahhahah.. De har haft det sjovt. Flere sjove? PS. Se lidt thai-komedier. Jamen, - det skinner jo tydeligt igennem hvad du oplever ![]() Pas på du ikke bliver slået med evig kløe i r...., og dine arme skrumper i samme tempo som din forstand og lever. |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 18/12-2010 16:07
|
AL 48 skrev: Djan skrev: :"Men det er jo et udtryk for deres tro og skik" Nej, de tager pis på dig. Cigaretter ahahhahah.. De har haft det sjovt. Flere sjove? PS. Se lidt thai-komedier. Jamen, - det skinner jo tydeligt igennem hvad du oplever ![]() Pas på du ikke bliver slået med evig kløe i r...., og dine arme skrumper i samme tempo som din forstand og lever. Forklar mig venligst, hvad Buddha skal med cigaretter? Mai Pen rai Redigeret af Djan d. 18/12-2010 16:10 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.