Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
30 dage ophold + 50min
|
|
| thaikai |
Lagt på d. 14/10-2010 10:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Hey Det gratis visum på max 30 dages ophold gælder klart nok i 30 dage! Gælder det til det tidspunkt hvor man får checket passet og den hvide slip (30 dage), eller det tidspunkt hvor flyet letter(30 dage + 50 min) Hilsen Thaikai |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 14/10-2010 11:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
thaikai skrev: Hey Det gratis visum på max 30 dages ophold gælder klart nok i 30 dage! Gælder det til det tidspunkt hvor man får checket passet og den hvide slip (30 dage), eller det tidspunkt hvor flyet letter(30 dage + 50 min) Hilsen Thaikai Mon ikke det siger sig selv.... Når du går gennem Immegrationen og når du forlader Immegrationen.... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/10-2010 14:40
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
goldwing skrev: thaikai skrev: Hey Det gratis visum på max 30 dages ophold gælder klart nok i 30 dage! Gælder det til det tidspunkt hvor man får checket passet og den hvide slip (30 dage), eller det tidspunkt hvor flyet letter(30 dage + 50 min) Hilsen Thaikai Mon ikke det siger sig selv.... Når du går gennem Immegrationen og når du forlader Immegrationen.... Korrekt, eller endnu mere præcist og helt ned i detaljen, når paskontrollen kører dit pas igennem deres stregkodelæser ved indrejse og igen ved udrejse. Hilsen, Robert |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/10-2010 16:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det gælder fra den dag du har et stempel, og til dagen du rejser over en landegrænse, skal du ud og flyve, glæder opholdet til det tidspunkt flyet efter planen, forlader lufthavnen, dvs. skal du rejse med sas eller thai mister du en dag, da deres flyvetider ligger kl. ca. 1-2 stykker om morgenen. mens du ved at tage selskaber med afgang kl. 23.00 får du fuld glæde af den sidste dag. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 14/10-2010 16:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
bkk skrev: det gælder fra den dag du har et stempel, og til dagen du rejser over en landegrænse, skal du ud og flyve, glæder opholdet til det tidspunkt flyet efter planen, forlader lufthavnen, dvs. skal du rejse med sas eller thai mister du en dag, da deres flyvetider ligger kl. ca. 1-2 stykker om morgenen. mens du ved at tage selskaber med afgang kl. 23.00 får du fuld glæde af den sidste dag. Er du sikker på det? Normalt er det således når du er kommet forbi kontrollen er du i ingenmandsland dvs. du ikke befinder dig i Thailand mere. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/10-2010 16:45
|
|
denne her har jeg gemt som favoritter, den er altid god til at planlægge ture til thailand. http://www.thaivi...lculators/ |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/10-2010 16:48
|
|
Peder1968 skrev: bkk skrev: det gælder fra den dag du har et stempel, og til dagen du rejser over en landegrænse, skal du ud og flyve, glæder opholdet til det tidspunkt flyet efter planen, forlader lufthavnen, dvs. skal du rejse med sas eller thai mister du en dag, da deres flyvetider ligger kl. ca. 1-2 stykker om morgenen. mens du ved at tage selskaber med afgang kl. 23.00 får du fuld glæde af den sidste dag. Er du sikker på det? Normalt er det således når du er kommet forbi kontrollen er du i ingenmandsland dvs. du ikke befinder dig i Thailand mere. jeg er ikke 100 % sikker, og jeg kan da tage fejl, så ret mig bare hvis jeg tager fejl, men jeg har da lagt mærke til at de lige kigger på afgangstidspunktet på billetten ved paskontrollen |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 14/10-2010 18:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Det var to forskellige svar, hvor det ene angav tidspunktet, hvor man passerer paskontrollen som afgørende, og et hvor tidspunktet for flyets afgang er afgørende. Og jeg tror det var netop det, som spørgeren (og mig) er i tvivl om. ![]() Er der nogen med et skråsikkert svar? |
|
|
|
| Funnyboy |
Lagt på d. 14/10-2010 18:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 154 |
Jeg ville nok bare ringe til ambassaden her i landet for at høre hvordan reglerne de er inden du tager der over. De burde vide det. Men mon ikke de ser lidt igennem fingre med de 50 min der er til afgang hvis du tager i lufthavnen i lidt go tid. Det kunne jeg næsten godt forestille mig. Det er jo ikke den største kriminelitet at begå. Men selvfølgelig træls at få indrejseforbud i flere år pga. 50 min. |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 14/10-2010 19:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Du skal som udgangspunkt være igennem paskontrol senest kl. 24,00 den dag dit visum udløber. Og datoen, det kan du se på stemplet i dit pas. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/10-2010 19:36
|
|
jeg tog et kig på mit pas, og på udrejsestemplet fra sidste tur var datoen stemplet fra den dag jeg gik igennem paskontrollen, og ikke datoen for da flyet gik, hvilke var efter midnat. så Robert har ret i sin udtagelse. for en sikkerhedsskyld vil jeg dog altid sørge for at udrejse senest den dag indrejsestemplet i passet giver ophold i thailand |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 14/10-2010 19:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Er det så ligegyldigt om det er inden kl. 24 ved paskontrollen i lufthavnen, eller om det er ved paskontrollen til et naboland som f.eks Laos? Logisk måtte det vil være ens, men det er jo ikke altid logikken hersker. |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 14/10-2010 19:47
|
|
bkk skrev: jeg tog et kig på mit pas, og på udrejsestemplet fra sidste tur var datoen stemplet fra den dag jeg gik igennem paskontrollen, og ikke datoen for da flyet gik, hvilke var efter midnat. så Robert har ret i sin udtagelse. for en sikkerhedsskyld vil jeg dog altid sørge for at udrejse senest den dag indrejsestemplet i passet giver ophold i thailand Altså er du helt sikker på at det er i paskontrollen der er deadline..... Hvorfor ikke Immegration som jeg svarede? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/10-2010 19:52
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Bare du går gennem imigration den dag dit visa udløber, så overholder du alle regler!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/10-2010 19:53
|
|
er det ikke det samme sted vi snakker om, og nu hvor du siger det kan jeg da godt se at du svarede først på spørgemålet. #2 |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 14/10-2010 20:02
|
|
bkk skrev: er det ikke det samme sted vi snakker om, og nu hvor du siger det kan jeg da godt se at du svarede først på spørgemålet. #2 Jo men du kom jo selv med denne udtalelse så Robert har ret i sin udtagelse. ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/10-2010 20:09
|
Paskontrol og "immigration" er det samme. Man får ikke indrejseforbud, fordi man har overstay på en time, en dag eller en måned, men man får en bøde på 500 baht per dag (max 20.000 baht). Det ordnes ganske hurtigt og er en ren formalitet. Et (mindre) overstay er kun et problem, hvis man bliver taget på gaden. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Sam |
Lagt på d. 14/10-2010 20:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
De kigger på den dag, du rejser. Rejser du efter midnat, tæller det for 1 dag mere. Jeg har selv prøvet det. I lufthavnen kræver de dog ikke betaling for en enkelt dags overstay, men du får et ekstra stempel i passet. |
|
|
|
|
Lagt på d. 14/10-2010 20:53
|
|
ved 42 dage der falder hammeren, og bangkok hilton er en mulighed, man kan naturligvis også give den flinke mand ved paskontrollen, en stor håndfuld lommepenge |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/10-2010 21:03
|
Sam skrev: De kigger på den dag, du rejser. Rejser du efter midnat, tæller det for 1 dag mere. Jeg har selv prøvet det. I lufthavnen kræver de dog ikke betaling for en enkelt dags overstay, men du får et ekstra stempel i passet. Jeg siger ikke, at du har uret, da jeg ikke har erfaringer med længere rejser til Thailand, men det undrer mig, hvis de ikke tager betaling for overstay i lufthavnen, hvis man har et overstay. Når du siger, at man får et ekstra stempel, men ikke får en bøde, når man er i denne, lad os kalde det en, gråzone, så tyder det på, at man de jure har overstay, men ikke de facto. Underforstået, så er det, uagtet et eller to stemple i passet, datoen, hvor man går gennem paskontrol, der er væsentlig, MEN var det ved udrejse for en thai fra Denmark/Schengen, så ville jeg absolut ikke anbefale denne praksis... Det er egentlig en interessant tråd - hvornår forlader man et land: ved paskontrollen eller ved take-off? Da jeg engang gik gennem en afsidig og relativ ukendt grænsepost mellem Thailand og Cambodia, så jeg adskillige huse liggende mellem de to grænseposter, og her spurgte jeg mig selv om, hvilket land disse huse lå i... Hilsen, Robert |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.