Se indlæg|
Pattaya hadere
|
|
| sank |
Lagt på d. 13/10-2010 15:53
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
En tråd for Eksperterne namprik, dutling68, fckguld, moon, jay, payanak og en del flere som har oplevet byens negative sider ? må vi amatører hvad der har udløst jeres viden og hvad jeres oplevelser har været ? og hvor længe har i opholdt jer i byen FORTÆL FORTÆL og hvor i landet opholder i jer nu ?? Lad os amatører høre og muligvis lære kom frem mvh |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 13/10-2010 16:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Det kan så være at det i kommer med kan være med til andre danskerne ikke vælge at holde i ferie i Pattaya.
Redigeret af thaikurt1 d. 13/10-2010 16:24 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 13/10-2010 16:24
|
|
Tak for svar meget oplysende ![]() |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 13/10-2010 16:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
Kære Sankt Det har da for mit vedkomne IKKE en skid med at hade Pattaya Tværtimod folk kan komme og bo som de vil Jeghar været der mange gange ligesom jeg har været i Patong på Phuket mange gange De sidste par år synes jeg bare og det er personelig at begge 2 steder er blevet et par ens TURISTHULLER og jeg synes gennerelt man spiller for meget tid på specielt PattayaJeg kommer stadig ret tit på Phuket men undgår Patong resten af tiden slår jeg i hjeld oppe i Chayaiphum og håber da det aldrig bliver Pattaya så ville jeg da flytte langt væk ![]() Men for første gangs turister eller folk der skal på druk/luderferie er det da stadig et skønt sted ![]() Med masser af plat og fjams og jeg har hverken fundet min kone i Pattaya eller Patong men på en bar i Kata ha haMvh Moon ![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 13/10-2010 16:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
man kan da rejse frit i thailand, så vidt jeg ved hvis nogen elsker pattaya, så er det da fint de bor der og er der nogen der hader pattaya, jamen så hold snuden væk !! og så er det mig selv sagde hunden, ja jeg har da også været der og kommer der nok igen en gang, det var lidt af en tilfældighed, at det blev chiang mai der blev ,,vores" by det kunne også være blevet en anden by, også pattaya |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 13/10-2010 16:43
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
vi har vel bare smidt de lyserøde briller da nogle af os har boet en del år her i thailand har selv boet her i snart 5 år, bor selv i cha am..jeg vil da ikke sige jeg hader Pattaya, har været der en del gange da jeg har boet i bkk da det var tæt på..jeg syntes bare der er for meget plat og svindel og det kan man jo læse sig til dagligt og se i nyhederne tit...men det er vel klart når der er en masse turister som kommer for at fyre den af i kort tid..så kommer der en masse problemer..og ja jeg slapper bare ikke af der, det kan da godt være de har et zoo og noget andet haløj men det er ikke noget som for mig til at ville bo der..så tager jeg hellere nogle ture til bkk og ja der er også en masse skidt men det er så stort så man kan bare tage nogle steder hen hvor der ikke urister,så der oplever jeg ikke så meget platl som jeg ville gøre i Pattaya,
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 13/10-2010 17:02
|
|
Ja moon jeg har skam været på Phuket og Chayhiphum og mange andre steder men jeg kan ikke bo der i 6 md. om året uha uha men derfor rakker jeg ikke ned på de steder ? og stort set de år vi er kommet i Thailand er vi 8 14 dage i C R og CM og syntes der er virkeligt skønt oppe men 14 dage er nok. og vi er hverken til plat eller efter fjams så hvor du fandt din kone er mig ligegyldigt hun er formentlig dejlig alle steder fra ? Og vi hygger os i Pattaya med Thai og Skandinaviske venner. Men prøv du at tage ned til byen og se dig lidt om ved dagslys ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 13/10-2010 17:12
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
jøsses altså.. Vær dog bare lidt realististiske.. Vi er nogen der har set bagsiden af medaljen både i DK og TH. Pattaya er Thailands største skraldespand.. Sådan har det været lige siden det blev Vietnam krigernes sex-hul. Og hvor der er penge og sex, der er der masser af følge industri.. kriminalitet.. Dk har de samme områder bare knap så omfattende. Hamburg ( reberbahn ) det samme.. Når det så er sagt. Så forstår jeg godt folk vælger de områder.. For hvad kan man i Thailand udenfor de områder. hvis man ikke forstår og snakker Thai... Ikke en skid. Ud over at holde ferie.. ja jeg har 20 år på bagen og 6 år fast i Thailand. Men lokummet Pattaya, bliver aldrig mit tilholds sted. Præcis som istedgade og rebherbahn heller ikke gør, det var sjovt da man var ung og det hele bare var fest og fisse. Jeg er bare kommet lidt videre og har opdaget livet er meget andet og bedre. Nogen får mere realistiske livs værdier, andre gør ikke eller skal først til at udleve ungdommens tåbeligheder, når de er for gamle til det.. Redigeret af xxxx d. 13/10-2010 17:20 |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 13/10-2010 17:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
Endnu en Pattaya tråd....hvorfor? vi bliver jo alligevel aldrig enige...det er ligesom at diskutere førtidspension el. prostitution her på DTW...ender altid med en stor omgang mudderkast... Bare fordi man påpeger og debaterer byens negative sider, behøves man ikke at hade byen.... Det som morer mig er at hver gang man siger ét negativt ord om Pattaya, så står der en uendelig række af DTW medlemmer klar til at forsvare byen... fx. med de klassiske: "Det kan ske overalt i verden"... "Byen har også gode sider"... osv osv... folk forsvarer byen som det var deres egen mor vi snakkede om.... Pattaya er hvad Pattaya er...og det ved alle..selv du Sank..men hvorfor skal byen pakkes ind i vat og males lyserød...hvorfor skal byen forsvares med næb og klør...hvad er det i folks hjerne der gør at de nærmest personligt bliver stødt over at høre noget negativt om byen? hvorfor ønsker folk at lukke øjene for alt det lort som sker i Pattaya ved at fortælle højt om de (få) ting som er gode ved Pattaya...JA der er en go-cart bane og JA du kan spille et slag minigolf...men byen er pilrådden og udviklingen er de sidste 30 år gået ned af bakken fremfor op ad bakken hvad angår råddenskab...det ved alle... og så længe byer som Pattaya findes og udvikler sig i stadig dårlig retning, ligeså længe skal vi andre høre om folks negative fordomme om Thailand....prostitution, ladyboys, druknisser, billige bargirls osv...ligeså mange mennesker som tiltrækkes af dette, ligeså mange mennesker afstødes..derfor kan vi ikke blive enige om en mellemvej... Så hvorfor er det stadig så ulovligt at debatere om det, blot fordi de stereotype expat Joe og små alkoholiske sexturister føler sig stødt hver gang?? Jeg kalder ikke nogen for amatører, og jeg påstår heller ikke at alle som besøger Pattaya tilhører de stereotype typer som nævnt ovenfor...jeg undrer mig bare over hvorfor man skal skydes ned hver gang man ytrer sig i negativ retning...især fordi det er så åbenlyst... |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 13/10-2010 17:29
|
|
Ja men xxxx det er da find at du vil bo i rismarken ? men du aner jo intet om Pattaya ![]() |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 13/10-2010 17:39
|
sank skrev: Ja men xxxx det er da find at du vil bo i rismarken ? men du aner jo intet om Pattaya ![]() sank udtal dig om noget du ved. eller skriv.. jeg tror ikke.. begge dele er skudt helt ved siden af.. desværre Redigeret af xxxx d. 13/10-2010 17:43 |
|
|
|
| moon |
Lagt på d. 13/10-2010 17:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 211 |
![]() SANKT skrev Ja moon jeg har skam været på Phuket og Chayhiphum og mange andre steder men jeg kan ikke bo der i 6 md. om året uha uha men derfor rakker jeg ikke ned på de steder ? og stort set de år vi er kommet i Thailand er vi 8 14 dage i C R og CM og syntes der er virkeligt skønt oppe men 14 dage er nok. og vi er hverken til plat eller efter fjams så hvor du fandt din kone er mig ligegyldigt hun er formentlig dejlig alle steder fra ? Og vi hygger os i Pattaya med Thai og Skandinaviske venner. Men prøv du at tage ned til byen og se dig lidt om ved dagslys ![]() Kære Sankt Du skal lære at læse for det første har jeg set Pattaya i dagslys masser vaf gange Det er jo derfor jeg ikke kan holde TURISTFÆLDEN ud men nu er jeg jo også her lidt mere end 6 mdr om året jeg lever i chayaiphum og tager lidt på ferie i min lejlighed på phuket når jeg savner vandet ![]() Mvh Moon ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/10-2010 18:16
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jamren dog, jeg hader ikke Pattaya. Jeg hader iøvrigt meget lidt, men der er steder og personer jeg ikke bryder mig særligt meget om. Jeg er kommet i Thailand i mindst 15 år, de sidste 4 år, 2-3 gange om året, så jeg er ikke fastboende, men bilder mig da ind at jeg kender ret godt til forholdende. Den første gang jeg var i Thailand skulle jeg da også lige se Patty, jeg blev bekræftet i mine fordomme, Jeg er faktisk kommet en del gange i Pattaya siden, men jeg er flygtet lige så hurtigt jeg kunne. Mine Thailandske bekendte bryder sig heller ikke om byen, da vi var nogle stykker som var på vej fra Chiang Mai til Koh Samet, var vi nødt til at overnatte i Jomtien, de fleste gav udtryk for at de hellere ville have overnattet i Bangkok. Se det dog i øjnene Pattaya var en fiskerby som under Vietnamkrigen blev brugt til rekreation for Amerikanske soldater, og byen er ikke kommet ret meget videre siden. Der er da sikkert nogle dejlige steder, men jeg er alstå ligeglad med en Zoo når jeg er i Thailand, har set en masse. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 13/10-2010 18:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
OK jeg må igen kommenterer på et indlæg om Pattaya. (det er jo netop kun det jeg gør siges det) Men HØR nu her. Vi er jo alle ikke drukmåse vel og fordi man besøger Pattaya behøver man jo ikke gå i spåner over alle de barer og gogos der findes der. Nogle ender i flasken og ser ikke dagens lys men ikke alle. Hvorfor jeg kommer der ?? Jeg bruger altid byen som base for videre rejse og ender altid der inden hjemturen netop for at købe div med hjem.Jeg kender en del der har restauranter der og ja også nogle der ejer gogos (de mere kendte i Pattaya) dette er ikke farangs ejet. Men hovedsaglig kommer jeg der fordi der findes ALT. Alle shopping muligheder-ikke langt til BK og ja du kan få ALT hvad hjertet begærer. Strand nej tak den dropper jeg gerne og smutter andets steds. Kriminalitet findes JO DA men jeg har aldrig oplevet noget på min ryg. Måske netop fordi jeg er en person der opfører mig pænt og ikke skal føre mig frem som en konge (som visse har det med at gøre ved for meget indenbords også herinde) Igen er det hele et spørgsmål om RESPEKT og det er der ikke for meget af i byen Pattaya for ude godt og her kan vi opfører os som det passer os mens hjemme napper vi bare DEN KOLDE i lænestolen. Det er en FRI verden vi lever i og Pattaya jo jeg kommer tilbage igen-igen og igen. |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 13/10-2010 19:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Jeg forstår ikke hvofer nogle mener at bangkok er mere fredelig for sidst jeg var i Pattaya så var der untagelstilstand i bangkok og man kunne gå frit i Pattaya
Come As You Are
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/10-2010 19:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Nirvana skrev: Jeg forstår ikke hvofer nogle mener at bangkok er mere fredelig for sidst jeg var i Pattaya så var der untagelstilstand i bangkok og man kunne gå frit i Pattaya Det var jo en ret speciel situation, da jeg var i Pattaya i maj mens der var kampe i Bangkok, var der nu også undtagelsestilstand i Patty og byen lukkede og slukkede første aften efter jeg ankom, mener jeg kl. 8, dagen efter kl. 22. Det var der nu også i de dage i Chiang Mai, men det blev håndhævet lidt forskelligt. Men en så atypisk situation fortæller hverken noget om Pattaya eller Bangkok generelt. Godt eller dårligt. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 13/10-2010 20:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
jeg har varet i Pattaya 2 gang den foeste gang var jeg der i 6 timer og skoente mig hjem til bangkok den anden gang var for at overbivise min vend til at floette vaek og det loekkes jeg er enli total ligeglad om du godt kan lige en by der lever 99% paa at udnoette en pige fra landet der ik har ander chancei livet en at blive udnoettet af fede udlaekker udlaning der troger de kan goer hvad der passer sig fordi de har givet den stakkel pige 1000 bath jeg gider bare ikke at komme i byen og det har jeg vel ogsaa radt til at have det sordan som alle dem som mender at de gerne vil stoette en by der har saa mange sex slaver HAER SIGER JEG IKKE at du koeber en pige der nede men saa ling du kommer og bruger penge paa hotel rastorang og alle ander ting saa ling er der peng til byen som lever at have sex slaver ... men sordan er det jo naar rige udlaning i forhaald til befolking kommer i stride stroemme for at udnoette dem Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 13/10-2010 20:35
|
redigerer det lige.. for indtil Thjaae forklarer hva han mener... PÅ Dansk.. lader vi den lige ligge.
Redigeret af xxxx d. 13/10-2010 20:49 |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 13/10-2010 20:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Helt ærligt. Jeg holder meget af Pattaya og kommer der hver eneste gang jeg er i Thailand. Her kan man finde sol, varme, palmer, strand (koh Larn), god mad, rigeligt med Gin&Tonic og masser af unge, smukke, smilende, charmerende, søde og sjove thaipiger. Hvad mere har man brug for? |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 13/10-2010 20:53
|
he he .. Filihankat. Du har jo så evig ret.. Det var det vi andre for 30 år siden tog i Istedgade og rebherbahn for.. Vi tog post flyveren fra Billund for at komme en tur i Istedgade. Og Hold kæft mand vi kørte helt fra vejle for at tage en lørdag aften på reberbahn.. jøsses hvor dumt.. Men dengang var det sgu sjovt. Redigeret af xxxx d. 13/10-2010 20:55 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

En tråd for Eksperterne namprik, dutling68, fckguld, moon, jay, payanak og en del flere som har oplevet byens negative sider ? må vi amatører hvad der har udløst jeres viden og hvad jeres oplevelser har været ? og hvor længe har i opholdt jer i byen
FORTÆL FORTÆL og hvor i landet opholder i jer nu ?? Lad os amatører høre og muligvis lære kom frem
mvh

Tak for svar meget oplysende 
Kære Sankt Det har da for mit vedkomne IKKE en skid med at hade Pattaya Tværtimod
Jeghar været der mange gange ligesom jeg har været i Patong på Phuket mange gange De sidste par år synes jeg bare og det er personelig at begge 2 steder er blevet et par ens TURISTHULLER og jeg synes gennerelt man spiller for meget tid på specielt Pattaya
men undgår Patong 

man kan da rejse frit i thailand, så vidt jeg ved hvis nogen elsker pattaya, så er det da fint de bor der og er der nogen der hader pattaya, jamen så hold snuden væk !! og så er det mig selv sagde hunden, ja jeg har da også været der og kommer der nok igen en gang, det var lidt af en tilfældighed, at det blev chiang mai der blev ,,vores" by det kunne også være blevet en anden by, også pattaya
kommenterer på et indlæg om Pattaya. (det er jo netop kun det jeg gør siges det) Men HØR nu her. Vi er jo alle ikke drukmåse vel og fordi man besøger Pattaya behøver man jo ikke gå i spåner over alle de barer og gogos der findes der. Nogle ender i flasken og ser ikke dagens lys men ikke alle. Hvorfor jeg kommer der ?? Jeg bruger altid byen som base for videre rejse og ender altid der inden hjemturen netop for at købe div med hjem.Jeg kender en del der har restauranter der og ja også nogle der ejer gogos (de mere kendte i Pattaya) dette er ikke farangs ejet. Men hovedsaglig kommer jeg der fordi der findes ALT. Alle shopping muligheder-ikke langt til BK og ja du kan få ALT hvad hjertet begærer. Strand nej tak den dropper jeg gerne og smutter andets steds. Kriminalitet findes JO DA men jeg har aldrig oplevet noget på min ryg. Måske netop fordi jeg er en person der opfører mig pænt og ikke skal føre mig frem som en konge (som visse har det med at gøre ved for meget indenbords også herinde) Igen er det hele et spørgsmål om RESPEKT og det er der ikke for meget af i byen Pattaya for ude godt og her kan vi opfører os som det passer os mens hjemme napper vi bare DEN KOLDE i lænestolen. Det er en FRI verden vi lever i og Pattaya jo jeg kommer tilbage igen-igen og igen.