Se indlæg
 Udskriv debat
Længere ophold i thailand
torben45
Hej Alle

jeg er pensionist og gift med en thai. Har hus i Thailand men kan ikke finde ud af hvordan man kan blive der nede i længere tid.
Man høre nogle bor fast dernede. Hvad er der i det?
Det vil glæde mig at høre et rigtigt svar
Hilsen
Torben

Peder1968
Den findes allerede flere tråde om dette emne Smile

Se f.eks. her:
http://www.thainy...pid=111196

Smile

Peder1968
PS de 400.000 og 800.000 der bliver nævnt i indlæget er Thailandske Bath ikke kr. Cool

Følgende er helt afhængig af din alder, men min. 53 år for at kan få årsvisa.

Først af alt skal du ud på Ambassaden enten i Hellerup eller til Konsulen i Hvide Sande. Der beder du om et retirementvisa eller marriedvisa, også kaldet Non-Emigration O - det gælder så i - såvidt jeg husker 90 dage, og koster vel godt 1.000, ved det ikke for det er 9 år siden jeg fik mit - inden det udløber skal du på det nærmeste Emigration og have et One-Years stamp, der skal du medbringe et bevis på at du er gift med en Thai, hendes blå bog på huset, kopi af side 1 og sidste side med ejernavn. Fra Ambassaden her eller konsulen skal du have et statement der viser at du har så og så meget i indtægt fra DK. Så husk at have dine papierer fra myndighderne i DK med herud.

Du skal have en bankkonto i Thailand med et indstående af 400.000 første gang. Og de skal være indestående mindst 3 mdr. inden du søger. Næste gang kan du nøjes med differencen mellem det du får fra Dk omregnet til Baht og de 400.000 Baht

Banken skal lave et statement om din konto, som ikke må være mere end 1 døgn gammel + kopier af side 1 og sidste side med saldobeløb. Du skal medbringe 2 fotos og 2 kopier af alt. Dette koster 1.900 Baht. Hvis du skal en tur ud af landet i løbet at årte skal du også på Emigration og have et Re-Entry visa, det gælder kun een gang og koster vit nok 900,00 Baht hvis du skal ud flere gange skal du have et Multiply det koster 1.900.

Husk at underskrive alle kopier med dit navn. Vil tro at Robert kan og vil bekræfte mit skriv.

Men du skal uanset dit årsvisa stadig ud på Emigration hver 90. tyvende dag og have et nyt stempel (papir) der skal du medbringe en kopi af et eller andet der er sendt til dit hus med dit navn på så de kan se din adresse er rigtig. Dette er gratis.

Når alt dette er skrevet er det fordi jeg ikke ved om du vil bevare din adresse i DK, hvis ja, så kan du kun være her i 6 mdr. af gange, ellers er du en af dem der kan rissikere at blive snuppet i tolden i DK.

Skeptikeren

Namprik
Alderen er nede paa min. 50 igen., men der bliver set igennem fingeren med alder og penge, jeg har lige faaet et business visa, er 47 aar og fattig som 1 kirke-rotte, jeg er ansat af min kone, jeg sagde til EMI at min kone ikke kunne Eng, og vi handlede meste med farang.

Jeg faar min FP, alt staar i konens navn, og nej jeg er ikke nervoes.

Et paent sprog, gerne Thai + en nobel paaklaedning, det saetter de pris paa, paa EMI. Held og lykke.

PS. Koerte paa tourist visa i godt 5 aar, har adresse her i landet.
Redigeret af Namprik d. 11/10-2010 11:34
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
bentmj
Du vrøvler skeptiker, og du hjælper ikke manden ved at give ham gamle og forkerte oplysninger.
Nogen gange er det bedre ingenting at sige end at sige en masse ingenting.

Aldersgrænsen er 50 år.
Man skal ikke have indestående i banken på 400.000 bath første gang, og det du skriver om differencen er rent vrøvl.
Som gift med en Thai i Thailand skal du have en dokumenteret årlig indtægt på minimum 400.000 bath, 800.000 bath for ugifte.
Har du ikke denne indtægt kan du supplere med indestående i banken.

Namprik
Et papir der viser 8 kg. pr. md. er ogsaa nok.
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
noisnabo
Talte for nogle uger siden med en fyr i Jomtien, som brugte en agent, som mod et honorar, sørgede for de nødvendige garantier.

Er der nogen her, som kender til den metode, er den farlig, gør det ondt ? Cool

stil eller se dine spørgsmål over på thaivisa.com, ligesom alle andre der skal bruge pålidelige opdateringer om visaer,
du skal havde et Non-Emigration O til at starte med, bor du tæt på et immigrationskontor så kig forbi sammen med konen, og find ud af hvad i skal medbringe,
en bankkonto med over 400.000 baht der indsættes fra udlandet, 3 måneder før du søger er normalt et af grundkravene.
Redigeret af d. 11/10-2010 12:06

Robert Kronberg
noisnabo skrev:
Talte for nogle uger siden med en fyr i Jomtien, som brugte en agent, som mod et honorar, sørgede for de nødvendige garantier.

Er der nogen her, som kender til den metode, er den farlig, gør det ondt ? Cool

Man kan stort set alting i Pattaya mod et ekstra "honorar", men hvis du mener "falske papirer", når du skriver "nødvendige garantier", så vil jeg advarer imod dette. Det er ingen steder i verden særlig smart at give en myndighed et falsk papir.

Så er det bedre at tage på en masse visa-runs.

Og hvis man alligevel er over 50 år, så gør som allerede foreslået, få et Visa O i Danmark og tag derpå ned og snak med nærmeste Immigration i Thailand (regler og praksis ændres ofte). I Pattaya har Immigration en udlænding ansat til at hjælpe nyankomne udlændinge.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Peder1968
Namprik skrev:
Et papir der viser 8 kg. pr. md. er ogsaa nok.

Og her snakker du om danske kr eller ??????

Namprik
Ja, Peder, vi taler om Dkk.
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
Gokinok
Hvad gør ludfattige folkepensionister i Thailand på "sultepension" (5500 kr. pr. md.) mon?

Findes nogle levende eksemplarer der kan fortælle - jeg vil gerne være informeret i god tid!

Wink

Doc. G.
Redigeret af Gokinok d. 11/10-2010 13:57

Namprik
Ja, send mig en pb, og du vil sidde med ved de riges bord !
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
Gokinok
Ok, lad mig komme til bords og rage til mig fra fadet!

Cool

Namprik
PB. er paa vej !
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
Namprik
Jeg er ved at braekke mig af overflod............

Fattigdom, det lader vi Nigeria om.
Redigeret af Namprik d. 11/10-2010 14:21
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
DKPete
!!!!!! Doc Gok er ikke den eneste der ønsker at leve i overflod....!!!!!Til hest

lung
klart du far en hoj pension, du er jo helt tydeligt ikke ved din fulde fem...

Webmaster
lung skrev:
klart du far en hoj pension, du er jo helt tydeligt ikke ved din fulde fem...

Vi gider ikke se det personfnidder her på siden.
Rødt bær givet.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: