Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Pas på lidt for mange” Lommepenge” med til Thailand
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 03/10-2010 02:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Når man rejser på ferie til Thailand, skal man nok tage sig i agt for ikke at komme i klemme i tolden ved udrejsen! Har man lidt for "rigeligt med lommepenge" med på ferieturen - i form af kontanter – kan man muligvis komme i et forklarings problemer, og få tømt sine lommer! http://www.bt.dk/...lufthavnen Big Brother Voting You! [img]http://b.bimg.dk/node-images/123/3/608x403-c/3123106-til-bt.jpg[/img] is not a valid Image. Tidligere var problemet primært når man vendte hjem igen, i form at indkøbte varer i udlandet. Men nu skal man altså også passe på hvad man har i lommerne på udrejsen! ![]() Rasmus |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/10-2010 02:15
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
problemet er jo heldigvis ikke større end at have sit visa kort i lommen, og få kontanter. så kan de jo altid tjekke hvor meget man bruger på sin rejse ![]() velkommen til big brother |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 03/10-2010 02:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Så hvis jeg har f.eks 30.000 kr med til Thailand så tager de mine penge, fordi jeg skylder SU 14.000 som jeg stadig betaler af på gennem skat??? Eller er det ok når man er på afbetaling? |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 03/10-2010 02:52
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
sikkert ikke hvis du har lavet en aftale? Næh det virker som om at vores samfund er blevet værre end ribers. Men vil anbefale i den nuværende situation, ikke at rejse med kontanter Redigeret af natty d. 03/10-2010 02:55 |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 03/10-2010 04:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
selvfølgelig kan man tage kontanter med hvis man rejser til thailand det skal vare være i rimeligt forhold til den tid man vil være ude og ikke overskride det beløb man må udføre uden aftale med nationalbanken, ja og så må man ikke skylde det offentlige gør man det kan de tage pengerne![]() |
|
|
|
| steen nielsen |
Lagt på d. 03/10-2010 05:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Kittisak skrev: Så hvis jeg har f.eks 30.000 kr med til Thailand så tager de mine penge, fordi jeg skylder SU 14.000 som jeg stadig betaler af på gennem skat??? Eller er det ok når man er på afbetaling? så slemt står det heller ikke til, det er kun så længe du ikke overholder dine aftaler, de kan tage dine mønter god dag til alle Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!
|
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 03/10-2010 05:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 221 |
medmindre du misligeholdt en betalingsaftale ka de ik gøre noget som helst.... hvis altså du har mindre end 75.000 på dig !!!
http://www.yeha.dk/
|
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 03/10-2010 09:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Det er korrekt. Har man en aftale med det offentlige, som man overholder er man rimelig sikker når bare man kan forklare hvor man har pengene fra. Og 175.- pr dag i Thailand uha-uha |
|
|
|
| MakMak |
Lagt på d. 03/10-2010 09:31
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 89 |
Slut med at tage kontanter med. Nu kun plastikkort ![]() |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 03/10-2010 09:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
10.000 euro pr person- resten på div visa kort. har du stor gæld vil jeg nok kun tage 1000 euro og resten på kortene. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 03/10-2010 11:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Nu er det ret almindeligt at Thaipiger tager en hel del kontanter med sig når de skal til Thailand. Det er penge (kontanter) som ikke nødvendigvis er deres egne, men herboende veninders som skal fragtes hjem til familien i Thailand. F.eks. havde min kone sidst vi tog til Thailand, en hel del penge med til to pigers familier som bor ikke så langt fra konens landsby. Så jeg kan da levende forestille mig den situation hvor en Thaipige har f.eks. 25.000 kr. med fra den ene veninde og 35.000 kr. fra en anden + sine egne med gennem tolden – og bliver stoppet. Skylder hun så i restskat eller har et andet udeståenderne med myndighederne, forsvinder venindernes penge lige ned i et sort hul hvor de med al sandsynlighed aldrig ser den igen. ![]() Så den trafik med at lade div. Thaipiger tage ens kones penge med til Thailand, er en yderst risikabel fremgangsmåde. ![]() Rasmus |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 03/10-2010 12:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Rasmus skrev: Nu er det ret almindeligt at Thaipiger tager en hel del kontanter med sig når de skal til Thailand. Det er penge (kontanter) som ikke nødvendigvis er deres egne, men herboende veninders som skal fragtes hjem til familien i Thailand. F.eks. havde min kone sidst vi tog til Thailand, en hel del penge med til to pigers familier som bor ikke så langt fra konens landsby. Så jeg kan da levende forestille mig den situation hvor en Thaipige har f.eks. 25.000 kr. med fra den ene veninde og 35.000 kr. fra en anden + sine egne med gennem tolden – og bliver stoppet. Skylder hun så i restskat eller har et andet udeståenderne med myndighederne, forsvinder venindernes penge lige ned i et sort hul hvor de med al sandsynlighed aldrig ser den igen. ![]() Så den trafik med at lade div. Thaipiger tage ens kones penge med til Thailand, er en yderst risikabel fremgangsmåde. ![]() Rasmus De kunne jo bare overføre de penge som vi andre gør, men kan jo godt se der er et problem hvis de ikke kan gøre rede for hvor de penge kommer fra, jo nok en mulighed det er sorte penge. Jeg kender til flere thai;er som tager mange rigtig mange sorte penge med ud, og flere som går på sygedagpenge med arbejder sort, jeg syntes det er helt ok de tager pengene fra dem som snyder eller har for mange med, at reglen er træls kan vi hurtig blive enig om men hvad kan vi små gøre ved det ikke en pind. Ubon.
![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/10-2010 12:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Rasmus skrev: Når man rejser på ferie til Thailand, skal man nok tage sig i agt for ikke at komme i klemme i tolden ved udrejsen! Har man lidt for "rigeligt med lommepenge" med på ferieturen - i form af kontanter – kan man muligvis komme i et forklarings problemer, og få tømt sine lommer! http://www.bt.dk/...lufthavnen Big Brother Voting You! Tidligere var problemet primært når man vendte hjem igen, i form at indkøbte varer i udlandet. Men nu skal man altså også passe på hvad man har i lommerne på udrejsen! ![]() Rasmus Ikke noget nyt : ![]() "Skat har siden oktober 2008 kunnet tjekke, om ferierende danskere skylder penge i en database - og derefter frit kunnet tømme deres pung for dollars, euro og kroner som udlæg, hvis han skylder penge til det offentlige." Eller spørg bare KimWeb. om hans "ufrivillig" striptease i CPH lufthavn. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 03/10-2010 13:14
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
ja det manglede også bare![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 03/10-2010 15:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Det er da bare super godt at folk som skylder samfundet ( os Andre) penge, ikke bare kan tage ned og krydre røv på vores regning.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 03/10-2010 15:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Der er vel ikke noget i vejen med disse tiltag, da de hjælper med til at holde sammen på velfærdssamfundet. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 03/10-2010 16:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
kanut skrev: Det er da bare super godt at folk som skylder samfundet ( os Andre) penge, ikke bare kan tage ned og krydre røv på vores regning. ![]() mener du, at en person der skylder i skat, er vedkommende, så ikke er del af samfundet ? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/10-2010 16:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Rasmus skrev: Nu er det ret almindeligt at Thaipiger tager en hel del kontanter med sig når de skal til Thailand. Det er penge (kontanter) som ikke nødvendigvis er deres egne, men herboende veninders som skal fragtes hjem til familien i Thailand. F.eks. havde min kone sidst vi tog til Thailand, en hel del penge med til to pigers familier som bor ikke så langt fra konens landsby. Så jeg kan da levende forestille mig den situation hvor en Thaipige har f.eks. 25.000 kr. med fra den ene veninde og 35.000 kr. fra en anden + sine egne med gennem tolden – og bliver stoppet. Skylder hun så i restskat eller har et andet udeståenderne med myndighederne, forsvinder venindernes penge lige ned i et sort hul hvor de med al sandsynlighed aldrig ser den igen. ![]() Så den trafik med at lade div. Thaipiger tage ens kones penge med til Thailand, er en yderst risikabel fremgangsmåde. ![]() Rasmus I enhver henseende, men det er da vist kun thailænderne selv der bliver overrasket herover. Jeg har fx. ikke tal på alle de der har guld-shoppet i Thailand for hele slænget og så blevet knaldet af tolden i CPH. ![]() Andre folkeslag benytter andre systemer ved pengeoverførsler: Hawala Banking. http://en.wikiped...iki/Hawala |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 03/10-2010 16:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Tak, det er præcis sådan et system jeg har ledt efter ![]() |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 03/10-2010 17:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Nogen der ved hvor sikkert det er at sende med western union? |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.